Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 1:11 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
wiem ze nie ja ale spójrz na zadane pytanie w temacie wątku ... z tego co napisał zapytał ja doradzam to a Ty tamto i tyle ... po to jest ten temat , myślę ze bardzo duże znacznie ma tez wiek użytkownika , im niższy rocznik tym większy sentyment do staroci :idea:
Jak będzie wojna jak to piszesz to żaden złom nie ma znaczenia , uratują nas tylko rolexy :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 14:38 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
Będziesz musiał się tylko mocno postarać, żeby je schować przed barbarzyńcami ze Wschodu



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
pdmobil napisał(a):
993, mimo swojego wieku, jest nowoczesne, niemal współczesne, wyposażone we wszystko to co współczesne, a że już swoje lata ma, to ryzyko psucia się jest.

Piotrze ty tak serio? :shock:
Co w 993 jest nowoczesne? fakt ma abs i poduszki kierowcy i pasażera ... i to tyle z nowoczesności o której piszesz. To auto jak wyszło już było przestarzałe technologicznie od innych aut na rynku a po za zmianą błotników i lamp nic lepsze nie jest od 964 (coś tam tylko poprawili z tylna zawiechą )
Co do awaryjności to wszystko stare się psuje, lecz nie ma jakiś typowych usterek jak nowsze modele, wiec jest to do bólu proste auto także, za co je kocham.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Różnica lat G-modelu a 993 to zaledwie 4 lata ostatni G jest z 1989 r a najstarszy 993 z 1993 r chyba że się mylę ale samo body praktycznie się nie zmieniło więc komu jaka sylwetka się podoba wybierze bo przełomu technologicznego w tych autach nie ma.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 18:51 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
[*]
Daro napisał(a):
Różnica lat G-modelu a 993 to zaledwie 4 lata ostatni G jest z 1989 r a najstarszy 993 z 1993 r chyba że się mylę ale samo body praktycznie się nie zmieniło więc komu jaka sylwetka się podoba wybierze bo przełomu technologicznego w tych autach nie ma.

Darku, poznaj dokładniej swoje 993, albo może jakieś "G" !
Owszem jest i to spory. W każdej przestrzeni, od mechaniki zawieszenia, wyposażenia, silnika do elektroniki sterującej systemami i silnikiem.
To wszystko ode mnie w tym temacie.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 22:17 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Sobota, Darek chyba sporo wypił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
Rafał-El napisał(a):
Sobota, Darek chyba sporo wypił.


no sporo :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2023, 0:07 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
W 993 i g modelu to prawie identyczny technologicznie to jest tylko znaczek na masce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2023, 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
OK nie jestem mechanikiem i nie rozbierałem tych aut, ale dla mnie przeskok technologiczny to miedzy 356 a911 miedzy 993 a 996 czy stworzenie 918 lub CGT reszta to niewielkie ewolucje i rozwijanie na bieżąco technologii.
A że sobota? życzę wszystkim od czasu do czasu wyluzowania ;)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2023, 19:19 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
Niestety samochód o który się pytałem został sprzedany zanim go obejrzałem -no trudno - widocznie tak miało być...
na spokojnie szukam sobie dalej. W tej chwili decyzja zapadłą na G-model a że życia mam nadzieję jeszcze trochę przede mną to i na 964 i 993 przyjdzie czas... cytując klasyk " trzeba z nie jednego źródła wody się napić żeby wiedzieć gdzie jest najlepsza" :)


tak czy inaczej bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi i do zobaczenia tu na forum lub gdzieś na drodze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2023, 11:17 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Pan bóg czuwał. Oczywiście dworuję sobie, bez podtekstów :-)




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2023, 14:02 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Mam Carrere 3.2 '84 cabrio, jeśli Cię urządza to zapraszam do obejrzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 16:53 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
Trochę to trwało ale w końcu jestem posiadaczem 911 G model. Niestety chwilowo stoi w garażu bez rejestracji, ubezpieczenia itp...

Rocznik '87 3,2 G50 wersja Europejska

Przebieg 149kkm, remont silnika 500km temu, po pracach blacharskich i lakierniczych ale niestety nie idealnych zwłaszcza od strony podwozia - trzeba będzie trochę poprawić po kolegach z Holandii

Na pewno trzeba wyregulować zawory bo je słychać ale pytanie czy jesli od remontu przejechał te 500km i potem około roku niestety stał to czy robić to już czy pojeździć jeszcze chwilę i zrobić to za kolejne 500km??

Na szczęście jest czas aby przed sezonem przygotować go odpowiednio.
Chciałem Was tylko zapytać o kilka spraw:
1. czy znacie jakieś sensowne zabezpieczenie tego typu samochodów przed kradzieżą? jakiś rozłączanie zapłonu lub coś podobnego?
2. Chciałbym wymienić tłumik na sportowy - jakieś sugestie na co zwrócić uwagę?
3. Ubezpieczenia AC - gdzie i jakie są stawki?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 19:56 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Piękne auto gratuluję !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 23:05 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Gratuluję !
Dokonałeś dobrego wyboru - samochód kultowy, technicznie najprostszy ze wskazanych opcji = najmniej kłopotliwy, co ważne na początek miłości do klasycznych Porsche, ale jednocześnie dosyć wymagający od kierowcy !
Co do zadanych pytań - mam swoje doświadczenia. polecam PW.
Ubezpieczenie - Paweł Misztal - klubowicz.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2024, 23:45 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
Osz ty k... W sensie: Gratulcje! Fajnego cukierka złowiłeś :-)

Co do zabezpieczenia fizycznie przed kradzieżą, to jak z każdą cenną rzeczą- nie zabezpieczysz. Bezpieczne ma być miejsce, gdzie je przechowujez i sposób, jak ich używasz.
Raczej nie zaczynałbym korekt od tłumika, bo to trochę tak jak mówią od d...y strony :lol: Jeszcze raz gratulcje! :)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum