Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 15:45 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
Załącznik:
26.jpg
witam,

Nadszedł czas kiedy chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem klasycznej 911-ki. Do tej pory mam tylko doświadczenia z "wiatrakiem" w postaci w pełni odrestaurowanego VW T1 ale zdecydowanie nie zgadza się tu gabaryt samochodu, liczba cylindrów i moc... :)

Drapię się po głowie i mocno zastanawiam co wybrać. Jazda raczej codzienna a nie kręcenie czasów na torze. Budżet około 300kPLN i tak jak pisałem już wyżej chciałbym zostać "szczęśliwym" posiadaczem a nie jeździć po serwisach i wykładać dodatkowe tysiące.

Na tą chwilę najbliżej mi go serii "G" i nawet mam już jeden upatrzony. Niby po remoncie i z wymienionym silnikiem ale pewne obawy są czy tak przerobiony samochód będzie w późniejszym czasie łatwy do ewentualnego odsprzedania... (nie w oryginale) Nie wiem na ile jest to popularne...

opis poniżej:
Porsche 911 Carrera

1977 - 224.000km - Czarny
Silnik: 3.2l 911 Carrera S
231 KM

Po raz pierwszy zarejestrowany w 1.7.1977 r.
Całkowicie odnowiony w latach 90-tych
Silnik 911 Carrera 3.2S zamontowany w 1997 roku
Przemalowany 2000 (Szwecja)
Zbudowany na hot rod Porsche i odnowiony 2016-2017
Pedały i mocowania Rennline
Kierownica Momo vintage
Wydech nierdzewny, GT3
Hamulce Boxter 289x24mm i 289x20mm
Sprzęgło i skrzynia biegów wyremontowane 2021r.
Felgi BBS RS 16"
Ostatnio 2-stopniowo polerowane i pokryte powłoką ceramiczną Arcticlean


Dodatkowo kolejne obawy o odległość i utrudniona możliwość sprawdzenia stanu faktycznego tego egzemplarza. Proszę o jakieś podpowiedzi czy jest sens bawić się w coś takiego czy lepiej szukać na miejscu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 15:49 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
Z własnego doświadczenia... i dlatego może mało obiektywnie :D
964 jest niezłym kompromisem pomiędzy klasyką a już "trochę" nowoczesnym autem.
a ma jednak ok 30 lat...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 20:57 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Witam
a można wiedzieć ile takie auto kosztuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 22:42 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
66kEUR


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 11:22 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Mam zarówno F-model jak i 993. Oba w bardzo dobrym stanie. 993 jest ugrzecznionym autem w porównaniu z dzikością F-modelu. Tak więc zależy jakiej frajdy oczekujesz. Dylemat typu "rosół czy pomidorowa" :-)

Co do czarnego auta ze zdjęć - to fińskie blachy są? Auto na pewno fajnie jeździ, ale te polerowane BBS-y i nowoczesne oświetlenie psują odbiór - a przy 66k eur nic nie powinno gryźć w oczy...
Moje 3 grosze...




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 12:46 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
tak, blachy Fińskie i tam też stoi więc stąd dylemat ze ciężko sprawdzić stan faktyczny z tym co podają.
Światła faktycznie mi tez nie pasują ale na szczęście sami już je zmienili - teraz prezentuje się tak jak na tych zdjęciach. a co do BBS to mi osobiście z chromem na lusterkach i w około okien to jest ok...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 13:08 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Teraz po zmianie świateł prawdziwy francuz... :-)
Wnętrze bardzo ładne, kiera Momo pasuje, ale niech dodadzą oryginalną do bagażnika.
Te polerowane BBS-y Ci się podobają, ale na Fuchsach wiele by zyskał mimo obniżonego zawiasu.
Czarny kolor do mnie przemawia, bo bardzo rzadki. Sprawdziłbym jednak czy on był czarny od nowości.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało.
Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50.
Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 16:17 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Wygląda dużo lepiej z tymi światłami i mi się podoba. Zawsze to bedzie auto po modyfikacjach z non matching silnikiem ale dla twojego funu czy to ma znaczenie?

Bardziej mnie zastanawia jak ze stanem blacharskim bo to jednak zimny/wilgotny kraj ? Piszesz, że po renowacji ale można zrobić porządnie a można nieporządnie a to są koszty i czas ....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 18:12 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
mata70 napisał(a):
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało.
Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50.
Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy


+1, +2, +3, sedno :lol:
Przedstawione auto jest atrakcyjne, bardzo proste konstrukcyjnie ( mało elementów do psucia się !) i ma za sobą "przeszczep" silnika z 2.7 K-jet, który pewnie padł ( co nie dziwi) na 3.2, który jest prosty i najmniej kłopotliwy ze wszystkich wiatraków. Design serii "G" jest niepowtarzalny. Czyli to auto spełnia oczekiwania. Oczywiście ważne, co podkreślił Paweł ( @bOgObOjny), jak był zrobiony remont, szczególnie blacharski, bo ocynk to chyba jeszcze nie jest. @mata70 ujął sedno sprawy ! Wycieczka do SF przy takim zakupie to nie kłopot chyba.
Lampy, kierownica to bzdety. Felgi Fuchs - o tak, w ramach swoich robótek i przyjemności można dokupić :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 19:32 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
pdmobil napisał(a):
mata70 napisał(a):
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało.
Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50.
Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy


+1, +2, +3, sedno :lol:
Przedstawione auto jest atrakcyjne, bardzo proste konstrukcyjnie ( mało elementów do psucia się !) i ma za sobą "przeszczep" silnika z 2.7 K-jet, który pewnie padł ( co nie dziwi) na 3.2, który jest prosty i najmniej kłopotliwy ze wszystkich wiatraków. Design serii "G" jest niepowtarzalny. Czyli to auto spełnia oczekiwania. Oczywiście ważne, co podkreślił Paweł ( @bOgObOjny), jak był zrobiony remont, szczególnie blacharski, bo ocynk to chyba jeszcze nie jest. @mata70 ujął sedno sprawy ! Wycieczka do SF przy takim zakupie to nie kłopot chyba.
Lampy, kierownica to bzdety. Felgi Fuchs - o tak, w ramach swoich robótek i przyjemności można dokupić :lol:

Ale Fuchsy są dla znawców, a te są bardzo ładne i przyciągają wzrok !
A hamulce z Boxstera na pewno lepsze. Ma przekręcony szybkościomierz pewno dlatego, że kierownica zasłania ten najbardziej "używany" zakres szybkości😌 Ciekawe czy ma zostawioną skrzynię 915 i "zwykłe" sprzęgło...bo zmienione pedały ? Czy nie na hydraulikę?
Ciekawa propozycja.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2023, 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Cześć,

zapytam z ciekawości dlaczego akurat ten kierunek zakupu bo wg mnie dość rzadki ? dlaczego nie Europa, D, CH, z portali mobile.de, autoscout.de itp. ? Czy masz może jakieś złe doświadczenia ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.01.2023, 19:35 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
Finlandia to czysty przypadek. po zachodniej europie też się rozglądam.

Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Decyzja o zakupie tego egzemplarza jeszcze nie zapadła. Czekan na dodatkowe informacje i zdjęcia a potem pewnie pojadę go obejrzeć...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2023, 13:20 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
66k eur to sporo pieniędzy, można poprzebierać w G modelach.
Takie coś znalazłem. Wygląda na uczciwe auto, w mniejszym budżecie:

https://www.ebay.de/itm/255935141644?_t ... 1465.m3507

Widzicie coś co by je dyskwalifikowało, oprócz tego, że jest z US?




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2023, 14:16 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
pawelmontana napisał(a):
66k eur to sporo pieniędzy, można poprzebierać w G modelach.
Takie coś znalazłem. Wygląda na uczciwe auto, w mniejszym budżecie:

https://www.ebay.de/itm/255935141644?_t ... 1465.m3507

Widzicie coś co by je dyskwalifikowało, oprócz tego, że jest z US?


Paweł, no jasne ! :lol: Wiele...a że tylne odboje europejskie, a lusterka nowego typu, a drzwi mają jakiś taki inny odcień, a szparka nie taka..itp.itd....
Oczywiście kpiąc, bo przecież wiesz jakie to bywają porady na Forum, na podstawie zdjęć :lol: Do dziś mam w uszach komentarz do jednego z moich, które sprzedawałem, że "te boczne kierunkowskazy są od Golfa, a nie od Porsche", a były to słowa znawcy-mechanika ! Trzeba obejrzeć, choć wiem, że nie zawsze się da. Czasem trzeba zaufać losowi i ulec emocjom, co nie jest polecane, ale często bywa....i przy tym czarnym z SF można ulec, bo to auto jest bardzo atrakcyjne, a ten z Ameryki taki zwykły :lol: !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2023, 21:30 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
G model z G50 ściągnąłem Klientowi do Bydgoszczy https://www.empe-cars.pl/bref/1989-pors ... carrera-32 - wyszła go pod dom około 68k EUR, da się kupić również wcześniejsze taniej. Kwestia tego czego szukasz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
niestety poza budżetem ale 930 to jest prawdziwy sportowiec :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 15:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Dalej popieram "czarnego" ! :lol: Świetny design i bardzo dobry motor !
Jezdziłem takim "kundlem" i tych tylko 230KM w tym nadwoziu daje radę, a nie jest przy tym taki niebezpieczny jak 930 ( i bardzo drogi)
Jeżeli "blacha" kupy się trzyma to nie zastanawiałbym się. Abstrahując od ceny. Oczywiście wizji można roztaczać wiele. :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2023, 23:09 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
ja bym poszedł we wczesny vin 993 czyli końcówka 93 początek 94 roku , masz i klasykę i użytkowosc oraz na żółte bo się łapie 30 lat i wjezdzssz do stolycy aktualnej czy poprzedniej hah


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 0:42 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
porscheee napisał(a):
ja bym poszedł we wczesny vin 993 czyli końcówka 93 początek 94 roku , masz i klasykę i użytkowosc oraz na żółte bo się łapie 30 lat i wjezdzssz do stolycy aktualnej czy poprzedniej hah

Dawid, ale to nie Ty masz iść..., a @kralus chce mieć fajne, raczej codzienne, nieproblemowe, klasyczne i efektowne auto :lol:
993, mimo swojego wieku, jest nowoczesne, niemal współczesne, wyposażone we wszystko to co współczesne, a że już swoje lata ma, to ryzyko psucia się jest. Oczywiście, jak się jeżdzi 2-3 tyś.km. rocznie to może mniejsze. Przykład choćby 964, gdzie co chwila wyskakuje ogromny czerwony wykrzyknik, bo coś :evil: dlatego wymyślili klawisz, którym "resetujesz=gasisz", żeby nie wkurzał. Więc, największa radość z najprostszego auta. Oczywiście 993 to legenda, która jest inwestycją...a co będzie jak będzie wojna ? :cry:
Polska jest dość trudnym rynkiem, zarówno przy zakupie jak i sprzedaży takiego auta.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum