Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 15:45 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
Załącznik:
26.jpg
witam,

Nadszedł czas kiedy chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem klasycznej 911-ki. Do tej pory mam tylko doświadczenia z "wiatrakiem" w postaci w pełni odrestaurowanego VW T1 ale zdecydowanie nie zgadza się tu gabaryt samochodu, liczba cylindrów i moc... :)

Drapię się po głowie i mocno zastanawiam co wybrać. Jazda raczej codzienna a nie kręcenie czasów na torze. Budżet około 300kPLN i tak jak pisałem już wyżej chciałbym zostać "szczęśliwym" posiadaczem a nie jeździć po serwisach i wykładać dodatkowe tysiące.

Na tą chwilę najbliżej mi go serii "G" i nawet mam już jeden upatrzony. Niby po remoncie i z wymienionym silnikiem ale pewne obawy są czy tak przerobiony samochód będzie w późniejszym czasie łatwy do ewentualnego odsprzedania... (nie w oryginale) Nie wiem na ile jest to popularne...

opis poniżej:
Porsche 911 Carrera

1977 - 224.000km - Czarny
Silnik: 3.2l 911 Carrera S
231 KM

Po raz pierwszy zarejestrowany w 1.7.1977 r.
Całkowicie odnowiony w latach 90-tych
Silnik 911 Carrera 3.2S zamontowany w 1997 roku
Przemalowany 2000 (Szwecja)
Zbudowany na hot rod Porsche i odnowiony 2016-2017
Pedały i mocowania Rennline
Kierownica Momo vintage
Wydech nierdzewny, GT3
Hamulce Boxter 289x24mm i 289x20mm
Sprzęgło i skrzynia biegów wyremontowane 2021r.
Felgi BBS RS 16"
Ostatnio 2-stopniowo polerowane i pokryte powłoką ceramiczną Arcticlean


Dodatkowo kolejne obawy o odległość i utrudniona możliwość sprawdzenia stanu faktycznego tego egzemplarza. Proszę o jakieś podpowiedzi czy jest sens bawić się w coś takiego czy lepiej szukać na miejscu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 15:49 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1382
Z własnego doświadczenia... i dlatego może mało obiektywnie :D
964 jest niezłym kompromisem pomiędzy klasyką a już "trochę" nowoczesnym autem.
a ma jednak ok 30 lat...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 20:57 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Witam
a można wiedzieć ile takie auto kosztuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 22:42 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
66kEUR


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 11:22 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Mam zarówno F-model jak i 993. Oba w bardzo dobrym stanie. 993 jest ugrzecznionym autem w porównaniu z dzikością F-modelu. Tak więc zależy jakiej frajdy oczekujesz. Dylemat typu "rosół czy pomidorowa" :-)

Co do czarnego auta ze zdjęć - to fińskie blachy są? Auto na pewno fajnie jeździ, ale te polerowane BBS-y i nowoczesne oświetlenie psują odbiór - a przy 66k eur nic nie powinno gryźć w oczy...
Moje 3 grosze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 12:46 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
tak, blachy Fińskie i tam też stoi więc stąd dylemat ze ciężko sprawdzić stan faktyczny z tym co podają.
Światła faktycznie mi tez nie pasują ale na szczęście sami już je zmienili - teraz prezentuje się tak jak na tych zdjęciach. a co do BBS to mi osobiście z chromem na lusterkach i w około okien to jest ok...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 13:08 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Teraz po zmianie świateł prawdziwy francuz... :-)
Wnętrze bardzo ładne, kiera Momo pasuje, ale niech dodadzą oryginalną do bagażnika.
Te polerowane BBS-y Ci się podobają, ale na Fuchsach wiele by zyskał mimo obniżonego zawiasu.
Czarny kolor do mnie przemawia, bo bardzo rzadki. Sprawdziłbym jednak czy on był czarny od nowości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało.
Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50.
Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 16:17 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Wygląda dużo lepiej z tymi światłami i mi się podoba. Zawsze to bedzie auto po modyfikacjach z non matching silnikiem ale dla twojego funu czy to ma znaczenie?

Bardziej mnie zastanawia jak ze stanem blacharskim bo to jednak zimny/wilgotny kraj ? Piszesz, że po renowacji ale można zrobić porządnie a można nieporządnie a to są koszty i czas ....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 18:12 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3934
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
mata70 napisał(a):
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało.
Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50.
Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy


+1, +2, +3, sedno :lol:
Przedstawione auto jest atrakcyjne, bardzo proste konstrukcyjnie ( mało elementów do psucia się !) i ma za sobą "przeszczep" silnika z 2.7 K-jet, który pewnie padł ( co nie dziwi) na 3.2, który jest prosty i najmniej kłopotliwy ze wszystkich wiatraków. Design serii "G" jest niepowtarzalny. Czyli to auto spełnia oczekiwania. Oczywiście ważne, co podkreślił Paweł ( @bOgObOjny), jak był zrobiony remont, szczególnie blacharski, bo ocynk to chyba jeszcze nie jest. @mata70 ujął sedno sprawy ! Wycieczka do SF przy takim zakupie to nie kłopot chyba.
Lampy, kierownica to bzdety. Felgi Fuchs - o tak, w ramach swoich robótek i przyjemności można dokupić :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2023, 19:32 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3934
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
pdmobil napisał(a):
mata70 napisał(a):
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało.
Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50.
Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy


+1, +2, +3, sedno :lol:
Przedstawione auto jest atrakcyjne, bardzo proste konstrukcyjnie ( mało elementów do psucia się !) i ma za sobą "przeszczep" silnika z 2.7 K-jet, który pewnie padł ( co nie dziwi) na 3.2, który jest prosty i najmniej kłopotliwy ze wszystkich wiatraków. Design serii "G" jest niepowtarzalny. Czyli to auto spełnia oczekiwania. Oczywiście ważne, co podkreślił Paweł ( @bOgObOjny), jak był zrobiony remont, szczególnie blacharski, bo ocynk to chyba jeszcze nie jest. @mata70 ujął sedno sprawy ! Wycieczka do SF przy takim zakupie to nie kłopot chyba.
Lampy, kierownica to bzdety. Felgi Fuchs - o tak, w ramach swoich robótek i przyjemności można dokupić :lol:

Ale Fuchsy są dla znawców, a te są bardzo ładne i przyciągają wzrok !
A hamulce z Boxstera na pewno lepsze. Ma przekręcony szybkościomierz pewno dlatego, że kierownica zasłania ten najbardziej "używany" zakres szybkości😌 Ciekawe czy ma zostawioną skrzynię 915 i "zwykłe" sprzęgło...bo zmienione pedały ? Czy nie na hydraulikę?
Ciekawa propozycja.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2023, 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 204
Nr klubowicza: 267
Cześć,

zapytam z ciekawości dlaczego akurat ten kierunek zakupu bo wg mnie dość rzadki ? dlaczego nie Europa, D, CH, z portali mobile.de, autoscout.de itp. ? Czy masz może jakieś złe doświadczenia ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.01.2023, 19:35 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
Finlandia to czysty przypadek. po zachodniej europie też się rozglądam.

Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Decyzja o zakupie tego egzemplarza jeszcze nie zapadła. Czekan na dodatkowe informacje i zdjęcia a potem pewnie pojadę go obejrzeć...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2023, 13:20 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
66k eur to sporo pieniędzy, można poprzebierać w G modelach.
Takie coś znalazłem. Wygląda na uczciwe auto, w mniejszym budżecie:

https://www.ebay.de/itm/255935141644?_t ... 1465.m3507

Widzicie coś co by je dyskwalifikowało, oprócz tego, że jest z US?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2023, 14:16 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3934
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
pawelmontana napisał(a):
66k eur to sporo pieniędzy, można poprzebierać w G modelach.
Takie coś znalazłem. Wygląda na uczciwe auto, w mniejszym budżecie:

https://www.ebay.de/itm/255935141644?_t ... 1465.m3507

Widzicie coś co by je dyskwalifikowało, oprócz tego, że jest z US?


Paweł, no jasne ! :lol: Wiele...a że tylne odboje europejskie, a lusterka nowego typu, a drzwi mają jakiś taki inny odcień, a szparka nie taka..itp.itd....
Oczywiście kpiąc, bo przecież wiesz jakie to bywają porady na Forum, na podstawie zdjęć :lol: Do dziś mam w uszach komentarz do jednego z moich, które sprzedawałem, że "te boczne kierunkowskazy są od Golfa, a nie od Porsche", a były to słowa znawcy-mechanika ! Trzeba obejrzeć, choć wiem, że nie zawsze się da. Czasem trzeba zaufać losowi i ulec emocjom, co nie jest polecane, ale często bywa....i przy tym czarnym z SF można ulec, bo to auto jest bardzo atrakcyjne, a ten z Ameryki taki zwykły :lol: !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2023, 21:30 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 354
G model z G50 ściągnąłem Klientowi do Bydgoszczy https://www.empe-cars.pl/bref/1989-pors ... carrera-32 - wyszła go pod dom około 68k EUR, da się kupić również wcześniejsze taniej. Kwestia tego czego szukasz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2294
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
niestety poza budżetem ale 930 to jest prawdziwy sportowiec :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 15:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3934
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Dalej popieram "czarnego" ! :lol: Świetny design i bardzo dobry motor !
Jezdziłem takim "kundlem" i tych tylko 230KM w tym nadwoziu daje radę, a nie jest przy tym taki niebezpieczny jak 930 ( i bardzo drogi)
Jeżeli "blacha" kupy się trzyma to nie zastanawiałbym się. Abstrahując od ceny. Oczywiście wizji można roztaczać wiele. :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2023, 23:09 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3210
ja bym poszedł we wczesny vin 993 czyli końcówka 93 początek 94 roku , masz i klasykę i użytkowosc oraz na żółte bo się łapie 30 lat i wjezdzssz do stolycy aktualnej czy poprzedniej hah


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2023, 0:42 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3934
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
porscheee napisał(a):
ja bym poszedł we wczesny vin 993 czyli końcówka 93 początek 94 roku , masz i klasykę i użytkowosc oraz na żółte bo się łapie 30 lat i wjezdzssz do stolycy aktualnej czy poprzedniej hah

Dawid, ale to nie Ty masz iść..., a @kralus chce mieć fajne, raczej codzienne, nieproblemowe, klasyczne i efektowne auto :lol:
993, mimo swojego wieku, jest nowoczesne, niemal współczesne, wyposażone we wszystko to co współczesne, a że już swoje lata ma, to ryzyko psucia się jest. Oczywiście, jak się jeżdzi 2-3 tyś.km. rocznie to może mniejsze. Przykład choćby 964, gdzie co chwila wyskakuje ogromny czerwony wykrzyknik, bo coś :evil: dlatego wymyślili klawisz, którym "resetujesz=gasisz", żeby nie wkurzał. Więc, największa radość z najprostszego auta. Oczywiście 993 to legenda, która jest inwestycją...a co będzie jak będzie wojna ? :cry:
Polska jest dość trudnym rynkiem, zarówno przy zakupie jak i sprzedaży takiego auta.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP