Autor |
Wiadomość |
kralus
|
Napisane: 19.01.2023, 15:45 |
|
Dołączył: 18.01.2023 Posty: 16 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
|
Załącznik: 26.jpg witam, Nadszedł czas kiedy chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem klasycznej 911-ki. Do tej pory mam tylko doświadczenia z "wiatrakiem" w postaci w pełni odrestaurowanego VW T1 ale zdecydowanie nie zgadza się tu gabaryt samochodu, liczba cylindrów i moc... Drapię się po głowie i mocno zastanawiam co wybrać. Jazda raczej codzienna a nie kręcenie czasów na torze. Budżet około 300kPLN i tak jak pisałem już wyżej chciałbym zostać "szczęśliwym" posiadaczem a nie jeździć po serwisach i wykładać dodatkowe tysiące. Na tą chwilę najbliżej mi go serii "G" i nawet mam już jeden upatrzony. Niby po remoncie i z wymienionym silnikiem ale pewne obawy są czy tak przerobiony samochód będzie w późniejszym czasie łatwy do ewentualnego odsprzedania... (nie w oryginale) Nie wiem na ile jest to popularne... opis poniżej: Porsche 911 Carrera 1977 - 224.000km - Czarny Silnik: 3.2l 911 Carrera S 231 KM Po raz pierwszy zarejestrowany w 1.7.1977 r. Całkowicie odnowiony w latach 90-tych Silnik 911 Carrera 3.2S zamontowany w 1997 roku Przemalowany 2000 (Szwecja) Zbudowany na hot rod Porsche i odnowiony 2016-2017 Pedały i mocowania Rennline Kierownica Momo vintage Wydech nierdzewny, GT3 Hamulce Boxter 289x24mm i 289x20mm Sprzęgło i skrzynia biegów wyremontowane 2021r. Felgi BBS RS 16" Ostatnio 2-stopniowo polerowane i pokryte powłoką ceramiczną Arcticlean Dodatkowo kolejne obawy o odległość i utrudniona możliwość sprawdzenia stanu faktycznego tego egzemplarza. Proszę o jakieś podpowiedzi czy jest sens bawić się w coś takiego czy lepiej szukać na miejscu?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 19.01.2023, 15:49 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Z własnego doświadczenia... i dlatego może mało obiektywnie 964 jest niezłym kompromisem pomiędzy klasyką a już "trochę" nowoczesnym autem. a ma jednak ok 30 lat...
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 19.01.2023, 20:57 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
Witam a można wiedzieć ile takie auto kosztuje?
|
|
Góra |
|
kralus
|
Napisane: 19.01.2023, 22:42 |
|
Dołączył: 18.01.2023 Posty: 16 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 20.01.2023, 11:22 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Mam zarówno F-model jak i 993. Oba w bardzo dobrym stanie. 993 jest ugrzecznionym autem w porównaniu z dzikością F-modelu. Tak więc zależy jakiej frajdy oczekujesz. Dylemat typu "rosół czy pomidorowa" Co do czarnego auta ze zdjęć - to fińskie blachy są? Auto na pewno fajnie jeździ, ale te polerowane BBS-y i nowoczesne oświetlenie psują odbiór - a przy 66k eur nic nie powinno gryźć w oczy... Moje 3 grosze...
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
kralus
|
Napisane: 20.01.2023, 12:46 |
|
Dołączył: 18.01.2023 Posty: 16 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
|
tak, blachy Fińskie i tam też stoi więc stąd dylemat ze ciężko sprawdzić stan faktyczny z tym co podają. Światła faktycznie mi tez nie pasują ale na szczęście sami już je zmienili - teraz prezentuje się tak jak na tych zdjęciach. a co do BBS to mi osobiście z chromem na lusterkach i w około okien to jest ok...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 20.01.2023, 13:08 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Teraz po zmianie świateł prawdziwy francuz... Wnętrze bardzo ładne, kiera Momo pasuje, ale niech dodadzą oryginalną do bagażnika. Te polerowane BBS-y Ci się podobają, ale na Fuchsach wiele by zyskał mimo obniżonego zawiasu. Czarny kolor do mnie przemawia, bo bardzo rzadki. Sprawdziłbym jednak czy on był czarny od nowości.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 20.01.2023, 16:07 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało. Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50. Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 20.01.2023, 16:17 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Wygląda dużo lepiej z tymi światłami i mi się podoba. Zawsze to bedzie auto po modyfikacjach z non matching silnikiem ale dla twojego funu czy to ma znaczenie?
Bardziej mnie zastanawia jak ze stanem blacharskim bo to jednak zimny/wilgotny kraj ? Piszesz, że po renowacji ale można zrobić porządnie a można nieporządnie a to są koszty i czas ....
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 20.01.2023, 18:12 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
mata70 napisał(a): Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało. Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50. Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy +1, +2, +3, sedno Przedstawione auto jest atrakcyjne, bardzo proste konstrukcyjnie ( mało elementów do psucia się !) i ma za sobą "przeszczep" silnika z 2.7 K-jet, który pewnie padł ( co nie dziwi) na 3.2, który jest prosty i najmniej kłopotliwy ze wszystkich wiatraków. Design serii "G" jest niepowtarzalny. Czyli to auto spełnia oczekiwania. Oczywiście ważne, co podkreślił Paweł ( @bOgObOjny), jak był zrobiony remont, szczególnie blacharski, bo ocynk to chyba jeszcze nie jest. @mata70 ujął sedno sprawy ! Wycieczka do SF przy takim zakupie to nie kłopot chyba. Lampy, kierownica to bzdety. Felgi Fuchs - o tak, w ramach swoich robótek i przyjemności można dokupić
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 20.01.2023, 19:32 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
pdmobil napisał(a): mata70 napisał(a): Jak blisko Ci do G-modelu i z tym budżetem, to zmieścisz się z Carrera 3,2 ze skrzynią G50, najlepiej coupe, Ja bym szedł w oryginalność, matching numbers, potwierdzoną historię auta no i żeby w przeszłości było używane a nie stało. Jak lubisz "pure driving" to G jest zajebisty, 964 to już duży przeskok - wspomaganie kierownicy itp itd. Auto to co pokazałeś jak dla mnie ładne ale z oryginalnością nie ma wiele wspólnego, a jak bierzesz pod uwagę, że może przyjść moment, że będziesz je chciał sprzedać to dużo łatwiej będzie z oryginalnym G matching numbers 3,2 z G50. Piszę to jako użytkownik G 3,0 ze skrzynią 915. Też super auto więc jak nie znajdziesz 3,2 z G50 to 3,0 z 915 Europa też daje full frajdy +1, +2, +3, sedno Przedstawione auto jest atrakcyjne, bardzo proste konstrukcyjnie ( mało elementów do psucia się !) i ma za sobą "przeszczep" silnika z 2.7 K-jet, który pewnie padł ( co nie dziwi) na 3.2, który jest prosty i najmniej kłopotliwy ze wszystkich wiatraków. Design serii "G" jest niepowtarzalny. Czyli to auto spełnia oczekiwania. Oczywiście ważne, co podkreślił Paweł ( @bOgObOjny), jak był zrobiony remont, szczególnie blacharski, bo ocynk to chyba jeszcze nie jest. @mata70 ujął sedno sprawy ! Wycieczka do SF przy takim zakupie to nie kłopot chyba. Lampy, kierownica to bzdety. Felgi Fuchs - o tak, w ramach swoich robótek i przyjemności można dokupić Ale Fuchsy są dla znawców, a te są bardzo ładne i przyciągają wzrok ! A hamulce z Boxstera na pewno lepsze. Ma przekręcony szybkościomierz pewno dlatego, że kierownica zasłania ten najbardziej "używany" zakres szybkości😌 Ciekawe czy ma zostawioną skrzynię 915 i "zwykłe" sprzęgło...bo zmienione pedały ? Czy nie na hydraulikę? Ciekawa propozycja.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 21.01.2023, 15:29 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Cześć,
zapytam z ciekawości dlaczego akurat ten kierunek zakupu bo wg mnie dość rzadki ? dlaczego nie Europa, D, CH, z portali mobile.de, autoscout.de itp. ? Czy masz może jakieś złe doświadczenia ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
kralus
|
Napisane: 22.01.2023, 19:35 |
|
Dołączył: 18.01.2023 Posty: 16 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 940
|
Finlandia to czysty przypadek. po zachodniej europie też się rozglądam.
Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Decyzja o zakupie tego egzemplarza jeszcze nie zapadła. Czekan na dodatkowe informacje i zdjęcia a potem pewnie pojadę go obejrzeć...
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 23.01.2023, 13:20 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
66k eur to sporo pieniędzy, można poprzebierać w G modelach. Takie coś znalazłem. Wygląda na uczciwe auto, w mniejszym budżecie: https://www.ebay.de/itm/255935141644?_t ... 1465.m3507Widzicie coś co by je dyskwalifikowało, oprócz tego, że jest z US?
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 23.01.2023, 14:16 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
pawelmontana napisał(a): 66k eur to sporo pieniędzy, można poprzebierać w G modelach. Takie coś znalazłem. Wygląda na uczciwe auto, w mniejszym budżecie: https://www.ebay.de/itm/255935141644?_t ... 1465.m3507Widzicie coś co by je dyskwalifikowało, oprócz tego, że jest z US? Paweł, no jasne ! Wiele...a że tylne odboje europejskie, a lusterka nowego typu, a drzwi mają jakiś taki inny odcień, a szparka nie taka..itp.itd.... Oczywiście kpiąc, bo przecież wiesz jakie to bywają porady na Forum, na podstawie zdjęć Do dziś mam w uszach komentarz do jednego z moich, które sprzedawałem, że "te boczne kierunkowskazy są od Golfa, a nie od Porsche", a były to słowa znawcy-mechanika ! Trzeba obejrzeć, choć wiem, że nie zawsze się da. Czasem trzeba zaufać losowi i ulec emocjom, co nie jest polecane, ale często bywa....i przy tym czarnym z SF można ulec, bo to auto jest bardzo atrakcyjne, a ten z Ameryki taki zwykły !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
tony_szpachli
|
Napisane: 25.01.2023, 21:30 |
|
Dołączył: 1.01.2018 Posty: 355
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 26.01.2023, 15:05 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
niestety poza budżetem ale 930 to jest prawdziwy sportowiec
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 26.01.2023, 15:19 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Dalej popieram "czarnego" ! Świetny design i bardzo dobry motor ! Jezdziłem takim "kundlem" i tych tylko 230KM w tym nadwoziu daje radę, a nie jest przy tym taki niebezpieczny jak 930 ( i bardzo drogi) Jeżeli "blacha" kupy się trzyma to nie zastanawiałbym się. Abstrahując od ceny. Oczywiście wizji można roztaczać wiele.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 27.01.2023, 23:09 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
ja bym poszedł we wczesny vin 993 czyli końcówka 93 początek 94 roku , masz i klasykę i użytkowosc oraz na żółte bo się łapie 30 lat i wjezdzssz do stolycy aktualnej czy poprzedniej hah
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 28.01.2023, 0:42 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
porscheee napisał(a): ja bym poszedł we wczesny vin 993 czyli końcówka 93 początek 94 roku , masz i klasykę i użytkowosc oraz na żółte bo się łapie 30 lat i wjezdzssz do stolycy aktualnej czy poprzedniej hah Dawid, ale to nie Ty masz iść..., a @kralus chce mieć fajne, raczej codzienne, nieproblemowe, klasyczne i efektowne auto 993, mimo swojego wieku, jest nowoczesne, niemal współczesne, wyposażone we wszystko to co współczesne, a że już swoje lata ma, to ryzyko psucia się jest. Oczywiście, jak się jeżdzi 2-3 tyś.km. rocznie to może mniejsze. Przykład choćby 964, gdzie co chwila wyskakuje ogromny czerwony wykrzyknik, bo coś dlatego wymyślili klawisz, którym "resetujesz=gasisz", żeby nie wkurzał. Więc, największa radość z najprostszego auta. Oczywiście 993 to legenda, która jest inwestycją...a co będzie jak będzie wojna ? Polska jest dość trudnym rynkiem, zarówno przy zakupie jak i sprzedaży takiego auta.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|