|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bukers80
|
Napisane: 8.01.2012, 18:43 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
czy istnieje coś takiego w 996?jak wygląda i do czego służy?czy ona ma jakiś związek z tym wentylatorem na klapie?
czy ten wentylator ma za zadanie doprowadzenia powietrza do tej pompy?kiedy on się włącza i czy dobre mam przeczucie że tylko przy zimnym silniku?to byłaby odpowiedz na dręczące mnie pytanie chyba od zawsze
proszę o wyrozumiałość jeżeli to głupie pytanie.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 8.01.2012, 19:39 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
to nie witrak na klapie a pompa jak juz piszesz włanczajaca sie na zimnym aby obnizyc toksyny w spalinach ... zawsze sie zastanawiam czy sie tego nie pozbyc , jednak nadal jest choc utrudnia dojscie do wszystkiego ...
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 8.01.2012, 19:46 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
czyli to tak grzechoce (jakby łańcuszek gdzieś ocierał) podczas zimnego startu !!!!!!!!!
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 8.01.2012, 19:54 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
nie sadze bo ona po prawej a ten dzwiek wystepuje zawsze po lewej , no chyba ze piszemy o innych rzeczach , ciezko tak na odległosc
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 8.01.2012, 19:57 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
porscheee napisał(a): to nie witrak na klapie a pompa jak juz piszesz włanczajaca sie na zimnym aby obnizyc toksyny w spalinach ... zawsze sie zastanawiam czy sie tego nie pozbyc , jednak nadal jest choc utrudnia dojscie do wszystkiego ...
gdzie ta pompa jest? możesz mi napisać w takim razie do czego służy ten wiatrak na klapie i kiedy się włącza ?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 8.01.2012, 20:00 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 8.01.2012, 20:04 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
|
Góra |
|
NoName
|
Napisane: 8.01.2012, 21:20 |
|
Dołączył: 24.01.2011 Posty: 80
|
a ten wentylatorek na klapie silnika to cały czas ma działać ?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 8.01.2012, 21:31 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
nie
|
|
Góra |
|
NoName
|
Napisane: 8.01.2012, 21:43 |
|
Dołączył: 24.01.2011 Posty: 80
|
kurde, to co mam źle że się włącza od momentu zapalenia silnika?
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 8.01.2012, 23:43 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
dobrze, dobrze - na zimnym u mnie się włącza tak na minutę lub dwie - zalezy od temperatury. a na gorącym na kilka sekund a czasami to może nawet w ogóle się nie włącza.
Co do wentylatora na tylnej klapie. Wyczytałem w instrukcji, że jesli włączy wam się lampka czerwona od temperatury i mruga powoli, czyli raz na sekundę, to albo za mało płynu albo problem z wentylatorem, jeśli mruga szybko oznacza nieszczelność lub uszkodzenie układu. jak świeci się na stałe - silnik się przegrzewa. (Piszę z pamięci, bo nie mam pod ręką instrukcji - sprawdźcie jeszcze żeby być pewnym). z autopsji wiem jeszcze że zbiorniczek na płyn chłodzący w 996 jest słabej konstrukcji i jeśli zabarwia się na żółto (taki jak by nalot) oznacza, że jest pęknięty, wtedy termostat wariuje i dostajecie sekundowe mruganie (mimo że temperatura jest ok) - czyli wentylator lub poziom płynu.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.01.2012, 0:27 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
zbiorniczek kazdej jednej marki aut z biegiem lat zmienia kolor na ciemniejszy mniej klarowny nie oznacza to jednak pekniecia , czerwona lampka potrafi sie tez zaplic na stałe gdy wentylatory przednie sie skoncza czytaj szczotki w silniczkach a akurat np. stoi sie w korku ( czesta przypadłosc 996tt ) , czesto uzytkownik nawet nie wie ze ktorys z przodu sie nie kreci bo nie ma kontrolki od tego na pulpicie a komp tez błedu nie wypluje , zalecam co jakis czas na odpalonym aucie pochylic ucho do przedniego zderzaka , no chyba ze czesto auto latem potrafi sie zagrzac to tez wiadomo gdzie juz szukac
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 9.01.2012, 12:03 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
To fakt, ale we wczesnych 996 3.4 pęknięcia zbiorniczka to jedna z tych wad wieku dziecięcego. Na te wakacje miałem poważną rozkmine, jak w środku korka w Sopocie, (czytaj 40 minut postoju z włączonym silnikiem) auto zaczęło mi się gotować (ze wskazań), wszystkie wentylatory się załączały, a lampka cały czas mrugała. okazało się - pęknięty zbiorniczek nie trzymał ciśnienia, mimo tego, że nie wylewał się płyn chłodzący, a cały układ działał prawidłowo. Wentylek też się lubi czasem zawiesić... Te kolejnej generacji są już ok.
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 11.01.2012, 21:46 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
Dzień Dobry. Już wszystko wiem
PW
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|