Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.01.2012, 18:43 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
czy istnieje coś takiego w 996?jak wygląda i do czego służy?czy ona ma jakiś związek z tym wentylatorem na klapie?
czy ten wentylator ma za zadanie doprowadzenia powietrza do tej pompy?kiedy on się włącza i czy dobre mam przeczucie że tylko przy zimnym silniku?to byłaby odpowiedz na dręczące mnie pytanie chyba od zawsze :roll:

proszę o wyrozumiałość jeżeli to głupie pytanie. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 19:39 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
to nie witrak na klapie a pompa jak juz piszesz włanczajaca sie na zimnym aby obnizyc toksyny w spalinach ... zawsze sie zastanawiam czy sie tego nie pozbyc , jednak nadal jest choc utrudnia dojscie do wszystkiego ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 19:46 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
czyli to tak grzechoce (jakby łańcuszek gdzieś ocierał) podczas zimnego startu !!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 19:54 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
nie sadze bo ona po prawej a ten dzwiek wystepuje zawsze po lewej , no chyba ze piszemy o innych rzeczach , ciezko tak na odległosc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 19:57 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
porscheee napisał(a):
to nie witrak na klapie a pompa jak juz piszesz włanczajaca sie na zimnym aby obnizyc toksyny w spalinach ... zawsze sie zastanawiam czy sie tego nie pozbyc , jednak nadal jest choc utrudnia dojscie do wszystkiego ...



gdzie ta pompa jest? możesz mi napisać w takim razie do czego służy ten wiatrak na klapie i kiedy się włącza ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 20:00 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
pw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 20:04 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
ok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 21:20 

Dołączył: 24.01.2011
Posty: 80
a ten wentylatorek na klapie silnika to cały czas ma działać ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 21:31 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
:lol: nie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 21:43 

Dołączył: 24.01.2011
Posty: 80
kurde, to co mam źle że się włącza od momentu zapalenia silnika? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 23:43 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
dobrze, dobrze - na zimnym u mnie się włącza tak na minutę lub dwie - zalezy od temperatury. a na gorącym na kilka sekund a czasami to może nawet w ogóle się nie włącza.

Co do wentylatora na tylnej klapie. Wyczytałem w instrukcji, że jesli włączy wam się lampka czerwona od temperatury i mruga powoli, czyli raz na sekundę, to albo za mało płynu albo problem z wentylatorem, jeśli mruga szybko oznacza nieszczelność lub uszkodzenie układu. jak świeci się na stałe - silnik się przegrzewa. (Piszę z pamięci, bo nie mam pod ręką instrukcji - sprawdźcie jeszcze żeby być pewnym). z autopsji wiem jeszcze że zbiorniczek na płyn chłodzący w 996 jest słabej konstrukcji i jeśli zabarwia się na żółto (taki jak by nalot) oznacza, że jest pęknięty, wtedy termostat wariuje i dostajecie sekundowe mruganie (mimo że temperatura jest ok) - czyli wentylator lub poziom płynu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2012, 0:27 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
zbiorniczek kazdej jednej marki aut z biegiem lat zmienia kolor na ciemniejszy mniej klarowny nie oznacza to jednak pekniecia :lol: , czerwona lampka potrafi sie tez zaplic na stałe gdy wentylatory przednie sie skoncza czytaj szczotki w silniczkach a akurat np. stoi sie w korku ( czesta przypadłosc 996tt ) , czesto uzytkownik nawet nie wie ze ktorys z przodu sie nie kreci bo nie ma kontrolki od tego na pulpicie a komp tez błedu nie wypluje , zalecam co jakis czas na odpalonym aucie pochylic ucho do przedniego zderzaka , no chyba ze czesto auto latem potrafi sie zagrzac to tez wiadomo gdzie juz szukac


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2012, 12:03 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
To fakt, ale we wczesnych 996 3.4 pęknięcia zbiorniczka to jedna z tych wad wieku dziecięcego. Na te wakacje miałem poważną rozkmine, jak w środku korka w Sopocie, (czytaj 40 minut postoju z włączonym silnikiem) auto zaczęło mi się gotować (ze wskazań), wszystkie wentylatory się załączały, a lampka cały czas mrugała. okazało się - pęknięty zbiorniczek nie trzymał ciśnienia, mimo tego, że nie wylewał się płyn chłodzący, a cały układ działał prawidłowo. Wentylek też się lubi czasem zawiesić... :) Te kolejnej generacji są już ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2012, 21:46 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
Dzień Dobry. Już wszystko wiem 8)
:arrow: PW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum