Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 14:36 

Dołączył: 12.04.2021
Posty: 1
Cześć wszystkim, zastanawiam się nad nabyciem porsche boxster 987. 2006 rok, 2,7. manual.
Proszę o info, na co zwrócić uwagę przy oględzinach samochodu, jakie są jego bolączki. Dzięki serdeczne za każdą podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum :)
Pierwsza sprawa to wypadkowość - ten punkt uznałbym za najważniejszy.
Musisz określić czy jakakolwiek wchodzi w rachubę a jeżeli tak, to jak
bardzo auto mogło być poturbowane. Następnie sprawdzenie gładzi cylindrów.
Na plus, że w 987 z silnikiem 2,7l nie powinno być z nimi problemów, ale
ja bym mimo wszystko nie odpuszczał. Ostatni podpunkt to masa innych
pomniejszych podpunktów sprawności poszczególnych elementów całego auta.
Ogólne spojrzenie na całokształt osoby która na co dzień obcuje z takimi
autami byłoby wskazane, łatwiej będzie zweryfikować budzące wątpliwości
kwestie.
A wisienka na torcie to oczywiście sprawdzenie przekroczeń obrotów,
szczególnie że jest to manual.

Powodzenia! :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 21:27 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
A możesz coś więcej powiedzieć o

A wisienka na torcie to oczywiście sprawdzenie przekroczeń obrotów,
szczególnie że jest to manual.

Czy silniki 2,9 są tak samo jak 2,7 mało problematyczne ? :)

Sorka Alexik81 z wpięcie w temat , ale pewnie Tobie taka informacja tez się przyda :)




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
BartekG, a mogę tak:

odpowiedzieć na ten pierwszy punkt? Za dużo pisania, a Pan to pewnie
ładnie opowiedział :)
Dodam tylko, że sprawdzić te dane można komputerem serwisowym.

2,9l to silnik o kompletnie innej konstrukcji. Gładzie osobiście też
bym obejrzał, ale tutaj 99,99% aut ma je w dobrym stanie. Ciekawostką
jest to, że ten silnik nie ma jeszcze DFI które jest w wersji S.
No i można zwykle trafić w zestawieniu z PDK ;) Odpowiadając na pytanie,
są o wiele mniej problematyczne od 2,7l, ale jeżeli coś jednak będzie
trzeba przy silniku zrobić to będzie drożej. Osobiście radziłbym kupić
2,9l z tych dwóch, najlepiej z PDK i będzie szybszy od przedlifta S.

Świetnym dodatkiem będą wszystkie opcje typu "sport" ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 22:06 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
Dzięki ! :)
U Ciebie Qubak zawsze BARDZO fachowo i profesjonalnie ! :lol:
Już wiem cos więcej. Kolega pewnie również .




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 22:18 

Dołączył: 7.04.2021
Posty: 16
Qbak napisał(a):
BartekG, a mogę tak:

odpowiedzieć na ten pierwszy punkt? Za dużo pisania, a Pan to pewnie
ładnie opowiedział :)
Dodam tylko, że sprawdzić te dane można komputerem serwisowym.

2,9l to silnik o kompletnie innej konstrukcji. Gładzie osobiście też
bym obejrzał, ale tutaj 99,99% aut ma je w dobrym stanie. Ciekawostką
jest to, że ten silnik nie ma jeszcze DFI które jest w wersji S.
No i można zwykle trafić w zestawieniu z PDK ;) Odpowiadając na pytanie,
są o wiele mniej problematyczne od 2,7l, ale jeżeli coś jednak będzie
trzeba przy silniku zrobić to będzie drożej. Osobiście radziłbym kupić
2,9l z tych dwóch, najlepiej z PDK i będzie szybszy od przedlifta S.

Świetnym dodatkiem będą wszystkie opcje typu "sport" ;)


Zarąbiste! Dziękuję za podzielenie się! Czy mogę 2 pytania:
1. Czy te dane może odczytać każdy komputer będący na wyposażeniu dobrego serwisu Porsche w PL?
2. Czy dobrze z tego rozumiem, że Porsche nie posiada ogranicznika obrotów zabezpieczającego silnik przez wystąpieniem zjawiska "over rev" omawianego w tym filmie?

Nowego kolegę witam! Sam dołączyłem w zeszłym tygodniu (choć na forum zaglądam od kilku ładnych lat :) ), 987 również znajduje się w kręgu moich zainteresowań!

Pozdrawiam,
Alex :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2021, 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Myślę, że teraz już praktycznie każdy serwis Porsche posiada taki
komputer którym owe przekroczenia da się odczytać.

Co prawda moje 924 nie posiada ogranicznika obrotów, ale od wielu lat
kiedy tylko nastała era komputerów sterujących silnikami, wszystkie
auta maja ogranicznik obrotów. W filmie jest wytłumaczone jak i dlaczego
jest możliwe przekraczania obrotów mimo ogranicznika.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum