Cześć wszystkim, zastanawiam się nad nabyciem porsche boxster 987. 2006 rok, 2,7. manual. Proszę o info, na co zwrócić uwagę przy oględzinach samochodu, jakie są jego bolączki. Dzięki serdeczne za każdą podpowiedź.
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum Pierwsza sprawa to wypadkowość - ten punkt uznałbym za najważniejszy. Musisz określić czy jakakolwiek wchodzi w rachubę a jeżeli tak, to jak bardzo auto mogło być poturbowane. Następnie sprawdzenie gładzi cylindrów. Na plus, że w 987 z silnikiem 2,7l nie powinno być z nimi problemów, ale ja bym mimo wszystko nie odpuszczał. Ostatni podpunkt to masa innych pomniejszych podpunktów sprawności poszczególnych elementów całego auta. Ogólne spojrzenie na całokształt osoby która na co dzień obcuje z takimi autami byłoby wskazane, łatwiej będzie zweryfikować budzące wątpliwości kwestie. A wisienka na torcie to oczywiście sprawdzenie przekroczeń obrotów, szczególnie że jest to manual.
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
BartekG, a mogę tak:
odpowiedzieć na ten pierwszy punkt? Za dużo pisania, a Pan to pewnie ładnie opowiedział Dodam tylko, że sprawdzić te dane można komputerem serwisowym.
2,9l to silnik o kompletnie innej konstrukcji. Gładzie osobiście też bym obejrzał, ale tutaj 99,99% aut ma je w dobrym stanie. Ciekawostką jest to, że ten silnik nie ma jeszcze DFI które jest w wersji S. No i można zwykle trafić w zestawieniu z PDK Odpowiadając na pytanie, są o wiele mniej problematyczne od 2,7l, ale jeżeli coś jednak będzie trzeba przy silniku zrobić to będzie drożej. Osobiście radziłbym kupić 2,9l z tych dwóch, najlepiej z PDK i będzie szybszy od przedlifta S.
Świetnym dodatkiem będą wszystkie opcje typu "sport"
odpowiedzieć na ten pierwszy punkt? Za dużo pisania, a Pan to pewnie ładnie opowiedział Dodam tylko, że sprawdzić te dane można komputerem serwisowym.
2,9l to silnik o kompletnie innej konstrukcji. Gładzie osobiście też bym obejrzał, ale tutaj 99,99% aut ma je w dobrym stanie. Ciekawostką jest to, że ten silnik nie ma jeszcze DFI które jest w wersji S. No i można zwykle trafić w zestawieniu z PDK Odpowiadając na pytanie, są o wiele mniej problematyczne od 2,7l, ale jeżeli coś jednak będzie trzeba przy silniku zrobić to będzie drożej. Osobiście radziłbym kupić 2,9l z tych dwóch, najlepiej z PDK i będzie szybszy od przedlifta S.
Świetnym dodatkiem będą wszystkie opcje typu "sport"
Zarąbiste! Dziękuję za podzielenie się! Czy mogę 2 pytania: 1. Czy te dane może odczytać każdy komputer będący na wyposażeniu dobrego serwisu Porsche w PL? 2. Czy dobrze z tego rozumiem, że Porsche nie posiada ogranicznika obrotów zabezpieczającego silnik przez wystąpieniem zjawiska "over rev" omawianego w tym filmie?
Nowego kolegę witam! Sam dołączyłem w zeszłym tygodniu (choć na forum zaglądam od kilku ładnych lat ), 987 również znajduje się w kręgu moich zainteresowań!
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Myślę, że teraz już praktycznie każdy serwis Porsche posiada taki komputer którym owe przekroczenia da się odczytać.
Co prawda moje 924 nie posiada ogranicznika obrotów, ale od wielu lat kiedy tylko nastała era komputerów sterujących silnikami, wszystkie auta maja ogranicznik obrotów. W filmie jest wytłumaczone jak i dlaczego jest możliwe przekraczania obrotów mimo ogranicznika.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników