Nie oglądałem tego auta na żywo, ale sądząc po zdjęciach (które jednak mają już kilka(naście?) miesięcy) określam cenę wywoławczą jako uczciwą, ale nie OKAZYJNĄ!
Auto jest wystawiane na allegro co jakiś czas, do tej pory w cenie oscylującej pomiędzy 20-22 tys zł, więc aktualna wycena jest bardziej odpowiadająca realiom rynku.
Wóz prezentuje się dobrze, ale jeśli jesteś poważnie zainteresowany tym egzemplarzem to polecam:
- prośbę do sprzedawcy o fotkę nalepki z vinem i kodami wyposażenia po wewnętrznej stronie ściany bagażnika,
- weryfikację stanu sprzęgła (jeśli nadal seryjne z gumowym fartuchem tłumiącym, to trzeba się przygotować na rychła wymianę kompletu na zestaw z tarcza i sprężynkami - koszt ok 2500-3000), sprzęgło to samo co w S2
- weryfikację przednich wahaczy (regeneracja sworzni - 150 zł/szt, wymiana tylnych mocowań gumowych - 500 zł?szt w ASO, 130USD z ebay-ale gorszej jakości),
- zapytać czy są i ewentualnie jakiej grubości stabilizatory z przodu i z tyłu
- weryfikacja stanu amorków z przodu i z tyłu (nowy typ zawiechy z szerszym rozstawem kół = droższe amortyzatory na wymianę, za Zestaw żółtych KONI regulowanych p/t trzeba dać ok 1500-1600 zł)
- stan układu hamulcowego (tarcze i klocki jak w zwykłym 944 2.5, koszt klocków ok 150 zł przód/100 zł tył, okładziny ręcznego 150 zł)
- czy i kiedy wymieniany był łańcuszek rozrządu i ewentualnie napinacz (nowy napinacz, koszt ok 1000 zł jeśli nie więcej, możliwa wymiana samych ślizgów, ok 300 zł?) - napinacz identyczny jak w wersji S2
- sprawdzić kondycje przepływomierza, nówka ponad 2500 zł, identyczny jak w S2
Wnętrze wygląda całkiem ok, niespękana deska, ale razi panel radia i mieszek dźwigni zmiany biegów też jakiś taki dziwny... ale w porównaniu do tego co ja mam to i tak wygląda przecudnie
:D
Montaż klimatyzacji, szczerze odradzam ze względu na koszty i stopień komplikacji. Łączyłoby się to z:
- wymiana pojedynczego wentylatora chłodnicy na obudowę z podwójnym wiatrakiem (250 zl)
- montaż skraplacza - 200 zł
- osuszacz - ok 100 zl
- kompresor - gdzie dostać? szacuję koszt na ok 1000 zl + ewentualna regeneracja
- przewody, z montażem też pewnie ładnych parę stówek
- panel sterowania - 200-300?
Końcowa uwaga: S-ki to auta dla KONESERÓW!!!
Empirycznie zostało udowodnione, że na większości pojeżdżawek (np typu PCP czy CA) dostają niemiłosiernie w ciry od większości 944 2.5 8v i sporej populacji 2litrowych 924
Powodów jest kilka:
- słaby kierownik
- słabe oponki
- bazowy fabryczny setup auta: długie przełożenia seryjnej skrzyni w połączeniu z wybitnie wysokobrotową charakterystyką silnika (od 5000 do 6500 tys) i słabym 'dole' skutkuje tym, że na pierwszych 2 biegach (do przekroczenia 100kmh) auto w ogóle nie jedzie... Z nwarotów i ciasnych zakretów wogóle się nie zbiera... Z elastycznością poniżej 3 biegu i prędkości poniżej 130 też kiepsko
Za to na autostradzie... Jesteś królem