Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 0:46 

Dołączył: 16.03.2019
Posty: 15
Witam czy jest ktoś z warmińsko-mazurskiego co zrobi dokładną diagnostykę komputerową Porsche Cayenne pod względem pneumatyki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 9:49 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Każdy warsztat, który ma uniwersalną, profesjonalną diagnostykę np. Bosch, Gutmann, Wurth - Ci to zrobi. Te narzędzia ma nawet wielu Panów Mietków, a Cayenne to nie prom kosmiczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 13:41 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Pan Jasiek napisał(a):
Każdy warsztat, który ma uniwersalną, profesjonalną diagnostykę np. Bosch, Gutmann, Wurth - Ci to zrobi. Te narzędzia ma nawet wielu Panów Mietków, a Cayenne to nie prom kosmiczny.

A ja się nie zgodzę z tą tezą, potwierdzę pogląd Panów GermanCars i Maddob tylko PIWIS.
Na Mazurach i Podlasiu zdaje się nie ma speca z komputerem dedykowanym do Porsche.
BTW może uszkodził się tobie bezpiecznik lub przekaźnik kompresora zawieszenia pneumatycznego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 14:05 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Ja się z Tobą zgodzę i nie zgodzę. Jeśli chodzi o programowanie to PIWIS (choć nie wiem, czy CDP tego nie pociągnie). Ale diagnozuje się te auta normalnie i uniwersalnymi narzędziami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 14:23 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Tak,ale na uniwersalnym kablu wyskoczy kilka a czasami kilkanaście nawet błędów i szukaj wiatru w polu.

Moim zdaniem warto albo mieć swój kabel i jeźdzć z nim do warsztatu albo jeździć do aso.

Dawid obecnie sprowadza kilka sztuk .Taka wtyczka powinna być na wyposażeniu każdego auta myślę;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Pan Jasiek napisał(a):
Cayenne to nie prom kosmiczny.


:lol: :lol: :lol:




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 16:04 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Ale zasadniczo elektronikę ma bardziej skomplikowaną od pierwszego promu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 16:28 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
Arekk napisał(a):
Tak,ale na uniwersalnym kablu wyskoczy kilka a czasami kilkanaście nawet błędów i szukaj wiatru w polu.

Moim zdaniem warto albo mieć swój kabel i jeźdzć z nim do warsztatu albo jeździć do aso.

Dawid obecnie sprowadza kilka sztuk .Taka wtyczka powinna być na wyposażeniu każdego auta myślę;)

Na dobrym oryginalnym kablu nie jakies Chińczyku wychodzi dokładnie co ma wyjść nigdy mnie nie zawiodł , kable będą dostępne zarówno na zlotach do odbioru osobistego jak i wysyłka z pl , jak tylko paczka dojdzie pojawi się ogłoszenie w dziale sprzedam ale na priv możecie już rezerwować . Do diagnostyki nie ma nic lepszego jeśli chodzi o znalzezienie błędu usterki i co ważne śpisz spokojniej czekając na naprawę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 22:07 

Dołączył: 16.03.2019
Posty: 15
Panowie a gdzie jest ten bezpiecznik i przekaźnik zawieszenia??? Mój Cayenne S jest 2005r 4.5 benzyna. Pomóżcie bo nie mam już sił na to ani nikt nie potrafi mi pomoc z tym. Liczę tylko ja was , jeszcze raz wielkie dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2019, 9:51 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Odczyt i kasowanie błędów - to nie diagnoza. Jedno niewłaściwe tłumaczenie ze strony multi skanera - i jesteś na złej drodze poszukiwań. I jak pokazuje praktyka - interpretacja błędów multi markowymi skanerami pozostawia wiele do życzenia. Każdy szanujący sobie człowiek , który choć trochę ma wspólnego z naprawami porsche , nie będzie używać i podłączać "niewiadomosc". Chińskie gówno typu "czytanie błędów po OBD2" - wystarczy , aby przynajmniej zrozumieć o co chodzi, ale nie zawsze dokładnie !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2019, 10:32 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Gutmann, Bosch i Wurth nie są gównami. I na pewno nie chińskimi.

No i robią znacznie więcej niż odczyt błędów. Masz normalnie odczyty parametrów z czujników. Rozumiem, że jesteś wyznawcą Porsche, ale to nie znaczy, że Cayenne nie da się poprawnie zdiagnozować uniwersalną (markową i profesjonalną) diagnostyką.

Tym bardziej, jak nie ma w okolicy serwisu z dedykowanym narzędziem, rozsądniejsze jest zdiagnozowanie auta Gutmannem niż wycieczka ileśset kilometrów na lawecie (lub tym bardziej na kołach, niesprawnym autem).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2019, 1:29 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Pan Jasiek napisał(a):
Gutmann, Bosch i Wurth nie są gównami. I na pewno nie chińskimi.

Tak, tylko to jest multibrand - wszystko nie zrobisz, wiele nie zobaczysz - prawda jak ona jest. Doposażenie zrobisz ? Kod wyposazenia da sie zmienic ? Wiele parametrow możesz zobaczyć ? I td, i tp. Z porsche tylko porsche soft, z bmw - tylko bmw soft, z mercedes - tylko xentry, z range rover - tylko SDD , i tak dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2019, 20:31 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 34
A ja polecam Pana Edmunda ze Starych Jabłonekfirma - Pormund


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2020, 15:55 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Wracając do tematu :) bo w sumie według mnie nie został wyczerpany.
Sumując rozmowę .
Multi nie do końca polecacie .
A piwi drogi dla domowego użytkownika.
A rzeczy typu Foxwell dla Porsche albo AutoXscan dla Porsche ????


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2020, 21:04 

Dołączył: 26.09.2020
Posty: 10
Są dobre uniwersalne sprzęty i potrafią też dobrze zdiagnozować usterkę. Jestem Elektronikiem samochodowym, posiadam większość serwisówek z uwagi na potrzebę programowania i kodowania ale mam tez sprzęty uniwersalne, które niekiedy działają na poziomie serwisówek .

Dla warsztatu, który robi ogólną diagnostykę i naprawę jak w przypadku zawieszenia pneumatycznego spokojnie gutmann, kts, czy Launch online sobie poradzą ale jak w każdym przypadku trzeba też kogoś myslącego do obsługi jak i analizy błędu.

Dodam,że niekiedy sprzęt uniwersalny potrafi zadziwić i jednym "kliknieciem" zrobi robotę.

W tej chwili czym nowsze oprogramowanie w testerach oryginalnych tym bardziej okrojone funkcje. Wszystko sprowadza się do łączenia online.

Podsumowując: nie zawachał bym się użyć markowego, nie chińskiego, testera uniwersalnego do diagnostyki pneumatycznego zawieszenia jak i innych podzespołów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum