Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.05.2018, 21:02 

Dołączył: 18.09.2015
Posty: 395
Witajcie.

Chciałbym zasięgnąć opinie na temat cayenne II S, z silnikiem 4.8.
Czy te silniki są problematyczne ? Czy wystrzegać się ich ?
Auto ma przejechane 190k czy ten przebieg przekreśla silnik ? Auto ma wykupione porsche approved.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2018, 0:20 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Tak, urywają się śruby od regulatorów wałka rozrządu (chyba, że właściciel wymienił) oraz transferboxy padają jak muchy (potrafią nawet po 50kkm; koszt wymiany w Porsche to coś ok 15kzł - Porsche w swojej bezkresnej mądrości nie jest w stanie poradzić sobie z problemem od 7 lat, po chyba 6 czy 7 rewizjach transferboxa).

Ale jak masz Porsche Approved to spoko ;)

https://www.6speedonline.com/forums/cay ... ilure.html
https://www.6speedonline.com/forums/cay ... laced.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2018, 8:08 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Usterki transfer box dotyczą też wersji diesel ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2018, 8:43 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
mani3ck napisał(a):
Usterki transfer box dotyczą też wersji diesel ?


Jeżeli już to raczej tylko 4.2 TDI. Na Rennlist ani 6speed, na kilkaset zgłoszonych przypadków nie ma nikogo z 3.0 TDI komu by padł. Jeżeli więc padają, to dużo rzadziej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2018, 12:34 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Generalnie konsensus jest taki, że do awarii w dużej mierze przyczynia się przedwczesne zużycie oleju w transfer boxie (czyl;i po naszemu w centralnym dyferencjale). Zalecenie jest takie, aby profilaktycznie wymieniać go co 30.000km (co drugą zmianę oleju w silniku).

Olej (mniej niż 1L) i wymiana są relatywnie tanie: olej ok 180zł w serwisie (ale możesz kupić Ravenol TF-0870 - to jest w zasadzie to samo i kosztuje tylko 75zł), a sama wymiana w Porsche Pana 50zł.

Do tego powinno się kupić nowe korki spustowy i wlewowy (numer części 95530111501, koszt ok 100zł za 2szt).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.05.2018, 22:52 

Dołączył: 26.05.2018
Posty: 8
Jak w poprzednim roku robiłem kapitalny remont silnika, to mechanik od silników mówił, że te motory naprawia przy przebiegach od 180k do 230k.
Mój teraz ma 222k.
Zajechany ostatni cylinder. Teraz mam wstawione mocne tuleje cylindrów i mechanik mówi, że będę jeździł. Nie wiem czy wierzyć bo przy rozpalaniu czasami zdarza mu się puścić dymka (może jeszcze pierścienie się nie ułożyły) jakby przepalał lekko olej, ale stan oleju utrzymuje się od wymiany do wymiany. Po kapitalnym remoncie przejechałem niecałe 30 tys km.

Można szukać egzemplarza po remoncie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2018, 22:05 

Dołączył: 18.05.2011
Posty: 24
Elberoth napisał(a):
mani3ck napisał(a):
Usterki transfer box dotyczą też wersji diesel ?


Jeżeli już to raczej tylko 4.2 TDI. Na Rennlist ani 6speed, na kilkaset zgłoszonych przypadków nie ma nikogo z 3.0 TDI komu by padł. Jeżeli więc padają, to dużo rzadziej.


Czy w 3.6 także występuje ten problem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2018, 18:46 

Dołączył: 2.07.2018
Posty: 8
Cayenne Gts 2013 mam go od ponad roku od przebiegu 100 tkm teraz przy 140 tkm też padł reduktor skrzyni biegów. Poza raczej bez problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum