Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.02.2011, 0:18 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 34
Witajcie
Jest zima, temperatury wiadomo jakie... W związku z tym mam pytanie. Silnik strasznie powoli łapie temperaturę. Rano musi minąć 30-40 minut (spokojnej) jazdy żeby osiągnął 90 stopni. Czy to normalne? A może trzeba przyjrzeć sie termostatowi? Nie wiem jak jest w lecie bo mam go od niedawna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2011, 0:26 

Dołączył: 1.12.2007
Posty: 477
30-40 minut to mi się wydaje, że jednak nieco za długo. Auto trzymasz w ogrzewanym garażu, nieogrzewanym, czy na zewnątrz?

Od czasu do czasu jeżdżę +20 letnim dieslem (np. wczoraj i dziś przy -15 z rana) i +/-90 stopni osiąga po kwadransie pracy, do 20 minut, z pozostałymi "cywilami" jest podobnie (mówię o aucie stacjonującym pod wiatą, czy na zewnątrz).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2011, 7:20 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
U mnie po 10 min. normalnej jazdy silnik jest zagrzany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2011, 7:49 

Dołączył: 29.09.2008
Posty: 253
co prawda nie porsche i w dodatku diesel , ale mój stoi pod chmurką, od kilku dni -22'C rano i muszę go grzać przez 15-20min zanim ruszę, a potem i tak zajmuje 10 min zanim osiągnie normalną temp pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2011, 9:53 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Ale panowie, nie porownujcie nowoczesnych diesli z silnikiem benzynowym...wiekszosc z nich ma taka sprawnosc mechaniczna, ze fabryka wyposaza je w niezalezne ogrzewanie. Silnik benzynowy ze sprawnym ukladem termostatu powinien miec normalna temp robocza po 5minutach jazdy-na postoju i wolnych obrotach auto zagrzac jest bardzo trudno w takich temp a diesla chyba wcale sie nie da.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.02.2011, 10:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A jaki to samochód? Wygląda na otwarty termostat.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.02.2011, 10:54 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 34
we wtorek wymieniam termostat. Zobaczymy jakie będą efekty. Auto to 996.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.02.2011, 13:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jesteś pewien że masz dość płynu? W 996 (i nie tylko) jest dość skomplikowana procedura odpowietrzania układu chłodzenia. Może tu jest problem? Zdarzały się wcześniej problemy np. z przegrzewaniem?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.02.2011, 14:11 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
bartek_sz napisał(a):
co prawda nie porsche i w dodatku diesel , ale mój stoi pod chmurką, od kilku dni -22'C rano i muszę go grzać przez 15-20min zanim ruszę, a potem i tak zajmuje 10 min zanim osiągnie normalną temp pracy.


Wszędzie podają, żeby nie rozgrzewać silnika na postoju, tylko po uruchomieniu w krótkim czasie ruszyć bo wtedy silnik dogrzewa się równomiernie. Na postoju nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju i co za tym idzie smarowania.
Ale ostatnio mi zajęło ostatnio ogrzanie do 90 stopni mojego diesla (nowoczesnego) około 20 minut przy -20 w trakcie jazdy w trasie. Po mieście byłoby szybciej.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.03.2011, 8:30 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 34
Wymieniłem termostat, płyn rzecz jasna i wszystko powinno być w porządku. Ale albo jestem przwrazliwiony (to mozliwe) albo coś jest nie tak. Dogrzewa sie szybciej - ok. Ale temperatura odrobinę się różni. W czasie szybkiej jazdy jest około 90 stopni a jak stoje w korku to temperatura odrobinę wzrasta i jest trochę ponad. tak ma być? Pytam bo wcześniej jeździłem Audi RS6 i tam jak wskazówka doszła do 90 to tak już stała niezależnie od tego jak jechałem i jakie były warunki na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum