Marion napisał(a):
Teraz pytania:
- czy 993 czy 964?
- gdzie ją kupić?
- ile powinna kosztować?
Kilka lat temu miałem podobny dylemat. Zawsze chciałem mieć auto bez dachu i coraz częściej myślałem o zamianie swojego 964 C2 na 993 cabrio lub Targe.
Tak się (nie)szęśliwie złożyło, że gdy zostawiłem auto u mechanika na okresową regulacje zaworów ten zamiast mi je tylko ustawić, totalnie wszystko rozregulował (łomot z głowic taki że zęby bolały).
Chcąc nie chcąc, musiał mi dać jakieś auto na czas naprawy. Gość specjalizuje sie w naprawie wiatrakow no i zawsze ma na placu kilka na sprzedaż.
Był sierpień, piekna pogoda więc nie zastanawiając sie długo poprosiłem o białe 964 cabrio jako "loaner". Jeżdziłem tym przez prawie 3 tygodnie.
Już po pierwszym tygodniu moje zauroczenie kabrioletem zaczeło sie zmieniać się we frustracje.
Po dwóch tygodniach miałem juz trochę dość wiatru we włosach, zaś na koniec już wcale dachu nie otwierałem.
Tak oto mój 964 otrzymał nowy rozrząd na koszt warsztatu, a ja zostałem całkowicie wyleczony z miłości do kabrioletów.
Dzis z perspektywy czasu twierdze, że jazda cabrio to super spawa ale w tylko małych ilościach i tylko przy idealnej pogodzie.
964 wrótce zmieniłem na obecne 993 C2S .
Powiem tylko tyle, oba samochody (964 C2 i 993 C2S) są bardzo podobne pod względem prowadzenia ale ze wskazaniem na 964,
i to mimo przestarzałego tylnego zawieszenia i wąskich opon 16-tek.
Różnica w mocy silnika (250 vs 282 KM) wygląda na sporą na papierze ale przy normalnej jeżdzie jest praktycznie nie zauważalna.
Szeroki tył w 993 prezentuje sie jednak troche lepiej...