Autor |
Wiadomość |
alluring
|
Napisane: 3.10.2017, 18:46 |
|
Dołączył: 1.10.2017 Posty: 12
|
Duke napisał(a): Albo sciagnij tego, 19 tysiecy mil przebiegu, przygoda w 2003. https://m.ebay.com/itm/1985-Porsche-944 ... SwCNdZy7kXWpis w Carfaxie jako total loss mógłby poskutkować brakiem możliwości rejestracji i jeszcze karą za sprowadzenie śmieci do kraju więc raczej takiego ryzyka się nie podejmę. Obecnie wydaje mi się że ściągnięcie pojedynczego 944 z USA w tak niskiej cenie mija się z celem (jeśli ktoś ostatnio ściągał auto i koszta nie są tajemnicą to może chciałby się podzielić informacjami). @Duke Pierwszy wolny weekend w kraju w tym miesiącu to 28-29 października. W najbliższy czwartek/piątek będę przejazdem w Kujawsko-Pomorskim - może mamy tutaj kogoś kto chciałby pokazać mi swoje mechaniczne dziecko ? @tsubasa Jedno niestety kłóci się z drugim, kupić szybko i nie trafić albo wstrzymać się z zakupem i przepłacić. Idealnie byłoby odkupić "forumowe" 944.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 3.10.2017, 19:20 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
No to na ten moment chyba jedyny pewny to granatowy 944 s2 za 52tys Ogloszenie jest na olx Tomka z forum 924.pl
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 3.10.2017, 20:01 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
tsubasa napisał(a): No to na ten moment chyba jedyny pewny to granatowy 944 s2 za 52tys Ogloszenie jest na olx Tomka z forum 924.pl No tak, o tym zapomniałem, to najlepsza opcja poza tym białym, chyba że jest rozbity bardziej niż się wydaje na zdjęciach.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 4.10.2017, 0:52 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Odkopałem pewien "prehistoryczny" wątek z 924.pl http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=517&rowstart=010 lat temu rynek był zupełnie inny. Co gorsza, ceny w najbliższym czasie raczej nie spadną - może tylko jakaś drobna korekta. Ciekawsze pytanie to co stanie się z tymi milionami klasyków chowanymi w garażach za 20-30-40 lat, kiedy benzyna może stać się towarem luksusowym. Jest tu jakiś wizjoner?
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 4.10.2017, 6:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witam
Mam w tym momencie 3-4 szt 944 stara deska w różnym stanie, kwestia wyboru, auta nie są moje ale mam do nich dostęp. Ceny 25-35 kpln.
Moge zweryfikowac, pomóc w zakupie itd.
Auta nie są nigdzie ogłaszane.
|
|
Góra |
|
sonda
|
Napisane: 4.10.2017, 8:56 |
|
Dołączył: 16.12.2010 Posty: 869 Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
|
dyskusja trwa, a nie wiemy jaka kwota jest przeznaczona na zakup ? i od tego trzeba zacząć. do 30 tys - 944 2,5 do 50 tys - 944 s2 może się udać 50-80 944 turbo lub 996.1 80-110 996.2 i to na obecną chwilę jest w/g mnie najlepsza opcja
_________________
997.2 GT3 RS TP:1,41,5 944 S2 CUP JPS TP:1,44,7 Puchar PCP 2015
|
|
Góra |
|
sonda
|
Napisane: 4.10.2017, 8:59 |
|
Dołączył: 16.12.2010 Posty: 869 Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 4.10.2017, 16:58 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Panowie, trochę twardych danych odnośnie cen z największego rynku, z Niemiec. Wiem, wiem inne ceny, ale dają pogląd trendów, są wiarygodne / między innymi ze względu na źródło danych i wielkość rynku / w przypadku odsprzedaży auta są możliwe do uzyskania przy odrobinie zachodu. Oczywiście nie obrazują cen zakupu w Polsce, u nas są niższe ale w przypadku zakupu u nas droższych - czytaj w większości wypadków lepszych sztuk są benchmarkiem w momencie gdybyśmy chcieli się po jakimś czasie z taką sztuką rozstać I tak według klucza, model, cena w tyś eur stan 2, cena w tyś eur stan 3, zmiana ceny w ciągu ostatnich 5 lat, trend ostatnie dwa lata 944 - 10,6k, 5,8k, 12%, stabilizacja 944S - 14,2k, 8,8k, 19%, lekki wzrost 944S2- 19,7k, 12,7k, 38%, stabilizacja 994 Turbo / "drugie turbo" /- 26,9k, 16,1k, 61%, lekki wzrost Czyli widać z tego co jest w cenie i jak duże są różnice. Sprzedając auto do DE należy mieć na uwadze, że jak auto jest w mega stanie to z PL i tak maks dostanie się cenę za stan 2, a najczęściej dobre auta są wyceniane pomiędzy stanem 2 a 3. Czyli np. takie S2 to jest w przeliczeniu na pln jakieś 72k Jak widać patrząc na ceny w Polsce nadal jest trochę space'u Tyle z moich obserwacji i doświadczeń.
|
|
Góra |
|
alluring
|
Napisane: 5.10.2017, 0:13 |
|
Dołączył: 1.10.2017 Posty: 12
|
Rozważam zakup przez jakąś firmę specjalizującą się w ściąganiu aut z USA 944 2.5 (a może i Turbo w znośnym stanie do dziobania na przestrzeni lat), ceny amerykańskie wydają się odpowiadać tym z Polski(auto z aukcji od kolegi Sonda poszło za 1000$, doliczając nawet kwotę 3000$ za sprowadzenie i opłaty, w moim przypadku mowa o wyszukania auta o docelowej cenie zakupu około 5-6 krotnie większej) z przed 5 lat (w oparciu o informacje które przytoczyliście). Założenia zakupu 944 raczej oscylują w okolicach 30 tysięcy na zakup, nie widzi mi się pakowanie większej kwoty w samochód którego docelowo nie mam zamiaru zabierać do grobu jak i ze względu na nieco zawyżone ceny o których wspomnieliście. Nie pali się, trafi się dobre 944 w rozsądnej cenie to się trafi, a jak nie no to nie(czy w Polsce, czy w Europie, czy w USA). Na wariata zakupu nie mam zamiaru dokonywać. S/S2 niejako unikam, mam wrażenie że za kilka lat będzie ciężej trafić S2 niż Turbo co pogrzebie ostatnią szansę na niektóre części w rozsądnych pieniądzach (z chęcią posłucham czy podzielacie takie obawy czy może nie potrzebnie się martwię )
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 5.10.2017, 6:57 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
Moim zdaniem po tym co napisales, to raczej daj sobie spokoj z 944, w kazde stare auto bedziesz pakowac kase, a jak nie, to zniszczeje przy Tobie.
|
|
Góra |
|
Demonic
|
Napisane: 5.10.2017, 10:38 |
|
Dołączył: 22.04.2016 Posty: 100
Nr klubowicza: 626
|
|
Góra |
|
alluring
|
Napisane: 5.10.2017, 11:39 |
|
Dołączył: 1.10.2017 Posty: 12
|
Duke napisał(a): Moim zdaniem po tym co napisales, to raczej daj sobie spokoj z 944, w kazde stare auto bedziesz pakowac kase, a jak nie, to zniszczeje przy Tobie. Źle mnie zrozumiałeś. Mam zamiar kupić 944 do 30 tysięcy i remontować w miarę potrzeb (bo uważam że tyle jest warta - bazując na waszych doświadczeniach jak i tym co wyczytałem i obejrzałem na aukcjach) ale nie mam zamiaru kupić 944 w cenie 90 tysięcy żeby włożyć kolejne 20 bo w takich kwotach to można myśleć nad którąś z 911tek. Jest obecnie C124 3.0, było i E30 i 635 i E36 więc dobrze wiem że staruszki pochłaniają pieniądz.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 5.10.2017, 11:46 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
alluring napisał(a): Duke napisał(a): Moim zdaniem po tym co napisales, to raczej daj sobie spokoj z 944, w kazde stare auto bedziesz pakowac kase, a jak nie, to zniszczeje przy Tobie. Źle mnie zrozumiałeś. Mam zamiar kupić 944 do 30 tysięcy i remontować w miarę potrzeb (bo uważam że tyle jest warta - bazując na waszych doświadczeniach jak i tym co wyczytałem i obejrzałem na aukcjach) ale nie mam zamiaru kupić 944 w cenie 90 tysięcy żeby włożyć kolejne 20 bo w takich kwotach to można myśleć nad którąś z 911tek. Jest obecnie C124 3.0, było i E30 i 635 i E36 więc dobrze wiem że staruszki pochłaniają pieniądz. Rozumiem, nawiązując do Twoich obaw względem S2, to nie jestem świadomy problemów względem wersji 8V(oprócz drogiego rozrządu, ale to raz od wielkiego dzwona), wręcz jeden problem który mam mógłby być tanio rozwiązany gdybym miał S2, potrzebuję szklanek, a do S2 są bardzo tanie w porównaniu do 8v. Może ktoś kto ma S2 się wypowie, ale poziom trudności w utrzymaniu wydaje się podobny, a osiągi S2 są zdecydowanie lepsze. Też nie wydałbym 90tys. na Turbo, bo w tej strefie cenowej są ciekawsze dla mnie auta: Corvette C5, 370Z, Cayman.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 6.10.2017, 17:37 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Budżet eksploatacyjny (typowo) do 944 to przedział 15-20 tys. Niezależnie od wersji. Zawsze obejmie żelazne pozycje: - rozrząd z pompą wody i uszczelnieniami - przednie wahacze - sprzęgło (często razem z hydrauliką) - tarcze, klocki, zaciski, ręczny, łożyska kół - progi - ogarnięcie klimy/wspomagania - deskę rozdzielczą (często razem z kompletacją przełączników) - wybierak przy skrzyni, jak i drążek zmiany biegów w kabinie - amortyzatory (coraz rzadziej wymieniane! bo albo coraz droższe, albo niedostępne ) Ergo - lepiej wsadzić tą kasę w S2/turbo chyba, c'nie?
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 6.10.2017, 17:59 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Haha jestem w polowie Twojej listy Simprez.. dolozylbym jeszcze troche do tego budzetu bo ja tego tak nie widze rozowo
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|