Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 0:05 

Dołączył: 1.10.2017
Posty: 12
Witam,
Jestem nowy wobec czego jeśli powinienem wrzucić temat z dyskusją na temat cen do działu zakupów to bardzo bym prosił o przeniesienie tematu.

Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych członków o ich zdanie na temat średnich cen za 944. Gdyby ktoś był na tyle uprzejmy i zechciał podzielić się swoją wiedzą byłbym bardzo wdzięczny. Szukam orientacyjnych cen za konkretne wersje silnikowe (nie mówię o wersjach limitowanych czy idealnych nie mniej jednak chodzi o samochód który ma problemy raczej kosmetyczne/detailingowe jak np. zarysowania, niewielkie wgniecenia od kamieni, pękniętą deskę czy uszczerbek na tapicerce wnętrza a nie problemy mechaniczne - niesprawna pompa czy zużyte sprzęgło).

Wiec jeśli ktoś ma chwilę wolnego czasu i orientuje się w cenach rynkowych (raczej Europa bez USA). To zapraszam do dyskusji.

Naturalnie ciężko jest uogólniać bo co samochód to inne bolączki nie mniej jednak przyjmijmy że szukamy samochodu na chodzie który potrzebuje dopieszczenia jeśli chodzi o jego elementy wnętrza czy lakier a nie remont silnika.

Podzielę się tutaj moimi skromnymi obserwacjami na stan 02-10-2017 (dodam że wcześniej obserwowałem rynek sporadycznie w poszukiwaniu konkretnego modelu nie sprawdzając dosłownie wszystkich aukcji).

Czy zgodzicie się że za 2.5 163hp uśredniona cena takiego egzemplarza powinna oscylować wokół kwoty 45.000 PLN ?

Jeśli chodzi o 2.5 Turbo 217hp to cena obecnie waha się w okolicach kwoty 80.000-100.000 PLN.

Bardzo chętnie posłucham doświadczonej osoby która była by w stanie skonfrontować obecne ceny z cenami historycznymi :)

Pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 8:54 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Niskie ceny juz byly.. teraz nikt Ci nie odda ladnie zrobionego 944 za 20tys bo tyle i wiecej kosztuje doprowadzenie go do stanu ladnego wygladu i jako takiej mechanicznej sprawnosci.. wersji USA bym nie wykluczal bo w wiekszosci sa max wyposazone a z EU roznie bywalo.. napisz moze jaki masz budzet to moze ktos Ci cos doradzi bo dyskusje nad cenami to wiesz ;) kazdy bedzie chcial jak najwiecej.. po duzo wiedzy technicznej zapraszamy na 924.pl tam znajdziesz kopalnie wiedzy o transaxlach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 10:22 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Nienawidzę sformułowania "tanio już było", ale niestety tylko dlatego, że to brutalna prawda i sam się nie załapałem na te piękne czasy gdy za 30, 40 tysięcy kupowało się świetne Turbo S, a słyszałem i o Turbinach po kilkanaście, czy 924 po 3-4 tysiące.

Kupiłem 944 w lipcu 2016, zrobiłem nim 17 tysięcy kilometrów(zwiedził pół Polski) i na serwis i części wydałem już prawie 30, a że robię remont skrzyni biegów, to i ta bariera pęknie w tym miesiącu i żeby było jasne kupowałem naprawdę zadbany egzemplarz. Poprzedni właściciel na serwis wydał 16, a zrobił autem przez 2 lata ledwie 2 tysiące kilometrów. Czekają mnie jeszcze wymiana szyby przedniej(takie małe kropki), minimalne poprawki lakiernicze i robienie pierścieni. Części robią się naprawdę drogie, jak gumowy przewód paliwowy 40cm za 1100zł, jedno łożysko do skrzyni circa 1000zł, czy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy >300, każda pierdoła kosztuje i z tej perspektywy niskie ceny w okolicy 20tys. nie mają żadnego uzasadnienia.

Teraz na Allegro widzę fajne 944S z budą od S2, tyle że nie jestem pewien czy możę tylko ja taki pechowy jestem, ale mam przeświadczenie, że jak te auta nawet zdają się wychuchane, to jeżeli mało jeździły, to zaczną się sypać jak kupi je ktoś taki jak ja, dlatego sto razy bardziej wolałbym auto mocno używane na co dzień, nawet często odwiedzające tor, niż zastane.

Jestem przekonany, że cena 45 tysięcy za dobre 944 jest jak najbardziej w porządku, zobacz na ceny w Niemczech, trudno dostać coś sensownego w tych pieniądzach(jeden próował w tym roku na forum 924.pl), jednocześnie mam nadzieję, że to co się dzieje z rynkiem okaże się bańką finansową i to runie. Chciałbym kupić 964, ale przy obecnej sytuacji jest to niemożliwe.

Moim zdaniem, jeżeli będziesz szukać 944 to chyba najlepiej S2 lub Turbo, jeżeli chcesz modyfikować. Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 19:18 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witam.

Obserwuję rynek Porsche od czasów Giełdy Samochodowej.taka gazeta, nie wiem czy jeszcze istnieje.
Dół cenowy ma 944 był moim zdaniem w latach 2005-2010
Wtedy poniżej 10kpln można było kupić jeżdżące 944.1 i za okolo 12-15kpln 944.2
Teraz rynek się bardzo zmienił zwłaszcza ostatnie 5 lat.
Carrery zdrożały x4. A za nimi transaxle w różny sposób. Dobre 944 teraz to 20+. Dobre w miarę 924 od 10kpln.

Pamietam takie czasy ze 911 były po 10tys DM.

No i zasadnicze pytanie ta dyskusja jest w celu zakupienia przez Ciebie auta czy sprzedaży.? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 21:18 

Dołączył: 1.10.2017
Posty: 12
Bardzo dziękuję wszystkim za opinię, już odpowiadam na pytania :)

Dysponuję pewną konkretną kwotą gotówki ale ze względu na sentyment chciałbym dokonać najpierw zakupu 944 (obecnie trzymam w garażu c124 3.0 24v które mam zamiar "zamrozić" na dłuższy czas) celem zaznajomienia się z małym światem Porsche, następnie prawdopodobnie ze względu na potencjalnie największy procent zwrotu będzie to 964 (jednak w przypadku 964 mowa o wyczekaniu na konkretny egzemplarz lub spadek cen).

944 ma zastąpić mojego obecnego Mercedesa jako wóz "weekendowy", daily również ma sportowe zacięcie ale pozwala na bardziej komfortowe przemieszczanie się. Zastanawiam się czy jest w Polsce firma której mógłbym powierzyć w stu procentach swoją gotówkę na jak to określił kolega Duke "dobre" 944 w okolicach tej skromnej kwoty jaką jest te 40.000 czy też jeśli to jeszcze możliwe (tutaj pytanie kierowane do kolegi Długiego) zakup bliżej ceny 25.000.
Z natury raczej jestem rozsądnym człowiekiem wobec czego nie zamierzam startować od 911tki których obecne ceny są sporo zawyżone, dlatego też pomyślałem o 944 jako potencjalnie ciekawa inwestycja (ale i auto do jazdy) a jednocześnie dające frajdę z jazdy w przeciwieństwie (bez obrazy) do 924 (jeśli chodzi o osiągi :) ).

Przekopujące kolejne fora i giełdy zauważyłem że obecnie najlepszym modelem do zakupu byłby Boxstery ale przyznam się że ich wygląd jest dla mnie czynnikiem zaporowym, inwestycja to jedno ale zbyt duży pierwiastek stanowi u mnie miłość do czerpania radości z jazdy (i wyglądu użytkowanego samochodu*).

Gdyby ktoś chciał poruszyć nieco szerzej temat odnośnie obecnych "dołków/okazji/czasu na" konkretny model Porsche to zapraszam, chętnie posłucham bardziej doświadczonych kolegów.

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 22:00 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Jak ma być przyjemność z jazdy, to nie ma co za wiele gadać.
Na forach i portalach jest parę szt. ogłoszonych. Trzeba je obmacać samodzielnie. Nie ma ich wiele. Wybrać 2-3 szt. na oględziny i już będziesz sporo mądrzejszy.
Jak się w nich siedzi, jakie wnętrze, jak brzmią, jak jeżdżą. Dalej - co było już robione. Bo co trzeba zrobić, to i tak dopiero dowiesz się po.
I jazda - kluczowy moment. Albo wpadniesz, albo zaraz będziesz, że to nie to.

Swoje pierwsze 944 mam już 11 lat. 10 lat śledzę perypetie innych z tymi autami.
Nie raz ludzie przed zakupem próbują analizować, kalkulować, sprawdzać czy to już, czy może za rogiem czeka lepsze. Strata czasu i bezsens. Tylko pierwsze wrażenie. Win it or bin it!
Może się mylę, ale uważam że 9/10 przypadków jest Win it!
Więc c'mon! W sobotę oglądaj. W niedzielę podziel się info z udanego zakupu! :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2.10.2017, 22:19 
Tak jak wczesniej napisali koledzy kilka lat temu mozna bylo za 10-15k kupic fajne 944 i bylo ich sporo do sprzedania . Jeszcze 3-4 lata temu z padnietym silnikiem albo lekko uszkodzona 911 996,2 mozna bylo kupic za ok 30k a dzis prawie ich sie nie spotyka i ceny mocno w gore poszly , na zachodzie tez nie ma okazji i "Niemiec nie placze jak sprzedaje" Dzis troche sie role odwrocily i to do nas zagladaja po fajne fury wyworzac je do siebie . Tak czy tak obserwujac rynek od dlugiego czasu ostatnie 2-3 lata wysrubowaly ceny dosc powaznie . A dobrze zachowane egzemplarze bezwypadkowe i pelna historia oscyluja w Niemczech od 30k€ ( 996,2 )


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2017, 22:56 

Dołączył: 1.10.2017
Posty: 12
Ponowię pytanie odnośnie osób które w naszym kraju byłby w stanie wyszperać konkretny egzemplarz lub poświęcić swój czas za określoną kwotę na sprawdzenie konkretnego modelu. Etap w którym dokonywałem zakupu następnego dnia mam już stety/lub nie za sobą i przyznaję się że żaden ze mnie mechanik ani znawca marki wobec czego nie chciałbym podejmować się oceny stanu konkretnego egzemplarza - byłoby to skrajnie nierozsądne i więcej niż prawdopodobne że kupiłbym może nie koniecznie kompletnie beznadziejny przypadek ale z pewnością nie wyłapał bym niuansów które oszczędziłyby mi wielu wydatków :)

Czy obecnie oprócz Boxsterów (głównie 986) jest jakiś model który znajduje się w dołku cenowym ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 7:09 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Jeszcze przez chwile 924 ma dolek ale niedlugo tanie oferty pewnie tez znikna.. dam Ci rade - kup teraz bo po zimie moze byc drozej. Ja tak czekalem a moglem kupic 996.2 za 60k 2 lata temu - po zimie poszly 25% w gore.. nie przewidzisz kiedy dolek sie skonczy bo to zalezy od ludzi ktorzy je sprzedaja to oni dyktuja ceny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3.10.2017, 7:53 
tsubasa napisał(a):
Jeszcze przez chwile 924 ma dolek ale niedlugo tanie oferty pewnie tez znikna.. dam Ci rade - kup teraz bo po zimie moze byc drozej. Ja tak czekalem a moglem kupic 996.2 za 60k 2 lata temu - po zimie poszly 25% w gore.. nie przewidzisz kiedy dolek sie skonczy bo to zalezy od ludzi ktorzy je sprzedaja to oni dyktuja ceny

Dokladnie zgadzam sie z Toba :) Pamietam dobrze jak chciales kupic ode mnie moje cabrio :) A ja mialem juz wtedy przeczucie ze tak bedzie i dlatego kupowalem co tylko bylo w moim zasiegu zarowno cenowym jak i technicznym . Na dzien dzisiejszy finalizuje sprawe cabrio ale reszta 911 raczej zostanie u mnie na razie , zobaczymy jak potocza sie losy Cayenne Turbo bo tez wydaje sie ze osiagneły dolna granice cenowa chociaz nie podejrzewam aby rosly tak cenowo jak 911 ale czas pokaze


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 8:16 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Ty juz mnie nie denerwuj ;)
Ale wydaje sie ze obecna sytuacja nie jest na korzysc 996 bo ceny sa juz tak wysokie ze juz po dolozeniu kolejnej polowy ma sie w zasiegu 964 i wlasnie chyba tym tropem bede podazal choc caly czas mnie ciagnie w strone 930 targa z ostatnich lat produkcji.. tam licze w ciagu najblizszego roku na jakies przeceny ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 8:48 

Dołączył: 27.10.2014
Posty: 95
Ceny spadają a nie rosną .Rynek zasypany można przebierać w 993/964. Zaczną zwozić 944 z rynków JP i USA to za 40tys.będzie można kupić prawie nowe.Niech tylko handlarze poczują zapotrzebowanie a wystarczy ze nastąpi krach na giełdzie to będziemy mówili że klasyki nie potaniały tylko dolar spadł i każdy wyjdzie z twarzą


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 9:17 

Dołączył: 27.10.2014
Posty: 95
Żeby zrozumieć nagłe zainteresowanie klasykami wystarczy cofnąć się o 10-15lat gdy jeszcze nie było cayenne/panamera.Wszyscy myśleli ze prawdziwe porsche juz się skończyło.

Obecne 911 są takie jak dawniej solidne trwałe i nowoczesne a bolączki dotykają innych modeli.Nie mówię że klasyki są złe ale napewno nie lepsze od 991


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 10:35 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
944 to nie golf nie wyprodukowali go miliony wiec juz raczej nie ma skad zwozic. Na rynku niemieckim stale wystawionych jest okolo 100sztuk gdzie 1/3 to oferty prywatne a reszta to juz ceny zaporowe wystawione przez handlarzy klasykami..
U nas regularnie sa te same na sprzedaz, w USA tez wyboru nie ma wielkiego..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 11:45 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
alluring napisał(a):
Ponowię pytanie odnośnie osób które w naszym kraju byłby w stanie wyszperać konkretny egzemplarz lub poświęcić [..]


Jeżeli nie szukasz egzemplarza z wyższej półki cenowej(Turbo, 968 20-30k euro), to raczej nikogo takiego nie znajdziesz, żebyś był później zadowolony. Raczej będziesz musiał się sam o tych autach pouczyć i obejrzeć. Siedziałeś w 944 kiedyś? Wiesz czy Ci wygodnie, czy pasuje Ci to auto?

Obecnie najciekawsze moim zdaniem na naszym Allegro wydaje się to, https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 75a7ec747c
jakbym szukał teraz 944, to bym pojechał właśnie po ten egzemplarz. Trzeba dobrze porozmawiać z właścicielem, przód był zmieniany(kiedy, dlaczego). Jest szansa, że zaraz ktoś z forum odezwie się i opowie historię tego auta. Drugie to białe 968 lekko rozbite, ale auto wygląda poza tym super, no i masz do tego 50KM więcej.

Najlepiej pojechać z kimś kto ma 944 i wie na co zwracać uwagę. Sam bym pojechał z ciekawości i chętnie obejrzał, bo mam z 30km, ale słabo z czasem, może w weekend coś bym znalazł, ale nic nie mogę obiecać.

Skąd jesteś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 11:46 

Dołączył: 31.08.2017
Posty: 22
Kontynuując wątek: co sądzicie o modelu 996 (polift)? czy tutaj "tanio już było"? czy warto trochę dołożyć i pójść w 997?
Jeżeli 996 to jakie? mam 4s ale go kupiłem bo mi się spodobał a ni w wyniku jakiś dogłębnych analiz:-)

pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 13:56 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
a gdzie jest to białe 968?
mam słabość do tego modelu i trochę mi go brakuje 8)




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 14:21 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
sonda napisał(a):
a gdzie jest to białe 968?
mam słabość do tego modelu i trochę mi go brakuje 8)


Nie wiem czy już sprzedany, był w złej kategorii, dlatego większość na niego nie trafiła: http://allegro.pl/show_item.php?item=6947714126#thumb/5

Co o nim sądzisz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 14:44 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
dzięki




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2017, 17:18 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Albo sciagnij tego, 19 tysiecy mil przebiegu, przygoda w 2003.

https://m.ebay.com/itm/1985-Porsche-944 ... SwCNdZy7kX


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum