Autor |
Wiadomość |
joko
|
Napisane: 22.05.2012, 18:35 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Cytuj: joko napisał: Dzwoniłem właśnie do jednej firmy która sprzedaje dystanse H&R i zostałem poinformowany, że DRA lub DRM to dla dystansów od 30mm, a poniżej to tylko przelotki Question
pozdrów Pana
Na proste pytanie o to czy mają w ofercie H&R w systemie DRA lub DRM i rozmiarze 10 i 17, dostałem prostą odpowiedź , że nie bo poniżej 30mm
są podobno tylko przelotki - w dalszą dyskusję się nie wdawałem .
Dodatkowo gość zapytał mnie czy chodzi mi o rozmiar na oś na koło, więc podałem , że na koło, bo chyba o tym rozmawiamy.
Trochę to faktycznie dziwne bo jeżeli 30mm na koło to 60mm na oś, a to już spory kawałek dystansu
Nie wiem czy gość był mało kumaty, czy źle poinformowany ale taką odpowiedź dostałem i dalej nie wnikam, nie ma to nie ma poszukam w innym miejscu
Co do tych obaw o wytrzymałość przy mniejszych grubościach to chyba David ma rację. Śruby pracują na ścinanie a nie na wyrwanie, więc to czy będą wkręcone 10 czy 15 zwojów nie ma specjalnie znaczenia, a dodatkowo w układzie piasta-dystans-felga , tworzących po skręceniu jedną całość rozkład sił jest zupełnie inny .
Pomijając wszystkie nasze dywagacje na ten temat to chyba producent to liczy zanim wypuści do klienta.
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 22.05.2012, 19:51 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
A do Carrery 2 996 (narow body) jakie dystanse dobrać - ma ktoś doświadczenie ?
|
|
Góra |
|
Prezes
|
Napisane: 26.08.2013, 23:33 |
|
Dołączył: 6.07.2012 Posty: 365
|
Nie chcę powielać tematu, więc podepnę się pod ten.
Chciałbym założyć dystanse do 997 4S, na przód i tył.
Skontaktowałem się z H&R Polska i dostałem taką ofertę:
Do tego modelu występują następujące dystanse : 10mm / oś - 391zł 14mm / oś - 391zł 28mm / oś - 484zł 30mm / oś - 484zł 36mm / oś - 507zł 40mm / oś - 530zł 46mm / oś - 530zł 60mm / oś - 632zł 70mm / oś - 656zł 80mm / oś - 680zł 90mm / oś - 704zł
Ceny brutto za 2 sztuki + dodatkowo koszt wysyłki 85zł brutto.
Następnie zapytałem o dystanse przykręcane do piast i otrzymałem taką odpowiedź:
Dystanse przykręcane do piasty są jednak dostępne wyłącznie w przypadku poszerzenia osi o minimum 60mm (30mm na stronę).
Mamy bardzo interesujący komplet o numerze katalogowym 13057161. Jest to zestaw składający się z 2 dystansów po 15mm grubości (30mm poszerzenia osi przedniej), 2 dystansów po 18mm grubości (36mm poszerzenia osi) oraz 20 dłuższych śrub dobranym dokładnie pod te dystanse. Komplet kosztuje 1182zł brutto z wysyłką. Jest to tzw. zestaw z ABE, a więc w przypadku posiadania fabrycznych felg producent gwarantuje, że nic nie będzie ocierać.
Wymieniony zestaw byłby chyba dobry (nie wiem czy przód nie za szeroki), ale zastanawia mnie czy fakt, że będą przelotowe może sprawić mi kłopot... W czterystu konnym M5 miałem przelotowe i w codziennym użytkowaniu nic się nie działo. Na tor je zdejmowałem.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 27.08.2013, 10:54 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Prezes napisał(a): Mamy bardzo interesujący komplet o numerze katalogowym 13057161. Jest to zestaw składający się z 2 dystansów po 15mm grubości (30mm poszerzenia osi przedniej), 2 dystansów po 18mm grubości (36mm poszerzenia osi) oraz 20 dłuższych śrub dobranym dokładnie pod te dystanse. Komplet kosztuje 1182zł brutto z wysyłką. Jest to tzw. zestaw z ABE, a więc w przypadku posiadania fabrycznych felg producent gwarantuje, że nic nie będzie ocierać.
O kurcze, ostatnio ustrzeliłem dystanse H&R razem ze śrubami i to jest dokładnie taki komplecik jak opisujesz! Nie nie wiedziałem że to był oryginalny zestaw i że aż tyle kosztuje w oryginale (zapłaciłem ułamek tej kwoty)...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 27.08.2013, 12:55 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
przykręcane są od 17mm na strone
zasada jest taka :
na oś napędową muszą byc przykręcane
ewentualnie tylko przód przelotowy bo przednia oska w 4S i TURBO nie ciągnie aż tak mocno
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 27.08.2013, 14:07 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
W moim 997tt przy oryginalnym ET przód 2X7 tył 2x14 i opony tył 305 jest już wystarczająco szeroko.Szersze dystanse wysuną oponę poza błotnik
Tył i przód dłuższe śruby i ...... jakoś się to trzyma .Bałbym się jechać na śrubie wkręconej w 15 mm dystans ,chociaż podobno 8 nitek wystarcza
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 27.08.2013, 14:09 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Słuchaj się Davida wie co mówi
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 27.08.2013, 14:24 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
chris napisał(a): W moim 997tt przy oryginalnym ET przód 2X7 tył 2x14 i opony tył 305 jest już wystarczająco szeroko.Szersze dystanse wysuną oponę poza błotnik Tył i przód dłuższe śruby i ...... jakoś się to trzyma .Bałbym się jechać na śrubie wkręconej w 15 mm dystans ,chociaż podobno 8 nitek wystarcza
Chris nie chce krakać, ale to "jakoś" wcześniej czy później przy tym aucie skończy się urwaniem koła
W zeszłym roku ćwiczyłem temat do swojego turbo i tak jak mówi David przód może być przelotowy 5-7 mm na stronę tył musi być skręcany nie przelotowy grubość dystansów zależy od ET kół ( tak też zaleca Porsche ) !!!
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 27.08.2013, 14:49 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
David napisał(a): przykręcane są od 17mm na strone
Od 15mm
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
Prezes
|
Napisane: 28.08.2013, 12:09 |
|
Dołączył: 6.07.2012 Posty: 365
|
Ok, a czy bylibyście uprzejmi wrzucić mi linka do taki przykręcanych dystansów do mojego auta?
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 29.08.2013, 10:08 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 29.08.2013, 13:58 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Wierzę w Niemca .Mam kpl. H&R dedykowane do mojego modelu z homolagacją TUV.Nie bardzo też kumam dlaczego przy 7mm jest OK a 14 to już za dużo.Śruba na zrywanie ma taką samą wytrzymałość -to 7 mm różnicy nic nie zmienia
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 29.08.2013, 16:18 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Nic mnie nie przekona, że "3 sztuki" skręcone 1 śrubą to to samo co 2
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 29.08.2013, 18:58 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Gumis napisał(a): Nic mnie nie przekona, że "3 sztuki" skręcone 1 śrubą to to samo co 2
To poczytaj trochę o połączeniach gwintowych najlepiej coś z PKM
|
|
Góra |
|
mentos
|
Napisane: 26.08.2014, 13:34 |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 7
|
chris napisał(a): Gumis napisał(a): Nic mnie nie przekona, że "3 sztuki" skręcone 1 śrubą to to samo co 2 To poczytaj trochę o połączeniach gwintowych najlepiej coś z PKM
dokładnie .. ta teoria jest conajmniej dziwna i tak idzie w świat. To nie ma znaczenia czy przelot czy nie , jak śruby są dobrej jakości np. H&R i alu z którego wykonane są dystanse również , do tego dostajesz do ręki TUV to co ma się nie trzymać? TUV dba o to aby szerokość dystansu nie była kosmosu. Rozwiązania przelotowe są stosowane również seryjnie i nie działa to tak że taki nie mogą być z tyłu a takie mogą . To czy mogą być z tyłu czy nie masz zawsze w TUV do dystansów , więc nie ma co siać zamętu.
|
|
Góra |
|
mentos
|
Napisane: 26.08.2014, 13:47 |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 7
|
uderz do www.h-r.pl - teraz te same dystanse kupisz trochę taniej
dla przykładu ten numer o którym pisałeś 13057161 kosztuje 1054 pln bruto + koszty wysyłki a na pewno jak przy zamówieniu powołasz się na PCP otrzymasz dodatkowy rabat
Prezes napisał(a): Nie chcę powielać tematu, więc podepnę się pod ten.
Chciałbym założyć dystanse do 997 4S, na przód i tył. Skontaktowałem się z H&R Polska i dostałem taką ofertę:
Do tego modelu występują następujące dystanse : 10mm / oś - 391zł 14mm / oś - 391zł 28mm / oś - 484zł 30mm / oś - 484zł 36mm / oś - 507zł 40mm / oś - 530zł 46mm / oś - 530zł 60mm / oś - 632zł 70mm / oś - 656zł 80mm / oś - 680zł 90mm / oś - 704zł
Ceny brutto za 2 sztuki + dodatkowo koszt wysyłki 85zł brutto.
Następnie zapytałem o dystanse przykręcane do piast i otrzymałem taką odpowiedź:
Dystanse przykręcane do piasty są jednak dostępne wyłącznie w przypadku poszerzenia osi o minimum 60mm (30mm na stronę).
Mamy bardzo interesujący komplet o numerze katalogowym 13057161. Jest to zestaw składający się z 2 dystansów po 15mm grubości (30mm poszerzenia osi przedniej), 2 dystansów po 18mm grubości (36mm poszerzenia osi) oraz 20 dłuższych śrub dobranym dokładnie pod te dystanse. Komplet kosztuje 1182zł brutto z wysyłką. Jest to tzw. zestaw z ABE, a więc w przypadku posiadania fabrycznych felg producent gwarantuje, że nic nie będzie ocierać.
Wymieniony zestaw byłby chyba dobry (nie wiem czy przód nie za szeroki), ale zastanawia mnie czy fakt, że będą przelotowe może sprawić mi kłopot... W czterystu konnym M5 miałem przelotowe i w codziennym użytkowaniu nic się nie działo. Na tor je zdejmowałem.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|