Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2012, 18:35 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
joko napisał:
Dzwoniłem właśnie do jednej firmy która sprzedaje dystanse H&R i zostałem poinformowany, że DRA lub DRM to dla dystansów od 30mm, a poniżej to tylko przelotki Question



pozdrów Pana


Na proste pytanie o to czy mają w ofercie H&R w systemie DRA lub DRM i rozmiarze 10 i 17, dostałem prostą odpowiedź , że nie bo poniżej 30mm
są podobno tylko przelotki - w dalszą dyskusję się nie wdawałem .
Dodatkowo gość zapytał mnie czy chodzi mi o rozmiar na oś na koło, więc podałem , że na koło, bo chyba o tym rozmawiamy.
Trochę to faktycznie dziwne bo jeżeli 30mm na koło to 60mm na oś, a to już spory kawałek dystansu
Nie wiem czy gość był mało kumaty, czy źle poinformowany ale taką odpowiedź dostałem i dalej nie wnikam, nie ma to nie ma poszukam w innym miejscu :D

Co do tych obaw o wytrzymałość przy mniejszych grubościach to chyba David ma rację. Śruby pracują na ścinanie a nie na wyrwanie, więc to czy będą wkręcone 10 czy 15 zwojów nie ma specjalnie znaczenia, a dodatkowo w układzie piasta-dystans-felga , tworzących po skręceniu jedną całość rozkład sił jest zupełnie inny .
Pomijając wszystkie nasze dywagacje na ten temat to chyba producent to liczy zanim wypuści do klienta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2012, 19:51 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
A do Carrery 2 996 (narow body) jakie dystanse dobrać - ma ktoś doświadczenie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2013, 23:33 

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
Nie chcę powielać tematu, więc podepnę się pod ten.

Chciałbym założyć dystanse do 997 4S, na przód i tył.
Skontaktowałem się z H&R Polska i dostałem taką ofertę:

Do tego modelu występują następujące dystanse :
10mm / oś - 391zł
14mm / oś - 391zł
28mm / oś - 484zł
30mm / oś - 484zł
36mm / oś - 507zł
40mm / oś - 530zł
46mm / oś - 530zł
60mm / oś - 632zł
70mm / oś - 656zł
80mm / oś - 680zł
90mm / oś - 704zł

Ceny brutto za 2 sztuki + dodatkowo koszt wysyłki 85zł brutto.



Następnie zapytałem o dystanse przykręcane do piast i otrzymałem taką odpowiedź:

Dystanse przykręcane do piasty są jednak dostępne wyłącznie w przypadku poszerzenia osi o minimum 60mm (30mm na stronę).

Mamy bardzo interesujący komplet o numerze katalogowym 13057161. Jest to zestaw składający się z 2 dystansów po 15mm grubości (30mm poszerzenia osi przedniej), 2 dystansów po 18mm grubości (36mm poszerzenia osi) oraz 20 dłuższych śrub dobranym dokładnie pod te dystanse. Komplet kosztuje 1182zł brutto z wysyłką. Jest to tzw. zestaw z ABE, a więc w przypadku posiadania fabrycznych felg producent gwarantuje, że nic nie będzie ocierać.


Wymieniony zestaw byłby chyba dobry (nie wiem czy przód nie za szeroki), ale zastanawia mnie czy fakt, że będą przelotowe może sprawić mi kłopot... W czterystu konnym M5 miałem przelotowe i w codziennym użytkowaniu nic się nie działo. Na tor je zdejmowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2013, 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Prezes napisał(a):
Mamy bardzo interesujący komplet o numerze katalogowym 13057161. Jest to zestaw składający się z 2 dystansów po 15mm grubości (30mm poszerzenia osi przedniej), 2 dystansów po 18mm grubości (36mm poszerzenia osi) oraz 20 dłuższych śrub dobranym dokładnie pod te dystanse. Komplet kosztuje 1182zł brutto z wysyłką. Jest to tzw. zestaw z ABE, a więc w przypadku posiadania fabrycznych felg producent gwarantuje, że nic nie będzie ocierać.



O kurcze, ostatnio ustrzeliłem dystanse H&R razem ze śrubami i to jest dokładnie taki komplecik jak opisujesz! Nie nie wiedziałem że to był oryginalny zestaw i że aż tyle kosztuje w oryginale (zapłaciłem ułamek tej kwoty)...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2013, 12:55 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
przykręcane są od 17mm na strone

zasada jest taka :

na oś napędową muszą byc przykręcane
ewentualnie tylko przód przelotowy bo przednia oska w 4S i TURBO nie ciągnie aż tak mocno


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2013, 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
W moim 997tt przy oryginalnym ET przód 2X7 tył 2x14 i opony tył 305 jest już wystarczająco szeroko.Szersze dystanse wysuną oponę poza błotnik
Tył i przód dłuższe śruby i ...... jakoś się to trzyma .Bałbym się jechać na śrubie wkręconej w 15 mm dystans ,chociaż podobno 8 nitek wystarcza


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2013, 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Słuchaj się Davida wie co mówi :thumbup:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2013, 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
chris napisał(a):
W moim 997tt przy oryginalnym ET przód 2X7 tył 2x14 i opony tył 305 jest już wystarczająco szeroko.Szersze dystanse wysuną oponę poza błotnik
Tył i przód dłuższe śruby i ...... jakoś się to trzyma .Bałbym się jechać na śrubie wkręconej w 15 mm dystans ,chociaż podobno 8 nitek wystarcza


Chris nie chce krakać, ale to "jakoś" wcześniej czy później przy tym aucie skończy się urwaniem koła :(
W zeszłym roku ćwiczyłem temat do swojego turbo i tak jak mówi David przód może być przelotowy 5-7 mm na stronę tył musi być skręcany nie przelotowy grubość dystansów zależy od ET kół ( tak też zaleca Porsche ) !!!




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2013, 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
David napisał(a):
przykręcane są od 17mm na strone


Od 15mm ;)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2013, 12:09 

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
Ok, a czy bylibyście uprzejmi wrzucić mi linka do taki przykręcanych dystansów do mojego auta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2013, 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Oryginalne porschakowe 5mm i 17 mm powinny być na www.teile.pl
Natomiast 15 mm kiedyś robił techart do 996 i one idealnie pasują też do 997 i takie używane czasami pojawiają się na niemieckim ebayu itp.
Można też poszukać na www.porscheshop.co.uk , www.pelicanparts.com , www.transaxle.pl , www.fvd.de , www.ww-performance.pl , www.924.pl , itp.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2013, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Wierzę w Niemca .Mam kpl. H&R dedykowane do mojego modelu z homolagacją TUV.Nie bardzo też kumam dlaczego przy 7mm jest OK a 14 to już za dużo.Śruba na zrywanie ma taką samą wytrzymałość -to 7 mm różnicy nic nie zmienia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2013, 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Nic mnie nie przekona, że "3 sztuki" skręcone 1 śrubą to to samo co 2 :P




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2013, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Gumis napisał(a):
Nic mnie nie przekona, że "3 sztuki" skręcone 1 śrubą to to samo co 2 :P

To poczytaj trochę o połączeniach gwintowych najlepiej coś z PKM :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2014, 13:34 

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 7
chris napisał(a):
Gumis napisał(a):
Nic mnie nie przekona, że "3 sztuki" skręcone 1 śrubą to to samo co 2 :P

To poczytaj trochę o połączeniach gwintowych najlepiej coś z PKM :wink:


dokładnie .. ta teoria jest conajmniej dziwna i tak idzie w świat. To nie ma znaczenia czy przelot czy nie , jak śruby są dobrej jakości np. H&R i alu z którego wykonane są dystanse również , do tego dostajesz do ręki TUV to co ma się nie trzymać? TUV dba o to aby szerokość dystansu nie była kosmosu. Rozwiązania przelotowe są stosowane również seryjnie i nie działa to tak że taki nie mogą być z tyłu a takie mogą . To czy mogą być z tyłu czy nie masz zawsze w TUV do dystansów , więc nie ma co siać zamętu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2014, 13:47 

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 7
uderz do www.h-r.pl - teraz te same dystanse kupisz trochę taniej

dla przykładu ten numer o którym pisałeś 13057161 kosztuje 1054 pln bruto + koszty wysyłki a na pewno jak przy zamówieniu powołasz się na PCP otrzymasz dodatkowy rabat :)


Prezes napisał(a):
Nie chcę powielać tematu, więc podepnę się pod ten.

Chciałbym założyć dystanse do 997 4S, na przód i tył.
Skontaktowałem się z H&R Polska i dostałem taką ofertę:

Do tego modelu występują następujące dystanse :
10mm / oś - 391zł
14mm / oś - 391zł
28mm / oś - 484zł
30mm / oś - 484zł
36mm / oś - 507zł
40mm / oś - 530zł
46mm / oś - 530zł
60mm / oś - 632zł
70mm / oś - 656zł
80mm / oś - 680zł
90mm / oś - 704zł

Ceny brutto za 2 sztuki + dodatkowo koszt wysyłki 85zł brutto.



Następnie zapytałem o dystanse przykręcane do piast i otrzymałem taką odpowiedź:

Dystanse przykręcane do piasty są jednak dostępne wyłącznie w przypadku poszerzenia osi o minimum 60mm (30mm na stronę).

Mamy bardzo interesujący komplet o numerze katalogowym 13057161. Jest to zestaw składający się z 2 dystansów po 15mm grubości (30mm poszerzenia osi przedniej), 2 dystansów po 18mm grubości (36mm poszerzenia osi) oraz 20 dłuższych śrub dobranym dokładnie pod te dystanse. Komplet kosztuje 1182zł brutto z wysyłką. Jest to tzw. zestaw z ABE, a więc w przypadku posiadania fabrycznych felg producent gwarantuje, że nic nie będzie ocierać.


Wymieniony zestaw byłby chyba dobry (nie wiem czy przód nie za szeroki), ale zastanawia mnie czy fakt, że będą przelotowe może sprawić mi kłopot... W czterystu konnym M5 miałem przelotowe i w codziennym użytkowaniu nic się nie działo. Na tor je zdejmowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum