Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 21:21 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
Wczoraj w nocy wrocilem z AAI Frankfurt. Krotki, trochę wariacki wypad na 1 dzień z groszami. Ale w sumie zobaczylem wszystko co chciałem, kilka ciekawych nowości: NSX, Ford GT (wymiata wyglądem), Alfa Gulia, F-Pace ( bardzo ladny SUV), Bentayga (przeraża wygladem). Pawilon Mercedesa imponujący. A Porsche? I tu pojawia sie moj problem. Niby wszystko w porządku: duże stoisko, nowe 911, prototyp hybrydy, bolid Le Mans. Ale: stoisko Porsche znajduje się w dużym pawilonie Volkswagena, sąsiaduje z jednej strony z Lamborghini, ale z drugiej z Seatem i Skoda. Audi ma swoj oddzielny wypasiony pawilon. Na stoisku tyle samo miejsca co samochody sportowe (a może nawet wiecej) zajmują SUVy i Panamera. Nawet jakby bardziej z przodu wystawione. No i do tego ta moda na unifikacje kolorow w grupie VAG. Modny szary mat po Audi znajdziecie teraz na Skodach i ... Porsche :-( Gdzieś w tym wszystkim zatraca (zatracila?) się unikalność i wyjątkowość. Niestety Porsche stalo sie jedną z wielu marek koncernu VAG i ma swoją rolę do odegrania w globalnej strategii VAG.
Wiem, wiem - tak musi być, takie czasy, taki jest biznes. Ale jak patrzę na moje 964 to chyba by nie pasowało do tej strategii :-)
I jeszcze ta wiadomość z dzisiaj, że VAG manipulowal wynikami emisji spalin :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 22:16 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jak VW będzie musiało zapłacić 18,5 miliarda kary to kupi ich Tata (ale niestety nie mój) albo inny Fiat i dopiero będzie wesoło.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2015, 16:59 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Z tą 'aferą spalinową' to mi coś wonieje... Jakoś tak wybuchła niedługo po konflikcie Piecha i Winterkorna, w którym górą był Martin. A teraz chcą go ukrzyżować... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2015, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Jarosław Maznas napisał(a):
"Turbodieslowa" afera Volkswagena uaktywniła zwolenników spiskowych teorii, którzy twierdzą, że za wszystkim stoi amerykańskie lobby motoryzacyjne z Detroit, które postanowiło podciąć skrzydełka niemieckiego koncernu, który już w tym roku – a nie w 2018 – może zostać największym na świecie producentem samochodów. Zwolennicy spisku przywołują aferę z blokującymi się pedałami w Toyotach, która została ujawniona w USA wkrótce po tym, gdy Toyota pod względem sprzedaży wyprzedziła General Motors i została światowym liderem.
Uważam, że nie ma żadnego spisku, a tykanie tej bomby zegarowej było słyszalne od dłuższego czasu. Już dwa lata temu ujawniono raporty kilku europejskich organizacji pozarządowych, które wskazywały, że dane producentów dotyczące zużycia paliwa wyraźnie różnią się od wyników uzyskanych podczas testów w realnych warunkach – największe różnice występowały w samochodach z silnikami wysokoprężnymi.
Konsekwencją tego była propozycja wprowadzenia obowiązku publikowania przez producentów danych na temat zużycia oleju napędowego, uzyskanych podczas testu w realnych warunkach.
Od półtora roku mówi się, że filtry stosowane w silnikach wysokoprężnych są na tyle "dziurawe", że nie potrafią zatrzymać wszystkich toksycznych związków mających wpływ na organizm człowieka – chodzi o związki chemiczne zmniejszające odporność i powodujące choroby nowotworowe.
Rok temu władze Paryża ogłosiły, że chcą w ciągu najbliższych kilku lat wprowadzić zakaz wjazdu dla samochodów z silnikami Diesla, a francuski rząd chce wyeliminować samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi. Podobny pomysł mają władze Londynu.
P.S.
O "turbodieslowej" aferze mówiło się od pewnego czasu wśród urzędników niemieckiej Agencji Ochrony Środowiska, gdzie obok VW wymienia się wszystkich niemieckich producentów. Ciszę prawdopodobnie wymusił jednak pewien fakt – niemiecki przemysł motoryzacyjny zatrudnia około 800 000 ludzi i jest największym pracodawcą.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum