|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Daniel666
|
Napisane: 9.07.2014, 10:28 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
Aloha,
Jakis czas temu szukalem dobrego Caymana S.....i udalo sie znalezc mega dobra sztuke z PL salonu z minimalnym przebiegiem i super stanie
Pelny serwis u Michala zrobiony, semi-slicki zakupione wiec zostala mi geometria do ustawienia przed zabawami w tym sezonie
Wiem, ze pare osob z forum jezdzi regularnie boxsterami i caymanami na roznych imprezach wiec pytanie jakie ustawienia geometrii polecacie ? Ma byc czysto i precyzyjnie w zakretach jak przystalo na auto z centralnym silnikiem bez bokow i driftow
Dzieki
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 9.07.2014, 10:40 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Witka
Ja skopiowałem nastawy z boxstera spyder. Generalnie różnią się tylko negatywami - przód -0,50, tył -1,50 na koło. Niestety przodu nie da się bardziej pochylić, bo regulacja się skończyła u mnie na -0,43 poprawa zachowania w zakrętach jest duża, auto przestało wyjeżdżać przodem , opony trochę mniej maltretują zewnętrzne krawędzie na torze. Na koleinach jest niestety troszkę bardziej nerwowo, ale do ogarnięcia. Na górskich serpentynach idealnie Ewentualnie rzuć okiem na nastawy Caymana R, tylko on ma sporo sztywniejszy stabilizator. Rozważ też stabilizator H&R - on sporo wnosi do poprawy prowadzenia - przynajmniej w Boxie.
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 9.07.2014, 11:19 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
Dzieki za odpowiedz ! Podobnie pisza na amerykanskich forach : max negatyw na przodzie i zbieznosc na zero a tyl miedzy -1,5st a -1,7st i minimalnie zbieznie. W tej chwili jakos za chetnie zamiata mi dupe i az sam jestem ciekawy ' co tam siedzi ' Dzisiaj jade ustawiac
Ktorym Boxsterem jezdzisz ? Musze zbadac temat stabilizatorow w takim razie.
A przy okazji, jakies rekomendacje co do opon ? Udalo mi sie w bardzo dobrej cenie kupic prawie nowe Federal 595RS-R, nie jest to niestety zaden high-end ale na pierwsze testy powinien dac rade.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 9.07.2014, 11:34 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Nie ma sprawy, to żadna wiedza tajemna Ja jeżdżę Boxsterem S 987-2. Co do opon - też zaczynałem na 595 RSR i uważam, że na początek są świetne, z wyjątkiem jazdy po mokrym. Ja przejeździłem na nich cały pierwszy sezon, są dość trwałe i odporne na temperaturę, przyczepność generują całkiem niezłą. Możesz pomyśleć o innych klockach hamulcowych za jakiś czas. Aktualnie jestem na etapie próby zainstalowania kierownic powietrza z GT-3 na hamulce - niby ma pasować bez problemu. Acha - jeśli nie zmieniłeś płynu hamulcowego, to zrób to przed przyjazdem na tor, bo układ hamulcowy w Boxsterze czy Caymanie pracuje tam na granicy swojej wydajności cieplnej.
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 9.07.2014, 11:56 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
Plyn hamulcowy byl wymieniony przy okazji przegladu takze luz, daj znac jak Ci poszlo z tymi nawiewami bo to moze byc dobry upgrade
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 9.07.2014, 19:12 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Teraz dopiero do mnie dotarło - tył -1,7 ? A w jakich jednostkach ? Bo przecież stopień ma 60 minut, czyli to by było -2,1 stopnia ? Bo te moje -1,5 to jeden stopień 50 minut, a - 0,5 to 50 minut a nie pół stopnia
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.07.2014, 23:37 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
jezli chodzi o pochylenie kół na tor to jak masz na tyle możliwość regulacji daj na tył -2stopnie , wiadomo opona szybciej łysa się robi od wewnątrz i długo nie pozyje ale i czas będzie lepszy na okrazeniach , przod bym dał nie więcej niż -0stopni45' , przy cywilnych autach to i tak duże pochylenia
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 10.07.2014, 9:14 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
porscheee napisał(a): jezli chodzi o pochylenie kół na tor to jak masz na tyle możliwość regulacji daj na tył -2stopnie , wiadomo opona szybciej łysa się robi od wewnątrz i długo nie pozyje ale i czas będzie lepszy na okrazeniach , przod bym dał nie więcej niż -0stopni45' , przy cywilnych autach to i tak duże pochylenia
Myślisz, że te 10 minut więcej pochylenia z tyłu wiele wniesie do sprawy ? Spróbuję U mnie wewnetrzna krawędź opony to nie problem - z racji nałogowego jeżdżenia po torze, znika mi głównie krawędź zewnętrzna
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 10.07.2014, 10:38 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
u mnie wczoraj ustawilismy :
Tyl -1°45' a zbieznosc +0°03'
Przod -0°43' a zbieznosc -0°02'
i wyglada na to, ze to bedzie b dobre ustawienie dla centralnego silnika czyli dobrze skrecajacy przod i stabilisniejszy tyl w stosunku do tego co bylo
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 10.07.2014, 10:45 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Daniel666 napisał(a): u mnie wczoraj ustawilismy :
Przod -1'45 a zbieznosc +0'03
Tyl -0'43 a zbieznosc -0'02
i wyglada na to, ze to bedzie b dobre ustawienie dla centralnego silnika czyli dobrze skrecajacy przod i stabilisniejszy tyl w stosunku do tego co bylo
Jakim cudem udało się wam ustawić taki negatyw na przodzie - -1,45 ??? Czyżby Cayman miał większy zakres regulacji ? Czy pomyliłeś przód z tyłem ? Hmmm - mniejszy negatyw na tyle wg mnie spowoduje zmniejszenie przyczepności w zakrętach, bo opona będzie gorzej przylegać. Ale daj znać jak się auto zachowuje.
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 10.07.2014, 10:49 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
haha dokladnie
jest tak :
TYL -1°45' a zbieznosc +0°03'
PRZOD -0°43' a zbieznosc -0°02'
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 10.07.2014, 10:52 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
widzialem, ze przez chwile zburzylem Twoj swiat tak to jest jak sie pisze 3 rozne rzeczy rownoczesnie
a tak by the way, to widze ze jestes z PZN - jakie czasy Ci sie udaje wykrecic boxsterem na federalach na poznaniu ?
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 10.07.2014, 11:00 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Daniel666 napisał(a): widzialem, ze przez chwile zburzylem Twoj swiat tak to jest jak sie pisze 3 rozne rzeczy rownoczesnie
No odrobinę Czyli masz nastawy bardzo zbliżone do moich. Ja muszę kiedyś sprawdzić ile można ustawić negatywu na tyle. Może faktycznie dobrym pomysłem jest zrobienie -2 stopnie. Wybierasz się kiedyś na trackday do Poznania ?
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 10.07.2014, 11:03 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
Poznan planuje w tym sezonie ale jestem totalnym amatorem i na poznaniu jeszcze nigdy nie bylem, narazie bede 'uczy' sie auta gdzies lokalnie w okolicach wawy.
Z tego co widzialem to chyba w sierpniu jest jakis termin, ktory mi odpowiada.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 10.07.2014, 11:14 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Daniel666 napisał(a): Poznan planuje w tym sezonie ale jestem totalnym amatorem i na poznaniu jeszcze nigdy nie bylem, narazie bede 'uczy' sie auta gdzies lokalnie w okolicach wawy.
Z tego co widzialem to chyba w sierpniu jest jakis termin, ktory mi odpowiada.
Właśnie dlatego warto skorzystać z Tor Poznań Track Day, bo w cenie jest szkolenie przedpołudniowe, i co najlepsze, masz możliwość poproszenia instruktora (też zawartą w cenie imprezy) na swój prawy fotel podczas jazd pomiarowych. A to jest naprawdę ogromna wartość dodana zamiast wymyślać proch po raz drugi i ewentualnie utrwalać sobie jakieś herezje, warto skorzystać z wiedzy instruktorów. Chłopaki są mega sympatyczne i cieszą się naszymi postępami. Niejako przy okazji, całość robi się dużo bardziej bezpieczna, bo reakcja na jakieś grube błędy jest natychmiastowa.
|
|
Góra |
|
Daniel666
|
Napisane: 10.07.2014, 11:16 |
|
Dołączył: 26.02.2014 Posty: 34
|
Dokladnie taki mam plan dobra nie bedziemy robic offtopu w temacie ustawien geometrii, zgadamy sie na prv
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|