Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.07.2014, 10:28 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
Aloha,

Jakis czas temu szukalem dobrego Caymana S.....i udalo sie znalezc mega dobra sztuke z PL salonu z minimalnym przebiegiem i super stanie 8)

Pelny serwis u Michala zrobiony, semi-slicki zakupione wiec zostala mi geometria do ustawienia przed zabawami w tym sezonie :)

Wiem, ze pare osob z forum jezdzi regularnie boxsterami i caymanami na roznych imprezach wiec pytanie jakie ustawienia geometrii polecacie ? Ma byc czysto i precyzyjnie w zakretach jak przystalo na auto z centralnym silnikiem :) bez bokow i driftow :P


Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2014, 10:40 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Witka :)

Ja skopiowałem nastawy z boxstera spyder. Generalnie różnią się tylko negatywami - przód -0,50, tył -1,50 na koło. Niestety przodu nie da się bardziej pochylić, bo regulacja się skończyła u mnie na -0,43 :( poprawa zachowania w zakrętach jest duża, auto przestało wyjeżdżać przodem :), opony trochę mniej maltretują zewnętrzne krawędzie na torze. Na koleinach jest niestety troszkę bardziej nerwowo, ale do ogarnięcia. Na górskich serpentynach idealnie :) Ewentualnie rzuć okiem na nastawy Caymana R, tylko on ma sporo sztywniejszy stabilizator. Rozważ też stabilizator H&R - on sporo wnosi do poprawy prowadzenia - przynajmniej w Boxie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2014, 11:19 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
Dzieki za odpowiedz ! Podobnie pisza na amerykanskich forach : max negatyw na przodzie i zbieznosc na zero a tyl miedzy -1,5st a -1,7st i minimalnie zbieznie. W tej chwili jakos za chetnie zamiata mi dupe i az sam jestem ciekawy ' co tam siedzi ' :) Dzisiaj jade ustawiac

Ktorym Boxsterem jezdzisz ? Musze zbadac temat stabilizatorow w takim razie.

A przy okazji, jakies rekomendacje co do opon ? Udalo mi sie w bardzo dobrej cenie kupic prawie nowe Federal 595RS-R, nie jest to niestety zaden high-end ale na pierwsze testy powinien dac rade.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2014, 11:34 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Nie ma sprawy, to żadna wiedza tajemna :) Ja jeżdżę Boxsterem S 987-2. Co do opon - też zaczynałem na 595 RSR i uważam, że na początek są świetne, z wyjątkiem jazdy po mokrym. Ja przejeździłem na nich cały pierwszy sezon, są dość trwałe i odporne na temperaturę, przyczepność generują całkiem niezłą. Możesz pomyśleć o innych klockach hamulcowych za jakiś czas. Aktualnie jestem na etapie próby zainstalowania kierownic powietrza z GT-3 na hamulce - niby ma pasować bez problemu. Acha - jeśli nie zmieniłeś płynu hamulcowego, to zrób to przed przyjazdem na tor, bo układ hamulcowy w Boxsterze czy Caymanie pracuje tam na granicy swojej wydajności cieplnej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2014, 11:56 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
Plyn hamulcowy byl wymieniony przy okazji przegladu takze luz, daj znac jak Ci poszlo z tymi nawiewami bo to moze byc dobry upgrade :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2014, 19:12 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Teraz dopiero do mnie dotarło - tył -1,7 ? A w jakich jednostkach ? Bo przecież stopień ma 60 minut, czyli to by było -2,1 stopnia ? Bo te moje -1,5 to jeden stopień 50 minut, a - 0,5 to 50 minut a nie pół stopnia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2014, 23:37 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
jezli chodzi o pochylenie kół na tor to jak masz na tyle możliwość regulacji daj na tył -2stopnie , wiadomo opona szybciej łysa się robi od wewnątrz i długo nie pozyje ale i czas będzie lepszy na okrazeniach , przod bym dał nie więcej niż -0stopni45' , przy cywilnych autach to i tak duże pochylenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 9:14 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
porscheee napisał(a):
jezli chodzi o pochylenie kół na tor to jak masz na tyle możliwość regulacji daj na tył -2stopnie , wiadomo opona szybciej łysa się robi od wewnątrz i długo nie pozyje ale i czas będzie lepszy na okrazeniach , przod bym dał nie więcej niż -0stopni45' , przy cywilnych autach to i tak duże pochylenia


Myślisz, że te 10 minut więcej pochylenia z tyłu wiele wniesie do sprawy ? Spróbuję :) U mnie wewnetrzna krawędź opony to nie problem - z racji nałogowego jeżdżenia po torze, znika mi głównie krawędź zewnętrzna :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 10:38 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
u mnie wczoraj ustawilismy :


Tyl -1°45' a zbieznosc +0°03'

Przod -0°43' a zbieznosc -0°02'


i wyglada na to, ze to bedzie b dobre ustawienie dla centralnego silnika czyli dobrze skrecajacy przod i stabilisniejszy tyl w stosunku do tego co bylo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 10:45 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Daniel666 napisał(a):
u mnie wczoraj ustawilismy :


Przod -1'45 a zbieznosc +0'03

Tyl -0'43 a zbieznosc -0'02


i wyglada na to, ze to bedzie b dobre ustawienie dla centralnego silnika czyli dobrze skrecajacy przod i stabilisniejszy tyl w stosunku do tego co bylo


Jakim cudem udało się wam ustawić taki negatyw na przodzie - -1,45 ??? Czyżby Cayman miał większy zakres regulacji ? Czy pomyliłeś przód z tyłem ? Hmmm - mniejszy negatyw na tyle wg mnie spowoduje zmniejszenie przyczepności w zakrętach, bo opona będzie gorzej przylegać. Ale daj znać jak się auto zachowuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 10:49 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
haha dokladnie


jest tak :

TYL -1°45' a zbieznosc +0°03'

PRZOD -0°43' a zbieznosc -0°02'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 10:52 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
widzialem, ze przez chwile zburzylem Twoj swiat :D tak to jest jak sie pisze 3 rozne rzeczy rownoczesnie



a tak by the way, to widze ze jestes z PZN - jakie czasy Ci sie udaje wykrecic boxsterem na federalach na poznaniu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 11:00 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Daniel666 napisał(a):
widzialem, ze przez chwile zburzylem Twoj swiat :D tak to jest jak sie pisze 3 rozne rzeczy rownoczesnie


No odrobinę :D Czyli masz nastawy bardzo zbliżone do moich. Ja muszę kiedyś sprawdzić ile można ustawić negatywu na tyle. Może faktycznie dobrym pomysłem jest zrobienie -2 stopnie. Wybierasz się kiedyś na trackday do Poznania ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 11:03 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
Poznan planuje w tym sezonie ale jestem totalnym amatorem i na poznaniu jeszcze nigdy nie bylem, narazie bede 'uczy' sie auta gdzies lokalnie w okolicach wawy.

Z tego co widzialem to chyba w sierpniu jest jakis termin, ktory mi odpowiada.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 11:14 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Daniel666 napisał(a):
Poznan planuje w tym sezonie ale jestem totalnym amatorem i na poznaniu jeszcze nigdy nie bylem, narazie bede 'uczy' sie auta gdzies lokalnie w okolicach wawy.

Z tego co widzialem to chyba w sierpniu jest jakis termin, ktory mi odpowiada.


Właśnie dlatego warto skorzystać z Tor Poznań Track Day, bo w cenie jest szkolenie przedpołudniowe, i co najlepsze, masz możliwość poproszenia instruktora (też zawartą w cenie imprezy) na swój prawy fotel podczas jazd pomiarowych. A to jest naprawdę ogromna wartość dodana :) zamiast wymyślać proch po raz drugi i ewentualnie utrwalać sobie jakieś herezje, warto skorzystać z wiedzy instruktorów. Chłopaki są mega sympatyczne i cieszą się naszymi postępami. Niejako przy okazji, całość robi się dużo bardziej bezpieczna, bo reakcja na jakieś grube błędy jest natychmiastowa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2014, 11:16 

Dołączył: 26.02.2014
Posty: 34
Dokladnie taki mam plan :) dobra nie bedziemy robic offtopu w temacie ustawien geometrii, zgadamy sie na prv


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum