Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.12.2009, 10:10 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Witam, w sobotę (19.12.09) po kilku dniach silnego mrozu (w nocy -15) odpaliłem Porsche i po przejechaniu kilku kilometrów zagotował mi się płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym (płyn po otwarciu korka zbiorniczka szedł do góry, wylewał się, a potem znikał, choć dolałem 2L koncentratu). Wcześniej się tak nie działo, auto nigdy się nie grzało, trzymało nawet w upalne dni temp. ok. 85 st. Ogrzewanie na początku dość długo nie chciało się „rozgrzać”, a potem działało już normalnie (choć mam wrażenie, że siła nadmuchu jest jakby słabsza). Wentylator się załącza. Zastanawiam się czy to lód zablokował gdzieś duży obieg, czy to może być termostat, pompa wody czy może uszczelka pod głowicą lub nie daj Boże pęknięty blok silnika? Skoro płyn idzie do góry, to chyba gdzieś w układzie jest bąbel gazów, pytanie czy to nie oznacza, że coś mi tam jednak gdzieś pękło i jest nieszczelne :cry: Pozdrawiam serdecznie i czekam na odp. PS. Auto to Boxster 3.2 S 968, przebieg 73 tyś. km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 10:51 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Sprawdż czy jest miejsce gdzie ucieka płyn- a może na zewnątrz silnika lub do środka.

Miałem raz podobną sytuację i skończyła się żle.
Zamrazł mi płyn w oklicy termstatu i mimo - 20 st , przegrzałem silnik.
Też wywaliło mi płyn i w dodatku wlałem zimny nowy - do dziś niewiem czy uszkodzenie głowicy było spowodowane dolaniem płynu czy zwykłym przegrzaniem wcześniej.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 11:03 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Jak głowica uległa uszkodzeniu, to raczej od przegrzania silnika niż od nowego płynu.
Niestety nie mam gdzie "rozmrozić" auta by zobaczyć którędy płyn ucieka i chyba muszę czekać na odwilż :cry: Pytanie jak sprawdzić czy to tylko termostat poszedł i nie otwiera obiegu, a przez to silnik się grzeje, czy awaria jest poważniejsza.

Z rury wydech. nie dymi nadmiernie więc płyn chyba nie dostaje się do silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 11:14 

Dołączył: 16.10.2007
Posty: 181
jak miałęś za słaby płyn ,mogło gdzieś przyblokować ,jedyna możliwość ,to rozgrzewac delikatnie auto i sprawdzić płyn,mróz ma jeszcze przytrzymać jak nie zrobisz tego możesz calkiem wykończyć silnik,o ile zagrzałeś auto i działa nagrzewnica ,tzn dmucha ciepłym ,to sprawdź gęstość płynu odpowietrz i może bedzie dobrze......u mnie klienci postawili samochody i nie uprzedzili ale w pore je wstawiłem na warsztat i ocalały :)głowicę można rozwalić lejąc zimny płyn na gorący motor


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 13:35 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
porsz napisał(a):
odpowietrz i może bedzie dobrze


A jak układ odpowietrzyć?

Spróbuję gdzieś auto rozmrozić i zobaczę czy będzie kałuża pod autem i co się będzie działo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 18:44 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Wstawiłem o 14 auto do garażu sąsiada do jutra wieczór. Zobaczymy co będzie jak się rozmrozi :(

Ponowię zapytanie, czy wie ktoś może jak odpowietrzyć układ chłodzenia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 19:11 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Przejrzyj archiwum, było o tym już kilka razy.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2009, 21:39 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Auto odtajało. Nic z niego nie wycieka, poziom płynu chłodzącego w normie (dolałem jeszcze ok. 0,5l koncentratu i teraz jest 3 mm przed maksem). W zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju, a w oleju nie ma wody. Jutro jak wyjadę z garażu to trochę pojeżdżę i zobaczę co będzie, ale wygląda na to po tym co przeczytałem na Forum, że mam zapowietrzony układ.
Zna ktoś może mechanika w Warszawie, który może mi układ odpowietrzyć?? A przy okazji sprawdzić szczelność układu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.12.2009, 22:59 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Polecam autoryzowany serwis
ta usługa nie jest droga


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.12.2009, 18:19 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Auto postało w ciepłym garażu i już jest wsio ok. :D Czyli lód coś musiał przyblokować w układzie. Auto trzyma max. 87 st. więc jest oki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum