Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.06.2019, 20:22 

Dołączył: 5.07.2018
Posty: 21
Czy ktoś z Was wie na pewno ile oleju wlać do skrzyni PDK 911 991.1 z 2013 w wersji 4S?

Grzegorz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.06.2019, 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To zależy :)

Manual podaje jakąś ilość, ale ile w konkretnych warunkach zleci
i ile się zaleje to są wartości zmienne. Pytanie dodatkowe czy zmieniasz
też filtr - ja oczywiście zalecam, choć nie jest tani.

Jeżeli dobrze pamiętam, to pojemność PDK to 5,5 litra. Przy wymianie
czasem udaje się 5 litrów wlać. Pamiętaj o zakresie temperatur w jakich
trzeba sprawdzać i uzupełniać po pierwszym napełnieniu olej w sprzęgłach
(bo zakładam, że ten olej chcesz wymienić). Przy dolewaniu oleju trzeba
odpowietrzyć sprzęgła wybierając odpowiednią opcję w komputerze
serwisowym.
Na koniec dodam tylko, że olej też musi być odpowiedni.

Piszę to wszystko tylko dlatego, że kilka dni temu okazało się u jednego
z klientów Porschepana, że ktoś jakiś czas temu do skrzyni pdk zalał
standardowy atf - taki czerwony do skrzyń z lat 80-90tych mniej więcej.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 11:22 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 38
Podczepie sie pod temat,bo niedlugo planuje wymienic olej w PDK.
Poprosilem o kosztorys firme,ktora zajmuje sie tylko Porsche.
Nie ma tam na liscie fitra.
Czy oni nie widza czy moze go myja?
Firma ma bardzo dobra opinie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Teoretycznie Porsche przy 90k km zaleca wymianę oleju bez wymiany filtra,
jest to zapewne podyktowane kosztami (filtr jest częścią miski oleju).
Przy 120k km jest dopiero wymiana filtra. Chciałem jakąś podkładkę
znaleźć, ale teraz nie bardzo mam jak i piszę z pamięci, więc mogę się
mylić.

Od strony praktycznej, zwykle wymienia się olej razem z filtrem. Jest
więcej pracy oczywiście, natomiast ja jestem zwolennikiem tej opcji.
Lepiej zapobiegać niż leczyć.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2019, 8:05 

Dołączył: 25.06.2017
Posty: 31
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-pr ... 1236787722

ten też jest do PDK?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2021, 16:16 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 38
Qbak napisał(a):
Teoretycznie Porsche przy 90k km zaleca wymianę oleju bez wymiany filtra,
jest to zapewne podyktowane kosztami (filtr jest częścią miski oleju).
Przy 120k km jest dopiero wymiana filtra. Chciałem jakąś podkładkę
znaleźć, ale teraz nie bardzo mam jak i piszę z pamięci, więc mogę się
mylić.

Od strony praktycznej, zwykle wymienia się olej razem z filtrem. Jest
więcej pracy oczywiście, natomiast ja jestem zwolennikiem tej opcji.
Lepiej zapobiegać niż leczyć.


Czy ta wanna z fitrem musi byc firmowa?Bo sa rozne a wygladajace tak samo.Rozpietosc cen takze spora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2021, 16:42 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Qbak napisał(a):
To zależy :)

Manual podaje jakąś ilość, ale ile w konkretnych warunkach zleci
i ile się zaleje to są wartości zmienne. Pytanie dodatkowe czy zmieniasz
też filtr - ja oczywiście zalecam, choć nie jest tani.

Jeżeli dobrze pamiętam, to pojemność PDK to 5,5 litra. Przy wymianie
czasem udaje się 5 litrów wlać. Pamiętaj o zakresie temperatur w jakich
trzeba sprawdzać i uzupełniać po pierwszym napełnieniu olej w sprzęgłach
(bo zakładam, że ten olej chcesz wymienić). Przy dolewaniu oleju trzeba
odpowietrzyć sprzęgła wybierając odpowiednią opcję w komputerze
serwisowym.
Na koniec dodam tylko, że olej też musi być odpowiedni.

Piszę to wszystko tylko dlatego, że kilka dni temu okazało się u jednego
z klientów Porschepana, że ktoś jakiś czas temu do skrzyni pdk zalał
standardowy atf - taki czerwony do skrzyń z lat 80-90tych mniej więcej.


Wymieniłem olej w PDK w Porsche Poznań przy przebiegu 70 tys . Będę musiał coś dolać po czasie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2021, 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
piotrrf, to już zależy jaką chcesz mieć :) Rozpiętość cenowa jest bardzo
duża. Mam takie w magazynie na które jeszcze nikt się nie zdecydował, jednak
zbyt niska cena też odstrasza. Przyznam szczerze, że sam bym do swojego
auta nie założył tego najtańszego filtra z miską. Nie bez powodu filtrów
bardzo tanich i nieznanych szeroko marek nie polecamy do silnika lub
jako filtry kabinowe.

TheStig, nie musisz już nic robić. Procedura napełniania gwarantuje, że
olej zostanie zalany na prawidłowy poziom. Może być co prawda on inny
w zależności od tego jak długo jest spuszczany olej (jak długo kapie
zanim zostanie założona miska lub zakręcony korek spływowy) oraz przy
jakiej temperaturze oleju zostanie zakończone napełnianie. Ale oczywiście
wszystko w wyznaczonych wartościach temperatur. Komputer serwisowy nie
pozwala rozpocząć procedury przed i po uzyskaniem konkretnych temperatur.
Samo finalne nalewanie nie powinno też zająć więcej niż 5 minut, zwykle
trwa krócej.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2021, 11:17 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
Przy wymianie dynamicznej proces jest bardziej dokładny ? Czy ASO zrobi dynamicznie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2021, 18:02 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 38
[quote="Qbak"]piotrrf, to już zależy jaką chcesz mieć :) Rozpiętość cenowa jest bardzo
duża. Mam takie w magazynie na które jeszcze nikt się nie zdecydował, jednak
zbyt niska cena też odstrasza. Przyznam szczerze, że sam bym do swojego
auta nie założył tego najtańszego filtra z miską. Nie bez powodu filtrów
bardzo tanich i nieznanych szeroko marek nie polecamy do silnika lub
jako filtry kabinowe.

Te tanie sa po okolo 90 euro.
ZF kosztuje ok.190 euro.Najdrozsze pod 400 euro podchodza.
Ja bym szedl w kierunku ZF.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2021, 20:39 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
jackdent napisał(a):
Przy wymianie dynamicznej proces jest bardziej dokładny ? Czy ASO zrobi dynamicznie ?

Tak ale ASO nie wymienia dynamicznie .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.04.2021, 0:02 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
TheStig napisał(a):
jackdent napisał(a):
Przy wymianie dynamicznej proces jest bardziej dokładny ? Czy ASO zrobi dynamicznie ?

Tak ale ASO nie wymienia dynamicznie .

No własnie....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum