Autor |
Wiadomość |
kilazz
|
Napisane: 6.08.2023, 16:09 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 878
|
Zauważyłem taką tendencję, że niektórzy uważają Porsche po remoncie silnika w polskim garażu, za lepsze od takiego, które jest poskładane w fabryce Porsche... pytanie brzmi ile te auta przejeżdżają po remontach? Mam na myśli niefabryczne remonty przez tulejowanie, nie nowe silniki z Porsche. Dawno dawno temu /być może Porsche nie było wtedy tak popularne u nas więc rzadziej remontowane/ ktoś powiedział mi, że po ok 10-20tys i tak silnik będzie znowu do remontu... Zainspirowało mnie do posta to ogloszenie: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... FB2Qb.html
|
|
Góra |
|
Zott1
|
Napisane: 6.08.2023, 17:19 |
|
Dołączył: 28.10.2017 Posty: 85
|
Będzie.Z gówna bata nie ukręcisz,ale można wsadzić jakiś silnik zastępczy , zrobić wydmuchę i na tor się nada.
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 6.08.2023, 17:48 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 290 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Ciekawy temat, chętnie poznam przebiegi Ja aktualnie dopiero 1800 km
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 6.08.2023, 18:18 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Wszystko zależy to od tego garażu czyli inaczej od technologii remontu i kompetencji remontującego. A swoją droga zapobiegawczy remont to lepszy żart
|
|
Góra |
|
MKMatt
|
Napisane: 6.08.2023, 20:28 |
|
Dołączył: 16.05.2020 Posty: 152
|
Zrobiłem prawie 30 tys kilometrów 997 i zero problemów. Tuleje stalowe i tłoki Wossner.
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 6.08.2023, 22:55 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 315
|
MKMatt napisał(a): Zrobiłem prawie 30 tys kilometrów 997 i zero problemów. Tuleje stalowe i tłoki Wossner. Pewnie jeszcze wiele dzięsiątków tysięcy kilometrów pojeździsz Tego życzę.
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 7.08.2023, 9:16 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
kilazz napisał(a): Dawno dawno temu /być może Porsche nie było wtedy tak popularne u nas więc rzadziej remontowane/ ktoś powiedział mi, że po ok 10-20tys i tak silnik będzie znowu do remontu... Sounds like bullshit - czyli typowy uzytkownik ktory kupowal 911 do jezdzenia, musialby co pól roku/rok remontować silnik b0g0b0jny napisał(a): A swoją droga zapobiegawczy remont to lepszy żart Taaa, to dobre
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
Barti
|
Napisane: 14.08.2023, 16:34 |
|
Dołączył: 27.11.2020 Posty: 332 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
|
Wygląda na to, że prawie nikt nie ma ochoty się chwalić zrobionym remontem silnika. Daje to kontrast do tych „setek” stulejowanych o których mówią warsztaty, które niby to robią.
Szkoda, bo odpowiednio szeroka statystyka pokazałaby, czy rozwiązania te (szczególnie ze stalowymi tulejami) sprawdzają się.
Przed decyzją o wyborze materiału tulei próbowałem znaleźć osoby, które włożyły stal, ale maksymalny przebieg jaki znalazłem to 7kkm. Z kolei warsztaty, które robią tulejowanie zasłaniały się tym, że nie mają żadnej informacji zwrotnej od klientów.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.08.2023, 18:25 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ja miałem auto z silnikiem 3.8 i tulejami stalowymi. Nie wiem ile po remoncie, ale wyzionął ducha na torze. Już wcześniej było wiadomo, że są rysy na cylindrach i puszczał dymka przy odpalaniu. Gdybym robił remont to tylko na nikasilu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 14.08.2023, 18:53 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 259
|
Barti napisał(a): Wygląda na to, że prawie nikt nie ma ochoty się chwalić zrobionym remontem silnika. Daje to kontrast do tych „setek” stulejowanych o których mówią warsztaty, które niby to robią.
Szkoda, bo odpowiednio szeroka statystyka pokazałaby, czy rozwiązania te (szczególnie ze stalowymi tulejami) sprawdzają się.
Przed decyzją o wyborze materiału tulei próbowałem znaleźć osoby, które włożyły stal, ale maksymalny przebieg jaki znalazłem to 7kkm. Z kolei warsztaty, które robią tulejowanie zasłaniały się tym, że nie mają żadnej informacji zwrotnej od klientów. Ja zrobiłem 3 silniki 3.6 na zeliwie. Pierwszy ma zrobione 30 tysięcy i nic się nie dzieje. Trudno powiedzieć kiedy zrobi 100 tysięcy bo jest to samochód weekendowy. Ogólnie ta technologia jest stara i sprawdzona. Zeliwo wciąga olej i trudno doprowadzić do zatarcia. Myślę, że przebieg 100-200 tys km przejedzie bez problemu. Jesli chodzi o nikasil, to tez nie jest rozwiązanie ory dla tego silnika. Kto ma wiedzie i doświadczenie w eksploatacji takiego silnika, ile wytrzyma? Jesli rozwiązanie na zeliwie wam się nie podoba to zawsze możecie zrobić na alusil ale będzie to sporo kosztować. Jakie są wasze oczekiwania co do trwałości silnika, szczególnie gdy jest używany na torze ?
|
|
Góra |
|
Barti
|
Napisane: 14.08.2023, 20:02 |
|
Dołączył: 27.11.2020 Posty: 332 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
|
Nie wiem ile oczekiwać od auta jeżdżącego po torze, to pewnie zależy też od tego czy są to okazjonalne trackday’e czy zawodowa jazda.
Od silnika po dobrze wykonanym remoncie używanego do cywilnej jazdy oczekiwałbym zbliżonej trwałości jak gdy opuścił fabrykę, a więc ok. 200-250 kkm.
Inna sprawa, że te silniki potrafią poddać się dużo wcześniej już w oryginale.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.08.2023, 23:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Słyszałem o silnikach, które padały po ok. 40 tys. km. W zadbanych autach. Więc 200-250, zwłaszcza w 997.1S, to mocno optymistyczne założenie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Barti
|
Napisane: 15.08.2023, 13:47 |
|
Dołączył: 27.11.2020 Posty: 332 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
|
Mój 997.1S wytrzymał ponad 206 kkm i wygląda na to, że wcześniej był poddawany tylko rutynowym przeglądom (olej, filtry itp.). Do środka silnika nikt wcześniej raczej nie zaglądał, oznaczenia daty produkcji wskazywały na rok produkcji auta. Tuleje porysowane nie były, ale owalizacja zdecydowanie poza normą, a w efekcie stukanie przypominające uszkodzony popychacz i zauważalne zużycie oleju. Wał prosty, bez uszkodzeń pozostał w nominale, wałki rozrządu też, łożysko IMS jak nowe.
Chyba nikt nie znalazł jeszcze klucza do tego kiedy te silniki padają. Mój w pierwszych latach robił po ok. 30-40 kkm rocznie w Niemczech i olej miał wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta, a więc co 30 kkm.
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 15.08.2023, 16:48 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 685 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Polecam grupę Porsche 996 & 997 High-Mileage na FB https://www.facebook.com/groups/214831583778785Parę cytatów, przebiegi w milach: Daily driven by me for the last 10 years. Finally hit the 200k mark! 2000 C2, original motor, eps eternal ims roller bearing, mobil 1 0w40, and has never used a drop of oil. Complete suspension refresh at 175k. I have done all the maintenance and repairs myself. I have a 1999 911 996 3.4L Motor and i have 230K+ Miles in Original IMS bearing. Just hit 130K in my 997.1S. Original Engine & IMS Today in my ‘99 996 C4, I hit 261,000 miles… Running strong & quick. No magic, just regular maintenance. Yesterday I hit 496,000 on my way to half a million miles, sitting in the same car. Also filled up with Shell 93 and the mileage shot up considerably. Good gas has such an impact. Hopefully I'll make the mark by this fall!🤔🤩😤 (ten sam silnik i skrzynia, auto to 2004 40th anniversary 911, nr1374) I tak dalej
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 15.08.2023, 17:30 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 176
|
Barti napisał(a): Wygląda na to, że prawie nikt nie ma ochoty się chwalić zrobionym remontem silnika. Daje to kontrast do tych „setek” stulejowanych o których mówią warsztaty, które niby to robią.
Szkoda, bo odpowiednio szeroka statystyka pokazałaby, czy rozwiązania te (szczególnie ze stalowymi tulejami) sprawdzają się.
Przed decyzją o wyborze materiału tulei próbowałem znaleźć osoby, które włożyły stal, ale maksymalny przebieg jaki znalazłem to 7kkm. Z kolei warsztaty, które robią tulejowanie zasłaniały się tym, że nie mają żadnej informacji zwrotnej od klientów. Imo problem jest w tym, ze to juz stare auta, które nie robią zazwyczaj dużych przebiegów. Ja u siebie robiłem remont w zeszłym roku 2-2,5k km temu więc ciężko się wypowiedzieć o trwałości. Co do 996/997 z wysokimi przebiegami to moim zdaniem domena aut z ciepłego klimatu, które były jeżdżone po trasach, w tych autach olej częściej pracował w optymalnych temperaturach.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 15.08.2023, 18:32 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 451
Nr klubowicza: 797
|
https://www.hartech.org/images/download ... 20(interim).pdf Polecam lekturę na wieczór do drinka. Ja to w 2019 roku robiłem chcąc wtedy M96 kupić. Jest tam też konkluzja, że bore score często dosięga aut starszych rocznikowo z małymi przebiegami. Edit: nie wiem czemu ale link trzeba cały z tym .pdf otworzyć Plik ma 74 strony i pierwsza jak na screenie
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
yankol
|
Napisane: 16.08.2023, 7:54 |
|
Dołączył: 29.11.2015 Posty: 127 Lokalizacja: Zabrze
Nr klubowicza: 783
|
wit007 napisał(a): Słyszałem o silnikach, które padały po ok. 40 tys. km. W zadbanych autach. Więc 200-250, zwłaszcza w 997.1S, to mocno optymistyczne założenie Moja (tzn. wtedy jeszcze nie moja) 997.1 S wyzionęła ducha przy ~210 kkm. Silnik oryginalny, nierozbierany. Przytarty cylinder 4 i 6. Auto od nowości użytkowane w Californi. Aktualnie kończymy remont u OSA na tulejach żeliwnych. Dam znać za parę lat jak wygląda kwestia żywotności tego rozwiązania Mam nadzieję, że +/- podobnie do oryginału (czego pewnie nie zdążę za życia zweryfikować - zapewne nie będę robił więcej jak 6kkm przebiegu rocznie).
_________________
Było 944.2 2.5 NA 1986 Jest 911 997.1 Carrera S 2005
|
|
Góra |
|
Loksu
|
Napisane: 21.09.2024, 23:30 |
|
Dołączył: 6.12.2023 Posty: 12
|
yankol napisał(a): wit007 napisał(a): Słyszałem o silnikach, które padały po ok. 40 tys. km. W zadbanych autach. Więc 200-250, zwłaszcza w 997.1S, to mocno optymistyczne założenie Moja (tzn. wtedy jeszcze nie moja) 997.1 S wyzionęła ducha przy ~210 kkm. Silnik oryginalny, nierozbierany. Przytarty cylinder 4 i 6. Auto od nowości użytkowane w Californi. Aktualnie kończymy remont u OSA na tulejach żeliwnych. Dam znać za parę lat jak wygląda kwestia żywotności tego rozwiązania Mam nadzieję, że +/- podobnie do oryginału (czego pewnie nie zdążę za życia zweryfikować - zapewne nie będę robił więcej jak 6kkm przebiegu rocznie). Cześć. Czytam sobie o tych silnikach i tu pytanie. Ile km już po remoncie? Z Ciekawości ile pieniędzy kosztował remont?
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 22.09.2024, 10:25 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 242
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 22.09.2024, 11:26 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 259
|
Pisałem do nich w temacie tuleji ale nie są zainteresowani ich sprzedażą. Tylko naprawa silnika w UK. Patrząc po ich warsztacie, to nie produkują ich samodzielnie, tylko też kupują. Drugą rzeczą jest to że do użytku ulicznego niczego nie zmienia.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|