Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.04.2009, 15:10 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 37
Auto zostalo zalane plynem , przewody sa cieple , nagrzewnica grzeje , a po jakims czasie i tak poziom plynu sie podnosi. ? Co z tym zrobic prosze o pomoc pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
Jeżeli auto zostało rozcieńczonym płynem, to przyczyną może być zła proporcja wody do płynu. W wysokiej temperaturze płyn zaczyna wrzeć ( a w zasadzie woda w nim zawarta ), co skutkuje wzrostem objętości płynu.

Natomiast jeżeli zdarza Ci się to po zalaniu wyłącznie płynem, to prawdopodobnie układ jest zapowietrzony i wtedy powiększający się na skutek wysokiej temperatury pęcherz powietrza powoduje wzrost poziomu płynu.




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 17:20 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 37
Dokladnie tak kolego , autko zostalo zalane plynem oczywiscie , to ze auto jest zapowietrzone to jest jasne . Pytanie jest jak je odpowietrzyc ? Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 20:33 

Dołączył: 5.03.2008
Posty: 45
jaki plyn zalales ?
czerwony G30 longlife?
kupiles koncentrat i sam mieszales jak tak w jakiej proporcji?

ten plym ma to do siebie ze w stosunku mieszanki pol na pol plyn podnosi+zwieksza swa objetosc w temperatuze roboczej ale tez w tej proporcji toleruje bodajze - 40 stopni,
i tak wlasnie mam w swoim 944 po wymyciu sirodkami ukladu chlodzenia wymianie pompy i wezy zalaniu plyny w proporcji 4l plynu i 4 litry wody
jak zimny to kreska na zbiorniku wyruwnawczym nieco nad minimalnie a jak juz nagrzany to jest na max,
wszystko funkcjonoje normalnie nic sie nie przegrzewa poprostu on taki jest
do odpowietezania to system w zasadzie powinien sam pozbyc sie powietrza w ukladzie ale powinna byc jakas srubka w najwyzej polozonym miejscu ukladu chlodzacego jak silnik ma juz swa temperature to ja odkrwcasz i powinno poleciec powietrze....
tak samo dzieje sie w daf-ach i ssangyong-ach jak zalejemy ten plyn...
niebieski (ten co sie zmienia so 2 lata )juz zachowoje sie inaczej ale nie jest tak przyjazny dla aluminim jak czerwony.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 20:40 

Dołączył: 18.10.2007
Posty: 1048
napisz lepiej o ile się podwyższa poziom nagrzanego? i jaki poziom masz na zimnym. Układ sam powinien się odpowietrzyć jak już się termostat otworzył/.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 22:00 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 37
Plyn nie byl mieszany z woda poniewaz to nie koncentrat , zalalem taki na jakim jezdzil od poczatku (prestone) autko jest z ameryki. Termostat otworzyl, Stan na zimnym jest taki jaki powinien byc , a po odpaleniu i zagrzaniu auta olej sie podnosi pod sam korek. Nadal nic nie wymyslilem.pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 2:36 

Dołączył: 6.04.2007
Posty: 23
Ehh koledzy ... boxstera sie odpowietrza :)
w miejscu gdzie znajduje sie wlew oleju i wlew plynu chlodzacego pod plastikowa plytka znajduje sie odpowietrznik. Taki korek z druciana zawlecza ktora mozna ustawiac w pozycji otwarty-zamkniety ...
W razie problemu pytaj na PW :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 11:04 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
W podklejonych jest manual a w nim cała procedura odpowietrzania!
Teoretycznie może w układzie pozostać poduszka powietrzna ,więc w razie kłopotów ja jednak bym się tzrymał całej procedury.
Jest ona bez problemu wykonalna w warunkach domowych.
Układ Boxter/996 jest specyficzny ,ma 2 chłodnice 2 termostaty i ogólnie jest nietypowy.
Nic dziwnego ,że auta serwisowane w PL maja krótki żywot.
( 2 Boxtery zagotowane w Ułężu...)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 11:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
I jaki z tego wniosek? Samochodom z systemem wod-kan mowimy stanowcze nie :P Wiatraki rulez!




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 14:23 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
wit007 napisał(a):
I jaki z tego wniosek? Samochodom z systemem wod-kan mowimy stanowcze nie :P Wiatraki rulez!


Hmmm jak ktoś się trzyma reżimów serwisowych ,nieodwala partyzantki to silnik chłodzony wodą jest trwalszy niż ten powietrzny.
Niemcy pod Stalingradem przegrali między innymi dlatego ,że mieli oleje,paliwo,płyny chłodzące nieprzystosowane do zimna ,czyli poniekąd też to były błędy w obsłudze a nikt niemówi że technika sowiecka była lepsza niż niemiecka.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 14:29 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Panowie... po co te spory i waśnie....
:)
ostatecznie wszystko jest chłodzone powietrzem... czy to płyn czy to olej...
:)

a tak gwoli precyzji... prawdziwie powietrzem chłodzony to jest silnik w
H-D albo Yamaha Vmax, czyli tam gdzie brak chlodnicy oleju lub płynu...

Witku, nasze wiatraki sa trochę oszustwem technicznym w tym względzie...

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 22:15 

Dołączył: 3.01.2009
Posty: 108
Panowie czy ktoś z Was miał kiedyś takie auto?

Porsche przewidziało specjalną procedurę i przyrząd do odpowietrzania 986 i wydaje mi się że bez tego, będzie do wymiany zbiorniczek wyrównawczy.

Już to ćwiczyłem i tanio nie wychodzi.
Polecam wizytę w ASO będzie najtaniej 

Jak ktoś chce to mogę powiedzieć jak to wygląda z zewnątrz.

1. spuszcza się płyn
2. podłącza urządzenie, które tworzy próżnie w układzie chłodzenia
3. zasysany jest płyn chłodniczy.
4. i dalej już działa

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 22:22 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wlasnie to samo mowil mi kolega ktory ma 996. Mial wyciek z okolic chlodnicy, ale magikom (nie w ASO) udalo sie (na 99% bez tego urzadzenia) i wszystko dziala.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 23:00 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Czy ktos moze przyblizyc te procedure, ewentualnie jakies szczegolnie wazne jej fragmenty?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 23:13 

Dołączył: 3.01.2009
Posty: 108
nie bardzo, byłem tylko świadkiem jak to robili, a zdecydowałem się na ten ruch tylko i wyłącznie dlatego że wszelkiego rodzaju pomysły fachowców były nie skuteczne.

Wymieniłem dwa zbiorniczki płynu zanim się zdecydowałem :(

Pozdrawiam
PD


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 23:15 

Dołączył: 3.01.2009
Posty: 108
a jeszcze jedno jak się tego nie zrobi źle działa wentylator wywiewu.

Po tej operacj auto przejechało jakieś 45000km i nic się nie działo.

Pozdrawiam
PD


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2009, 15:46 

Dołączył: 5.03.2009
Posty: 4
Witam,

a co jeśli w zbiorniczu z płynem wyczuwalne są spaliny? :roll:

Głowica? :?

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2009, 23:01 

Dołączył: 14.06.2009
Posty: 216
Głowica wydaje mi się, że nie. Gdyby poszła to dostał by się olej do wody i w zbiorniczku by pływaj olej, gdyż jest "lżejszy" od wody. POza tym silnik by pracował nie równo i głowica zawalona była by olejem. Stawiam na uszczelkę pod głowicą, są przedmuchy spalin, ale uszczelki w Porsche są metalowe(bodajże stalowe) i ciężko by strzeliły, ale kto wie. Same uszczelki drogie nie są. Tu masz do kupienia z USA, ale myślę, że robota trochę będzie kosztować


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2009, 22:07 

Dołączył: 5.03.2009
Posty: 4
junior1986 napisał(a):
Głowica wydaje mi się, że nie. Gdyby poszła to dostał by się olej do wody i w zbiorniczku by pływaj olej, gdyż jest "lżejszy" od wody. POza tym silnik by pracował nie równo i głowica zawalona była by olejem. Stawiam na uszczelkę pod głowicą, są przedmuchy spalin, ale uszczelki w Porsche są metalowe(bodajże stalowe) i ciężko by strzeliły, ale kto wie. Same uszczelki drogie nie są. Tu masz do kupienia z USA, ale myślę, że robota trochę będzie kosztować


Głowica w sensie uszczelka pod głowicą. I to był właśnie ten problem. Już naprawione, popłakane i zapomniane ;)

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2010, 18:22 

Dołączył: 16.09.2010
Posty: 2
a moze ktos ma pomysl na odkrecenie glowic w 996 (BOXTER) klucze sie lamia , albo sie lby w srodku obkrecaja , nie ma szansy na odkrecenie ani jednej sruby od glowicy :/ zalamka :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum