Autor |
Wiadomość |
Bmw745i&PorscheBoxste
|
Napisane: 6.04.2009, 15:10 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 37
|
Auto zostalo zalane plynem , przewody sa cieple , nagrzewnica grzeje , a po jakims czasie i tak poziom plynu sie podnosi. ? Co z tym zrobic prosze o pomoc pozdr
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 6.04.2009, 15:25 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Jeżeli auto zostało rozcieńczonym płynem, to przyczyną może być zła proporcja wody do płynu. W wysokiej temperaturze płyn zaczyna wrzeć ( a w zasadzie woda w nim zawarta ), co skutkuje wzrostem objętości płynu.
Natomiast jeżeli zdarza Ci się to po zalaniu wyłącznie płynem, to prawdopodobnie układ jest zapowietrzony i wtedy powiększający się na skutek wysokiej temperatury pęcherz powietrza powoduje wzrost poziomu płynu.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
Bmw745i&PorscheBoxste
|
Napisane: 6.04.2009, 17:20 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 37
|
Dokladnie tak kolego , autko zostalo zalane plynem oczywiscie , to ze auto jest zapowietrzone to jest jasne . Pytanie jest jak je odpowietrzyc ? Pozdr
|
|
Góra |
|
troll oslo
|
Napisane: 6.04.2009, 20:33 |
|
Dołączył: 5.03.2008 Posty: 45
|
jaki plyn zalales ?
czerwony G30 longlife?
kupiles koncentrat i sam mieszales jak tak w jakiej proporcji?
ten plym ma to do siebie ze w stosunku mieszanki pol na pol plyn podnosi+zwieksza swa objetosc w temperatuze roboczej ale tez w tej proporcji toleruje bodajze - 40 stopni,
i tak wlasnie mam w swoim 944 po wymyciu sirodkami ukladu chlodzenia wymianie pompy i wezy zalaniu plyny w proporcji 4l plynu i 4 litry wody
jak zimny to kreska na zbiorniku wyruwnawczym nieco nad minimalnie a jak juz nagrzany to jest na max,
wszystko funkcjonoje normalnie nic sie nie przegrzewa poprostu on taki jest
do odpowietezania to system w zasadzie powinien sam pozbyc sie powietrza w ukladzie ale powinna byc jakas srubka w najwyzej polozonym miejscu ukladu chlodzacego jak silnik ma juz swa temperature to ja odkrwcasz i powinno poleciec powietrze....
tak samo dzieje sie w daf-ach i ssangyong-ach jak zalejemy ten plyn...
niebieski (ten co sie zmienia so 2 lata )juz zachowoje sie inaczej ale nie jest tak przyjazny dla aluminim jak czerwony.....
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 6.04.2009, 20:40 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
napisz lepiej o ile się podwyższa poziom nagrzanego? i jaki poziom masz na zimnym. Układ sam powinien się odpowietrzyć jak już się termostat otworzył/.
|
|
Góra |
|
Bmw745i&PorscheBoxste
|
Napisane: 6.04.2009, 22:00 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 37
|
Plyn nie byl mieszany z woda poniewaz to nie koncentrat , zalalem taki na jakim jezdzil od poczatku (prestone) autko jest z ameryki. Termostat otworzyl, Stan na zimnym jest taki jaki powinien byc , a po odpaleniu i zagrzaniu auta olej sie podnosi pod sam korek. Nadal nic nie wymyslilem.pozdr
|
|
Góra |
|
arturro77
|
Napisane: 7.04.2009, 2:36 |
|
Dołączył: 6.04.2007 Posty: 23
|
Ehh koledzy ... boxstera sie odpowietrza
w miejscu gdzie znajduje sie wlew oleju i wlew plynu chlodzacego pod plastikowa plytka znajduje sie odpowietrznik. Taki korek z druciana zawlecza ktora mozna ustawiac w pozycji otwarty-zamkniety ...
W razie problemu pytaj na PW
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 7.04.2009, 11:04 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
W podklejonych jest manual a w nim cała procedura odpowietrzania!
Teoretycznie może w układzie pozostać poduszka powietrzna ,więc w razie kłopotów ja jednak bym się tzrymał całej procedury.
Jest ona bez problemu wykonalna w warunkach domowych.
Układ Boxter/996 jest specyficzny ,ma 2 chłodnice 2 termostaty i ogólnie jest nietypowy.
Nic dziwnego ,że auta serwisowane w PL maja krótki żywot.
( 2 Boxtery zagotowane w Ułężu...)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.04.2009, 11:17 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
I jaki z tego wniosek? Samochodom z systemem wod-kan mowimy stanowcze nie Wiatraki rulez!
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 7.04.2009, 14:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
wit007 napisał(a): I jaki z tego wniosek? Samochodom z systemem wod-kan mowimy stanowcze nie Wiatraki rulez!
Hmmm jak ktoś się trzyma reżimów serwisowych ,nieodwala partyzantki to silnik chłodzony wodą jest trwalszy niż ten powietrzny.
Niemcy pod Stalingradem przegrali między innymi dlatego ,że mieli oleje,paliwo,płyny chłodzące nieprzystosowane do zimna ,czyli poniekąd też to były błędy w obsłudze a nikt niemówi że technika sowiecka była lepsza niż niemiecka.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 7.04.2009, 14:29 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Panowie... po co te spory i waśnie....
ostatecznie wszystko jest chłodzone powietrzem... czy to płyn czy to olej...
a tak gwoli precyzji... prawdziwie powietrzem chłodzony to jest silnik w
H-D albo Yamaha Vmax, czyli tam gdzie brak chlodnicy oleju lub płynu...
Witku, nasze wiatraki sa trochę oszustwem technicznym w tym względzie...
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
piotr_d
|
Napisane: 7.04.2009, 22:15 |
|
Dołączył: 3.01.2009 Posty: 108
|
Panowie czy ktoś z Was miał kiedyś takie auto?
Porsche przewidziało specjalną procedurę i przyrząd do odpowietrzania 986 i wydaje mi się że bez tego, będzie do wymiany zbiorniczek wyrównawczy.
Już to ćwiczyłem i tanio nie wychodzi.
Polecam wizytę w ASO będzie najtaniej
Jak ktoś chce to mogę powiedzieć jak to wygląda z zewnątrz.
1. spuszcza się płyn
2. podłącza urządzenie, które tworzy próżnie w układzie chłodzenia
3. zasysany jest płyn chłodniczy.
4. i dalej już działa
Pozdrawiam
Piotr
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.04.2009, 22:22 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wlasnie to samo mowil mi kolega ktory ma 996. Mial wyciek z okolic chlodnicy, ale magikom (nie w ASO) udalo sie (na 99% bez tego urzadzenia) i wszystko dziala.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 7.04.2009, 23:00 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Czy ktos moze przyblizyc te procedure, ewentualnie jakies szczegolnie wazne jej fragmenty?
|
|
Góra |
|
piotr_d
|
Napisane: 7.04.2009, 23:13 |
|
Dołączył: 3.01.2009 Posty: 108
|
nie bardzo, byłem tylko świadkiem jak to robili, a zdecydowałem się na ten ruch tylko i wyłącznie dlatego że wszelkiego rodzaju pomysły fachowców były nie skuteczne.
Wymieniłem dwa zbiorniczki płynu zanim się zdecydowałem
Pozdrawiam
PD
|
|
Góra |
|
piotr_d
|
Napisane: 7.04.2009, 23:15 |
|
Dołączył: 3.01.2009 Posty: 108
|
a jeszcze jedno jak się tego nie zrobi źle działa wentylator wywiewu.
Po tej operacj auto przejechało jakieś 45000km i nic się nie działo.
Pozdrawiam
PD
|
|
Góra |
|
ewu4ka
|
Napisane: 8.04.2009, 15:46 |
|
Dołączył: 5.03.2009 Posty: 4
|
Witam,
a co jeśli w zbiorniczu z płynem wyczuwalne są spaliny?
Głowica?
Pzdr.
|
|
Góra |
|
junior1986
|
Napisane: 22.06.2009, 23:01 |
|
Dołączył: 14.06.2009 Posty: 216
|
Głowica wydaje mi się, że nie. Gdyby poszła to dostał by się olej do wody i w zbiorniczku by pływaj olej, gdyż jest "lżejszy" od wody. POza tym silnik by pracował nie równo i głowica zawalona była by olejem. Stawiam na uszczelkę pod głowicą, są przedmuchy spalin, ale uszczelki w Porsche są metalowe(bodajże stalowe) i ciężko by strzeliły, ale kto wie. Same uszczelki drogie nie są. Tu masz do kupienia z USA, ale myślę, że robota trochę będzie kosztować
|
|
Góra |
|
ewu4ka
|
Napisane: 25.06.2009, 22:07 |
|
Dołączył: 5.03.2009 Posty: 4
|
junior1986 napisał(a): Głowica wydaje mi się, że nie. Gdyby poszła to dostał by się olej do wody i w zbiorniczku by pływaj olej, gdyż jest "lżejszy" od wody. POza tym silnik by pracował nie równo i głowica zawalona była by olejem. Stawiam na uszczelkę pod głowicą, są przedmuchy spalin, ale uszczelki w Porsche są metalowe(bodajże stalowe) i ciężko by strzeliły, ale kto wie. Same uszczelki drogie nie są. Tu masz do kupienia z USA, ale myślę, że robota trochę będzie kosztować
Głowica w sensie uszczelka pod głowicą. I to był właśnie ten problem. Już naprawione, popłakane i zapomniane
Pzdr.
|
|
Góra |
|
gmautomax.es
|
Napisane: 16.09.2010, 18:22 |
|
Dołączył: 16.09.2010 Posty: 2
|
a moze ktos ma pomysl na odkrecenie glowic w 996 (BOXTER) klucze sie lamia , albo sie lby w srodku obkrecaja , nie ma szansy na odkrecenie ani jednej sruby od glowicy :/ zalamka
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|