Autor |
Wiadomość |
mariushh
|
Napisane: 5.09.2016, 14:24 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
Cześć, któryś miesiąc z kolei na forum mi mija, wizja ewoluuje dosyć standardowo. Zaczęło się od poszukiwań jednorożca w promocyjnej cenie, kończy na podwajaniu budżetu i rozsądku w wyborze. Apropo tego drugiego jawi się moje pytanie: "Ile na wartości straci kupione 997.2 4s, a ile Panamera 4s przez okres 2.5-3lat?" Wierzę, że mimo posiadania porsche będziecie potrafili zachować zimną krew i oszacować jak mogą zachować się ceny rynkowe tych pojazdów. Proszę na podstawie doświadczenia przedstawcie wariant pesymistyczny, uwzględniający pojawienie się nowych generacji.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.09.2016, 14:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie śledzę cen Panamery, ale 997.2 mam od 1,5 roku i cena, jeśli spadła, to niewiele (może 10%).
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
sebkub
|
Napisane: 5.09.2016, 15:05 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 186
|
Też sądzę, że 911 będzie traciło zdecydowanie mniej rok do roku, niż Panamera (tutaj bym popatrzył na ceny Cayenne - powinna być według mnie analogia, a premiera I wersji była chyba w 2002r. więc jest już długi okres do prześledzenia).
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 5.09.2016, 15:40 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Moim zdaniem ceny Panamery będą mocno spadały, ceny 911 będą spadały minimalnie. 911, Cayman i Boxster to są auta sportowe i zawsze będą w cenie. Druga grupa to Cayeny, Panamery i Macany- to bardziej auta uzytkowe i ich ceny będa raczej tylko spadały.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 5.09.2016, 16:04 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Cena panamery ze względu na awaryjność i ogólne koszty utrzymania poleci w dół. Ceny 911 szczególnie modeli 4S i Turbo, spadną do pewnego poziomu, a potem zaczną drożeć.
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 5.09.2016, 19:05 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
Czy wersja GTS uchodzi za kultową i jest szansa, że będzie poszukiwana za kilka ładnych lat? Czy to tylko domena gt2 / gt3 / turbo?
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 5.09.2016, 23:45 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
widzę, że humor dopisuje! a ja pytałem całkiem serio, czy jest szans, że coś z rodziny 997 nie będzie tracić, a będzie zyskiwać na wartości?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.09.2016, 7:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ze zwykłych modeli chyba jeszcze żaden do tego "nie dojrzał". Na pewno GT2/3. Turbo? Też jeszcze nie ma tendencji wzrostowej, nawet S chyba.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.09.2016, 8:56 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
997 jest za świeżym modelem żeby nie tacić, jeszcze kilka lat musi minąć. Jak chcesz zyskiwać to musisz szukać 996 Turbo, lub 996 4S.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 6.09.2016, 9:31 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 864 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Marion napisał(a): Akurat ci którzy przetrwają zawieruchę będą kupowali najdroższe i najszybsze wersje aby uciekać przed rozwścieczonym narodem i nie będą to piłowane i tuningowane złomy, a tak zwane "masowe klasyki" odzyskają w końcu swoją wartość tzn .... zbliżoną do zera. Zastanawiam się w której grupie siebie widzisz... dwulitrówki mogą w sytuacji takiego armagedonu pójść strasznie w górę. Wtedy wyślę kwiaty z przeprosinami że nie miałem racji
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 6.09.2016, 15:36 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Przyklad z zycia Ja mam od roku 997.2 S PDK (2009) wyzena w ub roku 228k wg eurotaxu (do ubezpieczenia) w tym 222k.
Napewno wiecej stracila panna pierwszej generacji w rok
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
TheStig
|
Napisane: 13.10.2016, 16:46 |
|
Dołączył: 5.03.2016 Posty: 227
|
Jak chcesz żeby autko zyskiwalo na wartości polecam 911 991 R .
|
|
Góra |
|
Raihkim
|
Napisane: 13.10.2016, 22:07 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 110
|
997 GT3 RS 4.0 ewentualnie 997 GT2 RS na bank nie stracisz na wartości
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 13.10.2016, 23:15 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
Andruszka napisał(a): 997 jest za świeżym modelem żeby nie tacić, jeszcze kilka lat musi minąć. Jak chcesz zyskiwać to musisz szukać 996 Turbo, lub 996 4S. Zgadzam się , dodatkowo 997 GT2 / GT3 i 997 Turbo S bo ich było mało . Rodzynki limitowane to 997 Seedster i 997 Sport Classic . Tylko i wyłącznie w te modele j.w. się inwestuje . Alternatywa to 993 S , 993 Turbo , 964 Targa , 964 Turbo i 964 RS.
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
mariushh
|
Napisane: 14.10.2016, 2:57 |
|
Dołączył: 5.06.2016 Posty: 91
|
Dziękuję Panowie za odpowiedzi, Panamera została skreślona, oglądam się za 997.2 4s lub 997.1 4 w dobrej cenie... Pozwolę sobie jeszcze na mały offtop kimbex, widzę, że 993 masz na f-vat, spotkałeś się żeby ktoś to wyleasingował?
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 14.10.2016, 7:23 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Pozwoliłem sobie tutaj na małą analizę cen samochodów nowych z 2011 r i porównałem z cenami aktualnymi. Dlaczego uważacie ze panamera straciła więcej niż 911 ?? Jak ktoś kupił nowy samochód w 2011 to : panamera 4S w 2011 r kosztowała +/- 650 tys brutto - dzisiaj w sprzedaży +/- 220 tys A 911 997 4S kosztowała wtedy w zakupie ok 700 tys a dzisiaj +/- 280 tys . Nie mówimy tu o 30 czy 40 tys w górę czy w dół. Generalnie obydwa samochody w 5 lat straciły ponad 400 tys zł brutto. A jak będą się teraz zachowywać poszczególne modele ?? Tego nie wie nikt. Jeszcze półtorej roku wydawało się ze dobrze utrzymane standardowe 993 przebije 300 tys a teraz można spokojnie kupić poniżej 200 tys zł. Wzgardzany kilka lat temu 996 zaczyna piąć się cenowo do góry. P.S. żeby już do końca dopiec purystom to od 2011 r najmniej stracił cayenne diesel. Można było kupić za 400 tys zł a dzisiaj kosztuje ok 170 tys czyli stracił w te same pięć lat "jedyne" 230 tys zł .
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.10.2016, 7:56 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Chodziło bardziej o to, które auto straci mniej, ale w sensie używane, kupione dziś, za jakiś czas. Czyli Panamera 2010 i 997.2 2010. I w tej konkurencji górą wg mnie będzie 997. No i błagam, nie "tyś"
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 14.10.2016, 7:57 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
adarek napisał(a): Pozwoliłem sobie tutaj na małą analizę cen samochodów nowych z 2011 r i porównałem z cenami aktualnymi. Dlaczego uważacie ze panamera straciła więcej niż 911 ?? Jak ktoś kupił nowy samochód w 2011 to : panamera 4S w 2011 r kosztowała +/- 650 tys brutto - dzisiaj w sprzedaży +/- 220 tyś A 911 997 4S kosztowała wtedy w zakupie ok 700 tyś a dzisiaj +/- 280 tyś . Nie mówimy tu o 30 czy 40 tyś w górę czy w dół. Generalnie obydwa samochody w 5 lat straciły ponad 400 tys zł brutto. A jak będą się teraz zachowywać poszczególne modele ?? Tego nie wie nikt. Jeszcze półtorej roku wydawało się ze dobrze utrzymane standardowe 993 przebije 300 tyś a teraz można spokojnie kupić poniżej 200 tys zł. Wzgardzany kilka lat temu 996 zaczyna piąć się cenowo do góry. P.S. żeby już do końca dopiec purystom to od 2011 r najmniej stracił cayenne diesel. Można było kupić za 400 tyś zł a dzisiaj kosztuje ok 170 tyś czyli stracił w te same pięć lat "jedyne" 230 tyś zł . Zaskakujace. Fajne podsumowanie - dzieki.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 14.10.2016, 9:55 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
wit007 napisał(a): Chodziło bardziej o to, które auto straci mniej, ale w sensie używane, kupione dziś, za jakiś czas. Czyli Panamera 2010 i 997.2 2010. I w tej konkurencji górą wg mnie będzie 997. No i błagam, nie "tyś" Już sie poprawiłem Tak to jest jak się w pracy pisze posty jednocześnie odbierając telefony Prawdopodobnie 997.2 4S będzie trzymać cenę lepiej niż panamera 4S, tylko że te straty nie pójdą już w steki tysięcy. Ale strata 997.1 w stosunku do panamery nie wygląda tak różowo. Dlatego 997.2 4S i S na rynku polskim praktycznie ... nie ma. Wniosek dla wszystkich kupujących - zakup używanego porsche musi być bardzo mocno przemyślany i świadomy, i trzeba dokładnie prześledzić forum bo te pozornie nic dla laika nieznaczące literki na końcu modelu jak 4, GT, RS, GTS, S, 4S czasem są warte 100 tys zł i więcej.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.10.2016, 10:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Postawiłbym tezę, że jest odwrotnie. Tzn. ceny 997.2 stoją lub spadają nieznacznie, bo podaż jest taka jaka jest czyli śladowa.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|