Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 14:24 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 91
Cześć,
któryś miesiąc z kolei na forum mi mija, wizja ewoluuje dosyć standardowo. Zaczęło się od poszukiwań jednorożca w promocyjnej cenie, kończy na podwajaniu budżetu i rozsądku w wyborze. Apropo tego drugiego jawi się moje pytanie: "Ile na wartości straci kupione 997.2 4s, a ile Panamera 4s przez okres 2.5-3lat?"
Wierzę, że mimo posiadania porsche będziecie potrafili zachować zimną krew i oszacować jak mogą zachować się ceny rynkowe tych pojazdów. Proszę na podstawie doświadczenia przedstawcie wariant pesymistyczny, uwzględniający pojawienie się nowych generacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 14:43 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie śledzę cen Panamery, ale 997.2 mam od 1,5 roku i cena, jeśli spadła, to niewiele (może 10%).




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 15:05 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 186
Też sądzę, że 911 będzie traciło zdecydowanie mniej rok do roku, niż Panamera (tutaj bym popatrzył na ceny Cayenne - powinna być według mnie analogia, a premiera I wersji była chyba w 2002r. więc jest już długi okres do prześledzenia).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 15:40 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Moim zdaniem ceny Panamery będą mocno spadały, ceny 911 będą spadały minimalnie.
911, Cayman i Boxster to są auta sportowe i zawsze będą w cenie.
Druga grupa to Cayeny, Panamery i Macany- to bardziej auta uzytkowe i ich ceny będa raczej tylko spadały.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 16:04 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Cena panamery ze względu na awaryjność i ogólne koszty utrzymania poleci w dół.
Ceny 911 szczególnie modeli 4S i Turbo, spadną do pewnego poziomu, a potem zaczną drożeć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 19:05 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 91
Czy wersja GTS uchodzi za kultową i jest szansa, że będzie poszukiwana za kilka ładnych lat? Czy to tylko domena gt2 / gt3 / turbo?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 23:45 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 91
widzę, że humor dopisuje! :) a ja pytałem całkiem serio, czy jest szans, że coś z rodziny 997 nie będzie tracić, a będzie zyskiwać na wartości?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.09.2016, 7:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ze zwykłych modeli chyba jeszcze żaden do tego "nie dojrzał". Na pewno GT2/3. Turbo? Też jeszcze nie ma tendencji wzrostowej, nawet S chyba.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.09.2016, 8:56 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
997 jest za świeżym modelem żeby nie tacić, jeszcze kilka lat musi minąć. Jak chcesz zyskiwać to musisz szukać 996 Turbo, lub 996 4S.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.09.2016, 9:31 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 864
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
Marion napisał(a):
Akurat ci którzy przetrwają zawieruchę będą kupowali najdroższe i najszybsze wersje aby uciekać przed rozwścieczonym narodem i nie będą to piłowane i tuningowane złomy, a tak zwane "masowe klasyki" odzyskają w końcu swoją wartość tzn .... zbliżoną do zera.



Zastanawiam się w której grupie siebie widzisz...

dwulitrówki mogą w sytuacji takiego armagedonu pójść strasznie w górę. Wtedy wyślę kwiaty z przeprosinami że nie miałem racji 8)




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.09.2016, 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Przyklad z zycia
Ja mam od roku 997.2 S PDK (2009) wyzena w ub roku 228k wg eurotaxu (do ubezpieczenia) w tym 222k.

Napewno wiecej stracila panna pierwszej generacji w rok




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2016, 16:46 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Jak chcesz żeby autko zyskiwalo na wartości polecam 911 991 R 8) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2016, 22:07 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
997 GT3 RS 4.0 ewentualnie 997 GT2 RS

na bank nie stracisz na wartości :wink: :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2016, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Andruszka napisał(a):
997 jest za świeżym modelem żeby nie tacić, jeszcze kilka lat musi minąć. Jak chcesz zyskiwać to musisz szukać 996 Turbo, lub 996 4S.


Zgadzam się , dodatkowo 997 GT2 / GT3 i 997 Turbo S bo ich było mało .
Rodzynki limitowane to 997 Seedster i 997 Sport Classic .
Tylko i wyłącznie w te modele j.w. się inwestuje .

Alternatywa to 993 S , 993 Turbo , 964 Targa , 964 Turbo i 964 RS.




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2016, 2:57 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 91
Dziękuję Panowie za odpowiedzi, Panamera została skreślona, oglądam się za 997.2 4s lub 997.1 4 w dobrej cenie... Pozwolę sobie jeszcze na mały offtop kimbex, widzę, że 993 masz na f-vat, spotkałeś się żeby ktoś to wyleasingował?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2016, 7:23 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Pozwoliłem sobie tutaj na małą analizę cen samochodów nowych z 2011 r i porównałem z cenami aktualnymi.
Dlaczego uważacie ze panamera straciła więcej niż 911 ?? Jak ktoś kupił nowy samochód w 2011 to : panamera 4S w 2011 r kosztowała +/- 650 tys brutto - dzisiaj w sprzedaży +/- 220 tys A 911 997 4S kosztowała wtedy w zakupie ok 700 tys a dzisiaj +/- 280 tys . Nie mówimy tu o 30 czy 40 tys w górę czy w dół. Generalnie obydwa samochody w 5 lat straciły ponad 400 tys zł brutto. A jak będą się teraz zachowywać poszczególne modele ?? Tego nie wie nikt. Jeszcze półtorej roku wydawało się ze dobrze utrzymane standardowe 993 przebije 300 tys a teraz można spokojnie kupić poniżej 200 tys zł. Wzgardzany kilka lat temu 996 zaczyna piąć się cenowo do góry.
P.S. żeby już do końca dopiec purystom to od 2011 r najmniej stracił cayenne diesel. Można było kupić za 400 tys zł a dzisiaj kosztuje ok 170 tys czyli stracił w te same pięć lat "jedyne" 230 tys zł .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2016, 7:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Chodziło bardziej o to, które auto straci mniej, ale w sensie używane, kupione dziś, za jakiś czas. Czyli Panamera 2010 i 997.2 2010. I w tej konkurencji górą wg mnie będzie 997.

No i błagam, nie "tyś"




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2016, 7:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
adarek napisał(a):
Pozwoliłem sobie tutaj na małą analizę cen samochodów nowych z 2011 r i porównałem z cenami aktualnymi.
Dlaczego uważacie ze panamera straciła więcej niż 911 ?? Jak ktoś kupił nowy samochód w 2011 to : panamera 4S w 2011 r kosztowała +/- 650 tys brutto - dzisiaj w sprzedaży +/- 220 tyś A 911 997 4S kosztowała wtedy w zakupie ok 700 tyś a dzisiaj +/- 280 tyś . Nie mówimy tu o 30 czy 40 tyś w górę czy w dół. Generalnie obydwa samochody w 5 lat straciły ponad 400 tys zł brutto. A jak będą się teraz zachowywać poszczególne modele ?? Tego nie wie nikt. Jeszcze półtorej roku wydawało się ze dobrze utrzymane standardowe 993 przebije 300 tyś a teraz można spokojnie kupić poniżej 200 tys zł. Wzgardzany kilka lat temu 996 zaczyna piąć się cenowo do góry.
P.S. żeby już do końca dopiec purystom to od 2011 r najmniej stracił cayenne diesel. Można było kupić za 400 tyś zł a dzisiaj kosztuje ok 170 tyś czyli stracił w te same pięć lat "jedyne" 230 tyś zł .


Zaskakujace.

Fajne podsumowanie - dzieki.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2016, 9:55 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
wit007 napisał(a):
Chodziło bardziej o to, które auto straci mniej, ale w sensie używane, kupione dziś, za jakiś czas. Czyli Panamera 2010 i 997.2 2010. I w tej konkurencji górą wg mnie będzie 997.

No i błagam, nie "tyś"


Już sie poprawiłem :banghead:
Tak to jest jak się w pracy pisze posty jednocześnie odbierając telefony :D
Prawdopodobnie 997.2 4S będzie trzymać cenę lepiej niż panamera 4S, tylko że te straty nie pójdą już w steki tysięcy.
Ale strata 997.1 w stosunku do panamery nie wygląda tak różowo.
Dlatego 997.2 4S i S na rynku polskim praktycznie ... nie ma.
Wniosek dla wszystkich kupujących - zakup używanego porsche musi być bardzo mocno przemyślany i świadomy, i trzeba dokładnie prześledzić forum bo te pozornie nic dla laika nieznaczące literki na końcu modelu jak 4, GT, RS, GTS, S, 4S czasem są warte 100 tys zł i więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2016, 10:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Postawiłbym tezę, że jest odwrotnie. Tzn. ceny 997.2 stoją lub spadają nieznacznie, bo podaż jest taka jaka jest czyli śladowa.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum