Autor |
Wiadomość |
Johnny
|
Napisane: 19.03.2020, 23:02 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Dwa lata po zarejestrowaniu na forum, przyszedł czas na spełnienie marzenia. Jestem na etapie poszukiwania swojego Porsche. Kilka pytań:
Coupe czy cabriolet? Czy wersja S czy 4S? Lift czy Polift?
911 będzie moim głównym autem, którym chciałbym jeździć od marca do listopada, circa 10-15k rocznie. Wolałbym cabrio, szczególnie że z tego co czytałem dach zbiera same dobre opinie, to prawda? Jeżeli nie będę jeździł w zimę, to czy 4S się przyda czy bardziej będzie przeszkadzał? Czy Carrera S jest „niebezpieczna” i próbuje zabić na każdym zakręcie, jak z jazdą w deszcz? Przez ostatnie 3 lata jeździłem BMW 3 i w sumie zawsze elektronika dawała radę, ale tu jest większa moc, silnik z tyłu... Czy dźwięk silnika w polificie jest o wiele gorszy? Szczerze wolałbym przedlifta z wolnossącym silnikiem, ale poliftów jest zdecydowanie więcej, są nowsze itp Auto będę brał w leasing w Niemczech jak coś. A może zamiast 911 wybrać 981 GTS? Nie wiem czy nie bardziej mi pasuję Boxster 981 GTS od Carrery, bo jest mniejszy, bardziej sportowy. Jechałem Porsche tylko dwa razy: Boxsterem 987.1S jako pasażer i 718 Cayman jako kierowca i się zakochałem jak zwinne jest to auto.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 19.03.2020, 23:10 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Johny, nikt za Ciebie nie odpowie na to pytanie. Przejedź się różnymi, rozważ jak, kiedy i dokąd będziesz jeździł i zdecyduj. Przemyśl czy ważne jest dla Ciebie posiadanie 911 bo jest to 911? Czynnik dostępności fajnej oferty też pewnie ma znaczenie. Każdy doradzi Ci wg swoich preferencji a auto ma być dla Ciebie i spełniać Twoje oczekiwania Ale chyba można obiektywnie przyjąć, że 991 nie chce zabić na każdym zakręcie, choć gdy przekraczasz limity ma różne ciekawe zachowania I że jeśli umiesz cokolwiek jeździć to napęd na 4 nie jest niezbędny i będzie on miał swoje zalety ale też i wady.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 19.03.2020, 23:20 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Wiem wiem, ale chce poczytać wasze opinie. Najlepiej byłoby się przejechać oczywiście, tylko najpierw chciałbym odrzucić kilka wariantów. No bo tak to byłoby 8 wersji do przetestowania jak dobrze liczę
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.03.2020, 23:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Na sezon na pewno lepiej tylny napęd. Także dlatego że ma większy bagażnik 991 czy 981? Odpowiedż na to zależy od tego czy potrzebujesz dodatkowych siedzeń z tyłu. Boxster jest zwinniejszy od 911 i daje mnóstwo frajdy, a jego główną wadą jest niższa moc. A tej, jak wiadomo, zawsze mało Zdecydowanie musisz pojeździć 991.1 i 2 plus 981S/GTS. Wtedy już będziesz wiedział co wybrać
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 19.03.2020, 23:38 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Na ten moment siedzenia z tyłu są mi zbędne. Jednak większość czasu jeżdzę autem sam.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 19.03.2020, 23:43 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Johnny napisał(a): Na ten moment siedzenia z tyłu są mi zbędne. Jednak większość czasu jeżdzę autem sam. A jak ważne jest dla Ciebie cabrio? Będziesz otwierał dach przy każdej okazji?
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 19.03.2020, 23:58 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
tunix napisał(a): Johnny napisał(a): Na ten moment siedzenia z tyłu są mi zbędne. Jednak większość czasu jeżdzę autem sam. A jak ważne jest dla Ciebie cabrio? Będziesz otwierał dach przy każdej okazji? Roadster zawsze był moim marzeniem, a jak to będzie w rzeczywistości to nie mam pojęcia, czy będę z tego często korzystał, czy mi się znudzi... Nie chciałbym żeby cabrio stało się problemem. Swoją drogą u nas mało jest kabrioletów, ale w Niemczech jest mnóstwo, od starych Golfów, po Mazdy Mx5, mnóstwo SLK, Z4 po Porszaki, czy lato czy zima jezdzi tego pełno...
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.03.2020, 0:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Z jazdą bez dachu sprawa jest prosta - albo ją kochasz i składasz dach przy każdej okazji, albo nienawidzisz i wtedy kupujesz coupe
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 20.03.2020, 0:11 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
Bycie niezdecydowanym to atut, po prostu poszukal bym czegos w fajnym stanie i dobrej cenie. Kazda 911 bedzie fajna, zreszta czlowiek niestety jest tak skonstruowany ze po zakupie i tak pojawia sie mysli ze moze 2s/4s/coupe/cabrio/manual/pdk byl by lepszy w konkretnej sytuacji
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 20.03.2020, 9:59 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Johnny napisał(a): Roadster zawsze był moim marzeniem, a jak to będzie w rzeczywistości to nie mam pojęcia, czy będę z tego często korzystał, czy mi się znudzi... Nie chciałbym żeby cabrio stało się problemem. Swoją drogą u nas mało jest kabrioletów, ale w Niemczech jest mnóstwo, od starych Golfów, po Mazdy Mx5, mnóstwo SLK, Z4 po Porszaki, czy lato czy zima jezdzi tego pełno...
Więc kup roadstera. Teraz mamy dwie pory roku i długie lato. Jeśli nie masz ciśnienia na 911 to bierz 718 spyder lub 981 gts albo jeszcze lepiej gt4:)
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 20.03.2020, 10:03 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Cześć , nie mam co prawda 991, ale miałem 996 4S coupe (zrobiłem 30 tys. km.w 3 lata) i mam 997 4S cabrio(zrobiłem dotychczas 50 tys. km.w 5 lat) Gdybym miał szukać 991 to szukałbym zdecydowanie cabrio. Jedyny minus jaki widzę dla cabrio to jak jadę po torze to wydaje mi się, ze w zakręcie się poddaje. Nie jest taki sztywny jak coupe. Na pewno też jest głośniejszy wewnątrz. Ale dla mnie plusy cabrio kilkakrotnie przewyższają minusy. A jeżeli chodzi o 911 cabrio vs boxster to faktycznie przejedz się jednym i drugim z prędkością w okolicach 100 km/godz. 911 z założonym wind shotem jest dużo cichszy od boxstera. A to jest dosyć ważne by nie wiało i szumiało. Na dłuższa metę będzie to męczące. Na temat napędów S vs 4S się nie wypowiadam bo nie miałem wersji S. P.S. o ile ciężko jest znaleźć na polskim biednym rynku fajną 911, to już w wersji cabrio których jest zdecydowanie mniej będzie jeszcze trudniej. Powodzenia w zakupie Darek
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 20.03.2020, 10:21 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Też spełniłem swoje marzenie na temat cabrio i wykorzystuje to w każdej możliwej chwili, ta wolność od puszki jest boska, no fakt trochę głośniejsza jak jadę z zamkniętym dachem mam wrażenie jak bym nie domknął okna dodatkowe miejsca zawsze się przydają jak nie do bagażu to do przewiezienia kogoś. co do napędu to 4 trudno będzie kręcić bączki ale jak to cie nie kręci to zdecydowanie lepiej prowadzi się na krętej, śliskiej czy innej trudniejszej drodze niż S. Z tym zabiciem nie przesadzajmy jest tam tyle systemów, ze naprawdę czymś głupim musiał byś zaskoczyć to auto, próbowałem na torze na siłę go obrócić i nie dało rady. 911 to 911 i zawsze ciut lepiej trzyma ceny niż boxstery , choć dźwięk GTS jest wspaniały. Prośba abyś tylko nie kupował auta w jakimś smutnym kolorze tym bardziej cabrio bo to może mniej się rzuca w oczy ale auto bardzo dużo traci na wdzięku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 20.03.2020, 11:18 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Johny, spójrz jeszcze na jeden aspekt. Salony samochodowe znajdują się w tej chwili pod presją i mogą być skłonne do większych negocjacji cen używek, które posiadają. Zobacz gdzie wyrwiesz niezły deal, jeśli auto Ci nie podejdzie to za rok gdy sytuacja się uspokoi sprzedasz z niewielką stratą.
|
|
Góra |
|
Adam_911
|
Napisane: 20.03.2020, 11:23 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 255
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 20.03.2020, 11:36 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Od 16 lat na codzień jeżdżę jedenastką. Pierwsza była tylno-napędowa, dwie kolejne 4x4. Tylno-napędową zakopałem się w śniegu raz, zresztą właściwie na własne życzenie. 4x4 nigdy, ale też nie było już takich opadów śniegu. Wydaje mi się, że przy obecnym klimacie wystarczą świeże zimowe opony i tylny napęd.
Powiedziawszy to, dodam że moja następna jedenastka będzie nadal 4x4 - bardzo lubię dynamicznie wyciągać się przodem z nawrotu/ciasnego zakrętu, kiedy komputer większość mocy przerzuca na przednie koła.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 20.03.2020, 12:52 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
981/718 GT4 i Spyder odpadają, są zbyt hardcorowe, a 718 GTS nie ma PDK i słabo brzmi przez OPF. Też liczę na większy rabat ze względu na sytuacje na świecie. Kolor tylko i wyłącznie czerwony lub żółty. Akurat Boxstery 981 S/GTS trzymają dobrze cene, bo 718 słabo się sprzedaje.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 20.03.2020, 20:44 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Jedną z ciekawszych opcji 911 jest GTS4 a szczególnie ostatnie wolnossące 3,8 z 430KM.Nie wiem dlaczego nie miałbyś jeździć zimą ?? Powoli zapominamy co to za pora roku .Ja cieszę się 911 cały rok. Gdybyś szukał czegoś takiego w białym kolorze to zapraszam Auto od narodzin w klubie i ma 40k km +
|
|
Góra |
|
enzoMK
|
Napisane: 20.03.2020, 20:52 |
|
Dołączył: 10.05.2016 Posty: 243 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
|
Daro. napisał(a): Też spełniłem swoje marzenie na temat cabrio i wykorzystuje to w każdej możliwej chwili, ta wolność od puszki jest boska, no fakt trochę głośniejsza jak jadę z zamkniętym dachem mam wrażenie jak bym nie domknął okna .. Podpisuje się pod tym obiema rękami
_________________
in: 718; 991.2; Macan out: 997.2 4S
|
|
Góra |
|
WielkiPi
|
Napisane: 22.03.2020, 18:29 |
|
Dołączył: 31.01.2020 Posty: 11
|
ja wybrałbym 991 Targa 4S przed liftem, petarda jest.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|