|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Gumis
|
Napisane: 22.02.2013, 14:54 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2331
|
Witam, jak w temacie proszę o pomoc .
Krótka historia choroby .
Świnka z 2008 roku po zakupie od poprzedniego właściciela w 2010 akumulator do wymiany .
Kupiłem nowego Moll-a jesień 2010 w PC W-wa .
Auto użytkowane raczej w sezonie , akumulator regularnie doładowywany przy dłuższych przerwach podłączony przez zapalniczkę dla podtrzymania.
Wytrzymał niecałe 2 lata (problemy z trzymaniem już po zimie 2012).
W PC stwierdzili , że w aucie jest zamontowany GPS (sami go montowali , a bez niego ubezpieczalnie nie chcą ubezpieczać ) i ciągnie za duży prónd i z gwarancji 0 czyli nic
W merolach mam podobne zabezpieczenia i akumulatory Varty trzymają od nowości już ponad 6 lat 
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 22.02.2013, 15:24 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3239
|
jest dokładnie jak piszesz , tez mam juz 3 aku (co rok nowy) teraz centra najwyzszy model , i mam tez tego gps w turbo , strasznie to ciagnie prad mimo podładowywania jak auto stoi , jestem pewien ze teraz jak bede w pl mimo iz jest auto pod pradem znow bedzie trzba zakupic nowy , chyba wymontuje tego gps (wymiana na nowy model z własnym zasilaniem), troche głupio by było odpalac turbo na kable 
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 22.02.2013, 17:17 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Witaj ,
Tylko Vartę Silver 85 ah do aut z dużą iloscią elektroniki polecam,
do tego na zimę ładowarkę CTEKa , która utrzymuje odpowiednie parametry akumulatora ,
Z GPSem miałem ten sam problem w 997 S rozładowywał aku,
polecam i zapraszam,
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 22.02.2013, 17:53 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
miałem systemy monitorowania GPS w kilku samochodach i w zasadzie w każdym akumulator był do wymiany po ok. 3 latach. Tylko w jednym udało się dociągnąć do 5 lat.
Przyzwyczaiłem się więc już i jak widzę, że nagle po 3 latach akumulator zaczyna się dziwnie zachowywać, to go wymieniam, bo zwykle jak zaczyna padać, to bardzo szybko na "amen".
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 22.02.2013, 18:03 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2331
|
porscheee napisał(a): troche głupio by było odpalac turbo na kable 
Kable mam już na stałe w bagażniku
Sam jeszcze nie miałem okazji z nich skorzystać , ale ostatnio przydały się koledze na Bemowie 
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 22.02.2013, 18:16 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Tylko jak GPS rozładuje aku do zera , to do bagażnika się nie dostaniesz 
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 22.02.2013, 18:42 |
|
Klubowicz |
 |
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3044 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Gumis napisał(a): porscheee napisał(a): troche głupio by było odpalac turbo na kable  Kable mam już na stałe w bagażniku Sam jeszcze nie miałem okazji z nich skorzystać , ale ostatnio przydały się koledze na Bemowie 
Oj przydały się, przydały. Dziękuje
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 22.02.2013, 18:54 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2331
|
Silent napisał(a): Tylko jak GPS rozładuje aku do zera , to do bagażnika się nie dostaniesz 
Znam ten ból  ale znalazłem rozwiązanie , nie zatrzaskuję bagażnika 
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 22.02.2013, 19:42 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Jeżeli Moll nie dał rady (aż dziwne) to albo Varta albo coś takiego (polecam)
Podpięcie CTEKA poza sezonem powinno załatwić sprawę.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 22.02.2013, 20:05 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
Mój ojciec kupił 964 z taką Optimą na pokładzie. Zdechła po miesiącu 
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 22.02.2013, 20:10 |
|
Klubowicz |
 |
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3044 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
simprez napisał(a): Mój ojciec kupił 964 z taką Optimą na pokładzie. Zdechła po miesiącu 
Po miesiącu jeżdżenia czy niejezdzenia?
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 22.02.2013, 20:20 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
simprez napisał(a): Mój ojciec kupił 964 z taką Optimą na pokładzie. Zdechła po miesiącu 
Może była na fabrycznym wyposażeniu?
Moja (odpukać) od 2008 daje radę, w dodatku sezonowo.
|
|
Góra |
|
shifty
|
Napisane: 22.02.2013, 21:01 |
|
Dołączył: 21.03.2012 Posty: 78
|
Gumis napisał(a): Silent napisał(a): Tylko jak GPS rozładuje aku do zera , to do bagażnika się nie dostaniesz  Znam ten ból  ale znalazłem rozwiązanie , nie zatrzaskuję bagażnika 
Trzeba podłączyć zasilanie w miejscu na bezpieczniki i bagażnik otwarty 
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 23.02.2013, 15:08 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2331
|
shifty napisał(a): Trzeba podłączyć zasilanie w miejscu na bezpieczniki i bagażnik otwarty 
Dzięki za podpowiedź , ale mój sposób chyba mniej upierdliwy
Wracając do tematu Silent i 911Bart dzięki za namiary warte rozważenia .
Skoro aku tak krótko trzymają to może zamontować coś lżejszego , David proponował coś z tej strony http://www.braillebattery.pl/ , może ma ktoś jakieś doświadczenia i jak to się sprawdzi przy GPS-ie 
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 23.02.2013, 15:46 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1653 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
W Porschaku ważnym elementem jest także rozkład mas... Nie bez przypadku ciężkie aku jest zamocowane centralnie w... bagażniku...
Apropo - ktoś z Was pamięta jaki jest rozkład masy w Boxsterze S 986 ?
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 23.02.2013, 16:04 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2331
|
rafie napisał(a): W Porschaku ważnym elementem jest także rozkład mas... Nie bez przypadku ciężkie aku jest zamocowane centralnie w... bagażniku...
Nie zamierzam zmieniać położenia akumulatora , nawet w PCW mają w ofercie jakąś odchudzoną wersję , a przy wymianie na nowy jest okazja zrzucić parę kilo 
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 23.02.2013, 19:26 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1653 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Jak zrzucać kilogramy, to po całości
Zrzut z samego akumulatora wiele nie da.
|
|
Góra |
|
GrzegorzN
|
Napisane: 23.02.2013, 20:07 |
|
Dołączył: 4.07.2011 Posty: 95
|
|
Góra |
|
Marek 991
|
Napisane: 23.02.2013, 23:41 |
|
Dołączył: 30.12.2012 Posty: 102
|
Istnieje możiwość "uśpienia madułu GPS" na okres zimowy lb kiedy dłuze się nie jezdzi samochodem, moduł wysyła w stanie spoczynku rzadziej sygnały. Normanie co 20 minut informuje centralę a po przeprogramowaniu raz na godzinę, diwe lub parę godzin, co zdecydownie oszczędza baterię. Niestety sama dioda LED juz pobiera prąd ale co zrobić , nie ma wyjscia , monitoring GPS trzeba miec .....
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|