jacekm napisał(a):
w 997 silnik musi być rozgrzany, trzeba się na chwilę zatrzymać, pomiar elektroniczny ok. 50 sekund czasami.
Tak jak pisze Jacek - w 997.2 pomiaru oleju dokonuje komputer, a silnik musi być rozgrzany. Jeżeli nie jest, komp. da znać i nie będzie mierzył. Do tego trzeba się zatrzymać i grzecznie poczekać aż zmierzy. Bagnetu brak.
Na wskaźniku poziomu oleju jest zaznaczony MIN. i MAX. poziom, a pomiędzy są, z tego, co teraz pamiętam 4 podziałki, z której każda odpowiada 0.4 l oleju.
U mnie oleju ubywa i z tego, co pokazuje komputer zeszło jakieś 2 podziałki (0,8 l) na ok. 9k km. Zrobiłem w tym dosyć dużo przebiegu autostradowego, no i Kielce
Ostatnio zakupiłem też butelczynę Castrola na dolewki i przyznam, że też nie wszędzie był dostępny nawet on-line, ale nie jest tak źle jeżeli chodzi o sklepy internetowe.
Szukałem oleju trochę w pośpiechu przed Kielcami, bo nie wiedziałem czy przyjdzie na czas i przy okazji wyczytałem, że syntetyki o tej samej lepkości różnych producentów można mieszać, ale olej musi być zaaprobowany przez producenta samochodu (u nas Porsche A40). Pytanie jakby miała wyglądać dalsza eksploatacja z taka mieszanką do następnej wymiany, ale zakładam, że lepsza byłaby taka dolewka w razie potrzeby niż inne kombinacje.