Qbak napisał(a):
Może troszkę nie w temacie, ale warto zainstalować zewnętrzny czujnik
ciśnienia oleju. Dużo mówi o tym jakie ten silnik ma problemy przy
dużych przeciążeniach z odpływaniem oleju w misce.
Ja bym spróbował 15W50. Sam mam przygotowany na testy 20W50, co prawda
ten jest do klasyków specjalnie (nawet niekoniecznie na tor), ale myślę
że jego parametry pozwolą na jazdę wyścigową. Olej marki Porsche.
Wiele osób jeździ na Liqui Moly 10W60, ale nie w tym konkretnym typie
silnika, i bardzo sobie chwalą. W Caymenie kiepsko wypada Motul, a na
przykład z 944S2 bardzo dobrze. Chyba trzeba trafić z dobrym olejem do
danej jednostki. Potestuj Penrite, same dobrze opinie słyszałem.
Z tym czujnikiem dobra myśl. Może znasz kogoś kto ma np w Boxsterze/Caymanie/911/itp taki czujnik i jak ten olej "pracuje" w takich warunkach? Może ktoś inny się wypowie kto ma?
Dobrać olej do jazdy na co dzień nie problem, ale w tym wypadku mam spory dylemat. Jeden z przedstawicieli Penrite mówi, żeby zastosować możliwie najbliższy lepkości tego co zaleca producent czyli 10w40 Racing. Myślę, że trzeba wziąć pod uwagę konkretnie silnik boxera bo 944 jako, że jest autem o trochę starszej konstrukcji niż 987 to może wymagać oleju o innych parametrach.