Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.12.2009, 6:17 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Ponieważ już we wrześniu 2011 będę mógł sobie kupić auto zaczynam się zastanawiać coraz konkretniej nad specyfikacją tego jedynego prosiaka. Podoba mi się 944, ale nie da się ukryć, że jestem laikiem, więc piszcie tak żebym zrozumiał :P

Dlatego przesyłam zapytanie: Jaki silnik polecacie?
Ma być dość żwawy, bezawaryjny i niedrogi w utrzymaniu.

Druga sprawa to: a gdyby tak cabrio?
Jak sprawują się dachy w kabrioletach 944 ? Czuć jakąś różnicę w prowadzeniu? O ile są cięższe? Jaki mają kufer, bo gdzieś mi się udało znaleźć, że coupe ma 250l, a kabriolet?

Wszelka wiedza i rady mile widziane. Pozostaje wierzyć, że 2012 to bujda, bo wtedy zostałby mi ledwo ponad rok na nacieszenie się autkiem :P
Tak w ogóle to ile mocy tracą 944 przez te >20 lat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2009, 12:12 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Rico napisał(a):

Dlatego przesyłam zapytanie: Jaki silnik polecacie?
Ma być dość żwawy, bezawaryjny i niedrogi w utrzymaniu.
Podales specyfikacje na podstawie jakiej ARO wygralo przetarg na "woz policyjny" :D a moze to charakterystyka Toyoty Yaris D4D :D generalnie Porsche na pierwsze auto srednio sie nadaje a przez nastepne 2 lata zobaczysz mase "nowych milosci" samochodowych.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 15:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Też sugeruję jednak coś zwyklejszego na pierwsze autko. Choćby na parę miesięcy. Świeżak plus tylny napęd = kłopoty. Nawet przy "tylko" 163 KM.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 15:51 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Dziękuję za rady. Oczywiście na razie to tylko idea i jestem świadomy, że do momentu zakupu może się zmienić. Generalnie zamierzałem najpierw zabierać je na jakiś duży plac żeby trochę ogarnąć tył i się poślizgać. Myślę jednak, że dam radę. Na razie proszę o odpowiedź na pytania postawione w pierwszym poście. Najbardziej interesowały mnie silniki 2.5/190KM i pozostałe 2.5 i 2.7 o mocy około 160KM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2009, 17:08 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Rico napisał(a):
Dlatego przesyłam zapytanie: Jaki silnik polecacie?

wszystkie

Cytuj:
Ma być dość żwawy,

każdy ma inne pojęcie żwawości. jakie jest Twoje?

Cytuj:
bezawaryjny

porsche są mało awaryjne, ale wszystko zależy od wiadomych czynników

Cytuj:
i niedrogi w utrzymaniu.

sprecyzuj co dla Ciebie znaczy niedrogi w utrzymaniu.

Cytuj:
Tak w ogóle to ile mocy tracą 944 przez te >20 lat?

raczej mało, wszystko zależy od wiadomych czynników (podobnych zresztą jak w wypadku awaryjności).

Kolego. wymienie kilka oczywistych przymiotnikow odnosnie porsche (tych przedniosilnikowych):
- ciasne
- twarde
- nawet szybkie (ale na światłach subaru i dużo nowych bmw spokojnie Cię biorą)
- raczej bez korozji (cynkowane)
- raczej mało awaryjne (zależy od poprzednich właścicieli i przebiegu)
- naprawy raczej niedrogie (jedyna różnica jest taka, że porsche nie dajesz byle komu i wiesz gdzie brać części)
- dość sporo palą (2.5 163KM ok. 12 l/100km w mieście

jak każde auto posiada plusy i minusy. takze sam musisz zdecydowac.

czy takie odpowiedzi Cię satysfakcjonują?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 18:27 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Tak, o coś takiego mi chodziło :)
Z silnikami chodziło mi o to czy nie było jakiejś czarnej owcy w rodzinie jednostek napędowych. Na wikipedii S i słabsze mają 7,9-8,5s 0-100km/h, więc dość podobnie. Kryterium "żwawości" jest raczej jeszcze niekonkretne, bo nie miałem okazji konkretnie pocisnąć kilku samochodów. Nie ma żadnego silnika, który zbierałby od wszystkich opinie nie dającego rady? Raczej o to chodziło. Podobnie z kosztami utrzymania - głównie o zależności między wersjami. Czy S pali dużo więcej niż słabsze, dużo mniej niż S2?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 20:14 

Dołączył: 2.02.2009
Posty: 114
jeżeli szukasz samochodu oszczędnego żeby jeździć na zakupy i przemieszczać się między punktami to raczej szukaj innej marki niż porsche
raczej nikt nie określi który więcej pali a ktory mniej, głównie zależy to od stylu jazdy, zdażyło mi się ze średnia mi wyszła w granicach 8,5-9l/100km w jeździe mieszanej trasa/miasto - woziłem się w tedy z córką i jazda do fajnych nie należała
niezależnie od pojemności jak chcesz sobie pojeździć dla frajdy i żeby było fajnie to poniżej 13-15l raczej nie spodziewaj sie że zejdziesz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 23:51 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2916
wydaje mi sie ze aby docenic porsche warto pojezdzic wczesniej czyms innym. Ale to juz twoja sprawa.
Jezeli cie stac na utrzymanie takiego auta to nie bedziesz zalowal.
Te auta (jak inne sportowe) żrą opony popijajac litrami paliwa. A ty wszystko przełykasz z usmiechem na twarzy czekajac na kolejna probe na starcie :)
Jezeli bedziesz go uzytkowac zgodnie z przeznaczeniem czekaja cie tez naprawy. Auta maja ponad 20 lat. A specjalistow mało ...
ale warto warto warto. Trzeba tylko nie liczyc kasy i cieszyc sie jazda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 9:34 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
Zrobiłem ponad 1mln km kikunastoma samochodami i nie odważę się powiedzieć, że potrafię DOBRZE jeżdzić samochodem.
Jeżeli nie masz jakiegoś doświadczenia (kilkadziesiąt kkm ), to kupowanie narowistego samochodu, to szukanie kłopotów.

Może najpierw wydaj parę setek na jakiś KJS typu Kielce, Wieliczka, nie znam odpowiednika Porsche.
Zobacz, co potrafisz i wtedy ukierunkuj swoje pragnienia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Przez pierwszy rok jeździj czymkolwiek - byle nie Porsche. Jak już nabierzesz wprawy to na początek kup zwykłe 2.5.

Chyba że np jesteś wieloletnim zawodnikiem kartingu i od kilku lat jeździsz zwykłymi autami po drogach niepublicznych - to przepraszam...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 20:11 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
autor chyba za 2lata bedzie mial dopiero prawko(jego podpis) wiec zdecydowanie odradzam Porsche z 2.5l silnikiem na start....lepsze bedzie punto 2/3 grande punto a na prosiaka przyjdzie jeszcze czas :).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 20:19 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
pierwszym Porsche jeździłem mając 13 lat (było to ex 924 Dlugiego). Następne Porsche (924s; mechanicznie to samo co 944 <info dla Rica>) kupiłem niestety dopiero w wieku 20 lat, ale nadal było to moje pierwsze auto. Oczywiście jeździłem wcześniej różnymi, ale Porsche było jakby pierwszym autem na własność.
Uważam, że jeśli człowiek ma wystarczająco zdrowego rozsądku i podejdzie z należytym szacunkiem do tego auta, 944 wcale nie będzie złą decyzją.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 20:55 

Dołączył: 2.02.2009
Posty: 114
jest jeszcze jedna kwestia dość istotna dla młodego kierowcy:
ubezpieczenie OC - stawki zwłaszcza przy silnikach powyżej 2l dla niedoświadczonych są zaporowe
oczywiście można samochód zarejestrować na rodzica, ale odbrze też jest zbierać sobie zniżki, w końcu nie będzie jeździł "tatusiowym" autem do 30-tego roku życia
na początek dobry jest małolitrażowy samochodzik zarejestrować na współwłasność w firmie innej niż jest ubezpieczona fura taty, żeby w razie co nie poleciały mu zniżki i zbierać sobie dobrą opinie jako bezkolizyjny kierowca płącąc niewielkie stawki i zdobywając umiejętności kierowcy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 21:47 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
teraz ze zniżkami problemu nie ma.
na siebie (wraz z ojcem) mam zarejestrowane swoje auto, auto brata, auto ojca.
jak brata niedoświadczona żona spowodowała wypadek, zadzwoniłem do link4 i mi przemiła Pani powiedziała że polecą mi zniżki tylko na ten samochód - na pozostałe nadal będę je miał :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.12.2009, 22:44 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
piterson napisał(a):
Chyba że np jesteś wieloletnim zawodnikiem kartingu i od kilku lat jeździsz zwykłymi autami po drogach niepublicznych - to przepraszam...


Wieloletnim zawodnikiem kartingu nie jestem, ale już ponad 7 lat jak jeżdżę z biegami po bocznych drogach. Nie liczę oczywiście jeżdżenia na kolanach dziadka (to od 3 roku życia).
Ja jestem raczej rozsądny i nie szaleję (za bardzo :P)
Co do ubezpieczenia to OC dla 944 2.5/163KM z '87 w LINK4 wyszło mi niecałe 1700.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.12.2009, 0:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
:shock:

Nie wiem jak się mają ubezpieczenia teraz (niby jakaś podwyżka) i nie wiem
jak się ma silnik 2,5l. Natomiast ja mam 924 z 2.0 z 83 i płacę z Link4 400zł,
co i tak uważam za dużą sumę w porównaniu ile to auto jeździ w roku...

1700zł to jak dla mnie spore przegięcie




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.12.2009, 1:54 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
wow! ja w link4 mam 500 zł rocznie za 924s 2.5 163ps


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.12.2009, 10:21 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
No właśnie mi w najlepszym wypadku wyskakują takie stawki jak Rico(przy wspólnym ubezpieczeniem na rodzica), a jak na mnie to 4500. Skąd Wy bierzecie takie niskie stawki...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.12.2009, 10:27 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
To mozna okreslić eufemizmem, przeszłość ubezpieczeniowa.... :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.12.2009, 11:52 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
no jak ma sie 18-20lat ,0% znizek,1miesiac prawko i kupi sie auto z silnikiem 2.5 lub pow.2.5l to potem skladka jest taka a nie inna(czyt.kosmiczna).

Ja wlasnie spelnilem wszystkie wymagania dot.max znizek za wiek,posioadanie prawka,staz etc itp. i za 2.5l place 560zl (razem z NNW,bez 30zl mniej) w link4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum