Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.04.2017, 17:40 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Witam,

Mam pytanie do kolegów, którzy używają opon Michelin Pilot Sport Cup 2 jakie ciśnienie macie ustawione w swoich 911 do jazdy po torze ? Można tą oponę użytkować na co dzień ? Zakupiłem właśnie jeden komplecik z myślą o wizytach na torze i chwilowo nie mam drugiego kompletu felg więc zastanawiam się czy ta opona nadaje się również do jazdy na co dzień. Wiem że w deszczu trzeba ostrożnie i pewnie zużycie większe ale chyba gt3 wychodzi w serii na tej gumie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2017, 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Do jazdy na co dzień stosuj standardowe ciśnienie zalecane przez Porsche.
Dokładnie tak, GT3 i inne auta seryjnie wyjeżdżają na semislickach, więc
ich zastosowanie na ulicy nie jest wybrykiem, ale zawsze trzeba pamiętać
o ich ułomnościach. Aquaplaning jest mocno odczuwalny, ale jak jest ciepły
i suchy dzień to potrafią dać więcej przyjemności z jazdy niż standardowa
opona, tylko trzeba się ich powoli uczyć :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2017, 22:48 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
A jakie ciśnienie na tor ? Trafiłem na wątek odnośnie coup 1 i
ktoś pisał że ta opona wymaga niższego ciśnienia i max to 2,48 dla rozgrzanej opony więc na tor ok 2,0/2,3 a do codziennej jazdy też poniżej wartości podanych przez Porsche. Coup 2 to już inna opona ale nie mogę znaleźć informacji odnośnie zalecanego ciśnienia. Na normalnej oponie u mnie jest zalecane 2,2/2,6


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2017, 22:58 

Dołączył: 2.11.2012
Posty: 38
Optymalne ciśnienie na tor to pochodna wielu czynników, w tym indywidualnych preferencji użytkownika, konfiguracji próby, itp.
Ja jeździłem po Poznaniu na Sport Cup'ach 2 na ciśnieniu 2,1 (opona rozgrzana) w aucie, dla którego ciśnienie katalogowe wynosiło 2,0 i od takiego też bym zaczął - tzn. od minimalnie wyższego niż zalecane.

Jeśli chodzi o zużycie - nie zauważyłem by odbiegało istotnie od tego, jakie występuje w innych oponach UHP czy semi slick, ale pamiętaj, że ich bieżnik jest wyraźnie płytszy niż np. w typowej oponie "cywilnej".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2017, 23:08 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 264
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 352
Już jakiś czas temu pisaliśmy na ten temat....
Oficjalne informacje producenta poniżej.
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-cup-2

Z moich doświadczeń opona jest jak najbardziej przydatna również na co dzień. Ze względu na dosyć miękką mieszankę jest również bardzo komfortowa i cicha. Z całą pewnością trzeba uważać na Aquaplaning podczas deszczu przy szybkiej jeździe, szczególnie po dużych kałużach wody na nierównej jezdni. Używam CUP-y już czwarty sezon zarówno na torze jak i na drodze, począwszy od CUP+ i nie znam równie uniwersalnych opon semislick, do normalnej jazdy drogowej. Poza tym posiadają homologację Porsche.

a poniżej stare wątki...

Gumis napisał:

Nie wiem jak Cup ale gdzieś miałem ulotkę od CUP2 i jeżeli dobrze pamiętam Michelin zaleca 1,7 na zimnych przód i tył ( kiedyś dałem Zibiemu to może się podzieli zdjęciem jeżeli jeszcze ma ;) niestety gdzieś mi moją wcięło )
edit: tu jest trochę więcej info w zakładce warunki użytkowania :) http://www.michelin.pl/opony/michelin-p ... s-benefits

wieslaw napisał:

Tomku masz rację, ja mam taką instrukcję wydrukowaną ze strony Michelin. I jest rzeczywiście zalecenie 1,7-1,8 na zimnych oponach a po rozgrzaniu 2,3-2,5. Ponadto nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach poniżej 2,0. Tak mówi instrukcja fabryczna producenta tych opon i tyle w temacie. Reszta, to są już indywidualne doświadczenia i wiele zależy od aktualnie panujących warunków na torze.




_________________

Wiesław

992 Turbo S
______________________
991 Turbo S, 997 Turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2017, 8:38 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Dzięki Wiesiek za informacje na dniach podjadę na wymianę opon i zobaczymy jak nowy nabytek będzie się sprawował :)

wieslaw napisał(a):
Już jakiś czas temu pisaliśmy na ten temat....
Oficjalne informacje producenta poniżej.
http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-cup-2

Z moich doświadczeń opona jest jak najbardziej przydatna również na co dzień. Ze względu na dosyć miękką mieszankę jest również bardzo komfortowa i cicha. Z całą pewnością trzeba uważać na Aquaplaning podczas deszczu przy szybkiej jeździe, szczególnie po dużych kałużach wody na nierównej jezdni. Używam CUP-y już czwarty sezon zarówno na torze jak i na drodze, począwszy od CUP+ i nie znam równie uniwersalnych opon semislick, do normalnej jazdy drogowej. Poza tym posiadają homologację Porsche.

a poniżej stare wątki...

Gumis napisał:

Nie wiem jak Cup ale gdzieś miałem ulotkę od CUP2 i jeżeli dobrze pamiętam Michelin zaleca 1,7 na zimnych przód i tył ( kiedyś dałem Zibiemu to może się podzieli zdjęciem jeżeli jeszcze ma ;) niestety gdzieś mi moją wcięło )
edit: tu jest trochę więcej info w zakładce warunki użytkowania :) http://www.michelin.pl/opony/michelin-p ... s-benefits

wieslaw napisał:

Tomku masz rację, ja mam taką instrukcję wydrukowaną ze strony Michelin. I jest rzeczywiście zalecenie 1,7-1,8 na zimnych oponach a po rozgrzaniu 2,3-2,5. Ponadto nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach poniżej 2,0. Tak mówi instrukcja fabryczna producenta tych opon i tyle w temacie. Reszta, to są już indywidualne doświadczenia i wiele zależy od aktualnie panujących warunków na torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2017, 10:01 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 264
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 352
Nie ma za co. Powodzenia w użytkowaniu. Na pewno będziesz zadowolony. Ja w tym sezonie mam zamiar jeszcze wypróbować Pirelli Trofeo R. Wrażeniami chętnie się podzielę.




_________________

Wiesław

992 Turbo S
______________________
991 Turbo S, 997 Turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2018, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Przyklejajac sie tutaj do tematu.
Znalazl moze ktos gdzies zalecenia Pirelli dla opon Trofeo R ?




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2018, 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Ok Znalazlem :)

wklejam jakby ktos szukal
https://www.pirelli.com/tires/en-us/mot ... o-trofeo-r
W wolnym tlumaczeniu:
Obnizyc cisnienie o 0,4 bara od zalecanego cisnienia dla auta(dla 911 obnizyc do cisnienia 1,9 przod i 2,3 tyl). Przejechac 3 kolka i doregulowac cisnienie do optymalnego cisnienia dla samochodu. Czyli w przypadku 911 2,3 przod i 2,7 tyl po rozgrzaniu opon.
Jest tez rowniez wzmianka ze zaprojektowana jest na cisnienie 2,2 bara oraz zeby doregulowywac w zalezniosci od auta.
P Zero™ Trofeo R does not usually require higher pressures for racetrack use. It is designed for use at a pressure of approximately 2,2 bar, to be adjusted according to the type of car.


Załącznik:
Capture.JPG


http://ivalto.com/mtw-themes/IVALTO/ass ... trofeo.pdf


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 18:10 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Jeszcze takie pytanie, bo nie widzę w spec'ach.

Opona zimna - domyślnie mówimy tutaj o temp. 20 st.C?
Opona rozgrzana - jaki zakres temp. tutaj wchodzi w grę? Cup'y, Trofeo i PZero UHP, jeśli ktoś wie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 18:26 

Dołączył: 29.05.2017
Posty: 268
To ja podam inną odmienną regułę, która pokryje się z powyższymi wartościami.
Ciśnienie ma być najniższe jakie dopuszcza producent opony.
Jednak to ciśnienie się zmienia i jeśli jedziesz cywilnie to pompujesz nominalną wartość. Jeśli jeździsz na torze to po nagrzaniu zmiejszasz ciśnienie do minimalnego producenta.

Oczywiście indywidualne preferencje mają to do siebie, że są indywidualne. Wchodzi mierzenie temperatury na środku, po bokach. Należy dążyć do zbliżonych wartości. Dochodzą zbieżności, kąty, i cała masa innych, ważnych czynników.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum