|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
vako
|
Napisane: 6.04.2017, 17:40 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Witam,
Mam pytanie do kolegów, którzy używają opon Michelin Pilot Sport Cup 2 jakie ciśnienie macie ustawione w swoich 911 do jazdy po torze ? Można tą oponę użytkować na co dzień ? Zakupiłem właśnie jeden komplecik z myślą o wizytach na torze i chwilowo nie mam drugiego kompletu felg więc zastanawiam się czy ta opona nadaje się również do jazdy na co dzień. Wiem że w deszczu trzeba ostrożnie i pewnie zużycie większe ale chyba gt3 wychodzi w serii na tej gumie ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 6.04.2017, 21:20 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Do jazdy na co dzień stosuj standardowe ciśnienie zalecane przez Porsche. Dokładnie tak, GT3 i inne auta seryjnie wyjeżdżają na semislickach, więc ich zastosowanie na ulicy nie jest wybrykiem, ale zawsze trzeba pamiętać o ich ułomnościach. Aquaplaning jest mocno odczuwalny, ale jak jest ciepły i suchy dzień to potrafią dać więcej przyjemności z jazdy niż standardowa opona, tylko trzeba się ich powoli uczyć
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 6.04.2017, 22:48 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
A jakie ciśnienie na tor ? Trafiłem na wątek odnośnie coup 1 i ktoś pisał że ta opona wymaga niższego ciśnienia i max to 2,48 dla rozgrzanej opony więc na tor ok 2,0/2,3 a do codziennej jazdy też poniżej wartości podanych przez Porsche. Coup 2 to już inna opona ale nie mogę znaleźć informacji odnośnie zalecanego ciśnienia. Na normalnej oponie u mnie jest zalecane 2,2/2,6
|
|
Góra |
|
Daniel
|
Napisane: 9.04.2017, 22:58 |
|
Dołączył: 2.11.2012 Posty: 38
|
Optymalne ciśnienie na tor to pochodna wielu czynników, w tym indywidualnych preferencji użytkownika, konfiguracji próby, itp. Ja jeździłem po Poznaniu na Sport Cup'ach 2 na ciśnieniu 2,1 (opona rozgrzana) w aucie, dla którego ciśnienie katalogowe wynosiło 2,0 i od takiego też bym zaczął - tzn. od minimalnie wyższego niż zalecane.
Jeśli chodzi o zużycie - nie zauważyłem by odbiegało istotnie od tego, jakie występuje w innych oponach UHP czy semi slick, ale pamiętaj, że ich bieżnik jest wyraźnie płytszy niż np. w typowej oponie "cywilnej".
|
|
Góra |
|
wieslaw
|
Napisane: 10.04.2017, 23:08 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 264 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 352
|
Już jakiś czas temu pisaliśmy na ten temat.... Oficjalne informacje producenta poniżej. http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-cup-2Z moich doświadczeń opona jest jak najbardziej przydatna również na co dzień. Ze względu na dosyć miękką mieszankę jest również bardzo komfortowa i cicha. Z całą pewnością trzeba uważać na Aquaplaning podczas deszczu przy szybkiej jeździe, szczególnie po dużych kałużach wody na nierównej jezdni. Używam CUP-y już czwarty sezon zarówno na torze jak i na drodze, począwszy od CUP+ i nie znam równie uniwersalnych opon semislick, do normalnej jazdy drogowej. Poza tym posiadają homologację Porsche. a poniżej stare wątki... Gumis napisał: Nie wiem jak Cup ale gdzieś miałem ulotkę od CUP2 i jeżeli dobrze pamiętam Michelin zaleca 1,7 na zimnych przód i tył ( kiedyś dałem Zibiemu to może się podzieli zdjęciem jeżeli jeszcze ma niestety gdzieś mi moją wcięło ) edit: tu jest trochę więcej info w zakładce warunki użytkowania http://www.michelin.pl/opony/michelin-p ... s-benefits wieslaw napisał: Tomku masz rację, ja mam taką instrukcję wydrukowaną ze strony Michelin. I jest rzeczywiście zalecenie 1,7-1,8 na zimnych oponach a po rozgrzaniu 2,3-2,5. Ponadto nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach poniżej 2,0. Tak mówi instrukcja fabryczna producenta tych opon i tyle w temacie. Reszta, to są już indywidualne doświadczenia i wiele zależy od aktualnie panujących warunków na torze.
_________________
Wiesław
992 Turbo S ______________________ 991 Turbo S, 997 Turbo
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 13.04.2017, 8:38 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Dzięki Wiesiek za informacje na dniach podjadę na wymianę opon i zobaczymy jak nowy nabytek będzie się sprawował wieslaw napisał(a): Już jakiś czas temu pisaliśmy na ten temat.... Oficjalne informacje producenta poniżej. http://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-cup-2Z moich doświadczeń opona jest jak najbardziej przydatna również na co dzień. Ze względu na dosyć miękką mieszankę jest również bardzo komfortowa i cicha. Z całą pewnością trzeba uważać na Aquaplaning podczas deszczu przy szybkiej jeździe, szczególnie po dużych kałużach wody na nierównej jezdni. Używam CUP-y już czwarty sezon zarówno na torze jak i na drodze, począwszy od CUP+ i nie znam równie uniwersalnych opon semislick, do normalnej jazdy drogowej. Poza tym posiadają homologację Porsche. a poniżej stare wątki... Gumis napisał: Nie wiem jak Cup ale gdzieś miałem ulotkę od CUP2 i jeżeli dobrze pamiętam Michelin zaleca 1,7 na zimnych przód i tył ( kiedyś dałem Zibiemu to może się podzieli zdjęciem jeżeli jeszcze ma niestety gdzieś mi moją wcięło ) edit: tu jest trochę więcej info w zakładce warunki użytkowania http://www.michelin.pl/opony/michelin-p ... s-benefits wieslaw napisał: Tomku masz rację, ja mam taką instrukcję wydrukowaną ze strony Michelin. I jest rzeczywiście zalecenie 1,7-1,8 na zimnych oponach a po rozgrzaniu 2,3-2,5. Ponadto nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach poniżej 2,0. Tak mówi instrukcja fabryczna producenta tych opon i tyle w temacie. Reszta, to są już indywidualne doświadczenia i wiele zależy od aktualnie panujących warunków na torze.
|
|
Góra |
|
wieslaw
|
Napisane: 13.04.2017, 10:01 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 264 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 352
|
Nie ma za co. Powodzenia w użytkowaniu. Na pewno będziesz zadowolony. Ja w tym sezonie mam zamiar jeszcze wypróbować Pirelli Trofeo R. Wrażeniami chętnie się podzielę.
_________________
Wiesław
992 Turbo S ______________________ 991 Turbo S, 997 Turbo
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 28.05.2018, 14:34 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Przyklejajac sie tutaj do tematu. Znalazl moze ktos gdzies zalecenia Pirelli dla opon Trofeo R ?
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 28.05.2018, 14:52 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Ok Znalazlem wklejam jakby ktos szukal https://www.pirelli.com/tires/en-us/mot ... o-trofeo-rW wolnym tlumaczeniu: Obnizyc cisnienie o 0,4 bara od zalecanego cisnienia dla auta(dla 911 obnizyc do cisnienia 1,9 przod i 2,3 tyl). Przejechac 3 kolka i doregulowac cisnienie do optymalnego cisnienia dla samochodu. Czyli w przypadku 911 2,3 przod i 2,7 tyl po rozgrzaniu opon. Jest tez rowniez wzmianka ze zaprojektowana jest na cisnienie 2,2 bara oraz zeby doregulowywac w zalezniosci od auta. P Zero™ Trofeo R does not usually require higher pressures for racetrack use. It is designed for use at a pressure of approximately 2,2 bar, to be adjusted according to the type of car. Załącznik: Capture.JPG http://ivalto.com/mtw-themes/IVALTO/ass ... trofeo.pdf
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
mhl07
|
Napisane: 29.05.2018, 18:10 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
Jeszcze takie pytanie, bo nie widzę w spec'ach.
Opona zimna - domyślnie mówimy tutaj o temp. 20 st.C? Opona rozgrzana - jaki zakres temp. tutaj wchodzi w grę? Cup'y, Trofeo i PZero UHP, jeśli ktoś wie.
|
|
Góra |
|
m1k0
|
Napisane: 29.05.2018, 18:26 |
|
Dołączył: 29.05.2017 Posty: 269 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 566
|
To ja podam inną odmienną regułę, która pokryje się z powyższymi wartościami. Ciśnienie ma być najniższe jakie dopuszcza producent opony. Jednak to ciśnienie się zmienia i jeśli jedziesz cywilnie to pompujesz nominalną wartość. Jeśli jeździsz na torze to po nagrzaniu zmiejszasz ciśnienie do minimalnego producenta.
Oczywiście indywidualne preferencje mają to do siebie, że są indywidualne. Wchodzi mierzenie temperatury na środku, po bokach. Należy dążyć do zbliżonych wartości. Dochodzą zbieżności, kąty, i cała masa innych, ważnych czynników.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|