Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 14:44 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Troche OT ale za kazdym razem jak widze ten temat to mi sie dowcip przypomina... ;)


Dzieci bawią się w piaskownicy, wykopując dziurę telefonami komórkowymi.
Nagle jedno z nich trafia na kamień i jego komórka łamie się.
Dzieci w śmiech.
- No i co się śmiejecie?! Jutro tatuś kupi mi nowy, lepszy! - płacze nieszczęsny malec.
- Ale dzisiaj, jak ostatni wieśniak będziesz piasek kopać łopatką!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 21:22 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Super!

Panowie, ja myślałem, że temat jest na poważnie (nie chodzi mi o ww dowcip). Najpierw piszecie o 'wymiękaniu' i wytrzymałości opon a potem posty typu:
ja jeździłem godzinę albo dwie i nic: auto OK, opony super ... tylko mokro było albo coś innego i specjalnie nie katowałem....

Tak to ja mogę na Kormoranach 3 razy 24 godziny LeMans pojechać. :-)

Jeszcze raz twierdzę, że więcej niż 7 szybkich kółek większość naszych aut i opon nie da rady.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 21:45 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Jurek weż uwagę ,że jak auto jest słabe ,stosunkowo lekkie to i siły działające na oponę są niewielkie.
Jak jeżdziłem 968 po torze to na prostej miałem max 190 licznikowe ,hamowanie z tej prędkości auta o wadze <1300 kg to nie to samo co z np. 210 jak miałem w 911 tce.Również moc przy przyśpieszeniu na wyjściu z zakrętu.
Jak ktoś jeżdzi Porsche 924 to faktycznie może zrobić 30 kółek i hamulcy niezagrzeje...może czytałeś też o przejeżdżaniu toru bez użycia hamulcy?
Bo ja czytałem więc ,wszystko jest względne.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 21:50 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
No OK, to w takim razie po co dyskusje na temat wymiękania Toyo?
Przy takich obciążeniach na pewno nie wymiękną, skoro nie wymiękały przy większych.

W zeszłym roku jeden gość zagraniczny jeździł na torze w Poznaniu Ferrari na Toyo (bo innych opon nie było na szybko a swoje wykończył) i nie narzekał na wymiękanie.
Zatem w świetle powyższych argumentów polecam Toyo na tor w Poznaniu bez obaw.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 21:59 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
Ja uważam, że R888 jest tak dobra jak i głośna, albo nawet bardziej :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 22:09 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Jasmin napisał(a):
Super!

Panowie, ja myślałem, że temat jest na poważnie (nie chodzi mi o ww dowcip). Najpierw piszecie o 'wymiękaniu' i wytrzymałości opon a potem posty typu:
ja jeździłem godzinę albo dwie i nic: auto OK, opony super ... tylko mokro było albo coś innego i specjalnie nie katowałem....

Tak to ja mogę na Kormoranach 3 razy 24 godziny LeMans pojechać. :-)

Jeszcze raz twierdzę, że więcej niż 7 szybkich kółek większość naszych aut i opon nie da rady.


no to ja Ci mówię, że da radę...

Dwa lata temu przy mocnej jeździe (wstyd się przyznać, ale nie pamiętam co to za opony, ale cywilne) spokojnie ponad 20 kółek dość mocnego katowania i opony trzymały...
Rok temu na R888 ponad 20 kółek i opony też dały radę... tylko że wtedy aż tak mocno nie cisnąłem, bo przez większą część jazdy było mokro, a ja dopiero odebrałem auto - nie znałem hamulców, zawieszenia, opon...

tak czy inaczej - wg mnie to bujda, że większość aut wymięknie po 7 kółkach... chyba, że nieprzygotowane auto


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 22:16 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
No więc ja twierdzę, że moje zacznie wymiękać po 10 max 12. Ale wcześniej przegrzeją się opony i hamulce też będą miały za ciepło, mimo że ceramiczne.

Czy moje auto jest źle przygotowane?

Oczywiście może tak być, że się nie znam i auto wytrzyma dłużej ale wątpię bo nawet cupy nie są przewidziane do dłuższych obciążeń. Też źle przygotowane?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 22:19 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Igor napisał(a):
tak czy inaczej - wg mnie to bujda, że większość aut wymięknie po 7 kółkach... chyba, że nieprzygotowane auto


To niestety prawda Igor. Może w Twoim aucie opony R888 nie wymiękną ale hamulce po 7 ostrych kółkach zagotujesz na bank. Mówimy oczywiście o jeździe na 100% możliwości auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 22:21 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Jasmin napisał(a):
Czy moje auto jest źle przygotowane?


szczerze? wydaje mi się, że Twoje auto stać na więcej niż Ci się wydaje...

z drugiej strony - piszę o autach z przedziału 125-211ps, bo takie wiem że wytrzymują... może jazda takim w porównaniu do najnowszych to będzie jazda turystyczna, bo prędkości mniejsze, hamowania mniej, itd...
ale z trzeciej strony - taki Cichy, Piterson, Ciachu czy Michał 928 też chyba raczej nie oszczędzają i nie zamykają się w 7 kółkach... a objeżdżają niejedne nowe 911, więc jazda też raczej nie taka mocno turystyczna.
choć ciężko mówić za kolegów, bo nie wiem dokładnie co ile kółek robią sobie przerwę.

TKacki napisał(a):
To niestety prawda Igor. Może w Twoim aucie opony R888 nie wymiękną ale hamulce po 7 ostrych kółkach zagotujesz na bank. Mówimy oczywiście o jeździe na 100% możliwości auta.


no może zbyt miękko jeżdżę... po prostu pamiętam żeby niedługo przed Poznaniem zawsze wymieniać płyn, najlepiej też tarcze i klocki (odpowiednio wcześniej)... i zazwyczaj nie ma problemu z gotującym się płynem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 22:37 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Igor: Szczerze - to wydaje mi się, że będziesz się upierał przy swoim i na tym pewnie zakończymy wątek.

Ale w takim razie dlaczego Porsche Cup nie jeździ więcej kółek?
A co do mojego auta: przy dobrej pogodzie (nawet poniżej 30 stopni) w moim aucie opony się przegrzeją w okolicy 10 kółek. Hamulce też. I nie wierzę w bujdy, że wytrzymają więcej. Poza tym, nie tylko ja jeździłem tym autem na torze.
I w dodatku uważam, że ogólnie cywilne auta (moje również) nie są przewidziane na jazdę z większym obciążeniem niż omawiane przez nas. Dotyczy to tak samo 924, 928, 968 993 etc. Może i można przejechać więcej ale wtedy auto idzie do warsztatu.
Zresztą i tak często przy lżejszej jeździe trzeba do serwisu jechać...
Co prawda, 997 gt3RS gen II pojechał 24 godziny na NRingu ale tam tez miał problem z hamulcami chyba. Chociaż to jest inna bajka. To auto jednak może więcej!?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 23:16 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Hmm w zeszlym roku zrobilem dokladnie 18 okrazen toru Poznań nonstop,
w sumie ok 28, (az zadzwonilem do kumpla sprawdzic bo mierzyl mi czasy osobno od kostki i liczyl okrazenia) tylko, ze nie byly to okrazenia przejechane na maksa (temperatura ponizej 20st i wilgotno) czasy tak zakres od 2:03 do 2:00, hamulce wytrzymaly 100%
A opony coz na tym samym komplecie R888 jezdze na nasze spotkania do dzis tzn ostatnia impreze czyli osma planuje na nich zaliczyc w sobote. :)
Ogolnie im wiecej auto ma mocy i im wiecej wazy tym szybciej wykancza gumy.
Ja na Poznaniu (dwie imprezy) nie zauwazylem aby jakos szczegolnie R888 zaczynalo plynac i sie konczyc.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
A ja po ok 4-5 ostrych kółkach w Poznaniu czułem że R888 zaczynają płynąć. Wyraźnie rosła tendencja do uślizgu (i to obu osi).
Natomiast problemu z hamulcami nie miałem żadnego. Przecież na dobrą sprawę tam są tylko dwa większe dohamowania - przed Uśmiechem Szatana i przed Kukurydzą (mapka w załączeniu).
No w przypadku mocnych aut jeszcze przed Babą Jagą...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 23:33 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
no i Cichy jest kolejnym dowodem.
prawda jest taka, że katowałem auto na torze dopiero 3 razy, więc mogę się nie znać. ale za każdym razem przygotowywałem się do tego (już wspominałem jak) i ani razu nie było awarii, ani nie przegrzewał się płyn hamulcowy, ani auto nie szło później do warsztatu...

widocznie miałem potrójnego farta... tak samo jak Cichy ;)

Jaśmin - masz jak najbardziej rację - nie ma co katować aut. ale z drugiej strony uważam, że im lepsze przygotowanie auta, tym więcej ono wytrzyma na torze...

ps> myślę, że bagatelizujemy w naszych dysputach możliwe że najważniejszy czynnik: czym jeździmy po torze. gt2, nawet jeśli nie zrobi o wiele lepszego czasu niż 944s2, zawsze będzie bardziej zjadać opony i przegrzewać hamulce - szybciej jedziesz, szybciej musisz hamować, większe obciążenia przy wejściach w zakręty... słabsze Porsche mogą sobie pozwolić na o wiele bardziej płynną jazdę niż Wasze torpedy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 23:53 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Tylko tak mysle ze moje odczucia z zeszlego roku moga byc mocno zaburzone dniem poprzedzajacym :drunken:
A rok wczesniej na starym plynie hamulce mi sie konczyly juz po dwoch szybkich kolkach wiec, co ja tam wiem... :wink:
Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2010, 0:11 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
piterson napisał(a):
A ja po ok 4-5 ostrych kó?kach w Poznaniu czu?em ?e R888 zaczynaj? p?yn??. Wyra?nie ros?a tendencja do u?lizgu (i to obu osi).
Natomiast problemu z hamulcami nie mia?em ?adnego. Przecie? na dobr? spraw? tam s? tylko dwa wi?ksze dohamowania - przed U?miechem Szatana i przed Kukurydz? (mapka w za??czeniu).
No w przypadku mocnych aut jeszcze przed Bab? Jag?...


Nie widze dokladnie mapki ale mocne dohamowania mam 4:
Przed baba jaga, nastepnym lewym (tam predkosc jest niewiele mniejsza niz przed baba jaga), przed kukurydza i przed wyjsciem na prosta pod mostkiem.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2010, 0:16 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jasmin napisał(a):
piterson napisał(a):
A ja po ok 4-5 ostrych kó?kach w Poznaniu czu?em ?e R888 zaczynaj? p?yn??. Wyra?nie ros?a tendencja do u?lizgu (i to obu osi).
Natomiast problemu z hamulcami nie mia?em ?adnego. Przecie? na dobr? spraw? tam s? tylko dwa wi?ksze dohamowania - przed U?miechem Szatana i przed Kukurydz? (mapka w za??czeniu).
No w przypadku mocnych aut jeszcze przed Bab? Jag?...


Nie widze dokladnie mapki ale mocne dohamowania mam 4:
Przed baba jaga, nastepnym lewym (tam predkosc jest niewiele mniejsza niz przed baba jaga), przed kukurydza i przed wyjsciem na prosta pod mostkiem.


Boxsterem tez




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2010, 10:35 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
piterson napisał(a):
Wejdzie, a jeśli to jeszcze semislick (zazwyczaj szerszy od cywilnej) to bez problemu.


Wczoraj stałem się szcześliwym posiadaczem 4 szt P Zero Corsa 225/45/17. Stan ok 70% bieżnika. Okazje się zdarzają - 350 zł za kompet 4 szt.

http://tiny.pl/htnq8

Są bardzo szerokie jak na 225, prawie to samo co 255 PS2. SPECS mówi że 225 mierzone na feldze 9". Szerokość całkowita opony to 9,5".

Treadwear 60 :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2010, 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
TKacki napisał(a):
Treadwear 60 :D


No to milutko :lol:
To faktycznie świetna okazja!
Zresztą na 17stki jest bardzo dużo slicków (z reguły rajdowe asfaltowe).
Akurat to są semi to już trafione świetnie. :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum