Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.06.2010, 11:56 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Mam problem z zakupem R888 w odpowiednim rozmiarze, brak u importera, mam więc pytanie, jaką oponę zamiast R888 wybrać?

Zastanawiałem się nad Markgumem, jest o połowę tańszy, ale czy sprawdzi się w Poznaniu?

Może ktoś ma pozytywne doświadczenia z innym semi-slickiem?

Pozdrawiam, Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.06.2010, 12:05 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Podobno Kumho ecsta V70A.

Ja testuję Pirelli Corsa semislick i jest naprawdę OK choć rozmiar tylko 205/50/17. Niestety inne rozmiary całkowicie niedostępne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.06.2010, 12:35 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Rozumien ze myslisz o 17'tkach
Próbuj z rozmiarem:
215/45R17 przod
245/40R17 tył
Kumho qrde wychodzi 20% drozej niz R888


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.06.2010, 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Markgumy/Maxsporty raczej sobie odpuść jeśli chcesz jeździć w Poznaniu - po mocnym dogrzaniu opona zaczyna schodzić płatami (poszukaj zdjęć w necie). Ale z drugiej strony na nalewkach Colway kiedyś ścigano się w UK w 924 Championship...

A jaka alternatywa dla R888? Mała niestety. Ja w przyszłym sezonie chyba zdecyduję się na Kumho. Ceny R888 poszły tak mocno w górę że teraz można realnie myśleć o V70. Ewentualnie Yokohama A048
Jeśli chodzi o tańszą alternatywę to można byłoby spróbować Hankook RS-2. Ceny przyzwoite, zwłaszcza w UK, np http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b262s681p0

Chociaż w tym momencie ze względu na kurs GBP lepiej nie kupować (3 miesiące temu był po ok 4,3 PLN)




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 0:28 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Dzięki za info przy okazji znalazłem ciekawe zestawienie semi-slików:

http://www.kumhomotorsport.pl/prasa/AutoBild_0205.pdf

Jak na początek Kumho i Michelin dla mnie za drogi, Yokohama jeszcze trudniej dostępna niż Toyo, Pirelli słabo wypada w porównaniu no i słaba rozmiarówka, spróbuję z Toyo 215 i 245

Z nalewkami może jednak nie bede kombinował.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 6:53 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
no właśnie...
z jednej strony mamy nasze imprezy z próbami sportowymi, gdzie szybko rozgrzewający się semi slick to podstawa - dlatego R888 zazwyczaj wygrywa rywalizację.
z drugiej strony mam Poznań, gdzie ponoć Toyki po kilku okrążeniach wymiękają...
v70 są fajne, ale zastanawiam się, jak sobie poradzą na niewielkich próbach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 10:40 

Dołączył: 19.07.2009
Posty: 32
Igor napisał(a):
no właśnie...

z drugiej strony mam Poznań, gdzie ponoć Toyki po kilku okrążeniach wymiękają...


dlaczego ?
chodzi o to ze szybko "schodza" czy cos innego "sie dzieje" ?
kto latal np 15kolek na r888 non stop i jak sie wtedy zachowują ?

pozdr
mm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 11:11 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
R888 sa stworzone bardziej pod kjsy. Z opinii ludzi wynika ze opona sie szybko nagrzewa, a przy dalszej jezdzie po torze zaczyna sie przegrzewac i odplywac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 18:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
czarna mamba napisał(a):
Igor napisał(a):
no właśnie...

z drugiej strony mam Poznań, gdzie ponoć Toyki po kilku okrążeniach wymiękają...


dlaczego ?
chodzi o to ze szybko "schodza" czy cos innego "sie dzieje" ?
kto latal np 15kolek na r888 non stop i jak sie wtedy zachowują ?

pozdr
mm

To zależy ile masz powietrza - jeśłi wartość jest dobra to właściwie nic się niedzieje.Oczywiście lewe przednie jest nieco więcej zużyte ale bez obaw.
Generalnie też R888 szybko lecą na początku potem jak dojdzie do znacznika zużycie niemal staje.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 19:43 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jezdzilem na Toyo w Poznaniu w zeszlym roku boxsterem:

1 nikt nie jezdzi na raz wiecej niz 6-7 kolek, zwykle 4-5 na raz ro max.
Ja robilem 3-4 szybkie kolka i w tym czasie Toyo pracowaly dobrze i 'nie wymiekaly'
Wiekszosc naszych aut i tak nie pojedzie na raz wiecej kolek bo w tym cuasie przegrzeja sie hamulce i moze tez inne elementy auta
Ja mialem ceramike wiec z hamulcami byl mniejszy problem.
2 po 7 kolkach przegrzeja sie prawie kazde opony ( nie mowimy o slickach) a 15 kolek to zadna nie zniesie na raz. Nie mowiac juz o aucie.
3 jak jest bardzo cieplo (ok 30 i powyzej) to oczywiscie Toyo zaczna plywac szybciej niz inne opony ale jestem pewny ze Pirelli czy Michelin nie wytrzyma duzo dluzej. Moze ze dwa kolka wiecej i tez beda wymiekac.
Toyo jest moze bardiej podatny na przegrzanie ale wydaje mi sie ze nie jest to jakas tragiczna roznica w porownaniu do Pirelli czy MCupow.
Przy okazji, 30 stopni na torze zdarzy wam sie moze dwa razy w roku a moze wcale.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 23:06 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ja w zeszlym roku latalem 2 godziny a wlasciwie 2 x po 1 godzinie z drobna przerwa na przewietrzenie wlosow - wyjezdzilem sie do upadlego. Nie wiem ile zrobilem kolek ale napewno ponad 30... I okazalo sie, ze mi pomiar czasu nie dzialal... :x Auto sie nie przegrzewalo, opony seryjne tez nie ucierpialy. W tym zobaczymy jak bedzie na r888.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2010, 23:26 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
również jeździłem dużo, ale bez katowania - było mokro...
dwa lata temu na cywilnych oponach ponad 20 zmierzonych okrążeń...
w tym roku ponad 20 spokojnie (nie wiem nawet czy nie więcej niż Michał), z podobnym problemem z mierzeniem czasów... wtedy też byłem na toykach, ale ciężko mi mówić o przyczepności, bo przez większość czasu były raczej kiepskie warunki...

Jurek - dobrze przygotowane auto nie ma prawa się rozsypać po takim katowaniu. nawet jeśli ma już 20 lat... moją eSką już zaliczyłem 3 Poznanie :) przy dwóch z trzech jazdy na torze było mnóstwo... nie wspominając o tym, że poprzednią eSką też na Poznaniu byłem

jakie powinno być ciśnienie w oponach przy katowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 0:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Znalazłem coś takiego na jakimś forum Hondy. Co o tym sądzicie?

Nie wiem czy ma tu znaczenie rozmiar opon. Przeliczyłem z psi na
nasze ciśnienie atmosferyczne.

Kod:
VEHICLE               WEIGHT         COLD PRESSURE   HOT PRESSURE
Very Light              < 800kg       1,2 - 1,55     1,55 - 2,04
Light            800kg - 1000kg       1,4 - 1,83      1,7 - 2,25
Heavy           1000kg - 1400kg       1,6 - 1,9       2,0 - 2,8
Very Heavy             > 1400kg       1,9 - 2,46      2,6 - 2,8

źródło: http://tnij.org/g57t




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 10:26 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Ciśnienia wydaję się OK. Przy moim aucie (>1400kg) zejście ponizej 2.0 powoduje totalne zmulenie auta. Brakuje mocy silnika i auto jest strasznie leniwe na prostych. Na ciasnych zakrętach opona się zawija i pracuje bokiem.

Przy okazji pytanie: czy oponę 225/45/17 da się założyć na felgę 9J ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 10:32 

Dołączył: 21.05.2007
Posty: 214
wedlug tego kalkulatorka powinna wejsc na felge 7,5 - 9 cali

http://renaultsafrane.pl/kalkulator.htm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Według tej tabeli nie wejdzie. Oczywiście to pewnie zależy od opony
to jest tabela dla R888. Dla innych opon Toyo też na tej stronie są takie
dane. :)

http://www.toyo.co.uk/productdetail.php ... duct_id=18




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 12:02 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Miałem 225 na 9J, ale 16". W tym przypadku bez problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
TKacki napisał(a):
Przy okazji pytanie: czy oponę 225/45/17 da się założyć na felgę 9J ?


Wejdzie, a jeśli to jeszcze semislick (zazwyczaj szerszy od cywilnej) to bez problemu. Ja mam R888 225 na 8 calach i jest optymalnie.

A tak z ciekawości - trafiłeś Corsy w tym rozmiarze? :twisted:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie wiem czy komuś podpasuje, ale są R888 225/45/R17 po 400zł sztuka.
Używane oczywiście, ale nie wyglądają źle. Może komuś przypasuje.

http://www.allegro.pl/item1074882645_op ... 7_888.html




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.06.2010, 14:07 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
piterson napisał(a):
A tak z ciekawości - trafiłeś Corsy w tym rozmiarze? :twisted:


Prawie :lol: 4 szt 225/45/17 P ZERO CORSA używane.
Zobaczymy jak się mają do Hankook Z211.

To będzie opcja light 205/50 przód, 225/45 tył :twisted: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron