Autor |
Wiadomość |
GaZiK
|
Napisane: 7.06.2010, 11:56 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Mam problem z zakupem R888 w odpowiednim rozmiarze, brak u importera, mam więc pytanie, jaką oponę zamiast R888 wybrać?
Zastanawiałem się nad Markgumem, jest o połowę tańszy, ale czy sprawdzi się w Poznaniu?
Może ktoś ma pozytywne doświadczenia z innym semi-slickiem?
Pozdrawiam, Piotr
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 7.06.2010, 12:05 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Podobno Kumho ecsta V70A.
Ja testuję Pirelli Corsa semislick i jest naprawdę OK choć rozmiar tylko 205/50/17. Niestety inne rozmiary całkowicie niedostępne.
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 7.06.2010, 12:35 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Rozumien ze myslisz o 17'tkach
Próbuj z rozmiarem:
215/45R17 przod
245/40R17 tył
Kumho qrde wychodzi 20% drozej niz R888
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 7.06.2010, 23:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Markgumy/Maxsporty raczej sobie odpuść jeśli chcesz jeździć w Poznaniu - po mocnym dogrzaniu opona zaczyna schodzić płatami (poszukaj zdjęć w necie). Ale z drugiej strony na nalewkach Colway kiedyś ścigano się w UK w 924 Championship...
A jaka alternatywa dla R888? Mała niestety. Ja w przyszłym sezonie chyba zdecyduję się na Kumho. Ceny R888 poszły tak mocno w górę że teraz można realnie myśleć o V70. Ewentualnie Yokohama A048
Jeśli chodzi o tańszą alternatywę to można byłoby spróbować Hankook RS-2. Ceny przyzwoite, zwłaszcza w UK, np http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b262s681p0
Chociaż w tym momencie ze względu na kurs GBP lepiej nie kupować (3 miesiące temu był po ok 4,3 PLN)
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 8.06.2010, 0:28 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Dzięki za info przy okazji znalazłem ciekawe zestawienie semi-slików:
http://www.kumhomotorsport.pl/prasa/AutoBild_0205.pdf
Jak na początek Kumho i Michelin dla mnie za drogi, Yokohama jeszcze trudniej dostępna niż Toyo, Pirelli słabo wypada w porównaniu no i słaba rozmiarówka, spróbuję z Toyo 215 i 245
Z nalewkami może jednak nie bede kombinował.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 8.06.2010, 6:53 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
no właśnie...
z jednej strony mamy nasze imprezy z próbami sportowymi, gdzie szybko rozgrzewający się semi slick to podstawa - dlatego R888 zazwyczaj wygrywa rywalizację.
z drugiej strony mam Poznań, gdzie ponoć Toyki po kilku okrążeniach wymiękają...
v70 są fajne, ale zastanawiam się, jak sobie poradzą na niewielkich próbach?
|
|
Góra |
|
czarna mamba
|
Napisane: 8.06.2010, 10:40 |
|
Dołączył: 19.07.2009 Posty: 32
|
Igor napisał(a): no właśnie...
z drugiej strony mam Poznań, gdzie ponoć Toyki po kilku okrążeniach wymiękają...
dlaczego ?
chodzi o to ze szybko "schodza" czy cos innego "sie dzieje" ?
kto latal np 15kolek na r888 non stop i jak sie wtedy zachowują ?
pozdr
mm
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.06.2010, 11:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
R888 sa stworzone bardziej pod kjsy. Z opinii ludzi wynika ze opona sie szybko nagrzewa, a przy dalszej jezdzie po torze zaczyna sie przegrzewac i odplywac.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.06.2010, 18:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
czarna mamba napisał(a): Igor napisał(a): no właśnie...
z drugiej strony mam Poznań, gdzie ponoć Toyki po kilku okrążeniach wymiękają...
dlaczego ? chodzi o to ze szybko "schodza" czy cos innego "sie dzieje" ? kto latal np 15kolek na r888 non stop i jak sie wtedy zachowują ? pozdr mm
To zależy ile masz powietrza - jeśłi wartość jest dobra to właściwie nic się niedzieje.Oczywiście lewe przednie jest nieco więcej zużyte ale bez obaw.
Generalnie też R888 szybko lecą na początku potem jak dojdzie do znacznika zużycie niemal staje.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 8.06.2010, 19:43 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jezdzilem na Toyo w Poznaniu w zeszlym roku boxsterem:
1 nikt nie jezdzi na raz wiecej niz 6-7 kolek, zwykle 4-5 na raz ro max.
Ja robilem 3-4 szybkie kolka i w tym czasie Toyo pracowaly dobrze i 'nie wymiekaly'
Wiekszosc naszych aut i tak nie pojedzie na raz wiecej kolek bo w tym cuasie przegrzeja sie hamulce i moze tez inne elementy auta
Ja mialem ceramike wiec z hamulcami byl mniejszy problem.
2 po 7 kolkach przegrzeja sie prawie kazde opony ( nie mowimy o slickach) a 15 kolek to zadna nie zniesie na raz. Nie mowiac juz o aucie.
3 jak jest bardzo cieplo (ok 30 i powyzej) to oczywiscie Toyo zaczna plywac szybciej niz inne opony ale jestem pewny ze Pirelli czy Michelin nie wytrzyma duzo dluzej. Moze ze dwa kolka wiecej i tez beda wymiekac.
Toyo jest moze bardiej podatny na przegrzanie ale wydaje mi sie ze nie jest to jakas tragiczna roznica w porownaniu do Pirelli czy MCupow.
Przy okazji, 30 stopni na torze zdarzy wam sie moze dwa razy w roku a moze wcale.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 8.06.2010, 23:06 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Ja w zeszlym roku latalem 2 godziny a wlasciwie 2 x po 1 godzinie z drobna przerwa na przewietrzenie wlosow - wyjezdzilem sie do upadlego. Nie wiem ile zrobilem kolek ale napewno ponad 30... I okazalo sie, ze mi pomiar czasu nie dzialal... Auto sie nie przegrzewalo, opony seryjne tez nie ucierpialy. W tym zobaczymy jak bedzie na r888.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 8.06.2010, 23:26 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
również jeździłem dużo, ale bez katowania - było mokro...
dwa lata temu na cywilnych oponach ponad 20 zmierzonych okrążeń...
w tym roku ponad 20 spokojnie (nie wiem nawet czy nie więcej niż Michał), z podobnym problemem z mierzeniem czasów... wtedy też byłem na toykach, ale ciężko mi mówić o przyczepności, bo przez większość czasu były raczej kiepskie warunki...
Jurek - dobrze przygotowane auto nie ma prawa się rozsypać po takim katowaniu. nawet jeśli ma już 20 lat... moją eSką już zaliczyłem 3 Poznanie przy dwóch z trzech jazdy na torze było mnóstwo... nie wspominając o tym, że poprzednią eSką też na Poznaniu byłem
jakie powinno być ciśnienie w oponach przy katowaniu?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 9.06.2010, 0:15 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Znalazłem coś takiego na jakimś forum Hondy. Co o tym sądzicie?
Nie wiem czy ma tu znaczenie rozmiar opon. Przeliczyłem z psi na
nasze ciśnienie atmosferyczne.
Kod: VEHICLE WEIGHT COLD PRESSURE HOT PRESSURE Very Light < 800kg 1,2 - 1,55 1,55 - 2,04 Light 800kg - 1000kg 1,4 - 1,83 1,7 - 2,25 Heavy 1000kg - 1400kg 1,6 - 1,9 2,0 - 2,8 Very Heavy > 1400kg 1,9 - 2,46 2,6 - 2,8
źródło: http://tnij.org/g57t
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 9.06.2010, 10:26 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Ciśnienia wydaję się OK. Przy moim aucie (>1400kg) zejście ponizej 2.0 powoduje totalne zmulenie auta. Brakuje mocy silnika i auto jest strasznie leniwe na prostych. Na ciasnych zakrętach opona się zawija i pracuje bokiem.
Przy okazji pytanie: czy oponę 225/45/17 da się założyć na felgę 9J ?
|
|
Góra |
|
mr-nemo
|
Napisane: 9.06.2010, 10:32 |
|
Dołączył: 21.05.2007 Posty: 214
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 9.06.2010, 11:09 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
|
Góra |
|
gazelot
|
Napisane: 9.06.2010, 12:02 |
|
Dołączył: 12.03.2007 Posty: 178
|
Miałem 225 na 9J, ale 16". W tym przypadku bez problemów.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 9.06.2010, 12:48 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
TKacki napisał(a): Przy okazji pytanie: czy oponę 225/45/17 da się założyć na felgę 9J ?
Wejdzie, a jeśli to jeszcze semislick (zazwyczaj szerszy od cywilnej) to bez problemu. Ja mam R888 225 na 8 calach i jest optymalnie.
A tak z ciekawości - trafiłeś Corsy w tym rozmiarze?
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 9.06.2010, 12:57 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 9.06.2010, 14:07 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
piterson napisał(a): A tak z ciekawości - trafiłeś Corsy w tym rozmiarze?
Prawie 4 szt 225/45/17 P ZERO CORSA używane.
Zobaczymy jak się mają do Hankook Z211.
To będzie opcja light 205/50 przód, 225/45 tył .
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|