|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pabloo
|
Napisane: 8.04.2016, 14:19 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Planuję zakup kolejnego auta (do leasingu, za ok 200 tys) i rozważam m.in. 997 poliftowe. Dowolna wersja (oczywiście bez turbo, gt3, gts itd.) - nie zamierzam wybrzydzać bo podaż takich aut w PL i za taką cenę jest znikoma. Warunki: 2010 lub 2011 r., wersja eur (najlepiej z PL), VAT 23%.
Paweł
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.04.2016, 14:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mało prawdopodobne, by ktoś chciał sprzedać 997.2 2010/11 za 200k. Chyba że netto
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
andywwa
|
Napisane: 8.04.2016, 15:05 |
|
Dołączył: 21.12.2013 Posty: 31
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.04.2016, 16:38 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie widzę informacji o fakturze, choć cena "brutto". We Wrocławiu chyba wciąż jest zielony C4 z fakturą za 195
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 8.04.2016, 16:51 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Panowie, gdyby te wozy były na VAT 23, to pewnie nie zakładałbym tego tematu. Cena też nie musi być co do grosza 200 tys., stąd dopisek "ok." Myślę, że w najbliższych miesiącach znalezienie auta spełniającego moje wymagania jest jednak możliwe... a w ostateczności zostaje jakiś Cayman Caymanem się cudownie jeździ - z całej gamy modelowej najbardziej je lubię do codziennej jazdy. Mój budżet ogranicza mnie jednak do podstawowej wersji, która za kilka lat będzie warta 40% obecnej ceny. 997 będzie natomiast w mojej ocenie trzymać wartość, a w każdym razie nie spadnie o kilkadziesiąt procent. Zresztą miałem takie auto i jak sprzedawałem (żeby kupić 964 turbo), to obiecałem sobie, że kiedyś do niego wrócę:)
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.04.2016, 17:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Czyli zielony jest na marżę? Szkoda bo zestaw kolorów
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 8.04.2016, 18:21 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Zielony jest na marżę:( Ale poczekamy i zobaczymy, mam jeszcze trochę czasu:)
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.04.2016, 19:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
To po co pisze o leasingu itd?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 8.04.2016, 21:21 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Mozna wziac leasing nawet kupujac od osoby prywatnej. Tyle ze trzeba doliczyc 23% niestety. Teraz to przerabiam przy okazji prob sprzedazy audi a7
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.04.2016, 22:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
To jasne że można. Ale jest zdecydowanie bez sensu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 8.04.2016, 23:45 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Leasing jest możliwy także wówczas, gdy sprzedaż następuje na podstawie faktury Vat-marża. Nie ma jednak wtedy odliczenia vat, a poza tym zazwyczaj im starsze auto, tym mniej korzystne warunki finansowe leasingu i np. lepiej wziąć kredyt na auto.
|
|
Góra |
|
MichałR
|
Napisane: 9.04.2016, 21:22 |
|
Dołączył: 13.12.2014 Posty: 60
|
Z tych lat i w takim budżecie to praktycznie niewykonalne znaleźć 997 (chociaż swego czasu w Czechach była fajna 911 za 205 tys netto). Boxstera i Caymana owszem. Sam się rozglądam po rynku.
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 10.04.2016, 0:10 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Cz, De czy inne kraje przecież odpadają ze względu na wysoką akcyzę. Ja ostatnio sprawdzałem ceny w De na moje auto i ceny sporo wyższe niż w PL. Auto z PL salonu bez przygód i jeszcze ten rocznik raczej niewykonalne.
A swoją drogą jak uważacie szybciej sprzeda się 911 na fv 23 czy też lepsza cena i fv marża ?
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 10.04.2016, 0:51 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Jak dla mnie to FV 23% Taka forma sprzedaży powoduje, że opłacalne staje się finansowanie poprzez leasing i można odliczyć połowę VAT. W przypadku jednak starszych samochodów (7-8 lat) korzystniej jest zakupić za gotówkę lub w kredycie, bo leasing staje się nieopłacalny. Oczywiście FV 23% nadal ma swoje pozytywy podatkowe przy zakupie na firmę. Na marginesie: mam też na sprzedaż poniższe auto (muszę zrobić miejsce w garażu + przyda się na pierwszą wpłatę do leasingu:) http://allegro.pl/show_item.php?item=6109719865
|
|
Góra |
|
MichałR
|
Napisane: 10.04.2016, 10:11 |
|
Dołączył: 13.12.2014 Posty: 60
|
vako z akcyzą pełna zgoda, aczkolwiek przy różnicy kursu waluty i negocjacji ze sprzedającym można sporo ugrać. Przykładowo Cayenne udało mi się kupić w Czechach taniej o 30 tys zł. Zresztą samochód zawsze można zarejestrować w Czechach, czy na Słowacji i o akcyzie nawet nie myślisz.
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 10.04.2016, 12:04 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Taka dyskusja to miód na moje uszy a raczej oczy i chyba wszystkich co maja takie autka. Będę moja 9974S 2010 sprzedawał na fakturę VAT ale dopiero we wrześniu 2017 jak mój leasing się skończy.W moim przypadku auto było kupione tak jakby od firmy leasingowej poprzedniego leasingobiorcy po zakończeniu jego leasingu - czyli auto miało ciągłość u leasingodawcy. Odpadł rzeczoznawca w przypadku auta używanego i inne problemy. Tez bym tak chciał swoje sprzedać w przyszłości.
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 10.04.2016, 12:29 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Wszystko zależy o jakich kwotach mówimy bo przecież od 200 tys płacimy już 37200 samej akcyzy + reszta opłat a przy cenach 300+ akcyza jest ogromna. Większość osób kupuje auta w leasing bo jest to najbardziej korzystna forma finansowania dla osób na działalności więc rejestracja w DE lub innym kraju odpada przy leasingu. OK jak ktoś nie potrzebuje FV vat i obejdzie akcyzę to na pewno będzie to opłacalne. Ja sam moja 911 będę wkrótce wykupował z leasingu i sprzedawał i zastanawiam się czy wykupić na firmę i wtedy wychodzi duży podatek do płacenia przy sprzedaży lub mogę wykupić na osobę priv i sprzedać na fv marżę bez podatku. Nie wiadomo czy więcej osób szuka auta na fv 23% czy też niższa cena i fv marża będzie lepsza dla klienta. MichałR napisał(a): vako z akcyzą pełna zgoda, aczkolwiek przy różnicy kursu waluty i negocjacji ze sprzedającym można sporo ugrać. Przykładowo Cayenne udało mi się kupić w Czechach taniej o 30 tys zł. Zresztą samochód zawsze można zarejestrować w Czechach, czy na Słowacji i o akcyzie nawet nie myślisz.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.04.2016, 14:54 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wydaje mi się, że zdecydowanie więcej chętnych jest na auta z fakturą 23%. Przynajmniej w przedziale cenowym >200k
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 10.04.2016, 15:48 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Swoją drogą na marginesie naszej dyskusji można rozważyć wady/zalety zakupu 997.2 carrera 2 vs cayman 981. Nie wiem, czy dane mi będzie w ogóle wybierać, ale dopóki mam jeszcze możliwość teoretycznych dywagacji... Tak jak pisałem, ramy finansowe to nie jest równo 200 tys., ale chodzi mi raczej o pewien rząd wielkości, tzn. że nie 300 tys, ale okolice 240 też wchodzą w grę. Właśnie dlatego zamierzam auto zakupić w leasingu, którego długofalowa formuła finansowania umożliwia pewną elastyczność budżetu (przy gotówce wiadomo dokładnie z góry, ile można wydać). Zastrzegam jednak, że według mojej wiedzy leasing ma sens ekonomiczny dla aut max. 5-6 letnich, a później, jakkolwiek nadal jest możliwy, to jednak staje się dość drogi. Co do aut rejestrowanych w CZ - moje Audi RS5 mam pod czeską "banderą" i potwierdzam, że było to i jest nadal bardzo opłacalne, tyle że to musi być zakup gotówkowy. Zaletą przy odsprzedaży jest brak obciążenia auta akcyzą w PL, co powoduje jego konkurencyjność cenową i co jeszcze ważniejsze - zwłaszcza w DE - nikt nie wie, że auto jeździło w PL, co dla Niemców jest często okolicznością dyskwalifikującą:(
|
|
Góra |
|
MJ
|
Napisane: 10.04.2016, 23:07 |
|
Dołączył: 24.01.2015 Posty: 107 Lokalizacja: 3miasto
Nr klubowicza: 414
|
Hej
Mam do sprzedania /jest w leasingu więc może być cesja 911 997.2 GTS. Salon PL. Przebieg około 85 kkm.
Kolor biały, centralna śruba, manual, czarne skóry, tylny napęd (Carrera GTS - nie 4 GTS).
Sprzedaż na pełną Fv 23%.
Jeśli będziesz zainteresowany - zapraszam do priv.
_________________
MJ
911 cabrio 911 GT3 Turas
Zapraszam klubowiczów na http://www.dobrykantor.pl
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|