Autor |
Wiadomość |
joko
|
Napisane: 26.12.2011, 1:59 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
A tak wogóle , to się zastanawiam na czym może polegać problem z taka przekładką ?
Mechanicznie raczej chyba nie powinno być problemów, bo nie przypuszczam aby samo mocowanie było inne.
Jeżeli chodzi o problemy z "elektryką" to też powinno być do ogarnięcia.
W kierownicy nie ma chyba, żadnej elektroniki tylko same styki i połączenia, więc różnica może być w samych złączach do instalacji.
Oczywiście trochę teoretyzuję bo ani swojej kierownicy nie demontowałem ani nie mam dostępu do kierownicy z PDK, ale może ktoś ma więcej wiedzy na ten temat, to może coś wspólnie uda się wymyślić.
Jak będziemy czekać aż ktoś na własnej skórze temat sprawdzi to możemy się nie doczekać
Ja bym się z chęcią tym pobawił, ale muszę przynajmniej mieć jakąś pewność , że to ma wogóle sens.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 26.12.2011, 2:10 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Doświadczenia wielkiego nie mam. Ale sądzę, że największym niebezpieczeństwem przy samodzielnym gmeraniu przy kierownicy jest chyba nieumyślne odpalenie poduszki
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 26.12.2011, 2:39 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Tu jest krótki filmik pokazujący demontaż kierownicy z 997
http://www.youtube.com/watch?v=FHAgw8Rs3QM
Oczywista sprawa to odłączenie zasilania przed odpieciem poduszki i ponowne jej podpiecie zanim podłączymy akumulator, inaczej wywali błąd (a i poduszkę może przy okazji )
Z tego co widzę na tym filmie to filozofii z demontażem nie ma.
Zamontowanie nowej kierownicy mechanicznie też nie powinno robić kłopotu pod warunkiem , że gniazdo jest takie samo (chyba, że nowej wersji producent zrobił zmiany)
Przypuszczam, że złącze do poduszki będzie identyczne w przedlifowej kierownicy z tym w PDK. Sama poduszka ma inny kształt, ale złącze zapewne identyczne (pasuje to jednak zweryfikować)
Styki od przycisków czy łopatek do zmiany biegów mają działanie identyczne bez względu na to czy jest to Tiptronic, czy PDK (zwarcie obwodu wywołuje daną funkcję), a różnica może być w samej instalacji (inne złącza inna kolejność styków , etc), ale mając jeden i drugi schemat można to jak sądzę "pożenić"
Pozostałe elementy sterujące (w multifuncion) to też styki i enkodery (te rolki do przewijania) więc tutaj podobnie.
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 26.12.2011, 3:09 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 30.12.2011, 18:25 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Kpl z nabą ,okablowaniem,wysyłką i VAt-em wychodzi 1533 € /z fvd/
Nie potrzeba nic robić w oprogramowaniu -prościutka przerzutka .
Pytałem o jakiś rabat dla kilku osób -członków klubu ,ale nie chcieli nic dać.W poniedziałek powinna być na miejscu
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 30.12.2011, 20:03 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
a to dziwne, ze nie chcieli dac rabatu, bo mi oferowali 5% na pierwsze zamowienie
ale jednak najpierw chce zbadac temat ori kierownicy, a potem ewentualnie pobawie sie w ta z FVD.
Wziales model z multifunkcja ? bo ta multifunkcja u nich tragicznie wyglada, wiec pewno bym zrezygnowal z niej, bo i tak jej nie uzywam....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 30.12.2011, 20:05 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
bez multifunkcji -wygląda "czyściej"
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.01.2012, 21:16 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
To będzie coś w tym stylu ?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.01.2012, 21:23 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Jak komuś wystarczy pogrubienie i wymodelowanie kierownicy bez łopatek , to Carlex w Bielsku robi to całkiem , całkiem .....
http://www.carlex.pl/component/content/ ... rowic-skor
Podjadę tam jutro po południu jak się czasowo wyrobię to wymacam co i jak.
Widziałem kilka ich prac (dużo robią dla AUDI InterWelm do nowych samochodów), i raczej górna półka.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 1.01.2012, 21:46 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Tak, to kierownica w tym stylu....jednym sie podoba, innym nie
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.01.2012, 22:05 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Nie jest zła , ale znaczek Porsche na poduszce musi być (te z FVD są gołe chyba), bo inaczej trochę to surowo wygląda
Ja się chyba jednak zdecyduję na pogrubienie tej co mam. Do przycisków w Tiptronic'u się już przyzwyczaiłem , więc na łopatki nie mam musu.
Najważniejsze dla mnie jest aby dobrze w rękach siedziała , no i taka pogrubiona i wymodelowana wygląda znacznie , znacznie lepiej
Jak mi dobiorą skórę i nici do tego co mam , to będzie jak z fabryki .
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 1.01.2012, 22:16 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
no dla mnie manetki to mus, bo na torze z tymi guzikami to mozna sie predzej zabic niz zmienic bieg niestety nie jeden raz bylo tak, ze musialem stabilnie trzymajaca jedna z rak oderwac aby zredukowac....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.01.2012, 22:52 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Fakt , te guziki w tiptronicu są słabo przemyślane , zresztą te w poliftowych kierownicach też lepsze nie są (w 991 też takie rozwiązanie zostawili )
Nie za bardzo rozumiem co "poeta(projektant) miał na myśli" jak to tworzył
Łopatki są logiczne i intuicyjne, ,mam je w Audi i jak się przesiadam na Porsche to jest zawsze chwila konsternacji
Nie "latam" po torze więc jakby jest mi to mniej potrzebne, ale jakby były to bym się nie pogniewał
Zobaczę co mi zaoferują w Carlex'ie i wtedy podejmę decyzję.
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.01.2012, 23:25 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Jak zdecyduję się na pogrubienie tej co mam to powinno to wyglądać mniej więcej tak:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
bart911
|
Napisane: 1.01.2012, 23:49 |
|
Dołączył: 22.04.2011 Posty: 79
|
Dokladnie taki efekt pogrubienia tez chcialbym uzyskac. Tyle ze u mnie skora bezowa. Joko, zapytaj pls w carlex'ie jaka bylaby cena w przypadku zakupu grupowego
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 2.01.2012, 0:20 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Dowiem się wszystkiego na miejscu (w sprawie cen również ) i dam znać.
Pisze u nich na stronie że mają dostęp do skór z Porsche, więc mam nadzieję że do tych samych a nie takich samych
Najlepiej by było aby kierownica pasowała do całej reszty
Nie wiem , czy nie zrobię sobie przy okazji jakiś wstawek w jaśniejszym kolorze (mam całe czarne i trochę monotonne wnętrze), ale tak aby nie zmieniać całego. Oryginalną skórę mam w praktycznie idealnym stanie więc
bez sensu to przerabiać.
Myślałem aby zrobić w popielatym kolorze dolny pas deski (schowek , ten kawałek z prawej strony kierownicy na dole i tam gdzie stacyjka), paski w drzwiach , tam gdzie jest Airbag, coś na konsoli środkowej i jakiś akcent w fotelach.
Przeglądam teraz fotki i szukam inspiracji
Warunek jest jeden, musi to być zrobione jakościowo tak jak oryginalna tapicerka.
Widziałem zrobione przez nich Audi Q5 i Q7 i były naprawdę odszyte profesjonalnie.
Dużo ludzi w InterWelm w bielsku zamawia audi z podstawową tkaniną i salon daje robić do Carlex'u (rozkładają i obszywają nówki jeszcze z folią na siedzeniach ). Wychodzi taniej jak fabryczna skóra i pole do popisu większe jak to co w katalogu producenta.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.01.2012, 9:27 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Na pewno jest bez wstawek -carbon,drewno a tego nie chciałem bo to przy spoconej dłoni jest śliskie i chwyt już nie taki
Guziki na froncie to trąbki a do zmiany łopatki od spodu
jak założę to spróbuję wkleić
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 2.01.2012, 10:07 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Joko, swietnie to pogrubienie na zdjeciu wyglada...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 2.01.2012, 10:28 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
o ile nie lubię żadnej rzeźby w Porsche to trzeba przyznać że to pogrubienie na oryginalnej kierownicy wygląda ok, tylko to szycie jakby jakimś babcinym ściegiem.
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 2.01.2012, 10:52 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Marion napisał(a): o ile nie lubię żadnej rzeźby w Porsche to trzeba przyznać że to pogrubienie na oryginalnej kierownicy wygląda ok, tylko to szycie jakby jakimś babcinym ściegiem.
Bo to szyja babcie w ramach koła gospodyń wiejskich, ale trzeba im przyznać że nieźle
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|