Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 10:53 

Dołączył: 22.04.2011
Posty: 79
Bo to tylko zafastrygowane bylo :D
Im dluzej patrze na te kierownice, tym bardziej mi sie podoba. Ciekawe czy w Carlex'ie potrafia tak wydziergac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 11:53 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Myślę że tak. Polecam Carlex :wink: Ja u nich obszywałem jakiś czas temu kierownicę w Range Roverze i wyszła super. Podobnie jak listwy w BMW które robiłem niedawno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 15:39 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Wróciłem z Carlex'u i kilka informacji (trochę dobrych i trochę złych).
Po pierwsze i najważniejsze niestety nie zrobią mi takiej kierownicy jak ta na zdjęciu , bo oni jedynie obszywają a nie modelują. Tego kształtu nie da sie uzyskać jedynie za pomocą gabki i skóry, lecz musi to być kształt samej kierownicy. Jeżeli dostarczę im wymodelowane koło kierownicy to oczywiście bez problemu obszyją go tak jak na zdjęciu.
Ta kierownica od mesia , która jest na ich stronie przy opisie usługi obszywania kierownicy, była faktycznie robiona przez nich , ale ona miała już ten kształt jak dostali ją do ręki.
Mogą natomiast pogrubić kierownicę taka jaka jest czyli równomiernie po całym obwodzie, bez nadawania jej kształtu.
Co do kosztów, to szaleństwa nie ma - zwykłe obszycie (wymiana skóry) to koszt 250PLN + 60PLN za montaż i demontaż (można do nich wysłać samą kierownicę po wcześniejszym ustaleniu ). Za proste pogrubienie dojdzie jakieś 100-150PLN.

Gdybym wczoraj nie znalazł w necie tej fotki wymodelowanej kierownicy od Tiptronica, to pewnie bym się dzisiaj zdecydował na zwykłe pogrubienie, ale w tych okolicznościach to nabiłem sobie klina (i pewnie również Wam za co szczerze przepraszam :D )

Mam wprawdzie koncepcję jak ten problem przeskoczyć ale za wcześnie aby o tym pisać.

Jeżeli chodzi o jakość szycie to tak jak napisałem już wczoraj - górna półka. Śmiem twierdzić , że lepiej jak niejeden oryginalny samochód :D

Na dowód tego niech będą te zdjęcia 993 które stoi teraz u nich na warsztacie (zdjęcia slabe ale robiłem telefonem).
Jakiś niemiaszek dał im do zrobienia cały środek i aktualnie wszystko się szyje.
Skoro niemiec nie bał się dać takiego cacuszka na kompleksową robotę to myślę, że z kierownicami do 997 nie powinno być problemów.
Widziałem uszyte już fotele (kolor kremowy - perłowy) i jest wypas.
Dodatkowo jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że super zrobili na zagłówkach wytłoczenia logo Porsche (takie jak w oryginale).
Mają do tego zrobioną matrycę więc jak ktoś by chciał to pewnie bez problemu mogą to zrobić kazdemu (za niższą kasę niż standardowo taka usługa kosztuje bo matryca gotowa :) )

Jeżeli chodzi i jakieś upusty grupowe, to nie było dzisiaj z kim na te tematy porozmawiać.
Generalnie na drzwiach kartka INWENTARYZACJA , ale psami nie poszczuli i wpuścili :lol:
Nie było szefa dzisiaj , a ja rozmawiałem z człowiek który zajmuje się właśnie obszywaniem kierownic.
Jak będę u nich ponownie to poruszę ten temat .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 20:13 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Jak wspomniałem mam koncepcję jak rozwiązać problem wymodelowania kształtu kierownicy pod obszycie skórą, aby uzyskać wygląd tak jak na zdjęciu które zamieściłem wczoraj.

Po obiedzie usiadłem na chwilę przy kompie i naszkicowałem z grubsza o co chodzi, a ponieważ obraz jest warty tysiąca słów poniżej zamieszczam kilka renderingów
Rysunki są zrobione na szybko bez zachowania proporcji i kształtu, jedynie dla zobrazowania tematu (sama kierownica jest prymitywna bo nie chciało mi się za bardzo przy tym produkować :D )

Jak będę miał dokładnie zwymiarowaną kierownicę, wtedy jestem w stanie narysować w 3D nakładki (w tym przykładzie 4 ćwiartki , ale można to inaczej podzielić) na oryginalny szkielet kierownicy. Potem trzeba tylko zrobić fizyczne modele (na frezarce CNC , lub wydrukować na drukarce 3D), następnie forma z siliconu i odlać to z żywicy albo polimerów.
Gotowe nakładki nakleić na szkielet kierownicy i dać do obszycia do Carlex'u - i kierownica gotowa :lol:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 22:15 

Dołączył: 22.04.2011
Posty: 79
No niezle. Dla mnie to czarna magia wiec poczekam co Tobie z tego wyjdzie :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 23:53 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
a co się z tym stanie przy wypadku i zgięciu obręczy kierownicy?

jak się złamie i przebije materiał obszyciowy to może być w płucach lub w głowie :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 23:57 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Marion napisał(a):
a co się z tym stanie przy wypadku i zgięciu obręczy kierownicy?

jak się złamie i przebije materiał obszyciowy to może być w płucach lub w głowie :(


No wlasnie :?




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 0:11 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Polimer - jak się szkielet kierownicy wygnie, to te nakładki razem z nim i prędzej się to wszystko uciągnie niż złamie (konsystencja twardej gumy)
Dodatkowo jak trafisz w to czółkiem , to śliwa będzie mniejsza :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 0:30 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Marion, odlewamy z tego materiału kierownice wolantów do symulatorów lotniczych (fotka poniżej).
Jeżeli idzie to do tzw, Full Motion, czyli ruchomej platformy, musi to spełniać normy bezpieczeństwa, aby np. złamany kawałek takiego rogu nie zrobił dziury w brzuchu. Jest to wystarczająco twarde aby w czasie normalnej pracy nie "pływało" w rękach, ale nie pęka i nie łamie się (może co najwyżej się powyginać)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 7:00 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
a może już ktoś takie zestawy pogrubiające produkuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Zamontowana bez najmniejszego problemu -leży świetnie ,jest 20 mm mniejsza na średnicy, grubsza i kapitalnie ukształtowana :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 14:43 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Ale za to jak brzydko wygląda! :-)

No dobra - kwestia gustu oczywiście. Ale co wam daje to pogrubianie kierownicy?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Jak ktoś przyzwyczai się trzymać w dłoni coś konkretnego to później taki cienias jaki daje fabryka denerwuje Nie wiadomo czy chwycić dłonią czy tylko wziąć w paluszki :D :D :D :wink:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 15:10 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
Może i dobrze leży w dłoniach, ale piękna to ona nie jest. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 22:00 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
No ten znaczek FVD przeszkadza, ale nie mozna z niego zrezygnowac :(
Chris, a Ty jasz turbine?
W BMW mam grube kierownice, w Porsche mi wlasnie tego brakuje




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Tak mam w turbinie -nawet dwóch :wink:
A ze znaczkiem jeszcze pokombinuję i może go czymś zastąpie /




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 22:09 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
No to klasa B GT rośnie w siłę. Niech moc będzie z Nami :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2012, 22:51 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
No troche Was bedzie ;) chetnie popatrze ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2012, 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Matschke napisał(a):
No ten znaczek FVD przeszkadza, ale nie mozna z niego zrezygnowac :(


Można :D mnie też denerwował i ..po niewielkiej presji odpadł nie pozostawiając śladu.Zamówiłem w teile taj samej wielkości 3D Porsche ,zobacze jak będzie to wyglądało i albo go przylepię albo zostanie "czysto" :D




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.01.2012, 1:10 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
Na dowód tego niech będą te zdjęcia 993 które stoi teraz u nich na warsztacie (zdjęcia slabe ale robiłem telefonem).
Jakiś niemiaszek dał im do zrobienia cały środek i aktualnie wszystko się szyje.
Skoro niemiec nie bał się dać takiego cacuszka na kompleksową robotę to myślę, że z kierownicami do 997 nie powinno być problemów.
Widziałem uszyte już fotele (kolor kremowy - perłowy) i jest wypas.
Dodatkowo jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że super zrobili na zagłówkach wytłoczenia logo Porsche (takie jak w oryginale).
Mają do tego zrobioną matrycę więc jak ktoś by chciał to pewnie bez problemu mogą to zrobić kazdemu (za niższą kasę niż standardowo taka usługa kosztuje bo matryca gotowa Smile )


Może nie do końca zgodnie z tematem, ale widzę na stronie Carlex'u, że są już fotki tego prosiaka , które "robiło się " jak u nich byłem

http://www.carlex.pl/pl/porsche-993-vanilia-interior

Jakość wykonania ocenicie sami, ale w/g mnie całkiem, całkiem ......
Szkoda, że nie ma fotek z zewnątrz, bo pewnie lakierek też był zrobiony, a ciemne porsche z takim środkiem wygląda zacnie (ciekawe jak będzie z utrzymaniem tego w czystości :-) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum