Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.08.2017, 17:54 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Witam,
Mam kilka pytań do kolegów z umiejętnościami jazdy "sportowej":
1. Czy kręcenie obrotów do odcięcia i wówczas zmiana biegu z 1 na 2 jest bezpieczna dla silnika?
2. Czy szybszy start jest z aktywnym systemem PSM czy bez i czy warto ciągnąć do odcięcia?
3. Czy dodawanie gazu przed wrzuceniem biegu jest pożądane(po hamowaniu silnikiem)
Jazda prosiaczkiem sprawia mi coraz więcej radości i zauważyłem, że to 3.2S sporo może :), a i niedługo będę miał okazję spróbować jazdy po torze i się podszkolić. Box3.2S/2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2017, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ad 1. Jest tak samo bezpieczna jak latanie samolotem na granicy przeciągnięcia.
Świetna zabawa i każdy powie że do tego maszyna stworzona, ale wtedy też
najbardziej dostaje. Oczywiście raz na jakiś czas to nie problem i nawet
jest wskazane, ale oczywiście na rozgrzanym silniku.
Będzie co potem odczytywać (przekroczenia obrotów) ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2017, 14:21 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Jak mówi Mateusz Lisowski - zawsze pełnym ogniem ... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2017, 19:00 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Rozumiem zatem, że raz na jakiś czas(oczywiście na rozgrzanym) i pełnym ogniem :lol:
konkret rady, już mam banana, dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2017, 10:41 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Tak na poważnie, to kręcenie do odcięcia najczęściej nie ma sensu i tylko negatywnie odbija się na czasach okrążeń (rozumiem, że pytasz o jazdę na torze). Natomiast w kwestii szkodzenia silnikowi - z całą pewnością większe obciążenia powodują większe zużycie silnika i innych podzespołów, ale nie popadałbym w histerię. Mój Boxster wytrzymał 4 pełne sezony TPTD - kiedyś policzyłem te wszystkie mierzone okrążenia i wyszło mi ca 15 tys km przejechanych po torze przyzwoitym trackdayowym tempem. Awarii poza łożyskiem w kole nie miałem żadnej, zawieszenie nie wykazuje luzów, silnik pracuje mechanicznie cicho i równo, spalanie oleju pomijalne, nic nie kopci przy odpalaniu i podczas jazdy. Silnik zawsze był rozgrzany przed jazdą na torze, pilnowany poziom oleju (zawsze wszystkie segmenty na wskaźniku musiały się świecić), wymiana oleju dwa razy w sezonie, olej Mobil 1 5w50. Poziom oleju jest mega istotny w szybkich długich zakrętach typu Baba Jaga w Poznaniu - stan ca 50 % może okazać się niewystarczający, olej odpłynie mocno pod wpływem siły odśrodkowej i nieszczęście gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2017, 15:30 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Dzięki,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2017, 16:11 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Zobacz jak przebiega krzywa momentu i mocy, kręcenie do odcięcia nic nie daje, moment obrotowy nie rośnie, moc również, może dzwięk masz fajny i słyszysz "ogień w plecach", skracasz żywotność silnika, chyba, że tak lubisz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2017, 20:20 

Dołączył: 19.02.2017
Posty: 33
Qbak - od krecenia do czerwonego licznik over revs sie raczej nie zwiekszy. Odetnie paliwo i tyle. Over revs wystepuja przy wbicu zlego biegu...

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2017, 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Teoretycznie tak ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum