|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pabloo
|
Napisane: 7.08.2013, 6:20 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Szanowni Państwo,
Oferuję oryginalne felgi Turbo Cup I wraz z kompletem opon. Felgi Cup I od mojego 964 Turbo w rozmiarze - przód: 7Jx17AH, Et 55mm, tył: 9Jx17AH, Et 55 mm. Felgi świeżo po renowacji - niemieckie oryginały (od nowości na samochodzie) + opony Conti Sport II (nowe, na specjalne zamówienie sprowadzane z Włoch zimą) w rozmiarze 2x 205/50 i 2x 255/40. Zmieniłem koła na 18, stąd decyzja o sprzedaży.
Cena - 5 tys z oponami lub 4 tys za same felgi.
P.S. Może ma ktoś na sprzedaż piastę przedniego koła do 964 turbo (zdaje się, że w przypadku kół przednich pasuje także piasta z 993 - części mają te same numery).
Paweł
602 505 050
pabloo3@poczta.onet.pl
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 24.09.2013, 9:54 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Oferta nadal aktualna. Cena do negocjacji.
|
|
Góra |
|
sonda
|
Napisane: 24.09.2013, 15:50 |
|
Dołączył: 16.12.2010 Posty: 866 Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
|
podejdą do 930?
chyba ET za duże
_________________
997.2 GT3 RS TP:1,41,5 944 S2 CUP JPS TP:1,44,7 Puchar PCP 2015
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 24.09.2013, 17:04 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Co do 930 - zdaje się, że to zależy od roku modelowego (tak czytałem na forum pelican parts), tzn. wcześniejsze nie, a późniejsze tak (ale mogę się mylić, moja wiedza jest z net-u).
BTW - Mam pytanie co zrobić z wariującym ABS-em po zmianie rozmiaru kół. Niestety po założeniu 18' do mojego 964 turbo z 1991 r. ABS odmówił współpracy. Mechanik podpowiada, żeby czujnik mierzył wartości tylko z przedniej osi. Co myślicie? Zależy mi na nowych 18', ale też i na działającym ABS-ie
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 24.09.2013, 18:38 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Z ABS-m chyba nie wiele wskórasz. Przynajmniej jeśli nie zlecisz komuś naprawdę kompetentnemu przeróbki komputera (ha! nawet nie wiem czy jest to wykonalne, ale inaczej sobie tego nie wyobrażam). ABS w 964 był kalibrowany pod koła o średnicy 16" bądź 17" wraz z oponami o odpowiednim profilu.
Nie wiem jak mógłby pomóc tu pomiar tylko z jednej osi. Znaczy czujniki z tyłu też przenieść na przednią oś? Rozwiązanie połowiczne. Wynik odczytu nadal będzie zafałszowany. Czujniki mierzą liczbę obrotów koła i dla znanej długości obwodu wyliczają prędkość. Jeśli obwód koła jest większy od zaprogramowanego (przypadek kół o większej średnicy) prędkość, którą zmierzy czujnik będzie niższa niż rzeczywista.
Podejrzewam, że ABS Ci wariuje bo zachodzą 2 rzeczy równocześnie:
- masz większe koła na obu osiach od przewidzianych,
- długości obwodów kół na obu osiach się różnią (bodajże więcej niż o 7%), tzn. że na którejś osi masz koła wyższe od kół na drugiej z osi.
ABS nie powinien wariować (być nieświadomy błędu, ale nadal błędnie wyliczać prędkość i reagować przy innych prędkościach niż przewidziała fabryka) w wypadku gdy:
- koła na obu osiach są większe od fabrycznych, ale jednocześnie mają na obu osiach ten sam obwód (różnica mniejsza niż wspomniane ~7%).
Moja propozycja - wróć do oryginalnych kół
EDIT: Co do kół z ET 52-55 do 930. Też mi się wydaję, że nie wejdą bezkolizyjnie. Wiem, że 930 miały pierwotnie koła z niskim ET (23?). Czyli napewno trzebaby dołożyć dystanse żeby nie obcierało o wnętrza nadkoli. Oprócz tego podejrzewam, że krawędzie błotników są za niskie na koła 17". Czyli trzebaby zawijać ranty do wewnątrz (rzeźba!)
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 24.09.2013, 19:19 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Zmieniałem wielokrotnie felgi na większą średnicę i nigdy nie miałem problemu z abs -
Czujniki ABS nie widzą średnicy felgi -mierzą prędkość obwodową koła -a więc wpływ ma obwód opony /niewielkie różnice są dopuszczalne i mają bardziej wpływ na wskazania prędkościomierza i licznika przebiegu niż pracy ABS .Kalkulator doboru opon jest ogólnie dostępny. ABS ze względu na swoją konstrukcję wykrywa ruch auta powyżej /chyba/ 2,5 km/h
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 24.09.2013, 19:42 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
chris - masz rację. Dla ABS liczy się prędkość obwodowa/kątowa. Trochę się zapędziłem, bo pisałem na podstawie bojów z ABS w 964C4. Tam komputer ABS odpowiada też za sterowanie napędem 4x4 (i przelicza sobie sygnał z czujników ABS na prędkość rzeczywistą, żeby wiedzieć czy już wyłączyć blokady napędów czy jeszcze nie). Sorry, zapędziłem się.
Czyli rada dla pabloo - zmierz obwody kół i dopilnuj, żeby były jednakowe na obu osiach. Potem daj znać czy pomogło
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 24.09.2013, 22:46 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Czyli rada dla pabloo - zmierz obwody kół i dopilnuj, żeby były jednakowe na obu osiach. Potem daj znać czy pomogło [/quote]
No właśnie, z tym jest problem, bo mam inne profile opon na przedniej i tylnej osi (a ty chyba wpływa na obwód koła?).
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.09.2013, 23:07 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Profile mogą być inne, byle średnica/obwód były ok. Ja w 964 miałem koła 18'' i ABS działał bez zarzutu. Opony 225/40 i 255/35.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 24.09.2013, 23:43 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Pawel, napisz, jakie masz rozmiary opon, albo wrzuc sobie w jakis kalkulator lub znajdz strone producenta opon z obwodem itp. Wtedy bedzie jasne, czy roznica obwodow moze byc przyczyna Twoich problemow.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 25.09.2013, 14:07 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Pabloo, nie mowie, ze nie mozna, ale wyglada, ze kola 18' nie sa rekomendowane do Twojego modelu. Popatrz tu (rowniez modele 912, 924, 944 i 968) - http://www.pcarworkshop.com/images/d/dd ... geolab.pdf lub tu (tylko 964) - http://tinyurl.com/msqb9qu
Poczytaj tez tu http://tinyurl.com/mljlrnj, gdzie opisane jest, ze "teraz" (27 lutego 1996) kola 18 calowe sa ok dla niektorych modeli 993 z 1995 i wszystkich oprocz Targi z 1996. Ale pisza, ze w modelach z 1995, trzeba najpierw zainstalowac specjalny wspornik do obudowy kolumny kierownicy (nr czesci 993 347 131 02 plus 2 x po dwie rozne sruby). Jesli taka rzecz trzeba zrobic w modelu z 1995 (w 1996 juz to bylo), pewnie w Twoim tez cos trzeba kombinowac, jesli wogole mozna auto "legalnie" przystosowac do kol 18 calowych....
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 25.09.2013, 16:00 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
OK, jesli, zdecydujesz sie zostawic 18 calowe kola (ja w mojej 993 Targa zdecydowalem ze zostane przy 17 calach), a propos kalkulacji obwodu – tu link na takowa: http://tire-size-conversion.com/tire-size-calculator/.
Jesli oryginalne/aprobowane przez Porsche kola byly 205-50-17 (lub 225-45-17) przod i 255-40-17 (lub 275-35-17) tyl to wedlug tej strony obwod kola to 78.7 (lub 78.4) cali z przodu i 78.6 (77.2) cali z tylu. Jesli chcesz zachowac takowe obwody w rozmiarze 18 cali, z przodu powinienes miec tak jak rekomenduja 18 calowe opony do 993 - 225-40-18 przod (78.8 cali obwodu) i 265-35-18 z tylu (79.5 cali obwodu – dopuszczalna tolerancja w stosunku do oryginalu – tylko 1.1% lub 3% roznicy).
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 25.09.2013, 16:06 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Chyba nie bardzo czaję o co biega.Jeżeli obwód koła jest zbliżony do oryginału a ET zgodne z fabryką to jakie znaczenie ma średnica felgi ???? W dół to tak bo może być problem z zaciskami ,ale w górę ??? Nie biorę oczywiście pod uwagę komfortu jazdy.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 25.09.2013, 16:11 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 25.09.2013, 16:34 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
jczar napisał(a): Sorry, ale znalazlem jeszcze jedna strone, ktora pokazuje zalecane rozmiary dla WSZYSTKICH modeli Porsche - http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... downloads/Sorry Pabloo, model 964 Turbo '91 w rozmiarze 17 cali, a w 18 od modelu '93....
Czyli jednak problem leży w kwestii rozmiaru koła?
Przekazuję mechanikowi na bieżąco wasze cenne uwagi, a on dodatkowo konsultuje się z innymi osobami. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda się znaleźć rozwiązanie.
Pomimo przywołanej wyżej wypowiedzi jczar-a nie mam jednak pewności, czy 18' nie wchodzą w grę do mojego auta. Wszystkie kalkulatory wskazują, że mieszczę się w granicach dopuszczalnej normy - tzn. było 17' 205/50 i 255/40, a jest 18' 225/40 i 265/35. Sprawdzimy jeszcze wszystkie czujniki, bo byc może to jest źródło problemu. Kontrolka ABS zapaliła się dopiero po przejechaniu kilkuset km (w tym miasto i autostrada). Ponadto zapala się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, a nie zaraz po odpaleniu auta.
Dzięki za pomoc i zainteresowanie:)
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 25.09.2013, 16:45 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
chris napisał(a): Chyba nie bardzo czaję o co biega.Jeżeli obwód koła jest zbliżony do oryginału a ET zgodne z fabryką to jakie znaczenie ma średnica felgi ????...
W modelu 993 Targa, konstruktorzy obawiali się chyba, że mniejszy komfort jazdy może zamęczyć delikatny mechanizm dachu.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|