|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
adaszko123
|
Napisane: 30.11.2011, 19:48 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
Witam,
Panowie w mojej 911 wyskoczył komunikat " spraw poziom oleju w silniku"
Wchodzę w menu "oil" i wyświetla się " sprawdz poziom oleju na biegu jałowym " wrzucam na jałowy, no i znowu komunikat "sprawdz poziom oleju na biegu jałowym " . Dzwonilem do Porsche,Pan z serwisu powiedział aby dolać 0,5l oleju, dolałem taki jak ma być. Oczywiście komunikat się nie zresetował. Sprawdazwjąc w menu "oil" tez nic nie wykazkuje oczywiście przy temp. oleju 60 stopni C bo takie jest zalecenie.
Przejechałem też krótką tras ok. 10 km. Sprawdziłem i ten sam komunikat. Sprawdzałem na wyłączonym silniku w każdym przypadku.
Co radzicie moze ktoś miał podobną sytuację.
-----------------
997 II 4S
|
|
Góra |
|
luki95
|
Napisane: 30.11.2011, 22:24 |
|
Dołączył: 31.05.2010 Posty: 147 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 269
|
Najlepiej będzie sprawdzić na bagnecie.
Będzie najbezpieczniej .
_________________ 356 B T5 61' 911 (901) 65' VIN 302111 911 (Carrera 3.2) Cab. 83' 911 (964)Carrera 4 89' 911 (993)4S 96' 911 (996)4S Cab. 04' 911 (996)40Th anniversary 911 (991)50Th anniversary 911 R Audi/Porsche RS2 GT4 RS na horyzoncie
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.12.2011, 0:53 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Cytuj: Najlepiej będzie sprawdzić na bagnecie. Będzie najbezpieczniej . Pewnie, że byłoby najbezpieczniej ale o ile mi wiadomo to w 997 takiego wynalazku nie stwierdzono (ale mogę się mylić, bo aż tak głęboko tam nie zaglądałem) Jest tylko ten idiotyczny wskaźnik elektroniczny, który za każdym razem pokazuje coś innego. Poza tym ma bardzo małą rozdzielczość pomiarów (min, 1/3, 2/3, i max) co dodatkowo utrudnia sprawę. Jeżeli komunikat o konieczności sprawdzenia poziomu oleju jest wyswietlany na podstawie wskazań tego czujnika to będzie on tyle samo warty. U mnie taki komunikat wyskoczył z tego co pamiętam ze dwa trzy razy w czasie jazdy i za każdym razem poziom oleju w/g wskazań był na poziomie 1/3 zakresu dozwolonego (co w praktyce mogło oznaczać poziom na granicy minimum). Po wyłączeniu i ponownym zapaleniu silnika wszystko było ok. W/g mnie albo masz faktycznie za niski stan oleju (tak niski , że dolanie 0,5l nie pomogło), albo czujnik jest uszkodzony. W pierwszym przypadku dolanie następnej dawki może pomóc, ale jest ryzyko, że jak czujnik kłamie to można przesadzić z poziomem oleju. Cytuj: Dzwonilem do Porsche,Pan z serwisu powiedział aby dolać 0,5l oleju,.....
To się powinieneś cieszyć, że nie chciał Ci sprzedać nowego silnika z prawidłowym poziomem oleju
Ja , jak ostatnio zapytałem w ASO o czujnik obrotów do Tiptronica , to Pan stwierdził, że takiej części zamiennej to w Porsche nie ma i skonczy się to na wymianie skrzyni na nową ( !???!????!!!!!). Skierowałem swoje kroki w innym kierunku i skończyło się na czujniku za 2,75 EUR , 4,5l oleju do skrzyni i nowym filtrze oleju do tegoż oleju. Skrzynka chodzi teraz tak gładko , że zapomniałem że ją mam
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 1.12.2011, 13:42 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
zawsze lepiej mieć brak oleju na bagnecie niż nie mieć bagnetu .
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 1.12.2011, 13:54 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
A nie jest tak że ASO dysponuje tradycyjnym bagnetem?
Tak jest/było swego czasu w Mercedesach - tylko zaślepka i w silniku i w skrzyni.
|
|
Góra |
|
adaszko123
|
Napisane: 1.12.2011, 15:08 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
doleje jeszcze dzisiaj 0,5 l oleju i zobacze. Sprawdzenie poziomu jedynie przez wyswietlacz, młąo, powinien być jeszcze bagnet.
-----------------
997 II 4S
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.12.2011, 15:32 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Cytuj: A nie jest tak że ASO dysponuje tradycyjnym bagnetem? Tak jest/było swego czasu w Mercedesach - tylko zaślepka i w silniku i w skrzyni.
Pewnie masz rację Bartku, bo jakby ci biedni mechanicy sprawdzali ten olej na serwisie .
Wogóle to uważam, że niedopatrzeniem ze strony projektantów jest zamontowanie otwieranej pokrywy silnika w tym aucie.
By nie było klapy , nie było by dylematu .
Porsche powinno składać się z dwóch podstawowych modułów - Nadwozia i "desko-rolki" z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem i układem kierowniczym, i oczywiście wszystko razem połaczone za pomocą specjalnych śrub z "patentowym" łebkiem do których klucz posiadał by tylko serwis.
I tak, jak np. spali się żarówka w kierunkowskazach - to wymieniamy górę,
a jak np. niski stan oleju - to dół
Byłoby o wiele prościej dla serwisu, a i klient nie musiał by dzwonić z pytaniami w czym jest problem i co trzeba zrobić aby autko naprawić (tyle to by sobie każdy nawet nie do konca kumaty w te klocki wydedukował).
Zatrzymuje Cię dajmy na to policjant i mówi "nie świeci panu lewy stop",
a Ty "walisz w druty" do serwisu i za godzinkę masz nową budę.
Wystarczy graty ze schowka i bagażnika poprzenosić i w drogę ........
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.12.2011, 15:36 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Cytuj: doleje jeszcze dzisiaj 0,5 l oleju i zobacze. Sprawdzenie poziomu jedynie przez wyswietlacz, młąo, powinien być jeszcze bagnet.
jak dolejesz jeszcze 0,5l i zaskoczy to będzie oznaczało , że dosyć sporo tego brakowało, i może warto sprawdzić czemu.
Nie wiem jak dawno wymieniałeś , czy dolewałeś olej, więc ciezko określić czy zuzycie jest w normie czy nie.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 1.12.2011, 16:20 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
joko
|
|
Góra |
|
adaszko123
|
Napisane: 1.12.2011, 16:45 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
przejechane na oleju 9.000 km, tyle co wyczytalem w instrukcji może co 2000 km byc zużycie 0,4 l. Nie wiem nie znam się, ale jak piszą?
-----------------
997 II 4S
|
|
Góra |
|
adaszko123
|
Napisane: 1.12.2011, 20:08 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
Dolalem jeszcze 0,5 litra oleju rozgrzałem silnik mała przeajżdzką i wszystko jest ok. zaczeło wskazywać ilość oleju na wyświetlaczu.
Ale dzieki za rozwiniecie tematu.
-----------------
997 II 4S
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 1.12.2011, 23:04 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Super, że się udało bez dodatkowych kombinacji.
Czyli wygląda na to, że zużycie oleju jest w granicach normy, na te 9000km myślę, że jest to do przyjęcia.
Ja zazwyczaj przed odpaleniem zimnego samochodu przekręcam kluczyk i czekam te 6 sekund na wskazanie poziomu oleju. Wprawdzie te wskazania są często rozbieżne, ale przynajmniej dają ogólny pogląd , na to czy już czas coś dolać. Staram się utrzymywać poziom ok.2/3 zakresu dozwolonego.
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 1.12.2011, 23:54 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
I tak Panowie w wolnossących Porsche zużycie oleju jest dużo... mniejsze niż w turbo, zgodnie z instrukcją do 1,5 litra na 1000 km, niezależnie czy 911 turbo, GT2 moje czy Cayenne Turbo, ale fun jest w użytkowaniu, nic tego nie zastąpi, kocham te auta, mój Cayenne Turbo pali litr oleju na 1000 do 2000 km i co z tego
A o GT2 na torze, nie pamiętam..., ale to nie istotne, przecież nie dla oszczędności kupiliśmy te bryki...
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 2.12.2011, 10:49 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
stach masz oczywiscie 100% racji
Nie zmienia to faktu, ze chocby ze wzgledow bezpieczenstwa najdrozszego elementu auta ktorym jest silnik powinien byc "dobry stary bagnet".
Silnik szczeglnie turbo ma prawo zuzywac olej i go zuzywa a widac, ze niedokladnosc wskazan elektronicznego wskaznika poziomu oleju nie jest jakims jednostkowym odosobnionym przypadkiem.
BTW wiecie moze czy w 991 tez nie ma?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 2.12.2011, 12:30 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
w 991 co możesz sam zrobić to dolać płyn do spryskiwaczy i dopompować opony.
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 19.01.2012, 14:43 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Witam
Orientujecie się koledzy gdzie znajduje się czujnik poziomu oleju w 996 Turbo (2002r.) Prawdopodobnie mam uszkodzony albo odpięty. Na elektronicznym wyświetlaczu pokazuje zawsze 3-4 kreski a defakto było ok. 2l. oleju. Bagnetu nie posiadam. Chciałbym zczytać numer i ewentualnie zamówic ten czujnik ale najpierw muszę sie do niego dostać. Czy wszystkie Porsche Turbo zjadaja takie ilości oleju 1000km-0,5-1l. ? Mają naprawde niesamowity apetyt w carrerce 3,4l robiłem 10 000km. i max dolewałem 0,5-1l.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 19.01.2012, 15:21 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
to chyba to.
http://images47.fotosik.pl/1319/506487a791417c91.jpg
W 996t naprawdę nie ma bagnetu? W życiu bym nie podejrzewał, zwłaszcza w silniku z turbo...
Zgodnie z repair manualem spalanie oleju wynosi max 1,0 l /1000km.
A ty masz dodatkowo modzone auto, więc takie spalanie powinieneś traktować jako całkiem normalne.
Co ile zmieniasz olej? Moim zdaniem max okres pomiędzy wymianami w Twoim aucie to ~5000. Lepiej dmuchać na zimne.
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 19.01.2012, 15:30 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Dzieki simprez. Jade właśnie dzisiaj do gościa na podnośnik żeby sprawdzić gdzie on jest. U mnie w Turbo nie ma bagnetu bo sie już nie zmieścił. Wymiane robię co 3000-4000 km. na tym wykresie to bardziej jest w okolicach filtra oleju a ja bym obstawiał że na dole pod miską...
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|