Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.08.2011, 14:33 

Dołączył: 11.08.2011
Posty: 7
Witam !

Jestem nowy na forum mam kilka pytan odnosnie porsche 944.

Zastanawiam sie nad zakupem samochodu ktory bedzie mi sluzyl jako samochod do jazdy po malym miescie jakim jest Krasnik, glownie na dojazdy do pracy ok 8km w obie strony i ma dawac duzo frajdy z jazdy. Myslalem nad Bmw 328i e36 ale ostatnio wpadl mi do glowy pomysl "A moze tak porsche" :D.

Chcialem zapytac szanowych kolegow jakie sa koszty utrzymania. Nie chodzi mi oczywiscie o spalanie. Interesuje mnie glownie dostepnosc czesci oraz ich cena a takze czy auto jest awaryjne czy nie. Najbardziej chcial bym samochod z wolnossacym silnikiem o ile takie w 944 byly.

Bardzo podoba mi sie ten egzemplarz:

http://moto.allegro.pl/porsche-944-s2-a ... 25746.html

Pozdrawiam !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2011, 17:54 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
To S2 jest niewątpliwie piękne, wychuchane itd. Ale ma dwie wady - brak klimatyzacji i dość wysoką cenę. Ale jeśli Cię to nie przeraża... Na pewno jest doinwestowane. Co do awaryjności - wydaje mi się że jest dość niska, z drugiej strony - auto ma już 20+ lat, więc trzeba się liczyć z usterkami. Dość droga jest wymiana sprzęgła (ok. 4000 zł), druga nietania rzecz to rozrząd z pompą wody.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2011, 18:50 

Dołączył: 11.08.2011
Posty: 7
O kurcze sprzeglo troche drogie, a rozrzad ile tak mniej wiecej kosztuje albo np klocki lub tarcze i czy te czesci mozna normalnie normalnie kupic praktycznie w kazdym sklepie z czesciami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2011, 19:41 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
da rade dostac praktycznie wszystko,proste eksploatacyjne rzeczy na dniach lub od reki,reszte z ebay.co.uk lub de ewentualnie w ostatecznosci com. Ogolnie jest conajmniej dobrze z dostepem do czesci a jesli chodzi o ceny - transaxle.pl <--- popatrz i ocen na ktory model Cie stac :).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2011, 20:54 

Dołączył: 11.08.2011
Posty: 7
Dzieki piekne :D

W tym roku chce kupic samochod duzy i rodzinny ale w przyszlym mysle o czyms tylko i wylacznie dla siebie :D Jak do tej pory mialem 2 typy: Bmw e36 328i coupe w pelnym M-pakiecie, Nissan 200sx S14. Teraz mam juz 3 typ oczywiscie jest to 944 :D. Kurde jakos mi sie wydaje ze te 2 pozostale wygladaja bardzo plastikowo przy 944. Slyszalem rowniez opinie ze 944 to porsche dla ubogich, ja oczywiscie tak nie uwazam. Wolal bym jezdzic leciwym pieknym zadbanym 944 niz super wypasionym golfem gti :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2011, 21:54 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
S2 to swietne auto! super je wspominam i na pewno kiedys ponownie kupie. Bardzo dobrze sie prowadzi i jest dynamiczne. Stylistyka jak dla mnie sliczna a komfort to idealny komproimis miedzy sportowym zacieciem a codziennym uzytkowaniem. Uwazam ze jak do jazdyna codzien to prawdopodobnie najlepsze auto (z tych starszych) tej marki.
Co do tego egzemplarza to bylo juz cos o nim na tym forum ... poszukaj w poprzednich watkach ... ponoc bardzo dobry stan. Rzeczywiscie brak klimy to jego najwieksza wada ...a cena ... mysle ze gdyby nie klima to S2 byloby jej warte ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2011, 22:31 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
po co komu klima w takim aucie :lol:
odnośnie kosztów, to:
tarcze przód po 250 zł.
tarcze tył po 350 zł.
klocki na oś po 200 zł.
szczęki ręcznego ok. 140 zł.
opony - tyle ile kosztują w danym rozmiarze, zależy co chcesz.
Świece od 8 zł.
kopułka i palec około 200 jak dobrze pamiętam.
Amorki różnie, ale od 300 już dostaniesz
olej, filtry - tyle co w normalnym aucie
wahacze da się regenerować

to co najdroższe to koledzy opisali wyżej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 3:37 

Dołączył: 11.08.2011
Posty: 7
A czy ten silnik 3.0 to jest V6 czy moze R6 a moze 6cylindrowy bokser? i jak z rozrzadem, jest pasek czy lancuch ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 8:09 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
Polecam wikipedie :oops:
we wszystkich 944 masz rzędowy 4-ro cylindrowy (R4), różnią się tylko ilością zaworów i turbiną

w 944 s2 masz łańcuszek napędzający wałki pod pokrywą zaworów. Założenie było takie, że jest on niewymienialny, ale czas pokazał, że trzeba go jednak wymieniać, bo z biegiem lat i kilometrów może się troszkę rozciągnąć i skosić zęby. Warto przy tym wymienić uszczelki pokrywy zaworów. Na rozrządzie masz pasek, ale wymianę trzeba zlecić komuś, kto to już robił. Tradycyjnie warto wymienić pompę wody.

specjalnie da ciebie typy silników
911 - Boxer (chłodzony powietrzem, lub cieczą)
924 - R4 (2.0 i 2.5)
944 - R4 (2.5, 2.5 Turbo i 3.0)
968 - R4
928 - V8
Boxster, Cayman - Boxer


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 8:22 

Dołączył: 21.10.2010
Posty: 63
Ten silnik to R4, pasek.

A co do klimy to owszem w początkach lat 90 była rarytasem i stąd tak mało 944 w nią wyposażonych, ale patrząc przez pryzmat czasów obecnych to jest wiele osób, które już nie wyobrażają sobie auta bez tego wyposażenia. Ja do takich nie należę, dla mnie S2 mogłoby nie mieć klimy ;)

A co do stwierdzenia "Porsche dla ubogich" to też słyszałem, że prawdziwe Porsche można poznać po tym, że mają stacyjkę po lewej stronie... dla mnie to bezsens, choć pewnie 924 i 944 obniża trochę "prestiż" marki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 9:53 

Dołączył: 21.11.2010
Posty: 3
Mirokez,
Jeśli jesteś zainteresowany Porsche 944, a do tego moją S2jką (jestem właścicielem auta o którym piszesz)
to polecam Ci zrobić sobie wycieczkę do Krakowa i zobaczyć auto z bliska, przejechać się itd.
Jeśli chodzi o koszty utrzymania samochodu, moim zdaniem są na poziomie współczesnego BMW (takie mam porównanie).
Części eksploatacyjne do najtańszych nie należą, ale najważniejszą cechą opiekuna takiego auta powinna być umiejętność ROZSĄDNEGO wydawania pieniędzy.
Druga sprawa: takiego auta nie powinieneś użytkować w zimie, więc powinieneś mieć jeszcze coś innego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 9:53 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
Bluebird, może i 924 i 944 obniżają prestiż marki, ale... na wczorajszym spotkaniu mijało nas kilka razy 911 997 i... chłopacy prawdopodobnie nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak 924 i 44, moim zdaniem to oni obniżają prestiż, bo to właśnie 924 uratowało firmę przed bankructwem, a nie 911... :wink:

Odnośnie klimy w 944 to... często i tak jest niesprawna, a była montowana nawet w 924, więc i w latach 80-tych... jedno mniej do serwisowania :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 9:58 

Dołączył: 21.11.2010
Posty: 3
Prestiż marki obniża Porsche Cayenne, ale to tylko moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 14:51 

Dołączył: 21.10.2010
Posty: 63
Nie chodzi mi o to, że 924/44 są złe, wręcz przeciwnie. Chodzi o to, że np Ferrari "na chodzie" nie kupisz za 5 tys., a Porsche tak dlatego są ludzie, którzy mówią, że to nie jest prawdziwe Porsche - ja osobiście taką opinię mam w nosie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 20:54 

Dołączył: 11.08.2011
Posty: 7
A jak z brzmieniem tego R4 3.0 ?? Bo powiem szczerze ze sie zakochalem w silnikach R6 BMW :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 22:31 

Dołączył: 28.01.2010
Posty: 99
Mirokez wiesz co tak sobie czytam tu i powiem jedno umów się koniecznie na jazdę próbną z ti01 nie że jakaś "reklama" ale zdjęcia i filmy z youtube nie odzwierciedlają Rzeczywistości (to znaczy pokazują ale nie czuć takiej "podniety") :!: :!: . :wink:
Naprawdę jest o bardzo wiele ekscytująco choćby na miejscu pasażera a także z tyłu :D nic tylko jeździć
Dźwięk silnika niczego sobie :D ,a co do części to no cóż to Porsche a nie popularne BMW które jeździ wszędzie :wink: a do tego dochodzi widok bananów innych ludzi z innych aut. Niestety trzeba też się liczyć z zazdrośnikami "o patrz ma porsche pewnie bogaty, to mu porysuje" więc trzeba się przed takimi zabezpieczyć. No jak narazie to uwaga odemnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.08.2011, 23:24 

Dołączył: 11.08.2011
Posty: 7
Hehehe no narazie to sobie tak teoretyzuje i rozmyslam ale jak bede jechal do Krakowa to mysle ze odezwe sie do kolegi ti01 :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.08.2011, 9:16 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
chcesz miec dzwiek to kup sobie 928 i po problemie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum