Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.05.2016, 11:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Hej
Planuję zmienić hamulce w swojej 997.1 C4 na komplet od Turbo 997. Potrzebuję zatem zestawu najlepiej ze zwrotnicami, osłonami, zaciskami itd. Ktoś coś słyszał?




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2016, 14:42 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 453
Ja natomiast chętnie przygarnąłbym Twoje bo potrzebuję całej hamowni na przód do 997 C2S - czerwone zaciski i tarcze 330. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2016, 14:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A taka zmiana ma sens? Seria źle hamuje? Mierzyłeś? Wg mnie efekt będzie niewielki a koszt wręcz przeciwnie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2016, 14:57 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Mam obecnie szare zaciski z tarczami 318, a od turbo będą tarcze 350, zaciski 6cio tłoczkowe i większe klocki oraz lepsza wentylacja. Gdybym miał 4S to pewnie by to nie miało większego sensu, ale w moim przypadku seria nie daje rady :(




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2016, 15:17 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 453
Tak, wiem Carrera 4 ma ten sam hamulec co podstawowa Carrera... S'ka ma nieco większe tarcze i czerwone zaciski 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2016, 15:19 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 453
Może powinieneś zastanowić się nad ceramiką :) w 997 tarcze miały 380mm i wieelkie 6 tłoczkowe zaciski na przedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 15:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Ceramika przekracza już w mojej ocenie racjonalność do tego auta. Jak zmienię za 2 lata na nowszą 991 4S to wtedy będę mógł myśleć o ceramice :)




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 15:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Zmiana na ceramike jest bez sensu niezależnie czy chodzi o 997 czy 991. Lepiej poszukać auta z nią.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 23:32 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 453
bez sensu, bez sensu..... Sens szybko się odnajdzie jak uda się taką ceramikę za fajne pieniądze kupić :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 6:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
To nie będzie proste. Ale powodzenia!




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 14:38 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 453
trza optymistą być :D ok... koniec ot


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Kurcze, musisz nieźle jeździć jak Ci seria nie daje rady w warunkach drogowych ;) (chyba że chodzi o tor?)

Pamiętaj, że w normalnych warunkach siła hamowania zależy przede wszystkim od opon a nie hamulców (te zawsze w sprawnym samochodzie mają znaczny zapas). Ja po przesiadce z 6-letnich MPS2 na nowe MPSS odczułem mega różnicę w sile hamowania

Większe hamulce odczujesz dopiero przy wielokrotnych hamowaniach z prędkości autostradowych
Nawet jeśli chodzi o tor, to warto jeszcze poeksperymentować z innymi klockami (i koniecznie płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia)

Zmiana zacisków to ostateczność, chyba że i tak musisz je zmienić ze względu na jakiś problem, albo chodzi o efekt wizualny. Faktycznie przy 19 calowej feldze mogłyby być większe (szczególnie tylne)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 408
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Chyba nie ma sensu wymieniać w 997.1 z 325 KM na hamulce od Turbo. Wystarczy zmienić na hamulce od 997 S, są duużo tańsze a efekt zadawalający. Ja w swoim 997.2 wymieniłem na takie i po Nurburgringu i SPA jestem bardzo zadowolony a różnica w hamowaniu znaczna pomimo ,że u mnie były tarcze o śr. 330 . Różnica polega tylko na grubości tarczy ale przez to lepiej odprowadza ciepło.




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 19:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
mikey85 napisał(a):
Kurcze, musisz nieźle jeździć jak Ci seria nie daje rady w warunkach drogowych ;) (chyba że chodzi o tor?)

Pamiętaj, że w normalnych warunkach siła hamowania zależy przede wszystkim od opon a nie hamulców (te zawsze w sprawnym samochodzie mają znaczny zapas). Ja po przesiadce z 6-letnich MPS2 na nowe MPSS odczułem mega różnicę w sile hamowania

Większe hamulce odczujesz dopiero przy wielokrotnych hamowaniach z prędkości autostradowych
Nawet jeśli chodzi o tor, to warto jeszcze poeksperymentować z innymi klockami (i koniecznie płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia)

Zmiana zacisków to ostateczność, chyba że i tak musisz je zmienić ze względu na jakiś problem, albo chodzi o efekt wizualny. Faktycznie przy 19 calowej feldze mogłyby być większe (szczególnie tylne)


+1




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.05.2016, 13:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Dziękuję za sugestie i uwagi - to zawsze dobrze posłuchać doświadczonych ludzi.

Generalnie to chodzi mi o tor, bo praktycznie za każdym razem palę klocki (Poznań, Ułęż) i nie mogę hamować tak jakbym chciał. Opony mam roczne Michelin Pilot Sport 2 i jeszcze mają sporo bieżnika. Na Poznaniu zagotowałem płyn mimo, że miał 270 stopni zmierzone przed torem - może jakaś sugestia jaki płyn lać, żeby było lepiej?

Pierwotnie myślałem faktycznie o zmianie na hamulce z wersji S lub C4S, ale Michał z PorschePana zasugerował, że koszt będzie niewiele niższy od turbo i niewiele zyskam na tej zmianie. Może faktycznie wrócę do tego rozważania jak nie uda się mi się znaleźć nic od turbo. Zawsze to będzie tarcza większa (obecnie mam 318, a w S są 330) i nieco więcej klocka.

Przy okazji to jakie klocki polecacie do jazdy miejskiej i na tor?




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.05.2016, 20:05 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Dobry zestaw hamulcowy na tor niekoniecznie będzie fajny na codzień - bo może piszczeć dopóki się nie dogrzeje.
Ale zestaw z 4s lub turbo na pewno wystarczy.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.05.2016, 21:44 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Jerzy napisał(a):
Dobry zestaw hamulcowy na tor niekoniecznie będzie fajny na codzień - bo może piszczeć dopóki się nie dogrzeje.
Ale zestaw z 4s lub turbo na pewno wystarczy.


Dokładnie dlatego chcę zmienić na seryjny, ale z mocniejszych maszyn. Na tor dla amatora z ciężką nogą wystarczy, a jazda po mieście nadal będzie bezpieczna i przyjemna.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.05.2016, 22:26 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Z mojego doświadczenia: techniką jazdy można bardzo poprawić zużycie auta. W szczególności opon i nawet hamulców (o zespole napędowym nie ma co wspominać).

Chociażby w przypadku jazdy z włączonym PSM - jeśli system musi często interweniować

Same technika hamowania to sztuka, która nie tylko pozwala osągnąć lespsze czasy.
Ale zgadzam się z Twoim tokiem myślenia - baza musi być.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2016, 13:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Wreszcie znalazłem porównanie powierzchni hamujących w wersji zwykłej 997 i S. Zobaczcie sami: http://www.renntech.org/forums/uploads/ ... 547182.png

Czyli po zmianie na S z tyłu będę miał hamowanie jak obecnie z przodu, czyli więcej powierzchni hamującej o prawie 30%, a z przodu więcej o prawie 20%. Wg mnie to już gra warta świeczki, tym bardziej, że nie ma nic od turbo w tej chwili.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.06.2016, 21:54 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
podbijam bo nadal nie znalazłem :(




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum