Autor |
Wiadomość |
Don_Tomas
|
Napisane: 12.05.2016, 11:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Hej Planuję zmienić hamulce w swojej 997.1 C4 na komplet od Turbo 997. Potrzebuję zatem zestawu najlepiej ze zwrotnicami, osłonami, zaciskami itd. Ktoś coś słyszał?
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 14.05.2016, 14:42 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 453
|
Ja natomiast chętnie przygarnąłbym Twoje bo potrzebuję całej hamowni na przód do 997 C2S - czerwone zaciski i tarcze 330.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.05.2016, 14:47 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A taka zmiana ma sens? Seria źle hamuje? Mierzyłeś? Wg mnie efekt będzie niewielki a koszt wręcz przeciwnie.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 14.05.2016, 14:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Mam obecnie szare zaciski z tarczami 318, a od turbo będą tarcze 350, zaciski 6cio tłoczkowe i większe klocki oraz lepsza wentylacja. Gdybym miał 4S to pewnie by to nie miało większego sensu, ale w moim przypadku seria nie daje rady
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 14.05.2016, 15:17 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 453
|
Tak, wiem Carrera 4 ma ten sam hamulec co podstawowa Carrera... S'ka ma nieco większe tarcze i czerwone zaciski
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 14.05.2016, 15:19 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 453
|
Może powinieneś zastanowić się nad ceramiką w 997 tarcze miały 380mm i wieelkie 6 tłoczkowe zaciski na przedzie
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 16.05.2016, 15:21 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Ceramika przekracza już w mojej ocenie racjonalność do tego auta. Jak zmienię za 2 lata na nowszą 991 4S to wtedy będę mógł myśleć o ceramice
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.05.2016, 15:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Zmiana na ceramike jest bez sensu niezależnie czy chodzi o 997 czy 991. Lepiej poszukać auta z nią.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 16.05.2016, 23:32 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 453
|
bez sensu, bez sensu..... Sens szybko się odnajdzie jak uda się taką ceramikę za fajne pieniądze kupić
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.05.2016, 6:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
To nie będzie proste. Ale powodzenia!
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 17.05.2016, 14:38 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 453
|
trza optymistą być ok... koniec ot
|
|
Góra |
|
mikey85
|
Napisane: 17.05.2016, 17:08 |
|
Dołączył: 3.07.2011 Posty: 190 Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
|
Kurcze, musisz nieźle jeździć jak Ci seria nie daje rady w warunkach drogowych (chyba że chodzi o tor?) Pamiętaj, że w normalnych warunkach siła hamowania zależy przede wszystkim od opon a nie hamulców (te zawsze w sprawnym samochodzie mają znaczny zapas). Ja po przesiadce z 6-letnich MPS2 na nowe MPSS odczułem mega różnicę w sile hamowania Większe hamulce odczujesz dopiero przy wielokrotnych hamowaniach z prędkości autostradowych Nawet jeśli chodzi o tor, to warto jeszcze poeksperymentować z innymi klockami (i koniecznie płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia) Zmiana zacisków to ostateczność, chyba że i tak musisz je zmienić ze względu na jakiś problem, albo chodzi o efekt wizualny. Faktycznie przy 19 calowej feldze mogłyby być większe (szczególnie tylne)
_________________
Mikołaj --- jest: 991.2 4S było: 997 C4, 986 2.7
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 17.05.2016, 18:16 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Chyba nie ma sensu wymieniać w 997.1 z 325 KM na hamulce od Turbo. Wystarczy zmienić na hamulce od 997 S, są duużo tańsze a efekt zadawalający. Ja w swoim 997.2 wymieniłem na takie i po Nurburgringu i SPA jestem bardzo zadowolony a różnica w hamowaniu znaczna pomimo ,że u mnie były tarcze o śr. 330 . Różnica polega tylko na grubości tarczy ale przez to lepiej odprowadza ciepło.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 17.05.2016, 19:08 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
mikey85 napisał(a): Kurcze, musisz nieźle jeździć jak Ci seria nie daje rady w warunkach drogowych (chyba że chodzi o tor?) Pamiętaj, że w normalnych warunkach siła hamowania zależy przede wszystkim od opon a nie hamulców (te zawsze w sprawnym samochodzie mają znaczny zapas). Ja po przesiadce z 6-letnich MPS2 na nowe MPSS odczułem mega różnicę w sile hamowania Większe hamulce odczujesz dopiero przy wielokrotnych hamowaniach z prędkości autostradowych Nawet jeśli chodzi o tor, to warto jeszcze poeksperymentować z innymi klockami (i koniecznie płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia) Zmiana zacisków to ostateczność, chyba że i tak musisz je zmienić ze względu na jakiś problem, albo chodzi o efekt wizualny. Faktycznie przy 19 calowej feldze mogłyby być większe (szczególnie tylne) +1
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 18.05.2016, 13:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Dziękuję za sugestie i uwagi - to zawsze dobrze posłuchać doświadczonych ludzi.
Generalnie to chodzi mi o tor, bo praktycznie za każdym razem palę klocki (Poznań, Ułęż) i nie mogę hamować tak jakbym chciał. Opony mam roczne Michelin Pilot Sport 2 i jeszcze mają sporo bieżnika. Na Poznaniu zagotowałem płyn mimo, że miał 270 stopni zmierzone przed torem - może jakaś sugestia jaki płyn lać, żeby było lepiej?
Pierwotnie myślałem faktycznie o zmianie na hamulce z wersji S lub C4S, ale Michał z PorschePana zasugerował, że koszt będzie niewiele niższy od turbo i niewiele zyskam na tej zmianie. Może faktycznie wrócę do tego rozważania jak nie uda się mi się znaleźć nic od turbo. Zawsze to będzie tarcza większa (obecnie mam 318, a w S są 330) i nieco więcej klocka.
Przy okazji to jakie klocki polecacie do jazdy miejskiej i na tor?
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 18.05.2016, 20:05 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Dobry zestaw hamulcowy na tor niekoniecznie będzie fajny na codzień - bo może piszczeć dopóki się nie dogrzeje. Ale zestaw z 4s lub turbo na pewno wystarczy.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 19.05.2016, 21:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Jerzy napisał(a): Dobry zestaw hamulcowy na tor niekoniecznie będzie fajny na codzień - bo może piszczeć dopóki się nie dogrzeje. Ale zestaw z 4s lub turbo na pewno wystarczy. Dokładnie dlatego chcę zmienić na seryjny, ale z mocniejszych maszyn. Na tor dla amatora z ciężką nogą wystarczy, a jazda po mieście nadal będzie bezpieczna i przyjemna.
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 19.05.2016, 22:26 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Z mojego doświadczenia: techniką jazdy można bardzo poprawić zużycie auta. W szczególności opon i nawet hamulców (o zespole napędowym nie ma co wspominać).
Chociażby w przypadku jazdy z włączonym PSM - jeśli system musi często interweniować
Same technika hamowania to sztuka, która nie tylko pozwala osągnąć lespsze czasy. Ale zgadzam się z Twoim tokiem myślenia - baza musi być.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 24.05.2016, 13:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Wreszcie znalazłem porównanie powierzchni hamujących w wersji zwykłej 997 i S. Zobaczcie sami: http://www.renntech.org/forums/uploads/ ... 547182.pngCzyli po zmianie na S z tyłu będę miał hamowanie jak obecnie z przodu, czyli więcej powierzchni hamującej o prawie 30%, a z przodu więcej o prawie 20%. Wg mnie to już gra warta świeczki, tym bardziej, że nie ma nic od turbo w tej chwili.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 8.06.2016, 21:54 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
podbijam bo nadal nie znalazłem
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|