|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PL
|
Napisane: 12.12.2015, 20:23 |
|
Dołączył: 2.03.2015 Posty: 8
|
Witam serdecznie, po 8 latach użytkowania Cayenna S z 2003 r. chciałbym zmienić auto na nowocześniejsze. Tylko co może zastąpić Porsche ? Chodził mi po głowie nowy Lexus GS ale jednak wybór podł na Panamerę lub Panamerę 4. Cena do 190000 zł. Proszę forumowiczów o oferty ( podpowiedzi mile widziane). Pozdrawiam PL.
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 12.12.2015, 20:29 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Kolego zachecam Cie abys szukal odrazu 4, najlepiej 4s Ja po dwóch audi quattro, jak postanowilem zasmakowac porsche, to od razu wiedzialem ze tylko 4x4...
|
|
Góra |
|
PL
|
Napisane: 12.12.2015, 20:38 |
|
Dołączył: 2.03.2015 Posty: 8
|
Dzięki za podpowiedz nr. 1. Chociaż dzisiaj przejechałem sie panamerą ( bez 4) i jestem zachwycony. Co wnosi do jazdy S ? Pozdrawiam PL.
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 12.12.2015, 21:51 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
PL napisał(a): Dzięki za podpowiedz nr. 1. Chociaż dzisiaj przejechałem sie panamerą ( bez 4) i jestem zachwycony. Co wnosi do jazdy S ? Pozdrawiam PL. Zaczhecam do zapoznania sie z modelami, troche tutaj masz: https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Panameraa w skrócie: Panamera 3.6 V6 Panamera S 4.8 V8 4 - oznacza 4x4 Ja wybrałem 4S.
|
|
Góra |
|
PL
|
Napisane: 13.12.2015, 14:05 |
|
Dołączył: 2.03.2015 Posty: 8
|
S czyli silnik V8. Słyszałem że bardziej awaryjny niż 3,6 ? Jeżeli coś wiecie na ten temat to będę wdzięczny.
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 13.12.2015, 16:29 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Czy są jakieś trwałe silniki w Porsche? Sam jestem miłośnikiem tej marki, akurat dane mi było użytkować Boxstera 986 (2.7) bez najmniejszych problemów, natomiast często na forum pojawiają się ludzie których dopadł jakiś pech lub wyjątkowa nietrwałość/awaryjność silników. Cała seria 996/997, Cayenne 3.2/4.5/Turbo, późniejsze poliftowe 3.6/4.8 w Cayenne i Panamerach to jak widać na tym jak i zagranicznych forach silniki często ulegające poważnym awariom (IMS. wycierające się gładzie cylindrów, pękające bloki, ktoś ostatnio pisał o ściętych aluminiowych śrubach rozrządu w Panamerze...) Wygląda to wszystko na poważne błędy konstrukcyjne, a awarie zdarzają się często nawet w samochodach serwisowanych w ASO. Post nie jest atakiem na markę. jedynie refleksją i zachęceniem do dyskusji bardziej doświadczonych użytkowników. Sam po sprzedaży Boxstera rozglądam się za kolejnym Porsche.
Pozdrawiam Mariusz
|
|
Góra |
|
PL
|
Napisane: 13.12.2015, 17:07 |
|
Dołączył: 2.03.2015 Posty: 8
|
Mój silnik 4,5 w Cayenne z 2003 r wytrzymał 195000 km. Wymieniłem na inny- kosztowało to około 25000 zł. I nie chciałbym aby spotkało mnie to w Panamerze.
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 13.12.2015, 18:15 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Więc koszt silnika wychodzi mniej więcej połowę wartości samochodu. Mało tego po wymianie nie mamy gwarancji ile wytrzyma kolejny... Czy metody naprawy tych silników oferowane na allegro itp. są skuteczne i "na zawsze" rozwiązują problem? Nie dziwiłoby mnie to gdyby to była jednorazowa wpadka i Porsche w nowych modelach wyciągnęło jakieś wnioski i udoskonaliło co nieco... Rozumiem że era księgowych zamiast inżynierów, ale nie wyobrażam sobie kupić np. Panamerę za 300000zł i jeżdzić z duszą na ramieniu że gdzieś w trasie silnik ulegnie awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę.
|
|
Góra |
|
PL
|
Napisane: 14.12.2015, 19:42 |
|
Dołączył: 2.03.2015 Posty: 8
|
Panowie ponawiam prośbę o pomoc w wyborze Panamery do 2011 r.( 3,6 czy 4,8). Może ktos z forumowiczów sprzedaje ? Pozdrawiam PL
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 14.12.2015, 20:20 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
@mani3ck Co do 911 to wiadomo 993 i wcześniejsze - wzór niezawodności, a seria 996/997 - silniki 3,4 996 i 3.8 przedliftowa 997.1 to faktycznie słabe... , ale silnik 3,6 jest znakomity Co do Panamera i Cayenne to obecnie, zgodnie ze stanowiskiem PorschePana to tylko diesel....
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 14.12.2015, 20:55 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Mi się dobrze jeździ 4.8 bez turbo, dynamika ok i spalanie jest moim zdaniem rewelacyjne.
Mam jedynie problem z katalizatorami, ale aktualnie walcze z tym - natomiast to nie ma znaczenia z silnikiem.
Kupiłbym Diesela, ALE nie chciałem RWD :p
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 15.12.2015, 1:13 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
I oprócz RWD brak PDK :/ tu się zgadzam Diesel mimo swojej bezawaryjności do Panamery nie pasuje, ale Cayenne - uważam, że tylko diesel
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 15.12.2015, 4:25 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Mam pdk ale nie jezdzilem panamera ze zwykla skrzynia, wiec nie moge powiedziec czy lepsza. Czasem denerwuje mnie jej nerwowosc przy ruszaniu, ale moze ten tup tak ma.
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 15.12.2015, 14:12 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
ogólna zasada:
"zwykły" automat < manual < PDK
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
mhl07
|
Napisane: 15.12.2015, 20:59 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
Jak masz obawy odnośnie napraw zawsze możesz sprawdzić auto w trybie przedłurzenia gwarancji ( do 8 lat lub 200k km). W Pannie coś koło 13k zł za dwa lata razem z asistance na całą Europę. Brzmi uczciwie i głowa spokojna.
|
|
Góra |
|
Marcin B.
|
Napisane: 15.12.2015, 23:27 |
|
Dołączył: 5.08.2014 Posty: 283
|
mhl07 napisał(a): Jak masz obawy odnośnie napraw zawsze możesz sprawdzić auto w trybie przedłurzenia gwarancji ( do 8 lat lub 200k km). W Pannie coś koło 13k zł za dwa lata razem z asistance na całą Europę. Brzmi uczciwie i głowa spokojna. Podpisuję się pod tym co napisał kolega(chyba 10 lat lub 200kkm). Ja właśnie w Panamerze Turbo miałem wymieniony cały silnik oprócz bloku(2 naprawy pod rząd)... lepiej nie mówić ile by to kosztowało bez Porsche Approved... Miałem 911, mam Cayenne i Panamera, wszystkie miały duże(drogie) awarie. Absolutnie odradzam zakupu Porsche bez gwarancji.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|