Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.12.2015, 20:23 

Dołączył: 2.03.2015
Posty: 8
Witam serdecznie,
po 8 latach użytkowania Cayenna S z 2003 r. chciałbym zmienić auto na nowocześniejsze. Tylko co może zastąpić Porsche ? Chodził mi po głowie nowy Lexus GS ale jednak wybór podł na Panamerę lub Panamerę 4.
Cena do 190000 zł. Proszę forumowiczów o oferty ( podpowiedzi mile widziane).
Pozdrawiam PL.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2015, 20:29 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Kolego zachecam Cie abys szukal odrazu 4, najlepiej 4s :)
Ja po dwóch audi quattro, jak postanowilem zasmakowac porsche, to od razu wiedzialem ze tylko 4x4...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2015, 20:38 

Dołączył: 2.03.2015
Posty: 8
Dzięki za podpowiedz nr. 1. Chociaż dzisiaj przejechałem sie panamerą ( bez 4) i jestem zachwycony. Co wnosi do jazdy S ?
Pozdrawiam PL.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2015, 21:51 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
PL napisał(a):
Dzięki za podpowiedz nr. 1. Chociaż dzisiaj przejechałem sie panamerą ( bez 4) i jestem zachwycony. Co wnosi do jazdy S ?
Pozdrawiam PL.


Zaczhecam do zapoznania sie z modelami, troche tutaj masz:
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Panamera

a w skrócie:
Panamera 3.6 V6
Panamera S 4.8 V8
4 - oznacza 4x4

Ja wybrałem 4S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 14:05 

Dołączył: 2.03.2015
Posty: 8
S czyli silnik V8. Słyszałem że bardziej awaryjny niż 3,6 ?
Jeżeli coś wiecie na ten temat to będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 16:29 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Czy są jakieś trwałe silniki w Porsche? Sam jestem miłośnikiem tej marki, akurat dane mi było użytkować Boxstera 986 (2.7) bez najmniejszych problemów, natomiast często na forum pojawiają się ludzie których dopadł jakiś pech lub wyjątkowa nietrwałość/awaryjność silników.
Cała seria 996/997, Cayenne 3.2/4.5/Turbo, późniejsze poliftowe 3.6/4.8 w Cayenne i Panamerach to jak widać na tym jak i zagranicznych forach silniki często ulegające poważnym awariom (IMS. wycierające się gładzie cylindrów, pękające bloki, ktoś ostatnio pisał o ściętych aluminiowych śrubach rozrządu w Panamerze...) Wygląda to wszystko na poważne błędy konstrukcyjne, a awarie zdarzają się często nawet w samochodach serwisowanych w ASO.
Post nie jest atakiem na markę. jedynie refleksją i zachęceniem do dyskusji bardziej doświadczonych użytkowników. Sam po sprzedaży Boxstera rozglądam się za kolejnym Porsche.

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 17:07 

Dołączył: 2.03.2015
Posty: 8
Mój silnik 4,5 w Cayenne z 2003 r wytrzymał 195000 km. Wymieniłem na inny- kosztowało to około 25000 zł. I nie chciałbym aby spotkało mnie to w Panamerze. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 18:15 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Więc koszt silnika wychodzi mniej więcej połowę wartości samochodu. Mało tego po wymianie nie mamy gwarancji ile wytrzyma kolejny... Czy metody naprawy tych silników oferowane na allegro itp. są skuteczne i "na zawsze" rozwiązują problem? Nie dziwiłoby mnie to gdyby to była jednorazowa wpadka i Porsche w nowych modelach wyciągnęło jakieś wnioski i udoskonaliło co nieco...
Rozumiem że era księgowych zamiast inżynierów, ale nie wyobrażam sobie kupić np. Panamerę za 300000zł i jeżdzić z duszą na ramieniu że gdzieś w trasie silnik ulegnie awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2015, 19:42 

Dołączył: 2.03.2015
Posty: 8
Panowie ponawiam prośbę o pomoc w wyborze Panamery do 2011 r.( 3,6 czy 4,8).
Może ktos z forumowiczów sprzedaje ?
Pozdrawiam PL


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2015, 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
@mani3ck
Co do 911 to wiadomo 993 i wcześniejsze - wzór niezawodności, a seria 996/997 - silniki 3,4 996 i 3.8 przedliftowa 997.1 to faktycznie słabe... , ale silnik 3,6 jest znakomity :D

Co do Panamera i Cayenne to obecnie, zgodnie ze stanowiskiem PorschePana to tylko diesel....




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2015, 20:55 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Mi się dobrze jeździ 4.8 bez turbo, dynamika ok i spalanie jest moim zdaniem rewelacyjne.

Mam jedynie problem z katalizatorami, ale aktualnie walcze z tym - natomiast to nie ma znaczenia z silnikiem.

Kupiłbym Diesela, ALE nie chciałem RWD :p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2015, 1:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
I oprócz RWD brak PDK :/ tu się zgadzam Diesel mimo swojej bezawaryjności do Panamery nie pasuje, ale Cayenne - uważam, że tylko diesel




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2015, 4:25 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Mam pdk ale nie jezdzilem panamera ze zwykla skrzynia, wiec nie moge powiedziec czy lepsza. Czasem denerwuje mnie jej nerwowosc przy ruszaniu, ale moze ten tup tak ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2015, 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
ogólna zasada:

"zwykły" automat < manual < PDK




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2015, 20:59 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Jak masz obawy odnośnie napraw zawsze możesz sprawdzić auto w trybie przedłurzenia gwarancji ( do 8 lat lub 200k km). W Pannie coś koło 13k zł za dwa lata razem z asistance na całą Europę. Brzmi uczciwie i głowa spokojna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2015, 23:27 

Dołączył: 5.08.2014
Posty: 283
mhl07 napisał(a):
Jak masz obawy odnośnie napraw zawsze możesz sprawdzić auto w trybie przedłurzenia gwarancji ( do 8 lat lub 200k km). W Pannie coś koło 13k zł za dwa lata razem z asistance na całą Europę. Brzmi uczciwie i głowa spokojna.


Podpisuję się pod tym co napisał kolega(chyba 10 lat lub 200kkm). Ja właśnie w Panamerze Turbo miałem wymieniony cały silnik oprócz bloku(2 naprawy pod rząd)... lepiej nie mówić ile by to kosztowało bez Porsche Approved...
Miałem 911, mam Cayenne i Panamera, wszystkie miały duże(drogie) awarie. Absolutnie odradzam zakupu Porsche bez gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum