Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.04.2020, 10:50 

Dołączył: 14.04.2020
Posty: 6
Witam. Rozglądam się za panamerą 4.8 pierwsze modele ale po lifcie.
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-p ... Cu66N.html
Oglądał może ktoś to auto ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2020, 19:13 

Dołączył: 14.04.2020
Posty: 6
Czy wersja przedliftowa bardzo różni się od wersji poliftowej, bo cena 2razy wyższa. czy jest sens dopłacać tak dużą różnice ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2020, 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Troszkę się różni, ale na pewno nie jest 2 x lepsza :) Z drugiej strony
jeżeli możesz wydać 200k to poliftowa wydaje się lepszym wyborem. Zawsze to młodszy rocznik i już nowy wygląd. No i ta czerwona wygląda
świetnie.

Nie przeglądałem ogłoszeń, ale czy za 100k zł kupisz ładną/sprawną
Panamerę?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2020, 23:34 

Dołączył: 14.04.2020
Posty: 6
Ta czerwona jest akurat najtańsza z poliftowych. Normalnie trzeba dać około 250+ natomiast pierwsze roczniki są już za około 130.
Trochę się naczytałem ostatnio o panamerach i czy naprawdę są tak awaryjne jak wszyscy piszą ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2020, 0:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W serwisach zwykle stoją te zepsute, najlepsza byłaby ankieta pośród
wszystkich użytkowników, ale i tak większość doradzi Ci wykupić
ubezpieczenie, nazywane gwarancją. Są elementy zawodne jak wariatory
w silniku na wałkach ssących lub lubiące się zacierać spoilery. Czasem
coś stuka w zawieszeniu i diagnoza, że to amortyzatory na 90% zostawia
temat na później (do tanich nie należą, a zamiennika aktualnie brak),
ale są też takie sztuki które tylko podbijają przeglądy raz w roku
i nikt nie myśli o problemach, bo ich nie ma :) Wszystko zależy od
konkretnej sztuki.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2020, 16:33 

Dołączył: 3.01.2014
Posty: 57
U mnie w rodzinie jest taka Panamera (poliftowe Turbo) od ponad trzech lat. Użytkowana zdecydowanie głównie w trasie, przebieg w okolicach 90kkm (kupiona przy przebiegu w okolicach 12kkm). Auto kompletnie bezproblemowe - poza typową eksploatacją nie było żadnych dodatkowych niespodzianek i awarii.
Na początku powstał pomysł na wykupienie gwarancji PA. Ale jako że ta sztuka ma bardzo nielubiane przez nasze serwisy pochodzenie (USA), spowodowało to piętrzenie trudności i temat odpuściliśmy. Póki co gwarancja by się nie przydała :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2020, 19:35 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Hautameki napisał(a):
Ale jako że ta sztuka ma bardzo nielubiane przez nasze serwisy pochodzenie (USA), spowodowało to piętrzenie trudności i temat odpuściliśmy.


Wydaje mi się, że wszystko to odbywa się celowo i świadomie po stronie serwisow. Niestety kiedy nawet wjeżdżasz amerykańskim bmw w ASO, to również zaczynają się "huśtawki" i bajki typu oni maja inne software, a my tego nie dotykamy, a na to niema szans i td i tp. Dziwne zachowanie....przecież diagnostyka ma różne rynki i różne softy zarówno dla bmw, jak i porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 4:26 

Dołączył: 18.04.2020
Posty: 8
Posiadam Panamerę 4S przed liftem (4.8 V8). Poprzedni właściciel wymienił silnik przy przebiegu 89000km, powód ten co zwykle, czyli urwane śruby wariatora, koszt 23000 EUR w serwisie w Niemczech. Silnik wymieniony na "ulepszony" po lifcie, ze stalowymi śrubami. Teraz przebieg 160 000km i żadnych problemów, jedynie elementy eksploatacyjne i uszkodzony miech z przodu (założony zamiennik z allegro za 1500 zł, na razie działa).
Jeśli zdecydujesz się na silnik 4.8 polecam sprawdzenie rodzaju śrub, Michał z PorschePana zrobił to dla mnie po zakupie dla upewnienia się, jest to bardzo łatwe, zagłada się przez wlew oleju.
Samochód genialny, polecam szczególnie z aktywnym wydechem lub zmianę na wydech z GTS (co sam uczyniłem).
Pisz jeśli masz jakiekolwiek pytania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 10:09 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
GermanCars napisał(a):
Hautameki napisał(a):
Ale jako że ta sztuka ma bardzo nielubiane przez nasze serwisy pochodzenie (USA), spowodowało to piętrzenie trudności i temat odpuściliśmy.


Wydaje mi się, że wszystko to odbywa się celowo i świadomie po stronie serwisow. Niestety kiedy nawet wjeżdżasz amerykańskim bmw w ASO, to również zaczynają się "huśtawki" i bajki typu oni maja inne software, a my tego nie dotykamy, a na to niema szans i td i tp. Dziwne zachowanie....przecież diagnostyka ma różne rynki i różne softy zarówno dla bmw, jak i porsche


ASO Ford jeszcze gorsze story:

Auto z USA z akcją serwisową (wezwanie), odpowiedź z serwisu - nie robimy auto z za oceanu i koniec.
:banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 11:15 

Dołączył: 14.04.2020
Posty: 6
Jeżeli chodzi o Forda to porażka, jeżdżę obecnie mustangiem GT z 16r i mam akcję serwisową na zamek w drzwiach pasażera, ale serwis odmówił gdyż jest to wersja USA.
Kurcze, sam już nie wiem co z tą panamerą. Auto bardzo mi się podoba i na pewno była by to wersja turbo lub turbo S, ewentualnie GTS poliftowe. Nie myślałem ze są to tak awaryjne auta, nie chciał bym wykupować abonamentu u laweciarza i ciągle jeździć zastępczym...
Dysponuję kwotą około 250tys. co byście polecali jeżeli nie panamerę ?, a może wszystkie porsche w tej kwocie są awaryjne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 12:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
250 wystarczy na 997.2. Bez porównania mniej problemów.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 20:30 

Dołączył: 18.04.2020
Posty: 8
Leo napisał(a):
Jeżeli chodzi o Forda to porażka, jeżdżę obecnie mustangiem GT z 16r i mam akcję serwisową na zamek w drzwiach pasażera, ale serwis odmówił gdyż jest to wersja USA.
Kurcze, sam już nie wiem co z tą panamerą. Auto bardzo mi się podoba i na pewno była by to wersja turbo lub turbo S, ewentualnie GTS poliftowe. Nie myślałem ze są to tak awaryjne auta, nie chciał bym wykupować abonamentu u laweciarza i ciągle jeździć zastępczym...
Dysponuję kwotą około 250tys. co byście polecali jeżeli nie panamerę ?, a może wszystkie porsche w tej kwocie są awaryjne.


Panamery GTS i Turbo od 2013 roku nie mają problemów z wariatorem, niektóre egzemplarze z końca 2012 roku mają już poprawione śruby, jak pisałem wcześniej da się to bardzo łatwo sprawdzić. Jeśli są to samochody sprzed 2013 koszt prewencyjnej wymiany to ok.7500PLN (znalezione na forum).

Pozostają kwestie zawieszenia, ale nie powinno być ono bardziej awaryjne od konkurencji a komfort jest nieporównywalny do samochodów bez pneumatyki. Z innych częstych wad to zacinające się drzwi (nowy zamek 200-600 zł, dość łatwa wymiana). Jeśli samochód Ci się podoba i jesteś świadom wyższych kosztów eksploatacji niż Skoda to polecam z całego serca :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 22:12 

Dołączył: 21.02.2020
Posty: 3
Interesowało by Cię sprowadzenie Panamery z USA? Tam sporo tego jeździ i można kupić w naprawdę fajnych pieniądzach. Wysłałem zreszta pw :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 23:16 

Dołączył: 14.04.2020
Posty: 6
sowa, raczej celuję w europejskie auta.
ok. przestałem już czytać o wadach i usterkach, bo ile aut tyle opinii. Mam tylko jeszcze jeden dylemat, czy GTS czy TURBO. Jaka jest według Was opinia bo cenowo można powiedzieć że tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2020, 23:38 

Dołączył: 18.04.2020
Posty: 8
GTS lepiej brzmi, jest fabrycznie obniżona, dużo opcji dodanych było w standardzie (np. Pakiet sport plus, bardziej agresywny wygląd w środku) + niższe spalanie.

Turbo jak wiadomo moc. Przeglądając rennlist da się zauważyć dużo pozytywnych opinii o GTS że względu na silnik bez turbo i tak jak Pisałem dźwięk wydechu.

Ja osobiście zdecydowałem się na 4s 4.8 + dołożyłem wydech z GTS właśnie z tego względu i nie żałuję tego wyboru, oczywiście jest to kwestia subiektywna. Z silnikiem bez turba można mieć dużo frajdy przy w miarę legalnych prędkościach co dla mnie jest też plusem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum