Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.11.2023, 16:57 

Dołączył: 19.05.2018
Posty: 24
Cześć Klubowicze. W nowym sezonie chciałbym częściej móc uczestniczyć w klubowych spotkania turystycznych i na torze. Cayenne choć genialny jako auto rodzinne, nie spełnia z oczywistych względów oczekiwań auta zlotowego, dlatego rozglądam się za autem do takich celów. Nie mam wygórowanych oczekiwań, bo jestem fanem wielu modeli, a budżet też jest ograniczony, dlatego biorę pod uwagę kilka opcji. Ogólnie chciałbym żeby było to Porsche w nadwoziu coupé lub targa i w nienagannym stanie. Raczej manual, ale w przypadku fajnego egzemplarza automat też wchodzi w grę. Budżet to około 100 tys. zł, więc realnie pewnie będzie to rozmowa o 914/924/944/968 lub ewentualnie jakimś wczesnym 996. Wiem, że sporo osób pewnie napisze o Boxsterze 986, ale miałem już takie auto kiedyś i drugi raz chyba już bym nie chciał, chociaż zestawienie fajnego stanu i fajnej wersji pewnie chętnie obejrzę. Jeszcze jedną możliwością jest pewnie jakieś auto do poprawek/odbudowy i tutaj też wcale nie mówię nie, ale z racji na to co realnie będę w stanie dorzucić do kwoty zakupu, to niestety jakieś fajne wiatraki w stanie do poważnych poprawek czy odbudowy odpadają. Piszę tutaj, bo samochody z ogłoszeń oczywiście znam, ale jak wiadomo w klubie zawsze może się pojawić jakaś alternatywa :) Z góry dziękuję za wszystkie propozycje i mam nadzieję, że uda się coś znaleźć w najbliższym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2023, 17:06 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Choć będzie ciężko to poszukaj jakiegoś 968 za okolice 20k USD w USA,
Ceny u sąsiadów będą zbyt wysokie. Amerykańskie 968 nie będą już tak oszpecone przez obrysówki i brzydki tylny zderzak jak wcześniejsze 944.

Jeżeli się przepisy nie zmieniły to sprowadzisz rocznik 91-93 bez akcyzy (na białe blachy!).

U nas w kraju ciężko o dobry egzemplarz, sam nie wiem kiedy ostatnio widziałem taki na sprzedaż, one chyba od jakiegoś czasu nie zmieniają specjalnie rąk. Było jedno 968 od pierwszego właściciela(auto od początku w Polsce) w tym roku, sprzedało się chyba w 1.5 dnia(?) za 115k(?) -> znaki zapytania bo to z pamięci. Znam późne 944 Turbo które poszło bardzo niedawno za 130.

To co masz w portalach wisi i wisi, szukaj za granicą bądź pocztą pantoflową.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2023, 20:29 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 107
Posiadam Caymanna w manualu z 2008 roku.
Bardzo ślicznie skonfigurowanego.

w razie czego zapraszam do kontaktu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2023, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.05.2021
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 787
Jak DUKE pisze dobra opcja to 968.
Ja dorzucę jeszcze 944 turbo lub S2.

Wszystkie powyżej to transaxle, które cechują się idealnym rozkładem ciężaru 50/50, dzięki czemu świetnie trzymają się drogi/toru (lepiej niż 911 z cięższym tyłkiem) i zapewniają bardzo dobry komfort w dłuższych podróżach. Ceny części na przyzwoitym poziomie

Wg mnie idealne Porsche wg tego co potrzebujesz.




_________________

911 996 Carrera 4s cabrio
944 turbo 1986
insta #magnus_marecki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2023, 12:22 

Dołączył: 19.05.2018
Posty: 24
Tak, o 944 Turbo myślę w tym kontekście bardzo poważnie. Fajny egzemplarz tylko potrzebny :)

O 968 myślałem, ogólnie bardzo mi się podoba to auto, ale ma dwie wady (słaba dynamika, jeździłem i manualem i automatem w bardzo dobrym stanie - fajniej jeździ już 944 S2, bo jest lżejsze) oraz jest je dość ciężko sprzedać, bo mało ludzi wyraża nim zainteresowanie. Chyba, że CS, ale to już inna półka cenowa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2023, 13:10 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Siela napisał(a):
Tak, o 944 Turbo myślę w tym kontekście bardzo poważnie. Fajny egzemplarz tylko potrzebny :)

O 968 myślałem, ogólnie bardzo mi się podoba to auto, ale ma dwie wady (słaba dynamika, jeździłem i manualem i automatem w bardzo dobrym stanie - fajniej jeździ już 944 S2, bo jest lżejsze) oraz jest je dość ciężko sprzedać, bo mało ludzi wyraża nim zainteresowanie. Chyba, że CS, ale to już inna półka cenowa.


Nie mam 968, mam 944 S2, więc chwaląc 968 raczej nie jestem stronniczy ;).
Moim zdaniem CS jest fajnym smaczkiem(fotele, trochę bardziej spartański), ale tak obiektywnie nie jest jakiś specjalnie wybitny względem zwykłego 968.
944S2 i 968 wymagają drobnych zmian aby je dopracować.

Przede wszystkim jeżeli uda Ci się znaleźć auto z opcją M220, czyli szperą warto się nim zainteresować. Z fajnych rzeczy są fotele sportowe:

Obrazek

Mimo że skóra fajnie wygląda osobiście polecam fotele z materiałowym środkiem i skajowymi boczkami, jest wygodniej i głębiej wpadasz odrobinę w siedzenie.
Od targi też bym nie stronił, dużo osób jej nie chce, a tak naprawdę to nie jest jakiś problematyczny element auta strasznie, a daje dużo frajdy, miałem 2 944 z targą i zawsze wolę z nią niż bez.
Warto zainstalować short shifter z Only 944 i oryginalny mechanizm lewarka z ASO (ja wybrałem drogę z mechanizmem z Only 944 za drugim razem i wydaje mi się że jest trochę za ciasny, bo nie ma żadnych elementów gumowych).

Co do dynamiki, odrobinę ją polepszające (chip TOM's DME) są rozwiązania bardziej je polepszające (VEMS w przypadku S2 19 koni więcej na kołach) i bardzo je polepszające (kompresor).

Mam inne priorytety, ale w retrospekcji nie brałbym chipa tylko właśnie VEMS, montaż w Estonii 250Euro u nich w zakładzie, ale podobno jest plug and play.

Chip: sklep chyba tymczasowo zamknięty, 250Euro

1250+ Euro
VEMS:
https://www.vems.ee/vemspnp/

Kompresor:
https://custom-concepts.nl/en/product/1 ... t-stage-3/

Można też pokusić się o kierownicę CS z Club sporta(jest nowa w ASO).

To do czego zmierzam, że oba auta są fajne, tylko warto je trochę pod siebie dopasować ;).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2023, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja tylko dodam dwa gorsze co do dynamiki 968. Tam stosunkowo nie łatwo ustawić poprawnie rozrząd. Niewielu osobom chce się poczytać manuala. To bardzo często przyczyna słabego 968. Ja bym wybrał S2 ;) Chyba, że chcesz 951 i koniec :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2023, 22:58 

Dołączył: 19.05.2018
Posty: 24
Duke napisał(a):
Siela napisał(a):
Tak, o 944 Turbo myślę w tym kontekście bardzo poważnie. Fajny egzemplarz tylko potrzebny :)

O 968 myślałem, ogólnie bardzo mi się podoba to auto, ale ma dwie wady (słaba dynamika, jeździłem i manualem i automatem w bardzo dobrym stanie - fajniej jeździ już 944 S2, bo jest lżejsze) oraz jest je dość ciężko sprzedać, bo mało ludzi wyraża nim zainteresowanie. Chyba, że CS, ale to już inna półka cenowa.


Nie mam 968, mam 944 S2, więc chwaląc 968 raczej nie jestem stronniczy ;).
Moim zdaniem CS jest fajnym smaczkiem(fotele, trochę bardziej spartański), ale tak obiektywnie nie jest jakiś specjalnie wybitny względem zwykłego 968.
944S2 i 968 wymagają drobnych zmian aby je dopracować.

Przede wszystkim jeżeli uda Ci się znaleźć auto z opcją M220, czyli szperą warto się nim zainteresować. Z fajnych rzeczy są fotele sportowe:

Obrazek

Mimo że skóra fajnie wygląda osobiście polecam fotele z materiałowym środkiem i skajowymi boczkami, jest wygodniej i głębiej wpadasz odrobinę w siedzenie.
Od targi też bym nie stronił, dużo osób jej nie chce, a tak naprawdę to nie jest jakiś problematyczny element auta strasznie, a daje dużo frajdy, miałem 2 944 z targą i zawsze wolę z nią niż bez.
Warto zainstalować short shifter z Only 944 i oryginalny mechanizm lewarka z ASO (ja wybrałem drogę z mechanizmem z Only 944 za drugim razem i wydaje mi się że jest trochę za ciasny, bo nie ma żadnych elementów gumowych).

Co do dynamiki, odrobinę ją polepszające (chip TOM's DME) są rozwiązania bardziej je polepszające (VEMS w przypadku S2 19 koni więcej na kołach) i bardzo je polepszające (kompresor).

Mam inne priorytety, ale w retrospekcji nie brałbym chipa tylko właśnie VEMS, montaż w Estonii 250Euro u nich w zakładzie, ale podobno jest plug and play.

Chip: sklep chyba tymczasowo zamknięty, 250Euro

1250+ Euro
VEMS:
https://www.vems.ee/vemspnp/

Kompresor:
https://custom-concepts.nl/en/product/1 ... t-stage-3/

Można też pokusić się o kierownicę CS z Club sporta(jest nowa w ASO).

To do czego zmierzam, że oba auta są fajne, tylko warto je trochę pod siebie dopasować ;).



Dzięki! Bardzo cenne uwagi. Wezmę to pod uwagę gdyby było fajne 968 do wzięcia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2023, 22:59 

Dołączył: 19.05.2018
Posty: 24
Qbak napisał(a):
Ja tylko dodam dwa gorsze co do dynamiki 968. Tam stosunkowo nie łatwo ustawić poprawnie rozrząd. Niewielu osobom chce się poczytać manuala. To bardzo często przyczyna słabego 968. Ja bym wybrał S2 ;) Chyba, że chcesz 951 i koniec :)


S2 za mną chodzi od wielu lat. Kiedyś to miało być moje pierwsze Porsche, bo na Ursynowie było fajne do kupienia, byłem dogadany, ale niestety za wolno się sprzedawał mój poprzedni samochód i uciekło. 951 korci, bo nieco więcej mocy jednak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2023, 11:41 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Siela napisał(a):
Qbak napisał(a):
Ja tylko dodam dwa gorsze co do dynamiki 968. Tam stosunkowo nie łatwo ustawić poprawnie rozrząd. Niewielu osobom chce się poczytać manuala. To bardzo często przyczyna słabego 968. Ja bym wybrał S2 ;) Chyba, że chcesz 951 i koniec :)


S2 za mną chodzi od wielu lat. Kiedyś to miało być moje pierwsze Porsche, bo na Ursynowie było fajne do kupienia, byłem dogadany, ale niestety za wolno się sprzedawał mój poprzedni samochód i uciekło. 951 korci, bo nieco więcej mocy jednak.


Inny charakter auta, 951 faktycznie potrafi być potworkiem. Najfajniejsze są moim zdaniem późne 951 (Turbo S/89+) na wypasie, grzane 8-kierunkowe sportsitze, kiera clubsport(niefabryczna), szpera, zawieszenie M030(dostajesz w pakiecie mocniejsze hamulce), kute felgi Clubsport bądź szerokie D90 z parapetem, 10 głośnikowe audio. Są też rzadkie opcje jak "belt-line leather" -> boczki drzwiowe i tunel środkowy fabrycznie w skórze.

Jeżeli S2 chodziło za Tobą, to marzenie S2/Turbo trzeba spełnić. Tylko absolutnie nie oszczędzaj na zakupie(!), bo jak nie jesteś zaprawiony w boju szukania części, oddawania auta 20 razy do serwisu, to sprzedaż je szybko, szukaj tylko perfekcji, inaczej stracisz nerwy, te auta dają dużo radości z jazdy, tylko stety niestety były kiedyś tanie i dużo jest słabo utrzymanych.

Powodzenia i wrzucaj linki aut, które Cię interesują, chętnie doradzę, jeżeli chcesz oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum