Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 10:06 

Dołączył: 9.11.2012
Posty: 234
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 358
Witam . Dostałem od znajomego info o kursie na licencję wyścigową . Kurs jest w Toruniu. Korzyść (jak dla mnie) to możliwość odbywania treningów na Torze Poznań w tygodniu kiedy jest mniej tłoczno a nie w weekendy na Track Dayach.
Może ktoś chętny?
http://www.rallycross.com.pl/2016/01/ku ... #more-1783




_________________

G50 3.2
965
993tt


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 10:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Serio? Licencja pozwala jeździć w tygodniu na TP? A jak wyglądają koszty takich treningów? Z pomiarem czasu to jest?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 11:40 

Dołączył: 9.11.2012
Posty: 234
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 358
Podobno można razem z innymi zawodnikami w ramach treningów , ale szczegółów nie znam.




_________________

G50 3.2
965
993tt


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 20:52 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Kiedyś można było jeździć z licencją na torze kiedy chciałeś.
Dziś wymogi są takie, że na tor wolno Ci wjechać tylko i wyłącznie wtedy gdy jest pełne zabezpieczenie techniczne (straż, pomoc drogowa, karetka etc.)
Jakie są benefity zrobienia licencji zatem w tej chwili, nie wiem... Pewnie tak jak pisze Tomisław powyżej :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
nie wiem jak teraz. kiedys treningi bylo wt/sroda, jeden dzien w tygodniu. Trzeba bylo miec licencje, i auto oklatkowane. Nie wiem jak z oplatami bo jestem czlonkiem aw.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2016, 0:45 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Kurs na licencje wyścigową w Toruniu...eh...piknie było....
a było to w 1979r.
Na to żeby odbyć taki kurs trzeba było mieć licencję II-R i być delegowanym przez Automobilklub.
Kurs był trzydniowy. We wrześniu ( a może pażdzierniku?) Od 9 do 15 były zajęcia na lotnisku. Do dyspozycji mieliśmy 3 Promoty, ówczesnej formuły Polonia, z silnikami PF 1300, wypożyczone przez PZMot od Jużaka, Kiełbani i jeszcze kogoś, już nie pamiętam. Pierwszego dnia jezdziliśmy tylko "but" czyli końcówkę toru w kształcie litery L i wolno było tylko na I i II biegu. Ten kto zapiął III wypadał z zajęć. Trenowaliśmy, pamiętam, przejście "buta" na jednym przyłożeniu gazu, którego nie wolno było ani odjąć, ani dodać, bo wtedy wylatywało się z toru. Oczywiście nie przy ślimaczym tempie, a przy dochodzeniu do prędkości granicznej. I to prawda, doświadczyłem, jak każdy, bo było to wkalkulowane w zajęcia, ale na wyjściu, gdzie wylatywało się w pole. Jednemu z nas zdarzyło się to wcześniej, na wejściu, a że tam były pieńki po ściętych drzewkach...to na drugi dzień zostaliśmy z dwoma autami.... :(
Po obiedzie były zajęcia teoretyczne m.in. z Bielakiem i ś.p. Władkiem Paszkowskim...a wieczorem...yyyhhhh....no co ????
Dlatego następnego dnia zajęcia na lotnisku zaczęły się nieco pózniej i od badania alkomatem (oczywiście była sanitarka i mieli alkomat)..było nas o kilku mniej, przez co mieliśmy więcej jazdy :D . Po południu znowu nauka i nieco skromniejsze yyyhhhh....
Teraz w PCP to się nazywa "pełna kultura". Jak zwał, tak zwał, efekt podobny :wink: Drugiego dnia mieliśmy "but" przedłużony o jakieś 800m prostej i wolno było zapiąć III. Pamiętam, że walczyłem z kaskiem..tak! Nie był to "integralny" (wtedy cymes !), musiałem jażdzić z mocno opuszczoną głową, bo gdy podniosłem to wiatr wpadał pod daszek i chciał mi zerwać kask, w końcu zerwał daszek i jezdziłem bez daszka. Popołudnie znowu teoretyczne, wieczór ..jakby smutniejszy :wink:
Trzeciego dnia nie było już wyścigówek..druga poległa na pieńkach, a trzecia się zepsuła. Mieliśmy jazdy z Władkiem, PF 125 Monte Carlo, oklatkowanym, wyposażonym, a jakże..i mieliśmy ćwiczenia na slalomie, a na koniec przejazd prostą do 100km/h i "altonen" do wykonania. Władek był świetnym trenerem, który nie szczędził nam cennych rad, ale i różnych ciekawych epitetów....byliśmy np.szmaciarzami etc. ale możliwość takiego treningu uwieńczona wypoconym "altonenem" (trening był do skutku !) zaćmiewała wszelkie trudy !
Na koniec był egzamin teoretyczny przed obliczem Bielaka, Paszkowskiego i Kiełbani. Kilka pytań z techniki jazdy, regulaminów....i była licencja I-W. Dawała prawo startu w WSMP. Wśród kursantów była m.in. Wanda Rutkiewicz.
W 1980r. przyszła na świat moja pierwsza córka :D
Wydarzenia sierpniowe, pózniej stan wojenny skorygowały moje plany.
Kask poszedł na półkę na długie lata.
Licencja leży w szufladzie.
Trochę wspomnień pozostało.
Do Torunia mam wielki sentyment....
:)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2016, 1:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Dzięki Piotrze za wspominki, aż mnie korci poczynić taka licencję.
Ja jako świeżynka w jeździe ciut szybszymi autami wspominam mój pierwszy raz na torze (jeszcze nie było TD) automobil robił szkolenia zakończone jakimś tam certyfikatem i pamiętam, bo szkolił mnie Szwagierczak. Techniki nauki były całkiem inne niż obecnie na TD i się cieszę, że miałem jakiekolwiek doskonalenie jazdy.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2016, 18:32 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jak obecnie wygląda taki kurs na licencję wyścigową ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2016, 23:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wiem jak w Poznaniu, ale w Warszawie kurs trwa z reguły jeden dzień. Jest sporo zajęć teoretycznych, dotyczących przepisów (flagi, co dzieje się przed wyścigiem itd.), ale też praktyka. Ja robiłem w Rzemieślniku, całość odbyła się w Słomczynie. Są jazdy z instruktorami własnymi samochodami, a na koniec dnia egzamin. Samochodów wyścigowych z prawdziwego zdarzenia nie było :( Pełnej kultury też nie ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2016, 14:48 

Dołączył: 15.02.2016
Posty: 2
Witam, mam pytanie.
Czy na torze mogą jeździć osoby bez prawa jazdy kat.B?
Prawko z kat. A1 i niepełnoletnia osoba mogą się załapać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum