Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.07.2010, 19:47 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1645
Koledzy,

NA wskaźniku łądowania alternatora wskaźnik pokazuje ładowanie pomiędzy 12 V z małym haczykiem do 13 V z haczykiem, ale nie dochodzi do 14V. Do tego mam wrażenie że jak silnik chodzi na wolnych to słychać lekkie "brzęczenie"
Dajcie znać proszę jakie macie ładowanie w 911stkach. Czy samo to, że różniewskazuje ładowanie to już znak że dzieje się coś niedobrego?
Ostatnio kolega z forum MACIEJEK po podłączeniu kompa też zauważył że ładowanie jest na pozimiomie 13,2 V.
Planuję dłużą trasę na F1 do Budapesztu wkrótce i trochę się boję żebym nie stanął w polu.
Co o tym sądzicie a może ktoś poprostu wie jak powinno być?
Np. w drugim samochodzie mam stale 14V ale nie pamiętam jak było wcześniej w Prosiaczku bo szczerze mówiąc nie zwracałem na to uwagi.
Tomasz, Marcin Dadi (posiadacze 996) zerknijcie proszę jak jest u Was.

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.07.2010, 20:33 

Dołączył: 20.02.2009
Posty: 140
Witam w instrukcji jest napisane tylko że( normalny zakres ładowania to od 12 do 16 a jeśli na zapalonym silniku spada poniżej 12 należy zgłosić się do serwisu). U mnie zawsze wąchało się miedzy 12 a 14 wiec jest wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.07.2010, 13:07 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
U mnie jest 13,4-13,6. Też trochę słabo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.07.2010, 21:30 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1645
A u mnie dziś już tylko 12. Chyba coś się jednak dzieje. Boję się dłuższej trasy z takim objawem :( poza tym to wskazanie się waha. Raz 12, czasem trochę więcej.
Czy alternator się naprawia czy raczej wymienia cały?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.07.2010, 21:40 

Dołączył: 20.04.2009
Posty: 35
Nie wiem jak to jest w Porsche ale w większości innych modeli alternator się regeneruje chyba że jest już w takim stanie że nie da się go zregenerować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.07.2010, 22:43 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5307
Może wymiana regulatora napięcia coś da. Nie wiem jaki jest dostęp do
akumulatora w jedenastce, ale pewnie całkiem dobry, więc możesz zmierzyć
na samym akumulatorze napięcie. Może wskaźnik wariuje? Spadki na
instalacji? Takie porady to bardziej do użytkowników starszych aut, ale
zawsze można być pewnym jakie jest napięcie bezpośrednio na akumulatorze. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2010, 9:05 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1645
Qbak napisał(a):
Może wymiana regulatora napięcia coś da. Nie wiem jaki jest dostęp do
akumulatora w jedenastce, ale pewnie całkiem dobry, więc możesz zmierzyć
na samym akumulatorze napięcie. Może wskaźnik wariuje? Spadki na
instalacji? Takie porady to bardziej do użytkowników starszych aut, ale
zawsze można być pewnym jakie jest napięcie bezpośrednio na akumulatorze. :)

A jakie powinno być? 12?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2010, 9:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jakieś 12,6. 12 to mało.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2010, 11:50 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5307
Mniej więcej w okolicach 14V powinno być, żeby akumulator się efektywnie
ładował. Myślę, że około 13,8V jest już akceptowalne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.07.2010, 15:20 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1645
Zrobione - regulator napięcia wymieniony. Podobno potrafią się przegrzać w komorze silnika prosiaka. Teraz jest nowy i ładuje 14 z lekkimi wahnięciami 0,1 - 0,2 V w dół. Trzeba było wyjąć alternator no i jest z tym trochę roboty. W razie czego mam namiar na dobrego i słownego elektryka w Piastowie.

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone



English information
Ostatnie posty forum PCP