|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mirage
|
Napisane: 30.01.2018, 11:08 |
|
Dołączył: 4.11.2016 Posty: 30
|
Jak sprawdzić, czy łańcuch rozrządu do wymiany (jakie objawy)? Brak informacji w historii auta, wydaje się że hałasuje na zimnym szczególnie. Co ile wymiana napinacza hydraulicznego, czy można go jakoś sprawdzić? Jeżeli tak to, jaki wymagany moment dokręcenia?
|
|
Góra |
|
Mart_000
|
Napisane: 14.02.2018, 14:41 |
|
Dołączył: 29.11.2016 Posty: 116
|
Ja wymieniłem rozrząd, bo wydawało mi się, że nieco nierówno pracuje, a to są właśnie objawy wyciągniętego łańcucha. Po prostu zmiana długości jest kompensowana przez napinacz hydrauliczny, ale fazy się nieco rozjeżdżają z czasem. Wymieniłem łańcuch i ślizgi prowadzące. Efekt - kompletnie brak. Różnica pomiędzy długością łańcucha nowego a tego z przebiegiem 200k śladowa. Natomiast ślizgi wyraźnie miały zaznaczone miejsca w których łańcuch po nich szoruje... Co do odgłosu na zimnym, to niestety chyba inna rzecz. Przynajmniej u mnie (ale i u jednego innego właściciela starego Cayenne V8) jest to pompa oleju, zlokalizowana w misce olejowej z przodu motoru. Osłuchałem to bardzo dokładnie stetoskopem samochodowym. Pompa napędzana jest krótkim łańcuszkiem z wału. U mnie na zimnym słychać jej wycie, i chyba też trochę łańcuszek, ale jak się trochę rozgrzeje, to śmiga cichutko. Przymierzam się żeby to wydłubać, ale dostęp lichy bo kołyska uniemożliwia demontaż miski... 25k nakręciłem i nie słychać żadnego postępu, nie wyje mocniej ani dłużej. Tak minutę może...
pozdrawiam M.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 14.02.2018, 19:50 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5203 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Łańcuch rozrządu ja bym wymienił tak po prostu przy okazji wymiany ślizgów które się zdecydowanie szybciej zużywają niż sam łańcuch. Jeżeli już była robiona korekta rozrządu raz to ja przy następnym rozjechaniu się rozrządu wymienił ślizgi i łańcuch. Jest to niestety spora operacja, bo trzeba rozgrzebać cały przód.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
mirage
|
Napisane: 15.02.2018, 9:44 |
|
Dołączył: 4.11.2016 Posty: 30
|
Nic nie piszecie o napinaczu hydraulicznym? Silnik V6 - często są informacje o problemach, w V8 brak informacji o wymianach, problemach. Coś mi popukuje na zimnym jak przy walniętych cylindrach, ale brak typowych objawów: nie bierze oleju, nie kopci, świece czyste, brak wypadania zapłonów - komputer czysty, endoskop nic nie widać. Auto po remoncie 40tys temu, nie znam pełnego zakresu (poprzedni właściciel). Olej zmieniany regularnie (bez ceramizera). Jeździć i czekać aż konkretnie się uszkodzi?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.02.2018, 10:59 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5203 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
No tak, troszkę zapomniałem o nim zapisać, bo faktycznie zwykle się ich nie wymienia proforma. W 996/997/986/987 też raczej wymienia się dopiero kiedy jest diagnoza o uszkodzeniu. Jeżeli masz takie efekty jak opisujesz to problemem może być faktycznie napinacz który kompletnie puszcza olej i za każdy razem musi się napełnić. Cena sporo wyższa niż tego do VR6, bo tylko oryginał dostępny w cenie 616zł netto.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
mirage
|
Napisane: 15.02.2018, 11:47 |
|
Dołączył: 4.11.2016 Posty: 30
|
Dlatego pytanie, jak sprawdzić napinacz? Wykręcić i wizualnie, jaki moment przy montażu?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.02.2018, 16:10 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5203 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ciężko będzie sprawdzić sam napinacz. Oczywiście jeżeli po zdjęciu ewidentnie widać lub czuć że jest bardzo miękki to wymiana jest wskazana. Inaczej nie potrafię podpowiedzieć. Często to uznaniowa decyzja osoby serwisującej auto, najczęściej podpowiada doświadczenie. Moment, nie mam akurat możliwość żeby go sprawdzić w dokumentacji w tym momencie, ale z tego co pamiętam to 75-80Nm.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
mirage
|
Napisane: 15.02.2018, 21:31 |
|
Dołączył: 4.11.2016 Posty: 30
|
Dziękuję za odpowiedź, mam nadzieję że gwintu nie zerwę (dam 50Nm, najwyżej dociągnę jak będzie ciekło).
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|