Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.01.2018, 11:08 

Dołączył: 4.11.2016
Posty: 30
Jak sprawdzić, czy łańcuch rozrządu do wymiany (jakie objawy)? Brak informacji w historii auta, wydaje się że hałasuje na zimnym szczególnie. Co ile wymiana napinacza hydraulicznego, czy można go jakoś sprawdzić? Jeżeli tak to, jaki wymagany moment dokręcenia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2018, 14:41 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Ja wymieniłem rozrząd, bo wydawało mi się, że nieco nierówno pracuje, a to są właśnie objawy wyciągniętego łańcucha. Po prostu zmiana długości jest kompensowana przez napinacz hydrauliczny, ale fazy się nieco rozjeżdżają z czasem. Wymieniłem łańcuch i ślizgi prowadzące. Efekt - kompletnie brak. Różnica pomiędzy długością łańcucha nowego a tego z przebiegiem 200k śladowa. Natomiast ślizgi wyraźnie miały zaznaczone miejsca w których łańcuch po nich szoruje...
Co do odgłosu na zimnym, to niestety chyba inna rzecz. Przynajmniej u mnie (ale i u jednego innego właściciela starego Cayenne V8) jest to pompa oleju, zlokalizowana w misce olejowej z przodu motoru. Osłuchałem to bardzo dokładnie stetoskopem samochodowym. Pompa napędzana jest krótkim łańcuszkiem z wału. U mnie na zimnym słychać jej wycie, i chyba też trochę łańcuszek, ale jak się trochę rozgrzeje, to śmiga cichutko. Przymierzam się żeby to wydłubać, ale dostęp lichy bo kołyska uniemożliwia demontaż miski... 25k nakręciłem i nie słychać żadnego postępu, nie wyje mocniej ani dłużej. Tak minutę może...

pozdrawiam
M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2018, 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Łańcuch rozrządu ja bym wymienił tak po prostu przy okazji wymiany
ślizgów które się zdecydowanie szybciej zużywają niż sam łańcuch.
Jeżeli już była robiona korekta rozrządu raz to ja przy następnym
rozjechaniu się rozrządu wymienił ślizgi i łańcuch. Jest to niestety
spora operacja, bo trzeba rozgrzebać cały przód.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 9:44 

Dołączył: 4.11.2016
Posty: 30
Nic nie piszecie o napinaczu hydraulicznym? Silnik V6 - często są informacje o problemach, w V8 brak informacji o wymianach, problemach. Coś mi popukuje na zimnym jak przy walniętych cylindrach, ale brak typowych objawów: nie bierze oleju, nie kopci, świece czyste, brak wypadania zapłonów - komputer czysty, endoskop nic nie widać. Auto po remoncie 40tys temu, nie znam pełnego zakresu (poprzedni właściciel). Olej zmieniany regularnie (bez ceramizera). Jeździć i czekać aż konkretnie się uszkodzi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No tak, troszkę zapomniałem o nim zapisać, bo faktycznie zwykle się ich
nie wymienia proforma. W 996/997/986/987 też raczej wymienia się dopiero
kiedy jest diagnoza o uszkodzeniu. Jeżeli masz takie efekty jak opisujesz
to problemem może być faktycznie napinacz który kompletnie puszcza olej
i za każdy razem musi się napełnić. Cena sporo wyższa niż tego do VR6,
bo tylko oryginał dostępny w cenie 616zł netto.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 11:47 

Dołączył: 4.11.2016
Posty: 30
Dlatego pytanie, jak sprawdzić napinacz? Wykręcić i wizualnie, jaki moment przy montażu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ciężko będzie sprawdzić sam napinacz. Oczywiście jeżeli po zdjęciu
ewidentnie widać lub czuć że jest bardzo miękki to wymiana jest wskazana. Inaczej nie potrafię podpowiedzieć. Często to uznaniowa
decyzja osoby serwisującej auto, najczęściej podpowiada doświadczenie.
Moment, nie mam akurat możliwość żeby go sprawdzić w dokumentacji
w tym momencie, ale z tego co pamiętam to 75-80Nm.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 21:31 

Dołączył: 4.11.2016
Posty: 30
Dziękuję za odpowiedź, mam nadzieję że gwintu nie zerwę (dam 50Nm, najwyżej dociągnę jak będzie ciekło).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum