Autor |
Wiadomość |
ledakar
|
Napisane: 7.04.2018, 14:15 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Zanim mnie zjedziecie za bezsensowne porównanie, to zaznaczę że auto kupuje bardziej sercem niż rozumem Po zakończeniu leasingu F30 byłem nastawiony na zmianę auta na Macan 2.0. Nawet złożyłem wstępne zamowienie, ale później zobaczyłem nowe BMW 6 GT, które mogę mieć dużo lepiej wyspecyfikowane w moim budżecie. I mam teraz wątpliwości, czy zostać przy Macanie, czy iść w kierunki BMW 6 GT. Głównie patrzę na design i łatwość odsprzedaży po 4 latach. Oba auta mi się podobają. Jeśli chodzi o specyfikacje to Macan: - ledy, 18-pozycyjne fotele, panorama, 19 felgi, PASM, navi i jakieś tam pierodly Z kolei BMW 630i GT - adaptacyjne, komfortowe fotele, 19 felgi, pneumatyka, duża navi, skrętna oś, panorama, kamera 360 i inne pierdoly. Parametrami technicznymi oba auta zbliżone, prawie takie same silniki. Cena za Macana 278k, za BMW 268k. Co byście sami doradzili także pod katem późniejszej odsprzedaży? Od lipca podobno ma być Macan po lifcie, a BMW to nowy model. Sam zatem nie wiem co lepiej będzie trzymało wartość i będzie później łatwiejsze w odsprzedaży?
|
|
Góra |
|
kriss3
|
Napisane: 7.04.2018, 15:09 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 28
|
BMW I Porsche to zupełnie dwa inne samochody,a te dwa to zupełnie inne segmenty.Ja mam BMW 5 g30 540d w adaptive drive a miałem kupić macan-a gts. BMW 6 to samochód komfortowy z potężną ilością miejsca z przodu i z tyłu(więcej z tyłu niż w 7-ce).W Bmw nie spodziewałbym się w tej konfiguracji silnikowej sportowych doznań.Z kolei Macan to dużo lepszy pod względem sportowego prowadzenia samochód za to dużo ciaśniejszy w środku.Zależy czego oczekujesz Ty sam?
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 7.04.2018, 15:27 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 119
|
ledakar napisał(a): Zanim mnie zjedziecie za bezsensowne porównanie, to zaznaczę że auto kupuje bardziej sercem niż rozumem Po zakończeniu leasingu F30 byłem nastawiony na zmianę auta na Macan 2.0. Nawet złożyłem wstępne zamowienie, ale później zobaczyłem nowe BMW 6 GT, które mogę mieć dużo lepiej wyspecyfikowane w moim budżecie. I mam teraz wątpliwości, czy zostać przy Macanie, czy iść w kierunki BMW 6 GT. Głównie patrzę na design i łatwość odsprzedaży po 4 latach. Oba auta mi się podobają. Jeśli chodzi o specyfikacje to Macan: - ledy, 18-pozycyjne fotele, panorama, 19 felgi, PASM, navi i jakieś tam pierodly Z kolei BMW 630i GT - adaptacyjne, komfortowe fotele, 19 felgi, pneumatyka, duża navi, skrętna oś, panorama, kamera 360 i inne pierdoly. Parametrami technicznymi oba auta zbliżone, prawie takie same silniki. Cena za Macana 278k, za BMW 268k. Co byście sami doradzili także pod katem późniejszej odsprzedaży? Od lipca podobno ma być Macan po lifcie, a BMW to nowy model. Sam zatem nie wiem co lepiej będzie trzymało wartość i będzie później łatwiejsze w odsprzedaży? Jesli chodzi o utratę wartości to Macan po 3 latach leasingu traci 35% (ja tak mam w umowie leasingowej przy zadeklarowanej kilometrówce 10k rocznie), co do BMW szczegółów nie znam ale słyszałem że po 3 latach utrata wartości powyżej 45%. Jeśli weźmiesz leasing, Macan będzie znacznie tańszy, pomimo porównywalnej wartości nowych aut.
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 7.04.2018, 16:01 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Po prostu auto musi mi się podobać. W tym przypadku oba mi się podobają. Nie oczekuje super komfortu ani super sportu. Jestem sam z żona, nie mamy dzieci.
Jeśli chodzi o utratę wartości, to nie rozumiem tego, ze Macan będzie znacznie tańszym autem. Mówisz o wartości końcowej?
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 7.04.2018, 17:03 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 119
|
ledakar napisał(a): Po prostu auto musi mi się podobać. W tym przypadku oba mi się podobają. Nie oczekuje super komfortu ani super sportu. Jestem sam z żona, nie mamy dzieci.
Jeśli chodzi o utratę wartości, to nie rozumiem tego, ze Macan będzie znacznie tańszym autem. Mówisz o wartości końcowej? Macan będzie tańszy jeśli nie chcesz go wykupić na koniec umowy tylko oddać i wziąć kolejny. W takim przypadku np. za macana miesięczna rata będzie ok. 2400 netto a dla BMW o tej samej wartości ok 2900 netto lub więcej.
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 7.04.2018, 17:21 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Auto wykupuje na końcu. Zatem normalny leasing. Które będzie bardziej się opłacało na końcu?
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 7.04.2018, 17:51 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 863 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
ledakar napisał(a): Auto wykupuje na końcu. Zatem normalny leasing. Które będzie bardziej się opłacało na końcu? To naprawdę główne kryterium przy wyborze? Bo to pytanie z serii jaka będzie zima za 3 lata... Przy normalnym zakupie nikt nie jest w stanie tego przewidzieć (chyba że wynajem długoterminowy z określoną wartością wykupu). A na marginesie - BMW w tym przypadku dużo nowocześniejsze od Macana.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 7.04.2018, 18:00 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Dlatego na 90% idę w stronę BMW, bo to w sumie nowa technologia i całkowicie nowe auto. W międzyczasie czekam na nowego Macana. Z informacji, które posiadam w lipcu ma być lift, a we wrześniu 2021 nowy model. Zatem prawdopobnie wtedy będzie dobry moment na zakup Macana.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Lucky07
|
Napisane: 7.04.2018, 18:22 |
|
Dołączył: 24.09.2016 Posty: 12
|
#Ledakar Przejedz sie koniecznie 6gt. Tez zastanawialem sie nad tym modelem i macanem. W BMW 6GT czulem sie jak emeryt, frajdy z jazdy pomimo wersji 640i nie bylo jak dla mnie. Wielkie i komfortowe auto, przepelnione irytujaca elektronika. W zakretach , przez tylna os skretna masz wrazenie jakbys mial 'kapcia" z tylu. Macana polozyła tragiczna obsługa przez niejakiego p.Jarząbka w Porsche centrum Wrocław i skonczylem na A7 z 326KM w wersji competition Przyjemne, analogowe i swietnie brzmiace auto... ...jesli masz jakis normalny salon Porsche w pobliżu to bierz Macana. Prowadzi sie sposrod wspomnianych aut najlepiej! pochwal sie wyborem jak juz zdecydujesz:)
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 7.04.2018, 19:20 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
@Lucky07 Jeździłem 630d GT - nie czułem się jak emeryt, elektronikę lubię. Myślałem też o A7, nawet dostałem fajny rabat, ale nie podobało mi się to, że to już odchodzący model. A Macan fajny, tylko przed nami niebawem lift, a później zmiana modelu i za 4 lata mogę zostać ze starym autem, dlatego najbardziej na ten moment ciągnie mnie do 6 GT. Chyba, że coś jeszcze przemawia za Macanem oprócz prowadzenia?
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 7.04.2018, 22:11 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
Zdecydowanie polecam 6 GT Żona ma od kilku tygodni. Świetne auto!
|
|
Góra |
|
kriss3
|
Napisane: 8.04.2018, 7:01 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 28
|
Ja wolę macana z przyciskami i bardziej taki analogowy kokpit mi pasuje.Pewnie nowy będzie miał tak jak nowej panamerze i cayenne.Według mnie nowa panamera straciła klimat porsche.Mam pytanko tylko jaki jest twój teraźniejszy samochód?
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 8.04.2018, 10:23 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
BMW 3 F30. Ogólnie decyzja ciężka, bo oba auta maja „to coś” jak dla mnie. Oboma tez jeździłem i wrażenia z jazdy w obu bardzo fajne
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 8.04.2018, 14:10 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
ledakar napisał(a): BMW 3 F30. Ogólnie decyzja ciężka, bo oba auta maja „to coś” jak dla mnie. Oboma tez jeździłem i wrażenia z jazdy w obu bardzo fajne Z tego co napisałeś, zrozumiałem że szukasz jednak wygodnego, a nie sportowego auta. Jeśli tak, to 6GT brzmi jak znacznie lepszy pomysł. Co do finansów to BMW daje znacznie większe rabaty. Czy Macan będzie wygodniejszy od F30? Nie jeździłem nim za dużo (tylko jazdy testowe), ale nie uważam żeby różnica uzasadniała cenę. Jeśli stawiasz na prowadzenie i osiągi, to ja bym (i pewnie tak zrobię, bo też teraz mam F30) poczekał na następną generację, która zaraz się pokaże. W cenie pozostałych dwóch możesz skonfigurować sobie 340, który zakładam że będzie się prowadzić dużo lepiej (no i będzie zdecydowanie szybszy). Jeździłem też trochę aktualnym 650 i o ile jest to znacznie lepszy samochód na trasy, to jednak czuć większą masę. Jak dla mnie jest doskonałym uzupełnieniem do Boxstera Tak więc spodziewam się że 6GT który jest nowszy i troszkę lżejszy bardzo dobrze spełniałby taką rolę. Ale... Przecież i tak każdy kupi to co mu się bardziej podoba. Nikt chyba tytaj nie wybrał Porsche bo mu się opłacało...
|
|
Góra |
|
kriss3
|
Napisane: 8.04.2018, 19:27 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 28
|
Jestem w 100% pewien ,że macan prowadzi się lepiej niż w podobnym silniku f30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dużo lepiej!!!!!!!!!!!!Komfort też na pneumatyce wyższy!!!Wiem co mówię bo sam miałem f30 a brat ma 4 gc i porsche to inna liga. Prawda ,że bmw daje większe rabaty ale porsche ma mniejszą utratę wartości i z dużym wykupem wychodzi taniej jak chcesz oddać samochód! Napisz na priv to się zdzwonimy.
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 8.04.2018, 19:38 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Tylko w moim budżecie nie mogę sobie pozwolić na pneumatykę w Macanie. Raczej na sam PASM. Niestety budżet mam ograniczony, stąd muszę podjąć decyzję czy wziąć Macana gorzej wyspecyfikowanego, czy lepiej wyspecyfikowane BMW. Na plus BMW przemawia jeszcze fakt pełnego serwisu w cenie już auta (Inclusive Plus to się nazywa) i przedłużona gwarancja już na 4 lata (pakiet repair). W Porsche jest to poza budżetem. A przy okazji jak możecie określić koszty serwisu Macana 2.0? Dużo drożej niż BMW?
|
|
Góra |
|
Pawel123
|
Napisane: 8.04.2018, 20:46 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 61
|
ledakar napisał(a): Tylko w moim budżecie nie mogę sobie pozwolić na pneumatykę w Macanie. Raczej na sam PASM. Niestety budżet mam ograniczony, stąd muszę podjąć decyzję czy wziąć Macana gorzej wyspecyfikowanego, czy lepiej wyspecyfikowane BMW. Na plus BMW przemawia jeszcze fakt pełnego serwisu w cenie już auta (Inclusive Plus to się nazywa) i przedłużona gwarancja już na 4 lata (pakiet repair). W Porsche jest to poza budżetem. A przy okazji jak możecie określić koszty serwisu Macana 2.0? Dużo drożej niż BMW? DO pracy weź BMW, firmowo jeżdżę Bejcą, i tak naprawdę nie mam nic do zarzucenia. Macan 29 500 km, wymiana klocków, + przegląd 5kpln, BMW przebieg 70 000 km, wszystko w cenie. Przyjemność Porsche, robota BMW, wypoczynek RRS
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 8.04.2018, 20:51 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
5 k za przegląd to już coś. Mam tak, że rozum podpowiada BMW, a serce Porsche. Z drugiej strony lift się zbliża, a później nowy model, wiec może zaczekać i za 4 lata wziąć Porsche - może budżet będzie wiekszy i nie będzie oszczędzania na wszystkim. A jeszcze jak z awaryjnością Macana. 100k powinien dać radę przejechać bez żadnych usterek większych? Pokonuje tak średnio 20-25k na rok.
|
|
Góra |
|
Pawel123
|
Napisane: 8.04.2018, 21:00 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 61
|
Ja robię BMW 60 000 km rocznie i naprawdę jest zajebiście, Czasami na WJM nie mogę dojechać Macanem bo boli mnie tyłek, a w BMW cacy Posłuchaj rady, a jak chcesz więcej opinii napisz PW Jak robisz 25 000 km rocznie to musisz wyrzygać koło 4 kpln na wymiany oleju, trza go zmieniać co 15 000 km, Ja tak robię
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 10.04.2018, 4:01 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
Najlepiej zadac sobie pytanie do czego bedzie ci potrzebne auto. To sa naprawde 2 zupelnie rozne samochody. Macan jest na pewno fajniejszym miejskim autem, za to 6 GT jest samochodem idealnym pod dlugie trasy. IMO tez caly segment premium = pneumatyka. W dzisiejszych czasach auta takie jak VW/hyundai/opel etc maja dostepne naprawde niezle wyposazenie i jesli mial bym wybrac cos co daje wyrazna roznice to powiedzial bym ze jest to pneumatyczne zawieszenie.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|