Autor |
Wiadomość |
Denar
|
Napisane: 11.02.2017, 10:35 |
|
Dołączył: 10.03.2015 Posty: 53
|
Mam Macana S Diesel 2 lata, mam zimowe opony 18" ale radzę uważać: na śniegu i lodzie samochód łatwo wpada w poślizgi. Mój poprzedni samochód Subaru XV na oponach wielosezonowych był w takich sytuacjach jak przyklejony do podłoża.
|
|
Góra |
|
madmax
|
Napisane: 11.02.2017, 11:15 |
|
Dołączył: 10.02.2017 Posty: 23
|
KoKoS napisał(a): Macan ma pneumatyka jeśli wziąłeś. I na 20/21" w porównaniu do X6 to płynie. Jeśli chodzi o x6 to taczki pod względem komfortu No to mnie trochę uspokoiłeś. Oczywiście zamówiłem z pneumatyką. Dzięki za odpowiedź.
|
|
Góra |
|
enricocaruso
|
Napisane: 11.02.2017, 15:47 |
|
Dołączył: 29.01.2017 Posty: 14
|
madmax napisał(a): KoKoS napisał(a): Macan ma pneumatyka jeśli wziąłeś. I na 20/21" w porównaniu do X6 to płynie. Jeśli chodzi o x6 to taczki pod względem komfortu No to mnie trochę uspokoiłeś. Oczywiście zamówiłem z pneumatyką. Dzięki za odpowiedź. A ja zamówiłem też 21" ale bez pneumatyki tylko z PASM. Również dla wyglądu, ale mam nadzieję, że nie będzie tak źle.\Pozdr
|
|
Góra |
|
maxtor
|
Napisane: 12.02.2017, 15:39 |
|
Dołączył: 16.08.2015 Posty: 57
|
Denar napisał(a): Mam Macana S Diesel 2 lata, mam zimowe opony 18" ale radzę uważać: na śniegu i lodzie samochód łatwo wpada w poślizgi. Mój poprzedni samochód Subaru XV na oponach wielosezonowych był w takich sytuacjach jak przyklejony do podłoża. Niestety, mogę tylko potwierdzić, nie jest taki stabilny jak się spodziewałem. Na suchej nawierzchni bez zarzutu, śnieg i lód, trzeba bardzo uważać. Jakie są Wasze obserwacje? pzdr
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 12.02.2017, 20:34 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Ja osobiście nie narzekam -stabilność na śniegu ok (zależy też od stylu jazdy ) , a wręcz uważam ze jest stabilniejszy od MB E4m , Volvo XC60t6 (takie do niedawna były) ,i takie odczucia też ma moja małżonka -a na lodzie, zasadniczo, to ciężko o stabilność. Duże znaczenie mają opony - u mnie są nokiany ,i się sprawdzają. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 2.03.2017, 10:40 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 123
|
kemot266 napisał(a): To już dwa minusy , a pewnie będzie więcej. Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 2.03.2017, 18:22 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
Bo nowe modele Porsche to szrot jakich mało niestety , masówka
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 2.03.2017, 20:20 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Oj, chyba nie tylko nowe. Żadne porsche czy stare czy nowe nie należy do szczytu niezawodności,trapione są usterkami jak każda inna marka. Ale z tych dwóch - to osobiście wolę nowe.
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 2.03.2017, 20:23 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
porsche-fanatic napisał(a): kemot266 napisał(a): To już dwa minusy , a pewnie będzie więcej. Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki Drzwi ,czy tapicerka w drzwiach? Podjedź do Aso , może wystarczy regulacja drzwi, bądź spasowanie tapicerki.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 2.03.2017, 20:41 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
kemot266 napisał(a): Oj, chyba nie tylko nowe. Żadne porsche czy stare czy nowe nie należy do szczytu niezawodności,trapione są usterkami jak każda inna marka. Ale z tych dwóch - to osobiście wolę nowe. Mylisz sie. W rankingach Dekry Porsche regularnie plasuje sie na górze.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 2.03.2017, 21:25 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
W rankingach brytyjskiej Warranty Direct -wręcz przeciwnie. W mojej opinii jest bardziej obiektywny niż dekra czy tuv . A z autopsji moge powiedzieć ,że porsche są samochodami , niestety , ale "specjalnej troski". Tylko gwarancja Approved i zamiłowanie do marki pozwala widzieć plusy, które to przysłaniają minusy - tak jest przynajmniej w moim przypadku.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 3.03.2017, 0:23 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3742 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.03.2017, 0:48 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
DK napisał(a): Wiadomo, że Dekra czy TUV to niemieckie firmy i będą preferowały niemieckie marki , na tym angielskim rankingu już nie jest tak różowo : http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/191Te wyniki biora pod uwage takze m.in. koszt naprawy, bo sa prezentowane przez firme sprzedajaca gwarancje. I tak wskaznik dla fiata punto wynosi 118% (norma to 100%), a dla porszakow to liczby w okolicach 250-350%. Wynika to nie z niezawodnosci mlodszego brata ferrari, tylko z nizszej (znacznie) ceny tych napraw w fiacie, niz w prosiaku. W raportach JD Power w USA P jest #1 (jakosc w pierwszych 90 dniach po zakupie).
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 3.03.2017, 8:16 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
BT napisał(a): DK napisał(a): Wiadomo, że Dekra czy TUV to niemieckie firmy i będą preferowały niemieckie marki , na tym angielskim rankingu już nie jest tak różowo : http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/191Te wyniki biora pod uwage takze m.in. koszt naprawy, bo sa prezentowane przez firme sprzedajaca gwarancje. I tak wskaznik dla fiata punto wynosi 118% (norma to 100%), a dla porszakow to liczby w okolicach 250-350%. Wynika to nie z niezawodnosci mlodszego brata ferrari, tylko z nizszej (znacznie) ceny tych napraw w fiacie, niz w prosiaku. W raportach JD Power w USA P jest #1 (jakosc w pierwszych 90 dniach po zakupie). Ok, ale JD to mierzy zadowolenie z zakupu, nie niezawodność A co do niemieckich rankingów to o ile dobrze pamiętam to była afera z Tuv i naciaganiem wyników niemieckich marek.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 3.03.2017, 12:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
TUV i Dekra. Z nimi jest taki problem, że jeździ się do nich na przegląd okresowy. Czyli raczej sprawnym autem
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 3.03.2017, 20:57 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 123
|
kemot266 napisał(a): porsche-fanatic napisał(a): kemot266 napisał(a): To już dwa minusy , a pewnie będzie więcej. Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki Drzwi ,czy tapicerka w drzwiach? Podjedź do Aso , może wystarczy regulacja drzwi, bądź spasowanie tapicerki. Ciężko powiedzieć co wydaje dźwięki - chyba całe drzwi. Generalnie dzieje się to tylko gdy nie ma pasażera a ja nieprzyzwoicie głośno słucham mocnych basów Pytałem czy ktoś ma ten sam problem ponieważ w kolejnym porsche jakie kupię będę chciał mieć co najmniej BOSA, ale jak drzwi będą tak wpadać w rezonans to nie ma sensu A podsumowując rozmowę o awaryjności, w serwisie dowiedziałem się, że w nowych porszakach psuje się głównie elektronika..
|
|
Góra |
|
madmax
|
Napisane: 11.03.2017, 21:13 |
|
Dołączył: 10.02.2017 Posty: 23
|
No to witam wszystkich raz jeszcze, ale już całkiem oficjalnie z nowego Porsche Macana Turbo PP. Mieliście rację z porównywaniem zawieszenia Porsche i BMW, na korzyść Macana. Faktycznie dużo bardziej przyjemne niż w X6. Za to nagłośnienie wyobrażałem sobie, że będzie lepsze niż w X6, a tu d...y nie urywa. Ale może zbyt wiele oczekuję na pierwszym spotkaniu W każdym razie rodzina i znajomi przyjęli autko z aprobatą. Teraz czas na spokojną jazdę i "docieranie" żeby później sprawdzić te 440 kucy pod maską. Może macie jeszcze jakieś zalecenia dla nowicjusza? Pozdrawiam, Radek
|
|
Góra |
|
Pawel123
|
Napisane: 11.03.2017, 21:46 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 61
|
|
Góra |
|
VR46
|
Napisane: 14.03.2017, 23:49 |
|
Dołączył: 10.08.2016 Posty: 2
|
Witam serdecznie,
Czy ten silnik 2.0l w Macanie jest w jakiś sposób modyfikowany przez Porsche, czy to jest dokładnie ta sama jednostka co w VW? Czy są jakieś problemy z tym silnikiem? Czy silniki V6 są bardziej niezawodne?
Macan jest dopiero trzeci rok na rynku, więc stosunkowo krótko, ale czy wiadomo, jak wypada pod względem awaryjności w porównaniu z konkurencją, np. X3 lub Q5? Czy są znane jakieś problemy lub wady w tym modelu?
Zastanawia mnie również problem uślizgu opisany przez maxtora (sytuacja na skrzyżowaniu) i porsche-fanatic. Czy możecie powiedzieć coś więcej? Z czego wynikało takie zachowanie auta i nie włączenie ABSu? Czy po prostu droga była tak oblodzona? Chciałbym wiedzieć, jak Macan będzie się sprawować zimą, a w szczególności, czy można spokojnie pojechać w górach po śniegu, czy też nie nadaje sie na takie wycieczki?
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
Maaarcin
|
Napisane: 15.03.2017, 4:48 |
|
Dołączył: 10.11.2016 Posty: 21
|
Podobno tylko "baza" silnika jest z vw a cala reszta zajelo sie porsche jednak brak tutaj potwierdzonych informacji nt. tego co zostalo zmienione.
Co do awaryjnosci ciezko sie wypowiedziec bo 2.0 jest w ofercie od my17 tj. 04/2016.
Z racji tego, ze akurat zima za nami (miejmy nadzieje) moge Ci powiedziec ze nie zauwazylem w swoim 2.0 problemow z trakcja, hamowaniem czy tez zakretami a podjazd po sniegu i lodzie na spora gorke nie stanowil problemu wiec na wyjazd zdecydowanie sie nadaje a nawet powiedzialbym, ze jest do tego stworzony. Trzeba pamietac, ze jest to suv jednak jak na ten segment to prowadzenie jest bardzo pewne. W porownaniu z x3, ktorym jezdzilem w zeszlym roku to jest przepasc.
Wiekszy silnik jest troche bardziej "sportowy" i moim zdaniem jak mozesz sobie na niego pozwolic to warto. Jednak najlepiej jak wezmiesz oba na jazde testowa i zobaczysz czy roznica jest dla Ciebie warta ~60k
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|