Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.03.2019, 20:09 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 9
Hej,
rozważam jako opcję następnego auta używanego Macan'a w dizlu. Chcę przeznaczyć na ten cel c.a. 210-220 tys. Wcześniej użytkowałem XC60, Stelvio FE a teraz rozważałem nowe XC60 i widzę, że w cenie nowego można mieć (przynajmniej wnioskując z ogłoszenia) fajnie wyposażonego baby Cayenne z rozsądnym przebiegiem.
Ponieważ żona entuzjastycznie wyraziła zgodę na zakup ww. wymienionym budżecie, chciałem podpytać bardziej doświadczonych:
- Czy to jest dobry pomysł ? :)
- Czy biorąc pod uwagę budżet można znaleźć sensowny egzemplarz ?
- Na co zwrócić uwagę przy zakupie ?
- Jakich kosztów eksploatacyjnych należy się spodziewać ? małe/duże przeglądy, awaryjność, itp.
- Czytałem o gwarancji Porsche Approved - jak to działa, co daje, ile kosztuje itp.

Mam upatrzonych parę egzemplarzy, które będę oglądał w kolejnych tygodniach (okolice Warszawy)
Bardzo dziękuję za pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2019, 9:45 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Zuaważ na początek, że macan jest w środku dużo mniejszy od XC60.
XC60 bliżej już do cayenne niż macana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2019, 22:17 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 9
jeździłem dzisiaj jednym egzemplarzem i niestety bardzo mi się podobało ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2019, 23:32 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
Xc60 , x3 , macan to jeden segment , macan napewno najlepiej prowadzący się choć nie najszybszy na prostej , dziś akurat czytałem test w ale nie pamietam co to był za miesięcznik jutro sprawdzę napweno aktualny numer dziś chyba wszedł do sprzedazy te 3 auta plus czwarte alfą stivio czy jakoś tak , zabrakło mi odniesienia do mercedesa ... porownanie dotyczyło oczywiscie silników benzynowych , zarówno volvo jak i porsche wycofało się całkowicie z diesli to już historia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2019, 12:26 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
W ramach dyskusji podrzucę świeżą opinię ludzi, którzy kupili sobie parę miesięcy temu XC60 w wersji T5 i T6 i są mocno niezadowoleni. Niestety dla kogoś kto lubi jeździć i przycisnąć Volvo to jakaś masakra. Te 2-litrowe benzyny sprawiają wrażenie za małych ja na tą wagę a jak się go "przyciśnie" to pali kilkanaście litrów na 100km. W mieście z silnikiem T6 nawet 22 l na 100km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2019, 14:56 

Dołączył: 13.02.2019
Posty: 26
porscheee napisał(a):
Xc60 , x3 , macan to jeden segment , macan napewno najlepiej prowadzący się choć nie najszybszy na prostej , dziś akurat czytałem test w ale nie pamietam co to był za miesięcznik jutro sprawdzę napweno aktualny numer dziś chyba wszedł do sprzedazy te 3 auta plus czwarte alfą stivio czy jakoś tak , zabrakło mi odniesienia do mercedesa ... porownanie dotyczyło oczywiscie silników benzynowych , zarówno volvo jak i porsche wycofało się całkowicie z diesli to już historia


Chyba XC40 bardziej w klasie x3, macan, glc, alfa stelvio i Jaguar E-pace.

XC60 to już pod Q5, X5, Cayenne podchodzi.

Jeździłem XC90 w benzynie 2.0 i spalanie 12.8 w górę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2019, 15:34 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 9
O tych T6 to też słyszałem/czytałem niepochlebne opinie co elastyczności, dynamiki i spalania. W XC60 to jeszcze jak Cię mogę, ale dla takiego krówska jak XC90 to 2.0 to przeginka.
Akurat na najszybszym starcie to prostej to mi specjalnie nie zależy, Macan S Diesel ma chyba coś ok. 6,5-6,8 i to wystarczy na względnie komfortową jazdę. Stelvio FE miało 5,5s ale spalanie w mieście 12-14l to osiągałem bez wielkiego wysiłku. W ogóle nie pamiętam, żeby przejechał więcej jak 500km na jednym baku.

X3, Mercedes i Jaguar to w ogóle nie moja stylistyka.
Moje wrażenia po tym jak minęła "podjarka" po 30 minutowej jeździe:
- Auto mniejsze niż XC60, ale nadal miejsca dla rodzinki jest ok
- Komfort jazdy /foteli/wykończenia to w ogóle jest inny świat, nawet w samochodzie z 2015/2016 porównując do nowych aut
- Zaskoczył mnie pozytywnie bagażnik dość duży
- Trochę byłem przytłoczony liczbą guzików na konsoli, ale widzę w tym sens, bo wszystko jest dostępne na jeden "klik" :)

Dzisiaj oglądam kolejne egzemplarz - niestety akurat te, co mi się podobają to sprzedają osoby prywatne to na zasadzie umowa kupno/sprzedaż, co mi trochę komplikuje finansowanie, bo wyklucza leasing operacyjny. Może macie jakieś doświadczenia, co w tej sytuacji można zrobić ? Zastanawiam się nad leasingiem finansowym itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2019, 21:09 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Zakup S diesel to na dzisiaj najlepsza opcja wartosc/cena, ogólnie zapał na diesle spadł a fakt że Porsche wycofało się z tych silników tylko pomaga kupującym. Moment obrotowy naprawdę miło masuje plecy, a i dźwięk jest całkiem przyjemny na pewno nie ma co płakać za wersją 2.0 252km, z benzynową S to już inna historia ale też inna cena na metce.

ps. XC60 kupuje się w dieslu min. od wersji D4, może benzyny są szybsze do setki ale to auto zupełnie się do tego nie nadaje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2019, 1:54 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Jeżeli alternatywą miałaby być benzyna 2.0 252KM, to diesel ma o niebo wyższą kulturę pracy. Do tego ciągnie jak pociąg i mniej pali (u mnie w Cayenne średnio 8L w trasie i 9.5L po mieście).

Trwałość diesli Audi 3.0 TDI jest bardzo wysoka - 3-400kkm powinien taki silnik zrobić bez jęknięcia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2019, 11:14 

Dołączył: 13.02.2019
Posty: 26
Diesel i Porsche to od zawsze było nieporozumienie. Musisz zdawać sobie sprawę, że kupujesz auto rodzinne, będziesz chciał za rok czy dwa pojechać na weekend do Berlina czy gdzie indziej i będziesz musiał z tej okazji wypożyczyć auto bo dieslem nie wjedziesz. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2019, 12:47 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 9
Ktz napisał(a):
Diesel i Porsche to od zawsze było nieporozumienie. Musisz zdawać sobie sprawę, że kupujesz auto rodzinne, będziesz chciał za rok czy dwa pojechać na weekend do Berlina czy gdzie indziej i będziesz musiał z tej okazji wypożyczyć auto bo dieslem nie wjedziesz. :roll:


Co zrobić... Dla mnie to po prostu lepszy zakup mimo wszystko :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2019, 17:19 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
Ktz napisał(a):
Diesel i Porsche to od zawsze było nieporozumienie. Musisz zdawać sobie sprawę, że kupujesz auto rodzinne, będziesz chciał za rok czy dwa pojechać na weekend do Berlina czy gdzie indziej i będziesz musiał z tej okazji wypożyczyć auto bo dieslem nie wjedziesz. :roll:

O czym Ty piszesz... od x lat jeżdżę na jarmark do Berlina, mam odpowiednią naklejkę, byłem kontrolowany przez Policję i nikt nie miał problemu z tym, że przyjechałem diselem do ścisłego centrum.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2019, 17:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Sami Niemcy ostatnio doszli do wniosku że te diesle nie takie złe :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2019, 20:26 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
Jeżdżę xc60 dość często. Wcale nie jest większe, ale jest w nim bardziej przewiewnie - szczególnie w środkowej części- tu się zgodzę. Wynika to z mniej napompowanych foteli i w starym modelu- z niskiego tunelu pod prawą ręką, co przy przesiadaniu się z z Macana jest raczej frustrujące, bo czegoś brakuje. W nowym modelu jest już bardziej porównywalnie, ale pozycja kierowcy to ciągle inna filozofia. Volvo to po prostu nie "driver's car" ale auto typowo rodzinne rodzinne - w reklamach występuje kobieta, która za kółkiem pije kawę :-)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2019, 21:09 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 9
ernie napisał(a):
Jeżdżę xc60 dość często. Wcale nie jest większe, ale jest w nim bardziej przewiewnie - szczególnie w środkowej części- tu się zgodzę. Wynika to z mniej napompowanych foteli i w starym modelu- z niskiego tunelu pod prawą ręką, co przy przesiadaniu się z z Macana jest raczej frustrujące, bo czegoś brakuje. W nowym modelu jest już bardziej porównywalnie, ale pozycja kierowcy to ciągle inna filozofia. Volvo to po prostu nie "driver's car" ale auto typowo rodzinne rodzinne - w reklamach występuje kobieta, która za kółkiem pije kawę :-)


Miałem poprzedni model i fotele były mega wygodne - jak kogoś wiozłem jako pasażera to po 30 minutach szedł w kimę :) Fotele w Macanie to na pierwsze wrażenie jednak inny świat. We will see, decyzja dojrzewa - w przyszły tygodniu składam dokumenty do leasingu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron