|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Miti
|
Napisane: 17.12.2021, 20:21 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
Czołem wszystkim! Pewnego dnia wszedłem do salonu i zakochałem się w Macanie Miami Blue. Tak mogłaby zacząć się pewna historia love story, a czy się zacznie? Zobaczymy Nie miałem okazji przejechać się S-ką, w Warszawie jej nie ma, jechałem zwykłym Macanem. Prowadzenie świetne, ale moje główne wątpliwości dotyczą głównie wyciszenia (poza bazowym silnikiem, który na trasie jest zdecydowanie za wolny i wyje, choć jak na 4 cylindry sensownie brzmi). Egzemplarz testowy nie miał akustycznych szyb. Przy 150 słyszałem nie tylko silnik, ale też szumy opływowe i toczenia 21 calowych kół. Coś czego nie słyszę w dwa razy tańszym aucie. Czy ten typ tak ma czy jednak z klejonymi szybami jest znacząco lepiej? X3 czy Touareg to w porównaniu do Macana oaza ciszy. Skoro jest głośno, to może opcją jest zostawienie sobie swojego obecnego suva a dokupienie Boxstera... Druga sprawa czy jest coś na liście wyposażenia co Waszym zdaniem jest podstawą i koniecznie się musi znaleźć w tym aucie a może jest coś, z czego warto z kolei zrezygnować?
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 17.12.2021, 21:00 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Macana ciężko do Touarega porównywać. To konstrukcyjny bliźniaka Cayenne - będzie lepiej wyciszony i bardziej komfortowy.
Co do X3 z akustycznymi szybami to jest moim zdaniem najlepiej wyciszony w klasie. Co ciekawe jest lepiej wyciszony od X5 f15.
To co moim zdaniem jest największą wadą Macana 2.0 jest spalanie przy prędkościach autostradowych (~160-170 km/h).
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 17.12.2021, 22:58 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
U siebie nie mam lamp ledowych i utrzymania pasa ruchu no i wersji performance .mógłbym jedynie zrezygnować z utrzymania pasa ruchu 😀 reszta jest przydatna . Kupiłem używkę na nowy nie mógłbym sobie pozwolić
|
|
Góra |
|
Miti
|
Napisane: 18.12.2021, 8:51 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
b0g0b0jny napisał(a): Macana ciężko do Touarega porównywać. To konstrukcyjny bliźniaka Cayenne - będzie lepiej wyciszony i bardziej komfortowy.
Co do X3 z akustycznymi szybami to jest moim zdaniem najlepiej wyciszony w klasie. Co ciekawe jest lepiej wyciszony od X5 f15.
To co moim zdaniem jest największą wadą Macana 2.0 jest spalanie przy prędkościach autostradowych (~160-170 km/h). Tak, X3 jest bardzo ciche, może nawet izoluje przesadnie. Z drugiej strony M40i jest za twarde na adaptacyjnym zawieszeniu. Macan udanie łączy ogień z wodą, choć ma tez wady - miejsce z tyłu i słabe wyciszenie. No i fakt, spalanie Macana daje do myślenia. 17 l, bo tak mniej więcej wychodzi, to sporo, ale tez hybrydowym Touaregiem wychodziło mi 20.
|
|
Góra |
|
Miti
|
Napisane: 18.12.2021, 8:53 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
ryszardoni napisał(a): U siebie nie mam lamp ledowych i utrzymania pasa ruchu no i wersji performance .mógłbym jedynie zrezygnować z utrzymania pasa ruchu 😀 reszta jest przydatna . Kupiłem używkę na nowy nie mógłbym sobie pozwolić a standardowe reflektory dają rade? Nad używką tez myślałem, ale rynek esek jest bardzo ograniczony.
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 18.12.2021, 20:53 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Biksenon daje radę, nie jeździłem porsche z ledowymi światłami, natomiast miałem Mercedesa z ils i jest przepaść między ksenonem a ledem.
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 19.12.2021, 11:29 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
Z rocznej praktyki z jazdy MacanemSII(2020): - standardowe tu LEDy mijania to przepaść względem xenonów (miałem w MB). Nie trzeba żadnych PLDSÓW czy Matrixów - hałas w MacanieSII przy każdych prędkościach jest pomijalnie mały. Warunek : opony balony na 18tkach (lub max na 19"). I tak zawieszenie pneumatyczne w trybie NORMAL jest dla mnie za twarde. Testowałem ostatnio z PCW na autostradzie Panamerę4S na kołach 21". Szum gum i wyk silnika z turbinami był nie do zaakceptowania do prędkości 170kmh. MacanSII z 18tkami wobec niego to oaza spokoju i dużo lepsza zwrotność i dynamika. Chcesz coś więcej napisz na PW.
|
|
Góra |
|
ChrisR
|
Napisane: 20.12.2021, 16:11 |
|
Dołączył: 8.01.2019 Posty: 182
|
Szyby termoizolacyjne robią dużą rożnicę ok. 3 dB, więc na pewno warto. Jak skonfigurujesz Skę to sprawdź ile wyjdzie analogiczny GTS, bo wyłączając Ski bardzo skromnie poskładane obie wersje potrafią cenowo sąsiadować, a GTS lepiej trzyma cenę/wartość rezydualną, więc w najmie może wyjść podobnie jak Ska Piszę oczywiście o aucie do zamówienia.
|
|
Góra |
|
Miti
|
Napisane: 20.12.2021, 17:51 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
apsza napisał(a): Z rocznej praktyki z jazdy MacanemSII(2020): - standardowe tu LEDy mijania to przepaść względem xenonów (miałem w MB). Nie trzeba żadnych PLDSÓW czy Matrixów - hałas w MacanieSII przy każdych prędkościach jest pomijalnie mały. Warunek : opony balony na 18tkach (lub max na 19"). I tak zawieszenie pneumatyczne w trybie NORMAL jest dla mnie za twarde. Testowałem ostatnio z PCW na autostradzie Panamerę4S na kołach 21". Szum gum i wyk silnika z turbinami był nie do zaakceptowania do prędkości 170kmh. MacanSII z 18tkami wobec niego to oaza spokoju i dużo lepsza zwrotność i dynamika. Chcesz coś więcej napisz na PW. Na 18-tkach? Przy konfigu najmniejszy rozmiar to 20....
|
|
Góra |
|
Miti
|
Napisane: 20.12.2021, 17:53 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
ChrisR napisał(a): Szyby termoizolacyjne robią dużą rożnicę ok. 3 dB, więc na pewno warto. Jak skonfigurujesz Skę to sprawdź ile wyjdzie analogiczny GTS, bo wyłączając Ski bardzo skromnie poskładane obie wersje potrafią cenowo sąsiadować, a GTS lepiej trzyma cenę/wartość rezydualną, więc w najmie może wyjść podobnie jak Ska Piszę oczywiście o aucie do zamówienia. 3 dB to bardzo dużo. Fakt, skonfiguruję GTS-a i porównam. Umówię się też na jazdę testową, bo 2.0., choć prowadzi się bardzo dobrze, to niestety, jest zdecydowanie za wolny.
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 20.12.2021, 23:39 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
Miti, najmniejszy rozmiar 20" jest przy MacanieSIII a ja konfigurowałem i mam MacanaSII z zeszłego roku. Zauważ też, że MacanSIII i GTS mają silnik 2,9L a nie 3.0L a Macana Turbo zaprzestali produkować a ja liczyłem, że wypuszczą w nim silnik 4.0L(tym co ma PanameraGTS). Wszystko przez kary z WLTP -coraz gorsza jakość wszystkiego, mniejsze silniki i obowiązkowe elektryki, żeby im kary się zwróciły. Zadowolenie klienta jest dla nich mniej istotne.
|
|
Góra |
|
Miti
|
Napisane: 21.12.2021, 13:39 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
apsza napisał(a): Miti, najmniejszy rozmiar 20" jest przy MacanieSIII a ja konfigurowałem i mam MacanaSII z zeszłego roku. Zauważ też, że MacanSIII i GTS mają silnik 2,9L a nie 3.0L a Macana Turbo zaprzestali produkować a ja liczyłem, że wypuszczą w nim silnik 4.0L(tym co ma PanameraGTS). Wszystko przez kary z WLTP -coraz gorsza jakość wszystkiego, mniejsze silniki i obowiązkowe elektryki, żeby im kary się zwróciły. Zadowolenie klienta jest dla nich mniej istotne. Czekam właśnie na porównanie Caroserii, bo będzie nowy GTS a wcześniej testowany był ten z 3-litrowym motorem. Co do felg, nie wiedziałem, że były do wyboru mniejsze niż 20. Ja jeździłem na standardowym zawieszeniu i 21 - calach i dla mnie komfort jest fenomenalny, a jeżdzę rodzinnym suvem na 19-tkach, który okazuje się znacznie twardszy.
|
|
Góra |
|
alpin
|
Napisane: 23.12.2021, 9:08 |
|
Dołączył: 3.10.2016 Posty: 64
|
Mam Macana 2020 z 2 l silnikiem oraz BMW X3 z 2020 r 2.0 d w BMW jest zdecydowanie ciszej przy każdej prędkości.
|
|
Góra |
|
Miti
|
Napisane: 23.12.2021, 15:32 |
|
Dołączył: 17.12.2021 Posty: 11
|
alpin napisał(a): Mam Macana 2020 z 2 l silnikiem oraz BMW X3 z 2020 r 2.0 d w BMW jest zdecydowanie ciszej przy każdej prędkości. A obie wersje są porównywalne w sensie mają/nie mają akustycznych szyb? Z doświadczenia jazd próbnych: Macan z najmniejszym motorem jest zdecydowanie głośniejszy niż S-ka. Macan z klejonymi szybami jest zdecydowanie cichszy niż bez nich. Przy 160-200 wciąż jest ok. X3 rzeczywiście jest autem bardzo cichym (jechałem z silnikiem benzynowym, 30i) do 100 na godzinę mam wrażenie jazdy w kapsule (z akustycznymi szybami). Podobnie, mam wrażenie, jak w Touaregu, w którym dopiero przy 180 zaczyna być cokolwiek słychać. Natomiast to jak jeździ Macan a jak Touareg (ciężki, mega komfortowy klocek) czy X3 (wygodny suv bez emocji), to już inna kwestia. Mam wrażenie, że to inna galaktyka.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|