Jeżeli chodzi o przyciski. Zastanawialiśmy się kiedyś dlaczego Porsche
zrobiło zmiany biegów odwrotnie niż generalnie w motosporcie się stosuje.
Czyli do przodu bieg wyżej a do tyłu (do siebie) bieg niższy. Każdy z nas
się zastanawiał czemu nie odwrotnie jak to sterowanie wchodziło do sprzedaży.
Po moich doświadczeniach z jazdy w Poznaniu chyba już wiem dlaczego. Kilka
razy zdarzyło mi się w zakrętach, trzymając kierownicę wyścigowo, zmieniać
biegu przy skręcaniu. Było to irytujące bo nawet pomimo pełnego automatu
w pdk komputer wrzucał wyższe biegi co skutkowało problemami na wyjściu
z zakrętu
Wyglądało to tak, że ściskając mocno kierownicę i zapierając
się z zakręcie, skręcenie jej powodowało przy okazji wrzucenie wyższego
biegu.
Irytacja lekka, ale jedziemy dalej. Możliwe że było to przemyślane,
bo gdybym nieświadomie redukował biegi - sytuacja w zakręcie mogłaby się
wymknąć spod kontroli.
To takie przemyślenia na temat kiedyś dla mnie niezrozumiałego ruchu ze
strony Porsche. Ja też oddaje głos na manetki, przede wszystkim nie
przeszkadzają w zakrętach
_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992