Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 15:07 

Dołączył: 27.12.2016
Posty: 51
Witajcie

Jakie są wasze doświadczenia z przyciskai w kierownicy do zmiany biegów w PDK
Ja osobiście zawsze miałem manetki, a rozważa przesiadkę na przyciski. Jakie są plusy i minusy?>?

dzięki za info


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 15:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Przyciski są do niczego 8) Generalnie ich nie używam, tylko czasem się przez pomyłkę naciśnie. To nieporozumienie. Problem jest taki, że kierownica z manetkami nie ma sterowania radiem/telefonem itd. Chyba dopiero w 991.2 ma.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 15:32 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Tylko manetki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 16:06 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
miałem przyciski w 997.2 i wszystko było OK, bo nigdy wcześniej nie miałem łopatek. nie było więc problemów z pomyłkami. jak dostałem manetki, to już nie chcę przycisków - manetki były intuicyjne od pierwszego razu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 18:08 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
W 986 miałem przyciski i było ok, ale faktycznie nie miałem funkcyjnych (bo i do czego :lol: ). Teraz w bmw mam manetki i są o niebo lepsze, tak więc narazie jednogłośnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 21:45 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Manetki . Posiadam przyciski i tez nie używam .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 22:45 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
Przyciski zupełnie nie praktyczne i czasami (przy skrecaniu) sam się wciśnie niepotrzebnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli chodzi o przyciski. Zastanawialiśmy się kiedyś dlaczego Porsche
zrobiło zmiany biegów odwrotnie niż generalnie w motosporcie się stosuje.

Czyli do przodu bieg wyżej a do tyłu (do siebie) bieg niższy. Każdy z nas
się zastanawiał czemu nie odwrotnie jak to sterowanie wchodziło do sprzedaży.
Po moich doświadczeniach z jazdy w Poznaniu chyba już wiem dlaczego. Kilka
razy zdarzyło mi się w zakrętach, trzymając kierownicę wyścigowo, zmieniać
biegu przy skręcaniu. Było to irytujące bo nawet pomimo pełnego automatu
w pdk komputer wrzucał wyższe biegi co skutkowało problemami na wyjściu
z zakrętu ;) Wyglądało to tak, że ściskając mocno kierownicę i zapierając
się z zakręcie, skręcenie jej powodowało przy okazji wrzucenie wyższego
biegu.

Irytacja lekka, ale jedziemy dalej. Możliwe że było to przemyślane,
bo gdybym nieświadomie redukował biegi - sytuacja w zakręcie mogłaby się
wymknąć spod kontroli.

To takie przemyślenia na temat kiedyś dla mnie niezrozumiałego ruchu ze
strony Porsche. Ja też oddaje głos na manetki, przede wszystkim nie
przeszkadzają w zakrętach ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Przyciski w tipronicu to porażka gdyż nie raz przez przypadek przełączyłem je, za to łopatki obracane z kierownicą (takie mam przy kierownicy do konsoli) to także nie do końca to , bo w przypadku ostrego zakrętu zmieniają się miejscami i zamiast wyższego biegu wrzucam niższy. Widziałem w jakimś aucie gdzie manetki były przy kolumnie kierownicy i zawsze w tym samym miejscu :) miały duże półkola więc było łatwo sięgnąć czy w górę czy w dół. Manual to jest to :)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 15:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Porsche, jak i caly swiat, idzie do przodu, wiec kolejne rozwiazania z reguly sa lepsze od poprzednich. Tez wole manetki, niz przyciski, ale te drugie takze moga dac frajde. Sa troche toporne, ale mozna sie do nich przyzwyczaic. Wygodniejsze to, niz zmiana lewarkiem tiptronika. I przy okazji mozna zrobic psikusa nieuwaznemu pasazerowi (redukcja i ogien z 450 koni) - do tej pory wspominamy :wink:

W Cayenne takze czasami korzystam z przyciskow i tam one bardziej pasuja do charakteru auta, niz w 911.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum