Po krótkiej przerwie dotarły do mnie nowe modele. I tak:
1. Porsche 911 GT1, prod Tamiya z roku 1997:
- skala 1:24,
- nadwozie "wzorowane" jeszcze na modelu 993 (patrz awatar Duc748
),
- w pełni kompletny, wszystkie elementy fabrycznie zapakowane w folie ochronne,
- replika prawdziwego bolidu w barwach Mobil1 i Warsteinera, którego kierowcami podczas wyścigu 24h LeMans w 1996 r.byli: B. Wollek, H. J. Stuck i T. Boutsen (zdobywcy 2 miejsca na mecie),
- oryginalne felgi BBS z oponami typu slick Michelin,
- wiernie i szczegółowo odtworzona karoseria, podwozie, silnik i kokpit,
- maskownice na szyby, pomocne przy lakierowaniu auta,
Porsche 911 GT1 zostało zaprojektowane w oszałamiającym czasie zaledwie 8 miesięcy tylko w jednym celu: by przywrócić marce tytuł najlepszego samochodu wyścigowego po przeszło 8 latach przerwy (od wycofania się marki z programu 956C i 962C). Wielkim sukcesem okazał się start w wyścigu 24h LeMans, gdzie załogi Porsche 911 GT1 zajęły 2 i 3 miejsce na podium, ulegając wyłącznie jeszcze bardziej radykalnemu prototypowi kategorii LMP1: zbudowanemu przez Tom Walkinshaw Racing Porsche WSC-95 teamu: Davy Jones, Alexander Wurz i Manuel Reuter.
911 GT1 doczekało się również wersji dopuszczonej do poruszania się po drogach publicznych. Kosztujące przeszło 1,5 mln marek monstrum rozpędzał się 10 s do 200km/h i pokonywał pierwszy kilometr w 20,4 s.
Ogółem zbudowano 10 sztuk tego samochodu.
cena: ok. 75 zł
2. Porsche 944 Turbo Cabrio, prod. Testors, z roku 1988:
- skala 1:24,
- prawdziwy UNIKAT!!!
- w pełni kompletny, pudełko z modelem nadal fabrycznie ofoliowane!
- ponad 80 części,
- wariant zdejmowalnej przedniej maski w celu pokazania detali silnika,
- wariant przednich kół skrętnych,
- oryginalne felgi telefony z oponami Michelin TRX,
- wiernie i szczegółowo odtworzona karoseria, podwozie, silnik i kokpit,
- jedyna wada zestawu - naddarcie pudełka w prawym górnym rogu, poza tym zestaw jest w stanie idealnym!
Wersja cabrio modelu 944 była produkowana pomiędzy lutym 1989 a lipcem 1991 roku. Wyposażano ją w typy silników: 3,0l 16V, 211 KM (S2) oraz 2,5l 8V turbo, 250 KM. Ogółem powstało prawie 7000 egzemplarzy (z tego tylko 500 w wersji turbo).
cena: ok 150 zł
3. Porsche 944 Turbo, prod. Testors, z roku 1988:
- skala 1:24,
- w pełni kompletny, większość części nadal przymocowana do poszczególnych gałązek,
- ponad 86 części,
- wariant zdejmowalnej targi,
- zdejmowalna maska oraz otwierana klapa bagażnika!
- oryginalne felgi telefony z oponami Michelin TRX,
- wiernie i szczegółowo odtworzona karoseria, podwozie, silnik i kokpit,
odnośnie tego konkretnego zestawu:
- pudełko w perfekcyjnym stanie!
- opony są połączone z felgami,
- pojedyncze części są oderwane od swoich gałązek, ale wszystkie są kompletne!
- do zestawu jest dołączona tubka z oryginalnym klejem Testors,
cena: ok 115 zł
4. Porsche 944 Turbo, prod. Testors, z roku 1988:
- specyfikacja jak powyżej,
odnośnie tego konkretnego zestawu:
- pudełko w perfekcyjnym stanie!
- opony i felgi są osobno,
- wszystkie części są kompletne w 99% - brakuje wyłącznie jednego dekielka na felgę (patrz foto gałązki z chromowanymi elementami: felgi, dekle, lusterka),
- nadwozie lekko przerysowane (papierem ściernym?) na dachu i lewym boku,
- maska odłączona od nadwozia,
- pojedyncze części są oderwane od swoich gałązek,
- instrukcja kompletna, lecz rozcięta na poszczególne kartki A4,
cena: ok 100 zł
5. Porsche 928 Rally, prod Revell z roku 1978 - opis identyczny jak ten umieszczony w poprzednim poście:
- Całe opakowanie jest nadal fabrycznie ofoliowane! Pudełko nigdy nie było otwierane! Stan perfekcyjny!
cena: ok 105 zł
6. Porsche 356 Roadster "Competition", prod. Revell z roku 1996:
- skala 1:24,
- rzadka reedycja zabytkowego modelu Revella z lat 50,
- pudełko nigdy nie otwierane, nadal fabrycznie ofoliowane!
- roadster wyposażony w pałąk przeciwkapotażowy i stylowe felgi z epoki (wraz z oponami Goodyear),
- unikalne, ozdobne pudełko
Ten 2-osobowy roadster wyposażony był w skromne nie obite zadszenie, niską szybę przednią i pałąk antykapotażowy. pozbawiony był też również dodatkowego siedzenia z tyłu. Samochód produkowała na zamówienie szwajcarska firma Drauz oraz belgijska D'leteren. Dostępna była również wersja hardtop-coupe. Auto było wyposażane we wszystkie dostepne dla 356 silniki.
cena: ok. 95 zł