Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.11.2012, 12:59 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Sumaryczna kwota budzi respekt. Znaczy raczej dużo wyszło ;)
Przede wszystkim koszty robocizny to kosmos :shock:

Olej - w PL ok 150-170 PLN za bańkę. Weszły pewnie ze 3 bańki. Więc kwota zbliżona.
Filtr oleju - w ASO oryginał kupiłem za niecałe 70, więc nieco taniej.
Mocowanie wydechu? Jedno mocowanie, czy jakaś większa ilość. Fajnie byłoby zobaczyć co dokładnie przy nim gmerali (za taką ilość $).
Za hamulce też sobie sporo policzyli. Klocki Textara (takie same jak w ASO) są po ok 300 PLN.
Przewody ATE do czujników zużycia - po ok 40-50 PLN szt.
Ori tarcze w ASO też chyba tańsze są.
A np. wentylowane BREMBO do 993 można mieć już za 560 PLN/kpl: http://allegro.pl/tarcze-porsche-911-99 ... 24979.html (pewno do 964 też by się udało skombinować za podobną kwotę).
Amortyzatory Bilstein kpl. przód i tył są wystawiane np tutaj:
http://allegro.pl/porsche-911-964-amort ... 71388.html
Same przody Bilsteina widziałem niedawno wystawione za 2k-2,2k
Przewody olejowe do i z filtra też jakieś takie drogawe :? Oryginalne?
Generalnie ja bym raczej dorabiał w zakładzie hydrauliki siłowej. Koszt byłby nie większy niż 100zł przewód (łącznie z nowymi końcówkami i śrubunkiem).

Ceny oryginalnych części możesz porównać np. przez TEILE.pl
Ceny zamienników można sprawdzić np. na http://transaxle.istore.pl/ (ewentualnie pytać Tomka bezpośrednio na maila ;) )

Ważne że frajda nie ustaje!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.11.2012, 13:35 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
Nie wiem jakim cudem zwykłe Bilsteiny B6 na przód, mogą kosztować 3200 PLN.... to przecież najzwyklejszy amortyzator gazowo olejowy kosztujący w okolicach 400-500 PLN za sztuke max

Podejrzewam że przewody olejowe mają jakieś zaworki w sobie czy coś, bo ponad 1000 pln za kawałek rurki ciężko wytłumaczyć


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.11.2012, 15:05 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
Zapomnialem dopisac - czesci oryginalne.

Przewody olejowe - cale gumy z tymi wszystkimi koncowkami, zaciskami, zaworkami itp. Jak zobaczylem czesci to sie nie dziwilem, ze tyle kosztuje. Amory drogo, to widze.

Koszty robocizny - tu w Holandii byle Turek od VW bierze 50/h. Polacy naprawiajacy gdzies po garazach zwykle auta tez licza min 25/h. Zatem 65 to normalka, w ASO ponad 100. Coz - inne realia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.11.2012, 16:02 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
ostatnio w ASO placilem 350 zl / roboczogodzine przy 964 ... to oznacza ponad 85 euro ... wiec cena 65 euro w holandii nie jest chyba zawyzona ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.11.2012, 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Godzina godzinie nie jest równa ,nie wiem jak jest teraz ale dawniej nie liczono czasu naprawy tylko czas brano z katalogu
Miałem kiedyś BMW :cry: i pamiętam ,że u Smorawińskiego wymieniano mi czujnik ABS i tarcze hamulcowe .W rachunku robocizny była pozycja wymiany i czujnika i tarczy.Tylko żeby wymienić czujnik trzeba było zdjąć tarczę.Nawet w katalogu w zakresie wymiany czujnika było :demontaż koła ,zacisku,tarczy .Po dłuuuuuuuuuugiej dyskusji wykreslono pozycję wymiany tarczy .Istotne jest jaki mają czas na konkretne naprawy .Cena za roboczogodzinę może być niska a koszt naprawy wysoki .




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.11.2012, 11:59 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
Tu licza fizycznie spedzone godziny przy aucie. Na hali jest komputer, mechanik podchodzi, klika nr zlecenia i zegar bije. Jak idzie do innego auta to klika w inne zlecenie - poprzedni zegar stop, drugi rusza. Taki system :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.11.2012, 20:18 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Rzeczywiscie godzina godzinie nierowna, ale liczba "roboczogodzin" nie jest to chyba (przynajmniej nie w wiekszosci "oficjalnych" szanowanych sie warsztatow) czas spedzany przy samochodzie przez mechanika. Tak jak chris pisze, czas brany z katalogu gdzie wyszczegolnione sa wszystkie naprawy z czasem ile ma ta naprawa zajac. Mechanik moze "klikac", ale to pewnie bardziej dla porwnania tego co on zrobil i tego co pracodawca oczekuje powinien zrobic. Rowniez super odnosnik by porownac, jak dobrzy (szybcy?) sa rozni mechanicy. Oczywiscie co innego "mniejsze" warsztaty gdzie zasady moga byc (sa) inne...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2012, 0:40 

Dołączył: 25.03.2011
Posty: 298
Dokladnie jw. to sie tyczy rowniez napraw powypadkowych kiedy rzeczoznawca wycenia szkode podaje sie katalogowy czas roboczogodzin.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2012, 23:55 

Dołączył: 20.03.2012
Posty: 143
Nie wiem jak z ceną części np. w Niemczech ale myślę, że tak samo jak w Holandii. Natomiast robociznę liczą w Porsche-Zentrum na podstawie jakichś dla klienta niezrozumiałych przeliczników, które określają każdą wykonaną czynność. Gdyby to przeliczyć na roboczogodzinę, to będzie to dzisiaj brutto coś ok. 150 Euro na godz. Jestem ciekaw ile liczą za godz. pracy przy aucie w np.Porsche-Zentrum Poznań.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.11.2012, 0:28 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
wystarczy wejść na stronę...;)

http://www.porschepoznan.com.pl/serwis/ ... ta-cenowa/




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.11.2012, 10:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Bukol napisał(a):
Duzo? Nie duzo? Czy w Polsce bylo by znacznie taniej? W sumei bez znaczenie, ale z ciekawosci pytam. Jak ceny czesci w NL w porownaniu do PL?


Maciek, jak widzisz, w Polsce roboczogodziny w serwisie autoryzowanym sa troche drozsze, niz u dobrego niezaleznego mechanika w Holandii. Sposob ich naliczania zalezy pewnie od stylu danego warsztatu. Oryginalne czesci tez kosztuja mniej wiecej tyle samo, bo w Polsce oryginaly do Porsche z reguly nie sa wytwarzane i przyjezdzaja z UE.

Masz samochod, ktory nie tylko nie traci na wartosci (przy zalozeniu utrzymania dobrego stanu), a moze nawet jej nabiera. Widac to po coraz wyzszych cenach wywolawczych. Nie masz wiec utraty wartosci, a za to wkladasz wiecej w czesciach, niz do nowszego samochodu. Kupujac nowe oryginalne czesci zapewniasz sobie spokoj na lata (10, moze wiecej..?). Nie zwroci Ci sie to przy szybkiej odsprzedazy, ale w dlugim okresie jest to jedyne rozwiazanie. :thumbup:

Radosc z jazdy klasycznym prosiem w dowolnych warunkach pogodowych bez wiekszych wyrzeczen (moze poza komfortem :wink: ) jest bezcenna. Sam to cwiczylem: Ring w deszczu, jazda w okolicach Bozego Narodzenia (bez sniegu, za to zimno), Bieszczady z Wawy, z rodzina, itp. Po Twoim przebiegu (10tys km w krotkim czasie)widze, ze masz podobne podejscie. Tak trzymaj! :piwo:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.11.2012, 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
BT jaja sobie robisz z Maćka on w deszczu czy śniegu 1000km to na Haruśni /co prawda to pomarańczowa Lectra Glide-prawie Harley :wink: / śmiga ,żeby się z nami spotkać .Prosiak do Haruśni to prawdziwy komfort :D :D




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.11.2012, 19:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Szacunek! :D




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum