|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
qbix
|
Napisane: 23.03.2015, 11:32 |
|
Dołączył: 13.01.2014 Posty: 19
|
Witam,
niedlugo odbieram nowe GT3 i chcialbym poznac Wasza opinie na temat docierania nowego silnika.
Czy nalezy sie jakos specjalnie obchodzic z nowym motorem? Rozumiem, ze docieranie auta to nie tylko silnik, ale rowniez pozostale elementy.
Interesuje mnie jednak kwestia samego motoru.
Dla ciekawosci w instrukcji GT3 na rynek US przez pierwsze 3000km nie nalezy przekraczac 4200rpm.
W instrukcji dla RoW nie ma takiego zapisu. Nalezy tylko ograniczac wysokie obroty i nie brac udzialu w wydazeniach sportowych.
Spotkalem sie z radykalna opinia ze nowy motor trzeba krecic do odcinki (oczywiscie nie zimny), aby dac szanse pierscienia na odpowiednie ulozenie.
Co myslicie? Dzieki!
|
|
Góra |
|
mick
|
Napisane: 23.03.2015, 11:51 |
|
Dołączył: 25.05.2007 Posty: 182
|
ponoć należy trzymać się jednej zasady:
"gently when cold, then... flat out!"
A tak zupełnie serio: wszystko jest opisane w instrukcji użytkowania. W przypadku GT3 przez pierwsze bodajże 2 tkm (?) nie powinno się kręcić silnika do limitu.
P.S.
Odbierasz w DE czy w PL?
|
|
Góra |
|
qbix
|
Napisane: 23.03.2015, 12:00 |
|
Dołączył: 13.01.2014 Posty: 19
|
Przez pierwsze 3000km.
Niby ktos odbierajacy auto w Porsche uslyszal, ze jeden zbiornik wystarczy zeby wszystko sie ulozylo i potem mozna uzywac zgodnie z przeznaczeniem, ale znowu jest to kolejna plotka.
Inne ploty sa takie, ze jak sie "dociera" zgodnie z instrukcja to motor moze palic spore ilosci oleju.
Wiem ze w pisaniu instrukcji duza role odgrywaja prawnicy, a nie inzynierowie wiec nie do konca co jest napisane tam musi koniecznie byc dobre dla auta...
Auto zamowilem w DE. Mam nadzieje ze juz 14go kwietnia uda sie odwiedzic Poznan
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.03.2015, 12:11 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Silnik w GT3 991 jest wysokoobrotowy (jak na samochód) i dosyć wysilony, więc trzymałbym się ściśle zaleceń producenta w tej kwestii, choćby po to, by nie dać nikomu powodu do podważenia ewentualnych uprawnień gwarancyjnych. Nie kręcenie na wysokie obroty na zimnym i odrobinę schłodzenia po szybkiej jeździe uważam za oczywiste. Poza tym, jazda ze zmiennymi obrotami i obciążeniami, a nie 1000 km autostradą jednego dnia.
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 23.03.2015, 15:50 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Proponuje lekturę forum rennlist - tam jest sporo informacji na ten temat:
http://rennlist.com/forums/991-gt3-229/
Mam ten sam problem, co TY:) Z kwestii eksploatacyjnych na początku użytkowania auta (mam obecnie 270 km) zwróciłem jeszcze uwagę na dymienie po uruchomieniu na zimno oraz - co może nastąpić - zużywanie oleju na dystansie pierwszych 3 tys km. Wszystkie te "problemy" są normalnym zjawiskiem i także są szeroko poruszane na wspomnianym wyżej forum.
Odnośnie zaś do docierania, ja przyjąłem taktykę zmiennej jazdy, ale początkowo (do 1 tys km) bez przekraczania 5 tys obrotów; potem do 3 tys km bardziej dynamicznie, ale bez przekraczania 8 tys obrotów; potem zmiana oleju i próba 9 tys:)
Oczywiście to tylko założenia, bo włączenie trybu sport niemal niepostrzeżenie wkręca auto na 6 tys i cała matematyka bierze w łeb:)
A najważniejsze - gratuluję zakupu; cudowne auto:)
Jaki kolor?
Zwracam też uwagę na podnoszony przód - ja mam i naprawdę się przydaje. Z drugiej strony zderzaki mają plastikowe nakładki za ok 100 eur, więc ich oberwanie lub połamanie nie jest taką tragedią.
|
|
Góra |
|
qbix
|
Napisane: 23.03.2015, 16:41 |
|
Dołączył: 13.01.2014 Posty: 19
|
Dzieki za odpowiedzi.
Watki z rennlist przestudiowane. Niestety konkluzja jest na koniec jedna. Ilu uzytkownikow tyle teorii.
Do tego dochodzi fakt powalonego prawa w USA i pewnie stad ograniczenie obrotow tylko na tamtym rynku.
Mialem nadzieje ze na polskim forum dowiem sie czegos nowego w tej kwestii.
Mysle ze najlepszym wyjsciem bedzie jednak stosowanie sie do instrukcji. Zadnych trackday'ow do 3000km, ale za to nie jest napisane ze nie moge dokrecic do 9000rpm
Kolor bialy, ogolnie golas z clubsportem, chrono, LED i paroma niedrogimi dodatkami. Liftsystem tez zamowiony bo bez tego chyba nigdzie sie tym nie wjedzie! 100EUR sie zgadza, ale w porownaniu do 997 spoiler jest inaczej mocowany i istnieje ryzyko uszkodzenia calego zderzaka w przypadku mocniejszej przycierki (podobno).
Ile osob posiada juz 991 GT3 w PL aktywnie odwiedzajacych Poznan? Fajnie bedzie sie spotkac w kilka aut na tej samej imprezie
Ciekawy tez jestem czasu jaki uda sie tym wykrecic...
Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
chudy
|
Napisane: 23.03.2015, 16:57 |
|
Dołączył: 22.10.2009 Posty: 276 Lokalizacja: małopolska
Nr klubowicza: 273
|
Od serwisantów PCK usłyszałem,rozgrzać motor i można zapierdzielać,dymek ponoć będzie sie pojawiał nawet po 3000 km przebiegu,taka specyfika motoru.Temat docierania faktycznie,ilu zapytasz tyle opini.Samochód jest kosmiczny,miłego obcowania z samochodem-:)Zapisz sie do klubu to poznasz więcej pokręconych ludzi marki-:)Będzie pan zadowolony-:)
_________________
chudy
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.03.2015, 17:30 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
qbix napisał(a): Dzieki za odpowiedzi.
Ile osob posiada juz 991 GT3 w PL aktywnie odwiedzajacych Poznań
Pozdrawiam!
Jak dotąd nie spotkałem żadnego, a jestem tam dosyć często
Nie wiem, czy my się czasem nie znamy z TPTD ? Jakub białe M3 e92 ?
|
|
Góra |
|
qbix
|
Napisane: 23.03.2015, 17:52 |
|
Dołączył: 13.01.2014 Posty: 19
|
Znamy sie
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.03.2015, 18:06 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
qbix napisał(a): Znamy sie
Tak myślałem Gratuluję nowego auta No i do zobaczenia
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 24.03.2015, 21:49 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
Ja zawsze docieram nowe auta. Spalanie mam w każdym aucie rekordowo niskie. Auta robią po 400 tys. km bez oznak zużycia. Turbosprężarki są po takich przebiegach jak nowe.
Czy warto przez te wg mnie 10 tys. km docierać? Jak kupujesz auto na 2-3 lata to nie warto. Ale jak ma to być towarzysz na dłużej, to absolutnie te wyrzeczenia się opłacają.
Oczywiście po 3 tys. km wymiana oleju i po kolejnych 7 tys. znowu.
Szerokości.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 26.03.2015, 7:59 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
podpytałem instruktorów Porsche z wyjazdu do Stambułu. I jeden z nich (prywatnie ma 996 GT2 oraz zamówił nowego...Caymana GT4) zalecał, aby do ok. 1tys km kręcić do 4-4.5tys obrotów. Potem do ok. 2-3tys trochę zwiększyć do 5-6tys, a potem wymienić obowiązkowo olej, aby wyczyścić silnik z potencjalnych drobin i można jeździć .
Natomiast, w Stambule mieliśmy dostępne bardzo nowe auta (przebiegi po 200-300km) i jak się domyślacie nikt ich nie docierał jak powyżej... No ale to są auta fabryczne, które po sezonie wracają do fabryki gdzie ogląda się je dokładnie, aby sprawdzić co się sprawuje dobrze, a co źle aby można było poprawić w autach seryjnych.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|