Autor |
Wiadomość |
pawel20vt4
|
Napisane: 21.01.2021, 13:51 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
hej, dołączę się do tematu, czy ktoś użytkuje może GTS-a ? jakie opinie.
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
Deaver
|
Napisane: 21.01.2021, 21:12 |
|
Dołączył: 15.07.2014 Posty: 105
|
wit007 napisał(a): A czemuż to silnik 2.0 nie jest polecany? 2,0 ma jeszcze jedną zaletę. Mianowicie powoduje, że całe auto jest na niskiej akcyzie. A co za tym idzie za każdą "śrubkę" płacimy kilkanaście % mniej niż w S/GTS - to tak w dużym uproszczeniu . Sam mam ten silnik w dailiku - Audi A4 w wersji 252kuce bez GPF-u. I powiem szczerze jestem meeega zadowolony. Brakuje mu tylko rasowego dźwięku. Natomiast z Quattro i S-tronikiem robi extra robotę - miny innych kierowców - bezcenne gdy zwykły kombiak zostawia ich z tyłu. Pomiary pokazują około 5,5 s do setki. A tylko wgrywając wirusa bez żadnych modyfikacji robimy 300+ koni...
|
|
Góra |
|
_Thomas_
|
Napisane: 22.01.2021, 1:28 |
|
Dołączył: 10.10.2020 Posty: 16
|
Bengalski napisał(a): Tomek, skoro przymierzasz się do zakupu nowego Macana, to na wszystkie pytania 1-8 znajdziesz odpowiedź tam, gdzie te samochody sprzedają. Wielkiego ruchu nie ma, obsługa salonów tylko czeka, aby udzielić Ci wyczerpujących odpowiedzi. Pozdrawiam Darek Darek Zgadza się, masz rację. Ale zwróciłem się do Was, bo to Wy jesteście użytkownikami takich samochodów. Każdy z Was ma jakieś Porsche, dłużej, krócej, robi mniejsze lub większe przebiegi. I dlatego chciałem pozyskać informacje od tzw. Użytkownika końcowego, a nie słuchać "sieczki marketingowej" od pana lub pani w salonie. Każdy sprzedawca będzie mnie namawiać do zakupu obiecując niskie koszta eksploatacji, przeglądy co 30.000km. Wszyscy wiemy że wymiana oleju co więcej niż 15 tyś to śmierć dla silnika. 15 tyś to jest Dead Line. Ja teraz w swoim wymieniam oliwę co 10 tysi. Po 15sty zlewa się czarną smołę, a co dopiero po 30 tysiach. Dlatego pytam jak to komputer pokazuje. Co ile się wymienia? Jak to wychodzi w życiu? Podobnie jak jest z olejem w skrzyni? Może lepiej częściej wymieniać? A drugi powód, że tutaj zadałem pytanie to... jakaś kulawa obsługa mnie w salonie Porsche w Łodzi. Byłem raz u jednego pana. Odpowiedział mi na pytania. Zaproponował udział w jakimś Porsche Event. Trzy razy przypominałem się przez kwartał. W końcu nieco wkur....y zapytałem co się dzieje. Odpisał że brakło miejsc. Zaproponował że załatwi mi Macana GTS na cały dzień. Myślę fajnie!!! Niestety, podobna sytuacja. Macana nie załatwił. Nie odzywał się do mnie bo nie miał dobrych informacji. To ja mu mówię: zła informacja ale konkretna, też jest dobra, bo klient wie na czym stoi. Potem jazda próbna Macanem 2.0 z innym sprzedawcą. Następnego dnia chciałem o coś jeszcze dopytać, znowu brak odpowiedzi... żenada. Jak podejmę decyzję o zakupie, to raczej w jakimś innym salonie to sfinalizuję. Tomek
|
|
Góra |
|
_Thomas_
|
Napisane: 22.01.2021, 1:33 |
|
Dołączył: 10.10.2020 Posty: 16
|
Don_Tomas napisał(a): Każdego w Warszawie chętnie przewiozę i otworzę oczy niedowiarkom, że Macan 2.0 może dawać dużo frajdy z jazdy. Pozwolisz, że: trzymam za słowo! Jak będę się wybierać kiedyś do Wwy to się odezwę i poproszę Cię o prezentację. Pewno na wiosnę... A tymczasem pozdrowienia z Łodzi. Tomek
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 22.01.2021, 8:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
_Thomas_ napisał(a): Don_Tomas napisał(a): Każdego w Warszawie chętnie przewiozę i otworzę oczy niedowiarkom, że Macan 2.0 może dawać dużo frajdy z jazdy. Pozwolisz, że: trzymam za słowo! Jak będę się wybierać kiedyś do Wwy to się odezwę i poproszę Cię o prezentację. Pewno na wiosnę... A tymczasem pozdrowienia z Łodzi. Tomek Podtrzymuję i zapraszam
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 22.01.2021, 10:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
_Thomas_ napisał(a): Bengalski napisał(a): Tomek, skoro przymierzasz się do zakupu nowego Macana, to na wszystkie pytania 1-8 znajdziesz odpowiedź tam, gdzie te samochody sprzedają. Wielkiego ruchu nie ma, obsługa salonów tylko czeka, aby udzielić Ci wyczerpujących odpowiedzi. Pozdrawiam Darek Darek Zgadza się, masz rację. Ale zwróciłem się do Was, bo to Wy jesteście użytkownikami takich samochodów. Każdy z Was ma jakieś Porsche, dłużej, krócej, robi mniejsze lub większe przebiegi. I dlatego chciałem pozyskać informacje od tzw. Użytkownika końcowego, a nie słuchać "sieczki marketingowej" od pana lub pani w salonie. Każdy sprzedawca będzie mnie namawiać do zakupu obiecując niskie koszta eksploatacji, przeglądy co 30.000km. Wszyscy wiemy że wymiana oleju co więcej niż 15 tyś to śmierć dla silnika. 15 tyś to jest Dead Line. Ja teraz w swoim wymieniam oliwę co 10 tysi. Po 15sty zlewa się czarną smołę, a co dopiero po 30 tysiach. Dlatego pytam jak to komputer pokazuje. Co ile się wymienia? Jak to wychodzi w życiu? Podobnie jak jest z olejem w skrzyni? Może lepiej częściej wymieniać? A drugi powód, że tutaj zadałem pytanie to... jakaś kulawa obsługa mnie w salonie Porsche w Łodzi. Byłem raz u jednego pana. Odpowiedział mi na pytania. Zaproponował udział w jakimś Porsche Event. Trzy razy przypominałem się przez kwartał. W końcu nieco wkur....y zapytałem co się dzieje. Odpisał że brakło miejsc. Zaproponował że załatwi mi Macana GTS na cały dzień. Myślę fajnie!!! Niestety, podobna sytuacja. Macana nie załatwił. Nie odzywał się do mnie bo nie miał dobrych informacji. To ja mu mówię: zła informacja ale konkretna, też jest dobra, bo klient wie na czym stoi. Potem jazda próbna Macanem 2.0 z innym sprzedawcą. Następnego dnia chciałem o coś jeszcze dopytać, znowu brak odpowiedzi... żenada. Jak podejmę decyzję o zakupie, to raczej w jakimś innym salonie to sfinalizuję. Tomek Co do wymiany oleju. W Panamerze i Boxsterze komputer pokazuje wymianę oleju co 30 tys. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 22.01.2021, 16:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Don_Tomas napisał(a): Tutaj filmik jak lecę Macanem 2.0 na Poznaniu https://www.youtube.com/watch?v=h9v3KKHIz0oPotwierdzam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
alwaro
|
Napisane: 23.01.2021, 23:05 |
|
Dołączył: 17.02.2019 Posty: 79
|
Od osoby prowadzącej serwis automatycznych skrzyń biegów usłyszałem, ze coraz częściej na naprawę przyjeżdzają skrzynie Macan’ow pierwszej generacji. Czy to jest to samo 7-biegowe PDK, które jest montowane w panamerach?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 24.01.2021, 12:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nie, to jest skrzynia DSG w praktyce. Oprócz skrzyni trzeba pamiętać o częstej (częstszej niż w samej skrzyni!) wymianie oleju w transfer box. Jest to dyferencjał rozdzielający napęd na przód - tył. Pojemność to mniej więcej 0,6l, choć zwykle spływa mniej i mniej wchodzi, także ja osobiście polecam wymieniać co 15k lub częściej przy okazji wymiany oleju. Aha, producent zakłada 240k km lub 192 miesiące
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
seaway
|
Napisane: 22.02.2021, 19:07 |
|
Dołączył: 26.09.2016 Posty: 11
|
witam, nie wiem dlaczego jest tu tylu zwolennikow czestej wymiany oleju. oczywiscie: mozna, tylko po co ? rozmowa jest o nowym macanie i nie rozumiem skad takie pomysly aby olej wyminiac zaraz po 10 czy 15k km ? mniejsza z tym - kto bogatemu zabroni jesli chodzi o uzytkowanie nowego, to nie ma potrzeby tak czestych wymian. pierwszego macana uzytkowalem piec lat (S Diesel) i zadnego problemu z mechanika czy elektronika. jedyny problem to byl ACC control - czasami pojawial sie komunikat o bledzie i tyle. Generalnie piec lat bezproblemowej eksploatacji. Fakt faktem, ze do konca byl na gwarancji (przedluzanej). od ubieglego roku jest nowy Macan S i sytuacja podobna, choc pojawil sie dziwny problem z dzialaniem hamowania awaryjnego. dluga historia, ale serwis twierdzi, ze dziala OK (dodam, ze na pustej drodze ) co do innych modeli -2.0 jest w porzadku, ale brak tej prawdziwej frajdy z jazdy. natomiast turbo powodowalo zbytnie stroszenie sie wlosow na rekach ;);) a tak po prawdzie, to byl zbyt drogi. te dwa ostatnie byly jako zastepcze, wiec po kilka dni moglem je przetestowac. jesli jeszcze jakies pytania odnosnie eksploatacji, to sluze pomoca. pozdrowienia
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.02.2021, 20:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Po prostu scedowałeś ewentualne problemy wynikające z wymiany oleju co 30k na kolejnych właścicieli. Zwłaszcza w dieslu. I tyle
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 22.02.2021, 21:01 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Uważam, że dzisiejsza motoryzacja wcale nie jest taka zła, tylko użytkownicy ja sami psują. Leasingi, najmy, floty, longlify, brak wymian oleju w automatach, wszystko po kosztach, ile razy widzę na ulicy nowe BMW czy Audi a opony jakieś nonamy, przecież to jest porażka
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
_Thomas_
|
Napisane: 26.02.2021, 9:10 |
|
Dołączył: 10.10.2020 Posty: 16
|
wit007 napisał(a): Po prostu scedowałeś ewentualne problemy wynikające z wymiany oleju co 30k na kolejnych właścicieli. Zwłaszcza w dieslu. I tyle Zgadza sie. Jak by Kolega seaway pojezdzil tym Macanem Dieslem 10 lat z wymiana oleju co 30kkm to by sie dowiedzial o co chodzi. Oczywiscie robiac jakies znaczace przebiegi... dla mnie wymiana oliwy co 15kkm to death line
|
|
Góra |
|
_Thomas_
|
Napisane: 26.02.2021, 9:16 |
|
Dołączył: 10.10.2020 Posty: 16
|
Johnny napisał(a): Uważam, że dzisiejsza motoryzacja wcale nie jest taka zła, tylko użytkownicy ja sami psują. Leasingi, najmy, floty, longlify, brak wymian oleju w automatach, wszystko po kosztach, ile razy widzę na ulicy nowe BMW czy Audi a opony jakieś nonamy, przecież to jest porażka W nowoczesnej motoryzacji nie podoba mi sie zbyt duzy udzial elektronicznych gadzetow. Kiedys samochod mial ABS, tempomat i gora ESP. A dzisiaj... Wczoraj jechalem na probe Tiguan R. 320KM 2.0 pojemnosci. Silnik maly. Niby idzie do przodu ale dopiero jak zlapie obroty. I najgorsze!!! Sound Generator. Non Stop. Jak by ktos siedzial w bagazniku i napieprzal pala w jakas kortonowa dykte. Pytam pana z salonu czy mozna to wylaczyc. Nie, nie mozna. Ja takiego samochodu na pewno nie kupie. Tomek
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 26.02.2021, 10:44 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 218
|
_Thomas_ napisał(a): wit007 napisał(a): Po prostu scedowałeś ewentualne problemy wynikające z wymiany oleju co 30k na kolejnych właścicieli. Zwłaszcza w dieslu. I tyle Zgadza sie. Jak by Kolega seaway pojezdzil tym Macanem Dieslem 10 lat z wymiana oleju co 30kkm to by sie dowiedzial o co chodzi. Oczywiscie robiac jakies znaczace przebiegi... dla mnie wymiana oliwy co 15kkm to death line Dokładnie tak jest. Proponuję zobaczyć jak wygląda olej po 15 tyś km i dowiedzieć się , jakie parametry on ma w temperaturach rozruchowych poniżej zera....... Nawiasem, to przewidując jazdę do 60 tyś km i sprzedaż, to w ogóle nie trzeba serwisować, dojedzie
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 26.02.2021, 14:45 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
_Thomas_ napisał(a): Johnny napisał(a): Uważam, że dzisiejsza motoryzacja wcale nie jest taka zła, tylko użytkownicy ja sami psują. Leasingi, najmy, floty, longlify, brak wymian oleju w automatach, wszystko po kosztach, ile razy widzę na ulicy nowe BMW czy Audi a opony jakieś nonamy, przecież to jest porażka W nowoczesnej motoryzacji nie podoba mi sie zbyt duzy udzial elektronicznych gadzetow. Kiedys samochod mial ABS, tempomat i gora ESP. A dzisiaj... Wczoraj jechalem na probe Tiguan R. 320KM 2.0 pojemnosci. Silnik maly. Niby idzie do przodu ale dopiero jak zlapie obroty. I najgorsze!!! Sound Generator. Non Stop. Jak by ktos siedzial w bagazniku i napieprzal pala w jakas kortonowa dykte. Pytam pana z salonu czy mozna to wylaczyc. Nie, nie mozna. Ja takiego samochodu na pewno nie kupie. Tomek Mi chodziło o awaryjność dzisiejszej motoryzacji przez dziadowanie przez użytkowników, nawiązując do postu seaway
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
seaway
|
Napisane: 27.02.2021, 16:32 |
|
Dołączył: 26.09.2016 Posty: 11
|
jackdent napisał(a): _Thomas_ napisał(a): wit007 napisał(a): Po prostu scedowałeś ewentualne problemy wynikające z wymiany oleju co 30k na kolejnych właścicieli. Zwłaszcza w dieslu. I tyle Zgadza sie. Jak by Kolega seaway pojezdzil tym Macanem Dieslem 10 lat z wymiana oleju co 30kkm to by sie dowiedzial o co chodzi. Oczywiscie robiac jakies znaczace przebiegi... dla mnie wymiana oliwy co 15kkm to death line Dokładnie tak jest. Proponuję zobaczyć jak wygląda olej po 15 tyś km i dowiedzieć się , jakie parametry on ma w temperaturach rozruchowych poniżej zera....... Nawiasem, to przewidując jazdę do 60 tyś km i sprzedaż, to w ogóle nie trzeba serwisować, dojedzie Panowie, proponuje czytac ze zrozumieniem - to po pierwsze. Napisalem, ze rozmowa dotyczy nowego Macana i koszty eksploatacji, stad moja uwaga o czestych wymianach oleju. A tak na marginesie - czeste wymiany oleju (mozna i raz w miesiacu ) moga powodowac ukrycie ewentualnych problemow. Idealnym sposobem jest kontrola oleju w laboratorium, ale jest tu choc jeden z uzytkownikow, ktory to robi ? Czy ktorykolwiek z uzytkownikow bada klase czystosci oleju przed zalaniem ? Panowie ! To temat rzeka - wiec nie opowiadajcie mi tu bajek o tym, jak wyglada olej po 15 a jak po 30K. W palcach to mozna badac... wiadomo co A co do uwagi o scedowaniu problemu (?) - jeszcze sie z takim okresleniem nie spotkalem... Sprzadaz auta jako cedowanie problemow... hmmmm... ciekawe podejscie. Pozdrawiam i wiecej pogody ducha
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 27.02.2021, 22:04 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Przyznasz że jednak coś w tym jest, póki nowy to co niby ma się stać? I tak na gwarancji, kilka lat i się pozbede z resztą to Ciebie nie interesuje co dalej. Więc się nie tłumacz.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.02.2021, 23:11 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A czy Ty sprawdzasz olej w laboratorium przy wymianie? Czy tak tylko o tym wspominasz? Nie żartujmy - koszt wymiany oleju co 15k jest pomijalny w ogólnych wydatkach na utrzymanie samochodu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|